The Voice of Finland: Senior 2022
Toukokuussa alkaa ihan uudenlainen The Voice of Finland -kausi.
The Voice of Finland: Seniorissa kuuluu vuosien saatossa karttunut elämänkokemus ja tulkinnan syvyys. Kilpailijoiden ikä vaihtelee 60–84-vuoteen ja heidät on valittu liki 200 hakemuksen joukosta.
The Voice of Finland: Seniorin punaisiin valmentajien tuoleihin istuvat pop-maailman kameleontti Ressu Redford, maailmantähti Tarja Turunen ja rock-legenda Michael Monroe.
The Voice of Finland: Senior eroaa muista TVOF-kausista siinä, että oman esityksensä jälkeen jokainen kilpailija saa palautetta.
Senior-kausi on totuttua TVOF-kautta lyhyempi. Se koostuu neljästä jaksosta.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/bbaa1afb-81ce-4cee-a828-a9f814d…
Mielenkiintoista nähdä Ressu mukana.
Kommentit (531)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tän gubbe formaatin pointtia.
Tarkoitatko tosissasi, ettet ymmärrä, että vanhemmatkin ihmiset voivat kilpailla laulamisessa...???
Kaikilla ei vaan piuhat ulotu päähän asti, niin ei voi kaikkea ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan älyttömän rasittavaa kuunnella kuinka tuomarit pakotetaan kehumaan surkeita laulajia superlatiiveilla vaikkei kenenkään tuoli kääntynyt
Myös minusta vähän noloa, että ei käännytä, mutta sitten ylistetään maasta taivaaseen ja teeskennellään, että "miks ihmeessä en kääntynyt, olinpa tyhmä, sun ois pitäny päästä jatkoon, nyt harmittaa kun en kääntynyt". Olisi reilumpaa, jos sanoisivat suoraan syyn, miksi ei kääntyneet, esim "hyvä ääni, mutta ei tarpeeksi erottuva tai persoonallinen".
Siitä kyllä eri mieltä, että joku ois ollut surkea. Kaikki olivat hyviä tässä eka jaksossa!
Vierailija kirjoitti:
Pidin Kallesta eniten , todella miellyttävä kaikin puolin.
Minulle hän jäi mieleen Tangomarkkinoista, vaikka jäikin toiseksi vuonna 2015. Tämä duetto Susanna Heikin kanssa ja erityisesti Kallen laulu siinä on mielestäni yksi parhaista esityksistä Tangomarkkinoilla koskaan. Laulun suomalaiset sanat on tehnyt tangokuningas Kyösti Mäkimattila.
Tietenkin Caronin ja Kalle Jussilan vahva rutiini näkyi esityksissä. Kallella on upea ääni ja pohjalainen miehekkyys sulattaa sydämet. Caron on vangitseva esiintyjä dramaattisella äänellään. Mutta kaikki muutkin olivat todella hyviä. Kuultiin hyvin erilaisia, persoonallisia ääniä ja kauniita tulkintoja ilman turhia kikkailuja.
Myönnän, että asennoiduin kuuntelemaan tutisevia, vanhuudenheikkoja ääniä ja näkemään vaivalloisesti käveleviä vanhuksia, mutta tämähän oli kaikin tavoin mainio show, todella rento meininki, ihan toisenlainen kuin varsinaisessa Voicessa. Ja todella hyviä laulusuorituksia kaikki. Kyllähän noista kaikista näki ja kuuli, että ovat harrastaneet laulua ennen kuin ovat kävelleet. Sen vuoksi olikin hiukan kiusallinen kohtaus kun Tarja kyseli Kalle Jussilalta tämän laulutaustoista ja esiintymisjännityksestä. Tietenkin ymmärrän, että Tarja on asunut ja luonut niin kauan uraa ulkomailla, ettei voi tietää mitä täällä pienessä Suomessa musiikkirintamalla tapahtuu. Oikeat valinnat myös ohjelman tuomareiksi.
Ajattelin, että ohjelma on ajanhukkaa, mutta eipä ollutkaan. Aivan ihana ohjelma!
Hyviä laulajia tuolla Voice of Finland seniorissa. Olen Youtubesta katsellut muiden maiden Voice senioria (esim. Saksa, Hollanti ja myös koosteita, joissa pätkiä erimaiden Voice seniorista) ja tosi hyviä kilpailijoita ollut mukana, jotkut jopa peittoaa tavallisessa Voicessa olevat nuoremmat kilpailijat.
Ei se ikä, vaan tulkinta, lauluääni, laulun sanat ja sävel. Mulle on ihan sama minkä ikäinen laulaja on, mutta jos tulkinta ja kappale eivät nappaa, niin sitten se on siinä. Sama myös toisinpäin. Myöskään sukupuolella, kansalaisuudella, seksuaalisella suuntautumisella yms. asioilla ei ole mulle väliä jos tykkään jostain laulajasta tai laulaja ei oikein napannut.
Huoh.... En ole vieläkään toipunut näistä reilu kuuskymppisistä, jotka silmissäni näyttivät ikälopuilta 😳 Huhhuh. MIKÄ saa 65-vuotiaan pukemaan ylleen tyköistuvan kellohameen ja ripustamaan kaulaansa HELMET?!? Ai kamala. Enkä nyt tarkoita, että pitäisi verhoutua nahkaan ja punaisiin saapikkaisiin (jestas sekin), mutta olemme puolisoni kanssa 60 + kumpikin, ja tuijotimme holkki auki näitä tätiä ja setiä.
Ainoa, joka näytti ikäiseltään JA osasi laulaa oli Caron B.
Biisivalinnat suoraan karaokebaarin suosikkilistalta. Tuomareiden alentuva, yli-innokas kaikkia syleilevä tyyli vastenmielistä ja kiusaannuttavaa.
Ei jatkoon.
Voi tätä teidän ylenkatsomisen määrää. Tuntuu kuin puhuttaisiin jostain missikisoista tai muotinäytöksestä.
Agarry
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhuksille puhutaan kuin pienille lapsille? On söpöä ja herttaista ja mitä lie. Tuskin ne tuon ikäisinä menee rikki jos niille puhuu niinkuin aikuiselle ihmiselle puhutaan.
Tätä myös ihmettelen. Kysehän ei edes ole varsinaisesti vanhuksista! 61 -vuotias on vielä työikäinen. Toki tyyli oli monella vanhahtava.
Vierailija kirjoitti:
Roy Orbisonia on aina ihana kuunnella. Näki kyllä, miten paljon Orbisonin musiikki Kallelle merkitsee.
Olin kuulevinani Ressun eilen sanovan, etten tiedä muita kuin Stigin Roy Orbisonin.
Kuulinkohan oikein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roy Orbisonia on aina ihana kuunnella. Näki kyllä, miten paljon Orbisonin musiikki Kallelle merkitsee.
Olin kuulevinani Ressun eilen sanovan, etten tiedä muita kuin Stigin Roy Orbisonin.
Kuulinkohan oikein?
Saattoi vain heittää huulta.
Miksi en painanut, miksi en painanut. Voi, voi. Niinpä, miksi et painanut.
Vähän epätasaista porukkaa. Joukossa selviä harrastelijoita ja sitten näitä joilla on ollut jo ura vuosikymmeniä ja ties kuinka monta levyä tehtynä. Noilla kriteereillä noista ainakin yksi voisi olla mukana ensi kaudella. Eikun anteeksi kaksi koska ressukin on jo 60.
Toisaalta siellä on sitten näitä joiden motiivia mukana ololle en ihan ymmärrä kuten tää kantriukko. Se kuulosti ihan hyvältä ja sillä on ilmeisesti joku bändi jonka kanssa se keikkailee edelleen. Sitten kun se pääsi jatkoon niin se oli julistamassa heti ettei hän halua että kukaan neuvoo häntä mitenkään tai valkkaa hänelle kappaleen ja valkkaa sen valmentajan joka tähän suostuu.
Muutamalla ns. kokeneella tuli vähän outoja virheitä esityksessä, kuten tää carol tai mikä se olikaan joka meni ressun tiimiin kun oli toiminut sen taustalaulajanakin joskus muinoin. Ääntä kyllä riitti huutokohdissa mutta muuten esitetyssä kappaleessa oli pari outoutta jotka ehkä saadaan valmennuksella korjattua.
Minusta tämä oli paras musiikkiohjelma hetkeen! Kesäiltoihin on jo kaivannut jotain viihteellistä vanhan tanssimusiikin ohjelmaa. American Idolissa oli aikoinaan paljon jaksoja, joissa oli joku vanha Hollywood tai vaikka Motown teema. Sitten oli tietysti Kesäillan Valssi. Nyt ei mitään vastaavaa letkeää musiikkiohjelmaa ole ollut aikoihin kun kaikessa on keskiössä joku show meininki, jossa 3/4 ohjelmasta on joko mainoksia, uusintapätkää tai jonkun tosi tärkeän julkkiksen haastattelemista tyyliin elämäni kappaleet (vai mikä se on).
Nainen joka lauloi Laila Kinnusta oli minusta paras!
Vierailija kirjoitti:
Huoh.... En ole vieläkään toipunut näistä reilu kuuskymppisistä, jotka silmissäni näyttivät ikälopuilta 😳 Huhhuh. MIKÄ saa 65-vuotiaan pukemaan ylleen tyköistuvan kellohameen ja ripustamaan kaulaansa HELMET?!? Ai kamala. Enkä nyt tarkoita, että pitäisi verhoutua nahkaan ja punaisiin saapikkaisiin (jestas sekin), mutta olemme puolisoni kanssa 60 + kumpikin, ja tuijotimme holkki auki näitä tätiä ja setiä.
Ainoa, joka näytti ikäiseltään JA osasi laulaa oli Caron B.
Biisivalinnat suoraan karaokebaarin suosikkilistalta. Tuomareiden alentuva, yli-innokas kaikkia syleilevä tyyli vastenmielistä ja kiusaannuttavaa.
Ei jatkoon.
Kerro sinä, miten 60+ henkilön/laulajan pitäisi sitten pukeutua, jotta ei näyttäisi hassulta? Eikös tämä kellohameeseen ja helmiin laittautunut nainen nimenomaan halunnut olla "retro" eli kun hänen esittämänsä biisi oli vuodelta 1961, oli minun mielestäni oikein sopivaa, että hän laittoi saman aikakauden vaatekerran helmiä ja kampausta myöten. Mun mielestä ikä tai koko ei sanele sitä, mitä päällensä voi laittaa.
Minäkin olen jo 77 v. mutta en tutise eikä ääneni vibraa. Laulan kuorossa ja asun yksikseni, pärjäilen hyvin ok-talossa. Nykyiset 70 - 80 v. eivät ole tutisevia vanhuksia, uskokaa pois.
Mulla ääni tutisee vaikka olen alle 60.
Pidin Kallesta eniten , todella miellyttävä kaikin puolin.