Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytin 4 kuukautta sitten, testi näyttää taas plussaa?!

Vierailija
04.09.2015 |

Mitäs vatun vatun vattua?
----------
Synnytyksestä toivuin hyvin ja olo on ollu ok jo pari kuukautta kuukautta. Nyt kuitenkin lähiviikkoina on tullu pahoinvointia ja outoa oloa ja puolivitsillä päätin tehdä kaappiin unohtuneen raskaustestin. Ja siihenhän ilmestyi haalea plussa. Voiko edellinen raskaus vielä vaikuttaa tulokseen? Vai oonko oikeasti taas raskaana :D Terveyskeskukseen pitää ehottomasti soitella maanantaina...
Seksiä on harrastettu mutta vielä suht varovaisesti. Normista poiketen on ollu käytössä kondomit, joiden kans on meinannu olla pientä ongelmaa, yksi meni ihan näkyvästi rikki, mutta en jaksanu asiasta huolestua koska en ajatellu että olen erityisen hedelmällisellä päällä vielä.
----------
Kellään tietoa/kokemusta? Nauraako ne mut pihalle jos soitan synnärille?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa.

Vierailija
22/39 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein positiivisen testin 4kk synnytyksen jälkeen, ihan tietoinen valinta:-) Hyvin on selvitty vuoden ikäerolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea paljon AP, minulla ja siskollani on vain vuosi ikäeroa ja olen kokenut sen suureksi rikkaudeksi <3 Mitä pienempi ikäero, sen parempi mielestäni.

Vierailija
24/39 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 21:57"]Hei! Edellinen raskaus ei vaikuta tuohon raskaustestiin, eli olet oikeasti raskaana. Turhaan soittaisit synnärille. Maanantaina neuvola-aikaa varaamaan! -kätilö [/quote] Ohhoh. Ap

[/quote]

Minäkin olen ihmeissäni. Kortsu meni rikki ja ap on vaan, että ohhoh, voinko tosiaan olla raskaana..

Vierailija
25/39 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 21:57"]

Hei! Edellinen raskaus ei vaikuta tuohon raskaustestiin, eli olet oikeasti raskaana. Turhaan soittaisit synnärille. Maanantaina neuvola-aikaa varaamaan! -kätilö

[/quote]

Saadaan lisää fiksuja veronmaksajia, tai sitten ei....

Vierailija
26/39 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himot ne on hiirelläkin. 

Vierailija
27/39 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 21:59"]Mulla tiedossa perhe, jossa kaksoset syntyneet tammikuussa ja kuopus joulukuussa..... [/quote] Auts. Meillähän on asiat oikeen hyvin sitte! Ap

[/quote]Onnea ap. Mulla lapsen lapset juuri tuollaikäerolla ja ovat mitä parhaita kavereita. se vanhempi ei edes yhtään osannut olla mustis. Ovat kuin kaksoset, ihan samankokoisiakin ovat.:)))

Vierailija
28/39 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veljen lapsilla on myös vain 11 kk ikäeroa, seuraavaan lapseen tulikin sitten 7 vuoden ikäero:)

Vierailija
29/39 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuvauvan aikana raskaaksi tulleiden äitien määrä näkyy piikkinä aborttitilastoissa. Aika moni ajattelee, että hormonit/imetys/eivielämenkkoja/kiertosekaisin ja sitten ollaankin raskaana. Vaikka raskaaksi tuleminen on epätodennäköisempää, on se silti mahdollista. Etenkin kun munasolu irtoaa _ennen_ ensimmäisiä menkkoja ja ensimmäiset menkat voivat muutenkin olla jotain hyvin epämääräistä tuhruvuotoa.

Ei ne sinua pihalle naura, mutta luultavasti ovat hieman huolestuneita perheenne jaksamisesta.

Vierailija
30/39 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettäminenhän suojaa jossain määrin raskaaksi tulemiselta, mutta vaikuttaako imetys raskauteen ja raskauden kulkuun.  Siinähän on oksitosiinit ja raskaushormonit sekaisin, ymmärtääkseni. 

Ja onko nämä synnytyksen jälkeiset pikaiset raskaaksitulot mahdollisiakaan imettävällä äidillä? Muistelen, että imetysväleillä on merkitystä, oliko se kuusi tuntia (en muista varmasti), jonka ylittyessä raskaaksi voi tulla.

Tietämättömyyttäni kyselen, onko jollain tietoa?

Vierailija
31/39 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä vittsiä eikai imettäminen mitään ehkäsyä oo.

Vierailija
32/39 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 21:57"]Siis kortsu selvästi rikki, et jaksanut välittää ja nyt mietit, voitko olla raskaana kun testi näyttää plussaa? Oletko tosissasi? :D
[/quote]

Ajattelin että raskautuminen olis hurjan epätodennäköistä, koska menkkoja ei ollut vielä näkynyt ja hormonit ihan sekaisin. Ap
[/quote]

Ai herran jumala :D jotain jääny sulla väliin, seksivalistuksessa ja yleensä tuo toitotetaan neuvolassakin niin monta kertaa ettei luulis olevan epäselvää enää..

Vierailija
33/39 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 12:54"]

Imettäminenhän suojaa jossain määrin raskaaksi tulemiselta, mutta vaikuttaako imetys raskauteen ja raskauden kulkuun.  Siinähän on oksitosiinit ja raskaushormonit sekaisin, ymmärtääkseni. 

Ja onko nämä synnytyksen jälkeiset pikaiset raskaaksitulot mahdollisiakaan imettävällä äidillä? Muistelen, että imetysväleillä on merkitystä, oliko se kuusi tuntia (en muista varmasti), jonka ylittyessä raskaaksi voi tulla.

[/quote]

Täysimetys vähintään 6 tunnin välein ja myös öisin, mutta ei sekään anna täydellistä tehoa ja sitäpaitsi menkat voivat alkaa imetyksestä huolimatta -> ensimmäinen munasolu irtoaa ja voi hedelmöittyä _ennen_ ensimmäistä kuukautisvuotoa (= vuoto joka seuraa siitä että munasolu ei ole hedelmöittynyt). Imetystä voi käyttää ehkäisykeinona vain jos uusi raskaus ei ole ei-toivottu.

Vierailija
34/39 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia äitiyspakkauksessa on se kondomipaketti, että vanhemmat oikeasti muistaisivat raskaaksi tulemisen olevan mahdollista, vaikka kotona on muutaman kuukauden ikäinen vauva. Tämä näkyy ihan oikeasti aborttitilastoissa.

Vierailija
35/39 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No, hain itse tietoa, kun alapeukkuja tuli, muttei vastauksia. 

Imettäminen estää jossain määrin raskaaksi tulemiselta. Imettää voi raskausaikana, poikkeus on supisteluherkkyys raskauden aikana, tällöin voidaan suositella imettämisen lopettamista. 

Vierailija
36/39 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää en kyllä usko tuohon imetyshömppään. Siis oikiasti... täh. :D

Vierailija
37/39 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 13:14"]

[/quote]

Täysimetys vähintään 6 tunnin välein ja myös öisin, mutta ei sekään anna täydellistä tehoa ja sitäpaitsi menkat voivat alkaa imetyksestä huolimatta -> ensimmäinen munasolu irtoaa ja voi hedelmöittyä _ennen_ ensimmäistä kuukautisvuotoa (= vuoto joka seuraa siitä että munasolu ei ole hedelmöittynyt). Imetystä voi käyttää ehkäisykeinona vain jos uusi raskaus ei ole ei-toivottu.

[/quote]

Kiitos asiallisesta vastauksesta! Niin, tuo imettämisen vaikutus raskaaksi tuloon on ennen ehkäisyvälineiden tuloa suojannutkin naista uudelta raskaudelta, luonnon tapa auttaa naisen kehoa toipumaan. 

Vierailija
38/39 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 21:59"]Mulla tiedossa perhe, jossa kaksoset syntyneet tammikuussa ja kuopus joulukuussa..... [/quote] Auts. Meillähän on asiat oikeen hyvin sitte! Ap [/quote] AI kui? Mun lapsilla olis ollu vuosi väliä, mut päätti syntyä etuajassa. Riski siihen kasvaa, jos tulee raskaaksi tosi nopeasti.

[/quote]

Tollasesta ennenaikaisuuden syystä en koskaan ole kuullutkaan! Lapset vuoden ikäerolla ja kakkonen syntyi yliaikaisena.

[/quote]

En tajua tätä "kun ei minulle tapahtunut, niin ei voi muillekaan" -logiikkaa, mikä vaikuttaa olevan suosiossa tällä palstalla. Ihan perusgooglaamalla jo saa selville, että jos raskaus alkaa alle vuoden sisään edellisestä raskaudesta on keskenmenon/ennenaikaisen synnytyksen riski huomattavasti suurempi kuin muissa raskauksissa. Samoin suurempia ovat erilaiset komplikaatiot raskauden aikana esim. ystäväni joutui vuodelepoon keskenmenoriskin vuoksi moneksi kuukaudeksi eikä saanut esim. nostaa esikoistaan (alle vuoden ikäinen tuossa vaiheessa).

En ole tehnyt lapsiani lyhyillä ikäeroilla mutta silti olen tietoinen monista asioista, kun osaan ottaa selvää enkä vain luota jonkun naapurin Maijan onnistuneeseen raskauteen. Jokainen perhehän tietenkin ottaa ne omat riskinsä ja miettivät itse, mihin ovat valmiita valinnoillaan, mutta ei nykyaikana voi levitellä silmiään ja todeta, etten tiennyt jaj että asia ei voi olla noin, kun ei ollut Maijankaan kohdalla. Maijalla sattui olemaan hyvä tuuri.

Vierailija
39/39 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 21:59"]

Mulla tiedossa perhe, jossa kaksoset syntyneet tammikuussa ja kuopus joulukuussa.....

[/quote]

Minulla taas on sisarukseni kanssa hieman alle vuosi ikäeroa, samassa kuussa ollaan synnytty peräkkäisinä vuosina. Nopeaa oli vanhempien toiminta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä