Lahjalista 3 v synttäreille
Mulla meni nyt kyllä maku kaveriin, joka laittoi synttärikutsun 3 v synttäreille ja lahjalistan mukaan. Ja kaikki listan lelut oli vähintään 20 euroa, eikä mulla ole ketään tuttua menossa samoille synttäreille, että voisin yhdessä ostaa jonkun lahjan. Kun olin jotain 10 euron lahjaa ajatellut, kotihoidontuella kun ei joka synttäreille viitsisi satsata 20 egee... Siis onko tämä nykyään yleistä jo lastenkin synttäreillä, että sankari saa itse luoda lahjalistansa. Tässä tapauksessa siis lapsi oli itse kuulemma saanut suunnitella listan.
Kommentit (9)
No ei todellakaan! Meillä kolme vuotias odotti synttäreiltään eniten kakkua ja paljon vieraita, vasta neljä veenä "tajus" lahjoja edes odottaa. Ja ei todellakaan ole mitään lahjalistoi, menee vielä monta vuotta ennen kuin alan tiedustelemaan mitään lahjatoiveita sankarilta itseltään.
Panen toki korvan taakse kun tulee "mä haluun" -tilanne, mutta lahjat on ensisijassa semmosia mitä antaja haluaa antaa eikä tärkeimpänä pointtina ole että vastaanottaja haluaa. Tavaraa on niin järkyttävästi kun muutenkin isovanhemmat pistää parastaan ihan huvikseen ilman juhlapäiviäkin ja joka tuutista olisi serkkujen vanhoja tavaroita hivuttautumassa sisään. Toki asia on varmasti eri monissa muissa perheissä. Mutta minusta lapset eivät lahjalistaa tarvitse.
On tuo napero muutenkin vielä vasta sisäistämässä haluamisen ja tarvitsemisen eroa. Tekis kyl monelle aikuisellekin hyvää kerrata näitten asioitten ero. :)
En välittäisi lahjalistasta. Älä sinäkään ap. Jokainen ostaa juuri mitä itse haluaa. Minun nyt 2 ja 5 vuotiaat lapset edelleen synttäreiltään odottavat vieraita ja kakkua. Lahjat ovat vain bonus. Ja he ovat ikionnellisia vaikka joku toisi lahjaksi vain yhden autokuvioisen lyijykynän.
3 lisää vielä, että vaikka miten olisi 3-vuotias "itse saanut suunnitella" listan niin aikuisiltahan idea moiseen on tullut.
Minun tuttuni on laatinut synttärikutsua pidemmän lahjavaatimuslistan lapsensa joka synttäreille 1-vuotissyntymäpäivistä lähtien, joka kerta on ollut vähän pöyristyttävää vastaanottaa sellainen kutsu.
Lahjo huoletta listan ulkopuolelta. Osta vaikka sukat joissa lempihahmo.
Meillä kaikki aina kyselee niitä lahjatoiveita....yritän siinä sitten puhelimessa häthätää keksiä jotain sanottavaa joissa hintahaitaria ja kaikille kyselijoille eri "toiveet". Joskus tuntuu ettö tuo lista olisi helppo juttu... nyt kun yrittää sanoa että mitä vaan pinkkiä, glitteriä, askartelua, kirjoja, MH.... niin seuraavaksi kysytään uudelleen suunnilleen merkin ja mallin tarkuudella, plääh.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:28"]
Minun tuttuni on laatinut synttärikutsua pidemmän lahjavaatimuslistan lapsensa joka synttäreille 1-vuotissyntymäpäivistä lähtien, joka kerta on ollut vähän pöyristyttävää vastaanottaa sellainen kutsu.
[/quote]
Oletko vienyt listan mukaisia tavaroita. Pöyristyttävää käytöstä kylläkin tuo tuttusi toiminta.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:32"]
Lahjo huoletta listan ulkopuolelta. Osta vaikka sukat joissa lempihahmo.
Meillä kaikki aina kyselee niitä lahjatoiveita....yritän siinä sitten puhelimessa häthätää keksiä jotain sanottavaa joissa hintahaitaria ja kaikille kyselijoille eri "toiveet". Joskus tuntuu ettö tuo lista olisi helppo juttu... nyt kun yrittää sanoa että mitä vaan pinkkiä, glitteriä, askartelua, kirjoja, MH.... niin seuraavaksi kysytään uudelleen suunnilleen merkin ja mallin tarkuudella, plääh.
[/quote]
Mä sanon vaan että ei ole mitään toiveita, sankari ilahtuu varmasti jokaisesta paketista tms.
En ole noudattanut lahjalistaa, etenkään kun ne eivät ole olleet edes lasta ajatellen laadittuja vaan vanhempia ajatellen.... lelut kiellettyjä mutta tietyt lahjakortit kelpaa esim. Itse kun olen ajatellut omia juhlia järjestäessä että se on jo lahja että vieraat saapuvat paikalle, ei tulisi mieleenkään laatia pitkää listaa kutsun mukaan mitä saa tuoda ja mitä ei saa. Ja kertaakaan ei ole tullut kiitosta.
Ei ole oikein