The Voice of Finland: Senior 2022
Toukokuussa alkaa ihan uudenlainen The Voice of Finland -kausi.
The Voice of Finland: Seniorissa kuuluu vuosien saatossa karttunut elämänkokemus ja tulkinnan syvyys. Kilpailijoiden ikä vaihtelee 60–84-vuoteen ja heidät on valittu liki 200 hakemuksen joukosta.
The Voice of Finland: Seniorin punaisiin valmentajien tuoleihin istuvat pop-maailman kameleontti Ressu Redford, maailmantähti Tarja Turunen ja rock-legenda Michael Monroe.
The Voice of Finland: Senior eroaa muista TVOF-kausista siinä, että oman esityksensä jälkeen jokainen kilpailija saa palautetta.
Senior-kausi on totuttua TVOF-kautta lyhyempi. Se koostuu neljästä jaksosta.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/bbaa1afb-81ce-4cee-a828-a9f814d…
Mielenkiintoista nähdä Ressu mukana.
Kommentit (531)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh.... En ole vieläkään toipunut näistä reilu kuuskymppisistä, jotka silmissäni näyttivät ikälopuilta 😳 Huhhuh. MIKÄ saa 65-vuotiaan pukemaan ylleen tyköistuvan kellohameen ja ripustamaan kaulaansa HELMET?!? Ai kamala. Enkä nyt tarkoita, että pitäisi verhoutua nahkaan ja punaisiin saapikkaisiin (jestas sekin), mutta olemme puolisoni kanssa 60 + kumpikin, ja tuijotimme holkki auki näitä tätiä ja setiä.
Ainoa, joka näytti ikäiseltään JA osasi laulaa oli Caron B.
Biisivalinnat suoraan karaokebaarin suosikkilistalta. Tuomareiden alentuva, yli-innokas kaikkia syleilevä tyyli vastenmielistä ja kiusaannuttavaa.
Ei jatkoon.Kerro sinä, miten 60+ henkilön/laulajan pitäisi sitten pukeutua, jotta ei näyttäisi hassulta? Eikös tämä kellohameeseen ja helmiin laittautunut nainen nimenomaan halunnut olla "retro" eli kun hänen esittämänsä biisi oli vuodelta 1961, oli minun mielestäni oikein sopivaa, että hän laittoi saman aikakauden vaatekerran helmiä ja kampausta myöten. Mun mielestä ikä tai koko ei sanele sitä, mitä päällensä voi laittaa.
Totta, tällä foorumilla haukutaan aina.
Jos 6-kymppinen pukeutuu ikäisensä tyylillä, on vanhanaikainen, jos pukeutuu nuorekkaasti, on naurettava.
Tiedoksi, että nyt on kyse laulamisesta eikä vaatteista.🤔No 70-vuotias nainen ei näytä nuorelta tai edes nuorekkaalta vaikka pukeutuisi kuinka teinivaatteisiin. Itse asiassa tuollainen pukeutuminen pikemminkin korostaa ikää.
Sitten kun hän pukeutuisi tylsiin tai vanhentaviin vaatteisiin ja tyyliin niin haukuttaisiin taas kuitenkin. Mikään tuskin olisi hyvä.
Mieluummin nuorekkaisiin kuin itseään latistavaan tyyliin. Piristäähän se omaa mieltäkin.
Myös katsojille kiva tuollainen pirteä ja itsestään välittävä tyyli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh.... En ole vieläkään toipunut näistä reilu kuuskymppisistä, jotka silmissäni näyttivät ikälopuilta 😳 Huhhuh. MIKÄ saa 65-vuotiaan pukemaan ylleen tyköistuvan kellohameen ja ripustamaan kaulaansa HELMET?!? Ai kamala. Enkä nyt tarkoita, että pitäisi verhoutua nahkaan ja punaisiin saapikkaisiin (jestas sekin), mutta olemme puolisoni kanssa 60 + kumpikin, ja tuijotimme holkki auki näitä tätiä ja setiä.
Biisivalinnat suoraan karaokebaarin suosikkilistalta. Tuomareiden alentuva, yli-innokas kaikkia syleilevä tyyli vastenmielistä ja kiusaannuttavaa.
Ei jatkoon.Kerro sinä, miten 60+ henkilön/laulajan pitäisi sitten pukeutua, jotta ei näyttäisi hassulta? Eikös tämä kellohameeseen ja helmiin laittautunut nainen nimenomaan halunnut olla "retro" eli kun hänen esittämänsä biisi oli vuodelta 1961, oli minun mielestäni oikein sopivaa, että hän laittoi saman aikakauden vaatekerran helmiä ja kampausta myöten. Mun mielestä ikä tai koko ei sanele sitä, mitä päällensä voi laittaa.
Jos 6-kymppinen pukeutuu ikäisensä tyylillä, on vanhanaikainen, jos pukeutuu nuorekkaasti, on naurettava.
Tiedoksi, että nyt on kyse laulamisesta eikä vaatteista.🤔No 70-vuotias nainen ei näytä nuorelta tai edes nuorekkaalta vaikka pukeutuisi kuinka teinivaatteisiin. Itse asiassa tuollainen pukeutuminen pikemminkin korostaa ikää.
Ehkä, mutta 70-vuotiaalla on ihan samanlainen oikeus pukeutua juuri siten kuten itse haluaa, kuin nuoremmilla tai kaikenikäisillä ihmisillä.
Luuletteko te nuoremmat, että meitä vanhempia ihmisiä aina miellyttää tai olemme samaa mieltä mikä tyyli teille sopii? Monet vaatteet ovat suorastaan kamaloita ja rumia.
Mutta emme ala sorkkia vaan jos se teistä itsestä tuntuu hyviltä niin se on jokaisen oma asia.
Varsinkin tässä ohjelmassa on kiva kun esiintyjien vaatetus on persoonallista ja värikästä eikä mitään harmaata tai beigeä jakkupukua tai pitkää housua ja paitapuseroa.
Mä rakastan näitä tuomareita. Jokaista. 💛🧡💛
Mikä taso tosiaan tuomareissa. Monroe puhuu kauniisti ja kunnioittavasti senioreille. Tarjan tyyli ampuu hiukan yli, mutta ilmeisesti seniorit tykkäävät, Ressu rauhallinen ja ystävällinen.
Tietenkin kaikki kilpailijat kohteliaita ja juttelu sujuvaa.
On erittäin hyvä asia, että näytetään, ettemme me boomereiksi kutsutut (haukutut) ikäluokat ole mitään ajasta jälkeen jääneitä muumioita.
Ihana sekin punamonoinen rouva, veti tosi rouheasti Anna Erikssonin biisin.
no mikä vika rokkimimmin vedossa
Se kaikkein ensimmäinen voimapappa, joka lauloi sen "Muisto vain jää", on mun suosikki. Ihana. 🥰 Sais voittaa. 😍
Vierailija kirjoitti:
Se kaikkein ensimmäinen voimapappa, joka lauloi sen "Muisto vain jää", on mun suosikki. Ihana. 🥰 Sais voittaa. 😍
Ai? Minusta hän oli mukavan tuntuinen mies noin muuten mutta ääni oli ohut kuin tuulen henkäys. Ei lainkaan miehekäs. En siis tykännyt.
84-vuotias Kalle veti komeasti. Mulle tuli ihan vedet silmiin. Sydän olisi musertunut, jos kenenkään tuoli ei olisi kääntynyt.
Tämä botoxilla täytetty ja implanteilla varustettu nainen lauloi kyllä hyvin oudosti.
Michael Monroe kunnioittaa vanhuksia ja onhan hän aina muutenkin ihmisille kohtelias. Ja täyttää itsekkin kesäkuussa jo kuusikymmentä vuotta, vaikka ei uskoisi. Ressu on ihan ok mutta Tarja Turunen vaikuttaa tässä kyllä todella teennäisen innostuneelta.
Miten tämä sitten etenee? Jokaisella tuomarilla on nyt neljä laulajaa. Tuleeko seuraavaksi "tuolileikki" ja pääsevätkö tv-katsojat myös äänestämään. Jäljellä on enää kaksi jaksoa. Mun suosikkeja on oikeastaan kaikki. Se ekassa jaksossa laulava Olle on ehkä paras siinä mielessä, että hänessä on persoonaa ja jotenkin niin uniikki ääni ja laulutapa suomalaisittain.
rokkimimmin veto on wau kirjoitti:
no mikä vika rokkimimmin vedossa
Ei todellakaan mitään vikaa, oli helkutin hyvä!
Tosin tuntui et himmaili vähän, ehkä jännitti?
(Uusinta pitäis saada hänen ottaa)
Vierailija kirjoitti:
Tämä botoxilla täytetty ja implanteilla varustettu nainen lauloi kyllä hyvin oudosti.
Siis kuka? Nimi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä väliä, miten pukeutuu kun/ jos se on henkilölle ominaista ja kuuluu hänen persoonaansa. Ajatellaan vaikka Aira Samulinia. Hänellä on ollut omintakeinen tyylinsä ja saa sen pitää loppuun asti. Sama pätee keneen tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä sitten etenee? Jokaisella tuomarilla on nyt neljä laulajaa. Tuleeko seuraavaksi "tuolileikki" ja pääsevätkö tv-katsojat myös äänestämään. Jäljellä on enää kaksi jaksoa. Mun suosikkeja on oikeastaan kaikki. Se ekassa jaksossa laulava Olle on ehkä paras siinä mielessä, että hänessä on persoonaa ja jotenkin niin uniikki ääni ja laulutapa suomalaisittain.
Kisa etenee Ääni ratkaisee -vaiheesta Knock Outeihin. Seuraava askel on semifinaali, jossa selviää, ketkä kolme parasta kustakin tähtivalmentajan tiimistä kisaavat voitosta suuressa finaalissa.
Finaali käydään liveyleisön edessä Logomossa, ja lopulta voittajan päättää Logomon yleisö.
Olen tykännyt kuunnella näitä kilpailijoita. Senioreiden lauluäänissä on syvyyttä ja elämänkokemusta. Menee iho kananlihalle, mitä ei tapahdu enää kun kuuntelee normi-Voicea. Ihmettelen vaan miksi näitä kisaajia on näin vähän. Varmasti Suomessa riittää laadukkaita 60+ -laulajia. Kuuntelin vähän ennen lockdownia eräässä karaokepaikassa lähes 70-vuotiasta suomalaisnaista, joka veti upeasti mm. Lady Gagan biisejä ja lauloi vielä nuotilleen. Toisaalta 60 on nuori ikä ;)
Mulle on jäänyt epäselväksi esittääkö Tarja Turunen vai onko hän oikeasti noin innostunut. Häiritsee, kun hän puhuu senioreille ihan kuin he olisivat lapsia tai vajaaälyisiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tykännyt kuunnella näitä kilpailijoita. Senioreiden lauluäänissä on syvyyttä ja elämänkokemusta. Menee iho kananlihalle, mitä ei tapahdu enää kun kuuntelee normi-Voicea. Ihmettelen vaan miksi näitä kisaajia on näin vähän. Varmasti Suomessa riittää laadukkaita 60+ -laulajia. Kuuntelin vähän ennen lockdownia eräässä karaokepaikassa lähes 70-vuotiasta suomalaisnaista, joka veti upeasti mm. Lady Gagan biisejä ja lauloi vielä nuotilleen. Toisaalta 60 on nuori ikä ;)
Mulle on jäänyt epäselväksi esittääkö Tarja Turunen vai onko hän oikeasti noin innostunut. Häiritsee, kun hän puhuu senioreille ihan kuin he olisivat lapsia tai vajaaälyisiä.
Kisaanhan oli ilmoittautunut lähes 200 laulajaa, joista valittiin vain 16, ilmeisesti siksi, kun ohjelma haluttiin mahduttaa neljään jaksoon.
Tänään illalla tähtivalmentajien on puolitettava The Voice of Finland: Seniorin jaksossa joukkueensa. Kun kullakin on lähtötilanteessa vielä neljä seniorikilpailijaa, on heitä lopuksi enää kaksi.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/8f72a85d-43e4-4956-833e-6917861…
Ehkä, mutta 70-vuotiaalla on ihan samanlainen oikeus pukeutua juuri siten kuten itse haluaa, kuin nuoremmilla tai kaikenikäisillä ihmisillä.