Kokemuksia kristillisestä deittipalvelu Valosta?
Tuota mainostetaan nyt ihan hirveästi, Youtubea katsoessa tuntuu että joka videon välissä tulee deittipalvelu Valon mainos. Mainostaa, että on ihmisille, joilla on kristilliset arvot ja etsivät tositarkoituksella parisuhdetta.
Onko kellään kokemusta tästä sovelluksesta? Kuinkakohan uskovainen pitäisi olla? Itse olen ns. tapakristitty, mutta tuo sovellus alkoi houkuttaa, koska etsin ehdottomasti parisuhdetta tositarkoituksella (perheenperustaminen toiveena) enkä jaksa yhtään mitään pelien pelaamista tai yhden illan juttuja. Löytyisköhän tuolta niin sanotusti kunnollista seuraa, joka ei olisi vain yhden illan ilon perässä?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin kokeilla, sillä etsin kumppania vakavasti perustamaan perheen ja sitoutumaan siihen pysyvästi. Mutta en toisaalta ole kristillisen uskonnon kannattaja, olen toki kastettu mutta sitemin eronnut kirkosta.
Toisaalta ei haittaa vaikka puoliso olisi uskis, jos antaa minun ja tulevien lapsiemme uskoa mihin itse haluamme eikä uskonto näy elämässä mitenkään poikkeuksellisesti. Mikään himo-lesta ei tulisi kuuloonkaan esimerkkinä.[/quote
Entä jos sinun lapsesi haluaisikin seurata isänsä uskoa, antaisitko vapaasti? Millä tavalla uskonto ei saisi näkyä, mikä siis on poikkeuksellista näkymistä? Saako rukoilla iltarukouksen, entä ruokarukouksen? Saako käydä kirkossa?
kiinnostunut
"Entä jos sinun lapsesi haluaisikin seurata isänsä uskoa, antaisitko vapaasti? Millä tavalla uskonto ei saisi näkyä, mikä siis on poikkeuksellista näkymistä? Saako rukoilla iltarukouksen, entä ruokarukouksen? Saako käydä kirkossa?"
Antaisin, mutta painostusta mihinkään suuntaan en hyväksy. Opettaa saa, kertoa ja neuvoa etsimään ja tutkimaan mutta ei mitään painostusta tai pelottelua että nyt jos et usko ja ole kunnon kristitty niin joudut saatanan kidutettavaksi helvetin tuliin.
Poikkeuksellinen näkyminen on vähän tulkinnallista mutta esim se että ihan sama mikä tulee puheeksi niin se käännetään uskonasioihin, ei hyväksytä lääketiedettä tai hoitoja. Pukeutumiseen puututaan, tietyt asiat on tabuja ja niistä ei voi puhua koska huu se on syntiä! Aina mennään kirkko edellä ja kysytään uskonveljiltä tai papilta lupaa ja hyväksyntää perheen asioihin. Ei voida tehdä tiettyjä asioita tai syödä tiettyjä ruokia koska hyi, syntiä.
Jos haluaa rukoilla niin rukoilkoot mutta antaa minun olla rukoilematta ja hyväksyy sen että uskon muihin asioihin kun hänen jumalaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin kokeilla, sillä etsin kumppania vakavasti perustamaan perheen ja sitoutumaan siihen pysyvästi. Mutta en toisaalta ole kristillisen uskonnon kannattaja, olen toki kastettu mutta sitemin eronnut kirkosta.
Toisaalta ei haittaa vaikka puoliso olisi uskis, jos antaa minun ja tulevien lapsiemme uskoa mihin itse haluamme eikä uskonto näy elämässä mitenkään poikkeuksellisesti. Mikään himo-lesta ei tulisi kuuloonkaan esimerkkinä.
Raamattu kieltää sekoittumisen ihmisten kanssa jotka eivät halua uskoa ja elää sen mukaan.
Tinderiin vaan.
Tässä juuri esimerkki minkälainen ei tulisi kysymykseenkään :D Että jos siellä Valossa on tämmösiä ihme jeesustelijoita oikeasti niin mielummin olen vela.
Kyse ei ole siitä mikä sulle kelpaa. Sinä et kelpaa Kristitylle.
Mitähän tämä nyt tarkoittaa? Eihän kristityt ainoita ihmisiä ole, joilla on kriteerejä kumppanin suhteen, joten miksi kyse ei olisi myös siitä, mitä tuo ei-kristitty kommentoija kelpuuttaa?
Kristityllä ei tulisi olla mitään maallisia kriteerejä kumppanin suhteen. Jos molemmat haluaa elää uskossa, rakastaa Jumalaa ja sen jälkeen toisiaan niin se riittää. Se on oikeaa rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.
Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)
Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!
Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.
Jesaja 45:5-7
"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."
Taas tää sama raasu spämmääjä. Aina tuo sama raamatunkohta :Dd
Vierailija kirjoitti:
Muutamia kertoja käyttänyt ja reilusti suurin osa käyttäjistä miehiä. Myös tosi kiihko uskovaisia ja uskonsa vankeja, jotka edellyttää kumppanilta samanlaista uskoa (ei ymmärretä että voi uskoa vähempikin ja olla hyvä ihminen). Itse olen jo kiihko uskosta vapautunut ihminen ja ei ollut mitään saumaa näitten valo-tyyppien kanssa, kun en oo nenä kiinni raamatussa.
Kukaan meistä ei ole hyvä. Olemme kaikki syntisiä ja tarvitsemme armoa. Ristin kantamista päivittäin ja syntien katumista.
On ollut lesboja. Mutta eivät vastaa. Olen laittanut heille tykkäyksiä, kun miehet olleet niin pahan näköisiä juntteja, tupakat suussa ja kaljatuopit edessä. Ajattelin, että jos lebonaisesta sais vaikka hengellisen keskustelukumppanin. Ei seksiä heiltä, hetero nainen olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutamia kertoja käyttänyt ja reilusti suurin osa käyttäjistä miehiä. Myös tosi kiihko uskovaisia ja uskonsa vankeja, jotka edellyttää kumppanilta samanlaista uskoa (ei ymmärretä että voi uskoa vähempikin ja olla hyvä ihminen). Itse olen jo kiihko uskosta vapautunut ihminen ja ei ollut mitään saumaa näitten valo-tyyppien kanssa, kun en oo nenä kiinni raamatussa.
Kukaan meistä ei ole hyvä. Olemme kaikki syntisiä ja tarvitsemme armoa. Ristin kantamista päivittäin ja syntien katumista.
Minä väitän olevani hyvä ja hyveellinen ihminen. Pyrin noudattamaan lakia kykyjeni mukaan ja myönnän että joskus joustan tai sovellan, Kunnioitan kaikkea elämää (myös eläimillä), pyrin rauhaan kaikkien kanssa, kannatan tasa-arvoa, toivon empatiaa ja sympatiaa kaikille ihmisille, myös kohtuullista toimeentuloa kaikille ja köyhien avustusta, sekä terveyden vaalimista sikäli kun siihen voi itse vaikuttaa (voi).
Miksi en olisi hyvä kun selkeästi olen. En kiusaa ketään tai nimittele. Olen rehellinen enkä valehtele. Mitä minä olen tehnyt, mitä minun pitäisi katua? Ehkä olen ollut vähän tekemätön ja sitä voisin katua? Mutta taas, eihän ihmiseltä pidä liikaa vaatia eikä odottaa, joten eikö kohtuus ja tolkku ole myös hyvyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.
Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)
Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!
Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.
Jesaja 45:5-7
"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."Taas tää sama raasu spämmääjä. Aina tuo sama raamatunkohta :Dd
Kommentoi myös aina omaan kirjoitukseensa jotain "Juuri näin! Hahahaha!" 🥴
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä väitän olevani hyvä ja hyveellinen ihminen. Pyrin noudattamaan lakia kykyjeni mukaan ja myönnän että joskus joustan tai sovellan, Kunnioitan kaikkea elämää (myös eläimillä), pyrin rauhaan kaikkien kanssa, kannatan tasa-arvoa, toivon empatiaa ja sympatiaa kaikille ihmisille, myös kohtuullista toimeentuloa kaikille ja köyhien avustusta, sekä terveyden vaalimista sikäli kun siihen voi itse vaikuttaa (voi).
Miksi en olisi hyvä kun selkeästi olen. En kiusaa ketään tai nimittele. Olen rehellinen enkä valehtele. Mitä minä olen tehnyt, mitä minun pitäisi katua? Ehkä olen ollut vähän tekemätön ja sitä voisin katua? Mutta taas, eihän ihmiseltä pidä liikaa vaatia eikä odottaa, joten eikö kohtuus ja tolkku ole myös hyvyyttä?
Vähän itseriittoisuus ja turha ylpeys haiskahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko Päi Räsäsen tytär siellä ?
Hänen tyttärensä ovat jo naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
On ollut lesboja. Mutta eivät vastaa. Olen laittanut heille tykkäyksiä, kun miehet olleet niin pahan näköisiä juntteja, tupakat suussa ja kaljatuopit edessä. Ajattelin, että jos lebonaisesta sais vaikka hengellisen keskustelukumppanin. Ei seksiä heiltä, hetero nainen olen.
hahaha tätä naisten logiikkaa. Luuletko että sinulla mahdollisesti uskovalla ja lesbolla on samat arvot? Ei ole. Minä ainakin heteromiehenä koen olevani ihan erilainen verrattuna homoseksuaaliseen. Mistä te juttelisitte lesbon kanssa? Ja varmaan koko ajan takaraivossa olisi ajatus henkilön lesboudesta, ei siitä mitään tule.
Vierailija kirjoitti:
Eihän uskossa ole kyse siitä et olis hyvä ihminen, vaan päinvastoin kyse on siitä, että on paha ihminen ja tarvitsee Jeesusta omaksi Vapahtajakseen. Niin kauan kuin ihminen ajattelee olevansa hyvä hän ei tartte armoa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ei haittaa vaikka puoliso olisi uskis, jos antaa minun ja tulevien lapsiemme uskoa mihin itse haluamme eikä uskonto näy elämässä mitenkään poikkeuksellisesti. Mikään himo-lesta ei tulisi kuuloonkaan esimerkkinä.
Raamattu kieltää sekoittumisen ihmisten kanssa jotka eivät halua uskoa ja elää sen mukaan.
Tinderiin vaan.
Tässä juuri esimerkki minkälainen ei tulisi kysymykseenkään :D Että jos siellä Valossa on tämmösiä ihme jeesustelijoita oikeasti niin mielummin olen vela.
Kyse ei ole siitä mikä sulle kelpaa. Sinä et kelpaa Kristitylle.
Mitähän tämä nyt tarkoittaa? Eihän kristityt ainoita ihmisiä ole, joilla on kriteerejä kumppanin suhteen, joten miksi kyse ei olisi myös siitä, mitä tuo ei-kristitty kommentoija kelpuuttaa?
Kristityllä ei tulisi olla mitään maallisia kriteerejä kumppanin suhteen. Jos molemmat haluaa elää uskossa, rakastaa Jumalaa ja sen jälkeen toisiaan niin se riittää. Se on oikeaa rakkautta.
Okei. Eli mitä tarkoitit tuolla "kyse ei ole siitä mikä sulle kelpaa" virkkeellä? Jos ja kun tuo ei-kristitty henkilö etsii kumppania itselleen, niin miten siinä ei muka olisi kyse siitä, millainen kumppani hänelle kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ei haittaa vaikka puoliso olisi uskis, jos antaa minun ja tulevien lapsiemme uskoa mihin itse haluamme eikä uskonto näy elämässä mitenkään poikkeuksellisesti. Mikään himo-lesta ei tulisi kuuloonkaan esimerkkinä.[/quote
Entä jos sinun lapsesi haluaisikin seurata isänsä uskoa, antaisitko vapaasti? Millä tavalla uskonto ei saisi näkyä, mikä siis on poikkeuksellista näkymistä? Saako rukoilla iltarukouksen, entä ruokarukouksen? Saako käydä kirkossa?
kiinnostunut
"Entä jos sinun lapsesi haluaisikin seurata isänsä uskoa, antaisitko vapaasti? Millä tavalla uskonto ei saisi näkyä, mikä siis on poikkeuksellista näkymistä? Saako rukoilla iltarukouksen, entä ruokarukouksen? Saako käydä kirkossa?"
Antaisin, mutta painostusta mihinkään suuntaan en hyväksy. Opettaa saa, kertoa ja neuvoa etsimään ja tutkimaan mutta ei mitään painostusta tai pelottelua että nyt jos et usko ja ole kunnon kristitty niin joudut saatanan kidutettavaksi helvetin tuliin.
Poikkeuksellinen näkyminen on vähän tulkinnallista mutta esim se että ihan sama mikä tulee puheeksi niin se käännetään uskonasioihin, ei hyväksytä lääketiedettä tai hoitoja. Pukeutumiseen puututaan, tietyt asiat on tabuja ja niistä ei voi puhua koska huu se on syntiä! Aina mennään kirkko edellä ja kysytään uskonveljiltä tai papilta lupaa ja hyväksyntää perheen asioihin. Ei voida tehdä tiettyjä asioita tai syödä tiettyjä ruokia koska hyi, syntiä.
Jos haluaa rukoilla niin rukoilkoot mutta antaa minun olla rukoilematta ja hyväksyy sen että uskon muihin asioihin kun hänen jumalaansa.
Kiitos vastauksesta. Minun korviini puhuit siis ahtaasta lahkolaisuudesta. Voi olla konservatiivikristitty vapaastikin :) Mutta hankalaksi kokisin, jos mieheni ei haluaisi sunnuntaisin kirkkoon. En käy koska on pakko, vaan koska haluan, monestakin syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän itseriittoisuus ja turha ylpeys haiskahtaa.
Ihmisen on hyvä osata tulla ns omillaan toimeen, vaikka uskovaiset ei yleisesti usko itsenäisesti toimeentulemiseen, koska ovat tottuneet turvaamaan joka asiassa Jumalaan ja Jumalan apuun, niin että itsellä ei ole mitään kunniaa siitä. Niin minäkin voin osittain uskoa olevani ansiaton kaikesta tästä hyvästä jota minulla on. Mutta toisaalta, mistä minä tiedän mikä on minun omia ansioita ja mikä ei ja voiko tästäkään ihmistä syyttää?
Ylpeyttä on vaiketa todeta ihmisestä, vaikka ihmisen kehonkieli yleensä selkeästi paljastaa ylpeät silmät ja ylpeän asennoitumisen. Minun mielestä en ole ylpeä, sillä minulla ei ole mitään aihetta ylpeyteen. Ja pelkkä hyvänä oleminenkaan ei minun mielestä oikeuta minua ylpeyteen. En ole suuremmin ansioitunut myöskään ja vaikka olisin, niin en voisi varmasti sanoa omiksi ansioiksi esim terveydentila, äly, ymmärrys jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, että miten sinne voi muka riittää tarpeeksi porukkaa näin maallistuneessa maassa, kun joku massojen Tinderkin on aika äkkiä plarattu. Joku kymmenkunta hihhulia koittaa sitten mätsäillä jotenkin keskenään.
Ihmettelisit jos tietäisit, kuinka paljon meitä hihhuleita oikein onkaan ;) Itse tiedän useita tuhansia, toki iso osa on keski-ikäisiä eikä ihan enää Valo-iässä.
Kai siellä keski-ikäisiäkin on?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne lesbot hakevat parisuhdetta, kun eikös tuo nimenomaan siihen tarkoitettu palvelu ole?
Jos mä uskovana hakisin ihan tosissani seuraa tuolta, niin odottaisin kyllä että se toinenkin on oikeasti uskossa. Vaikka toinen kuinka olisi neutraalilla mielellä uskonasioista, se ei jatku iankaiken. Jossain kohtaa tulee iso seinä vastaan. Uskovillakin voi olla tatuointeja tai rööki huulella. Rööki on paha tapa, mikä näkyy julkisesti. Runkkaaminen neljän seinän sisällä ei näy julkisesti, mutta väitän että aika monet harrastavat, jos vähänkin kunnioitetaan sitä ettei huorailla tai petetä ketään.
Luonne ja harrastukset varmasti painavat paljon.
En saa koko appia ladattua. Ilmoittaa vain, että " ei ole saatavissa laitteellesi", vaikka ihan uudehko päivitetty puhelin. Tietääkö joku syytä?