Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten harjoitella englannin puhumista ja ääntämistä?

Vierailija
04.09.2015 |

Omista kouluvuosista on jo sen verran aikaa ja eipä niillä englannin tunneilla muutenkaan kovin kauheasti puhumista harjoiteltu. Olen siis ottanut vastaan työpaikan, jossa joudun käyttämään runsaasti englantia. Minulla on hankaluuksia lausua tietynlaisia sanoja ja äänteitä, mitä englannin kielessä on. Jotenkin se ääntäminen on vaan todella rasittavaa äänihuulille/suulle. Tuntuu, että kurkku/suu rasittuu kun on hetken puhunut englantia. Lisäksi minua hävettää kovasti aksenttini. Se on sellainen hyvin suomalainen. Toki en puhu rallienglantia vaan osaan kuitenkin suurin piirtein oikein lausua sanat, mutta minulla on silti hyvin vahva aksentti.

Olen yrittänyt välillä puhua kotona yksin englantia, mutta se tuntuu tyhmältä. Sanat meinaavat mennä takkuun, jos yritän puhua yhtä nopeasti kuin puhun suomea. Eikö tähän auta tosiaan muu kuin yrittää vaan yksin kotona höpötellä englanniksi vai olisiko muita tekniikoita? Voiko tuota aksenttia mitenkään parantaa, että ihmiset saisivat paremmin selvää, mitä sanon?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ottanut google kääntäjän ja siitä kuunnellut ja toistanut perässä vaikeita sanoja. Uudestaan ja uudestaan.

Olen myös harjoitellut vaikka jonkun tekstin ja äänittänyt sen puhelimella. Kuulee paremmin, miltä kuulostaa. Yleensä olen ottanut monta otosta, kunnes olen tyytyväinen.

Vierailija
2/2 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoaisiko sun työnantaja sulle jotain englannin keskustelukurssia? Kieltä oppii valitettavasti puhumaan ja ääntämään vaan puhumalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla