Onko väärin? Exän tavarat
Miehen ex ei ole vieläkään, kolmen vuoden aikana, hakenut kaikkia tavaroitaan pois. Lähinnä pikkusälää kuten verhoja, joitakin vaatteita, tuikkukippoja, purkkeja, kynttilöitä yms.
Muutin tänne miehen luo juuri, ja pitäisi alkaa mahduttaa omia kamoja tilalle. Onko väärin jos vuokraan kirppispöydän ja myyn nuo ylimääräiset rojut pois? Ex muutti juuri 600km päähän, joten en tosiaan ala niitä hänelle postittamaan tai viemään. Hänellä on kyllä ollut hyvinkin monta vuotta aikaa hakea omansa pois, jos niitä kaipaa...
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:17"]
Toi on raivostuttavaa kun niitä tavaroita pitää jättää eron takia varastoon. Kun erosin eksavomiehestäni ja muutin pois, otin mikä oli minun ja lopuilla käskin eksän tehdä mitä tahtoo.
Kun muutin nykyiseni kanssa yhteen niin hänellä oli varastossa puolet tavaroista eksän ja vaatekaapistakin oli osa vielä eksän tavaroita täynnä. Erosta oli 1,5 vuotta. Käytiin tavarat läpi ja heitettiin turhia pois ja loput lastattiin mun autoon ja mies vei eksälleen, kun ei eksällään ollut autoa. Sen eksän oli pitänyt pitkään hakea ne tavarat, mutta kun se oli niin vaikeeta niin totesin, että helpointa on käyttää mun autoa ja roudata sillä ne pois alta. Itse omin avaamattoman aurinkopuuterin ja singstarin niistä sen eksän tavaroista itselleni :D
Nykyään ollaan tuon miehen eksän kanssa kavereita ja olen kertonutkin omineeni tuon singstarin ja ja aurinkopuuterin silloin. Ei kuulemma haittaa. Hän on vaan kiittänyt kun lainasin autoa, että hän sai tavaransa takaisin ja todennut, että ne oli niin pitkään ollut mieheni luona, että oli olettanut niiden olevan jo roskissa.
[/quote]
Ainiin! :D Tää mieheni eksä muuten muutti juuri nykyisensä kanssa yhteen ja soitti mulle yks päivä "Mä en ymmärrä miten sä kestit niitä mun tavaroita kun muutitte yhteen!! Kerro mulle miten sä kestit!!!?" :D Niillä oli siel täsmälleen sama tilanne päällä. Erosta reilusti yli vuosi ja miehen eksän tavaroita älyttömästi siellä.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:17"]
Toi on raivostuttavaa kun niitä tavaroita pitää jättää eron takia varastoon. Kun erosin eksavomiehestäni ja muutin pois, otin mikä oli minun ja lopuilla käskin eksän tehdä mitä tahtoo.
Kun muutin nykyiseni kanssa yhteen niin hänellä oli varastossa puolet tavaroista eksän ja vaatekaapistakin oli osa vielä eksän tavaroita täynnä. Erosta oli 1,5 vuotta. Käytiin tavarat läpi ja heitettiin turhia pois ja loput lastattiin mun autoon ja mies vei eksälleen, kun ei eksällään ollut autoa. Sen eksän oli pitänyt pitkään hakea ne tavarat, mutta kun se oli niin vaikeeta niin totesin, että helpointa on käyttää mun autoa ja roudata sillä ne pois alta. Itse omin avaamattoman aurinkopuuterin ja singstarin niistä sen eksän tavaroista itselleni :D
Nykyään ollaan tuon miehen eksän kanssa kavereita ja olen kertonutkin omineeni tuon singstarin ja ja aurinkopuuterin silloin. Ei kuulemma haittaa. Hän on vaan kiittänyt kun lainasin autoa, että hän sai tavaransa takaisin ja todennut, että ne oli niin pitkään ollut mieheni luona, että oli olettanut niiden olevan jo roskissa.
[/quote]
Ainiin! :D Tää mieheni eksä muuten muutti juuri nykyisensä kanssa yhteen ja soitti mulle yks päivä "Mä en ymmärrä miten sä kestit niitä mun tavaroita kun muutitte yhteen!! Kerro mulle miten sä kestit!!!?" :D Niillä oli siel täsmälleen sama tilanne päällä. Erosta reilusti yli vuosi ja miehen eksän tavaroita älyttömästi siellä.
[/quote]
No jopas pitää nopeasti muuttaa yhteen
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:22"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:17"] [quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:13"] Itsekäs paska oot.voit sitten lähettää tililleni ne tulot mitä niistä on tullut. [/quote] Hae ne herranen aika pois jos noin vituttaa! [/quote] Täältä asti? Juu.voitte lähettää ne mulle [/quote] Ei voida, sori. [/quote] Voit senkin pissis. Ne tavarat ei oo sun.
[/quote] no tuleppa sit hakemaan ne pois, läski.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:22"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:17"] [quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:13"] Itsekäs paska oot.voit sitten lähettää tililleni ne tulot mitä niistä on tullut. [/quote] Hae ne herranen aika pois jos noin vituttaa! [/quote] Täältä asti? Juu.voitte lähettää ne mulle [/quote] Ei voida, sori. [/quote] Voit senkin pissis. Ne tavarat ei oo sun.
[/quote]
Hae pois jos niitä nyt yhtäkkiä kaipaat. Itse olet ne tänne jättänyt muiden riesaksi, niin huolehdi ne myös itse pois...
Jos tää nyt ees on se tyyppi, näyttää muillakin exillä olevan samoja vinkeitä, kuten 23 kertoi juuri :D
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:17"] Toi on raivostuttavaa kun niitä tavaroita pitää jättää eron takia varastoon. Kun erosin eksavomiehestäni ja muutin pois, otin mikä oli minun ja lopuilla käskin eksän tehdä mitä tahtoo. Kun muutin nykyiseni kanssa yhteen niin hänellä oli varastossa puolet tavaroista eksän ja vaatekaapistakin oli osa vielä eksän tavaroita täynnä. Erosta oli 1,5 vuotta. Käytiin tavarat läpi ja heitettiin turhia pois ja loput lastattiin mun autoon ja mies vei eksälleen, kun ei eksällään ollut autoa. Sen eksän oli pitänyt pitkään hakea ne tavarat, mutta kun se oli niin vaikeeta niin totesin, että helpointa on käyttää mun autoa ja roudata sillä ne pois alta. Itse omin avaamattoman aurinkopuuterin ja singstarin niistä sen eksän tavaroista itselleni :D Nykyään ollaan tuon miehen eksän kanssa kavereita ja olen kertonutkin omineeni tuon singstarin ja ja aurinkopuuterin silloin. Ei kuulemma haittaa. Hän on vaan kiittänyt kun lainasin autoa, että hän sai tavaransa takaisin ja todennut, että ne oli niin pitkään ollut mieheni luona, että oli olettanut niiden olevan jo roskissa. [/quote] Ainiin! :D Tää mieheni eksä muuten muutti juuri nykyisensä kanssa yhteen ja soitti mulle yks päivä "Mä en ymmärrä miten sä kestit niitä mun tavaroita kun muutitte yhteen!! Kerro mulle miten sä kestit!!!?" :D Niillä oli siel täsmälleen sama tilanne päällä. Erosta reilusti yli vuosi ja miehen eksän tavaroita älyttömästi siellä. [/quote] No jopas pitää nopeasti muuttaa yhteen
[/quote]
Ei tuo nykyään niin kovin nopeaa ole.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:17"] Toi on raivostuttavaa kun niitä tavaroita pitää jättää eron takia varastoon. Kun erosin eksavomiehestäni ja muutin pois, otin mikä oli minun ja lopuilla käskin eksän tehdä mitä tahtoo. Kun muutin nykyiseni kanssa yhteen niin hänellä oli varastossa puolet tavaroista eksän ja vaatekaapistakin oli osa vielä eksän tavaroita täynnä. Erosta oli 1,5 vuotta. Käytiin tavarat läpi ja heitettiin turhia pois ja loput lastattiin mun autoon ja mies vei eksälleen, kun ei eksällään ollut autoa. Sen eksän oli pitänyt pitkään hakea ne tavarat, mutta kun se oli niin vaikeeta niin totesin, että helpointa on käyttää mun autoa ja roudata sillä ne pois alta. Itse omin avaamattoman aurinkopuuterin ja singstarin niistä sen eksän tavaroista itselleni :D Nykyään ollaan tuon miehen eksän kanssa kavereita ja olen kertonutkin omineeni tuon singstarin ja ja aurinkopuuterin silloin. Ei kuulemma haittaa. Hän on vaan kiittänyt kun lainasin autoa, että hän sai tavaransa takaisin ja todennut, että ne oli niin pitkään ollut mieheni luona, että oli olettanut niiden olevan jo roskissa. [/quote] Ainiin! :D Tää mieheni eksä muuten muutti juuri nykyisensä kanssa yhteen ja soitti mulle yks päivä "Mä en ymmärrä miten sä kestit niitä mun tavaroita kun muutitte yhteen!! Kerro mulle miten sä kestit!!!?" :D Niillä oli siel täsmälleen sama tilanne päällä. Erosta reilusti yli vuosi ja miehen eksän tavaroita älyttömästi siellä. [/quote] No jopas pitää nopeasti muuttaa yhteen
[/quote]
Ei tuo nykyään niin kovin nopeaa ole.
[/quote]
Ehkä jos kyseessä on yli 30v
Kyllä jokainen on velvollinen huolehtimaan omista tavaroistaan. Jos ne on hakematta 3 vuotta niin ne on myös hakematta 6kin vuoden päästä. Myykää pois ja tulot niistä teille. Te kuitenkin näette sen myymisen vaivan. Kyllä erossa aina viedään mukanaan ne tärkeimmät tavarat heti. Ne mitä jää niin ei ole niin oleellisia jos ei muuta sovita. jenkeistäkin lentää Suomeen 10 tuntia joten kuinka syvällä tai korkealla exä asuu jos on tavaroiden hakumatka kestänyt 3 vuotta? Kysynpähän vain.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:24"] [quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:17"] Toi on raivostuttavaa kun niitä tavaroita pitää jättää eron takia varastoon. Kun erosin eksavomiehestäni ja muutin pois, otin mikä oli minun ja lopuilla käskin eksän tehdä mitä tahtoo. Kun muutin nykyiseni kanssa yhteen niin hänellä oli varastossa puolet tavaroista eksän ja vaatekaapistakin oli osa vielä eksän tavaroita täynnä. Erosta oli 1,5 vuotta. Käytiin tavarat läpi ja heitettiin turhia pois ja loput lastattiin mun autoon ja mies vei eksälleen, kun ei eksällään ollut autoa. Sen eksän oli pitänyt pitkään hakea ne tavarat, mutta kun se oli niin vaikeeta niin totesin, että helpointa on käyttää mun autoa ja roudata sillä ne pois alta. Itse omin avaamattoman aurinkopuuterin ja singstarin niistä sen eksän tavaroista itselleni :D Nykyään ollaan tuon miehen eksän kanssa kavereita ja olen kertonutkin omineeni tuon singstarin ja ja aurinkopuuterin silloin. Ei kuulemma haittaa. Hän on vaan kiittänyt kun lainasin autoa, että hän sai tavaransa takaisin ja todennut, että ne oli niin pitkään ollut mieheni luona, että oli olettanut niiden olevan jo roskissa. [/quote] Ainiin! :D Tää mieheni eksä muuten muutti juuri nykyisensä kanssa yhteen ja soitti mulle yks päivä "Mä en ymmärrä miten sä kestit niitä mun tavaroita kun muutitte yhteen!! Kerro mulle miten sä kestit!!!?" :D Niillä oli siel täsmälleen sama tilanne päällä. Erosta reilusti yli vuosi ja miehen eksän tavaroita älyttömästi siellä. [/quote] No jopas pitää nopeasti muuttaa yhteen [/quote] Ei tuo nykyään niin kovin nopeaa ole. [/quote] Ehkä jos kyseessä on yli 30v
[/quote]
No omassa tuttavapiirissä oikeastaan kaikki muuttaa yhteen alle vuoden seurustelun jälkeen. 20-35 vuotiaita. Yhteenmuutto ei oikeastaan ole nykyään niin vaikeaa, eikä eroaminen myöskään. Kaikista kavereistani ne pitkään seurustelleet, jotka eivät alussa muuttaneet yhteen on eronneet ennen kuin on ehtineet muuttamaan yhteen, joten minun tutuissani on yleistä muuttaa lyhyen seurustelun jälkeen yhteen.
Minä nuuhkin vielä näin viiden vuoden jälkeenkin exäni pikkareita. En pysty päästämään irti.
Kolme vuotta on kyllä pitkä aika, olisi varmaan jo hakenut jos niille tavaroille olisi tarvetta. Silti en heittäisi menemään, vaan laittaisin asiasta vielä viestiä, ja jos eivät hirveästi tilaa vie, laittasin vaikka johonkin laatikkoon varaston perälle.
Mulla taas ex ei joutavia odotellut... Mulla oli muuton jäljiltä vielä mm. muutama juhlamekko ja jotain arvokkaampaa tavaraa entisen (miehen) asunnon varastohuoneessa, (koska piti saada uusi asuntoni järjesteltyä ensin, ja täällä ei ole kovin paljon säilytystilaa, sovimme että saavat jonkin aikaa olla siellä kun en niitä tarvitse heti). Erosta oli tuossa vaiheessa aikaa reilu kolmisen kuukautta ja muutosta pari (jos sitäkään?), kun ex kesken työpäiväni ilmoitti olevansa ajamassa ohi ja tuovansa tavarat. Olin siis töissä, en voinut ottaa tavaroita vastaan. Myöhäisempi kellonaika ei sopinut, saati pari päivää myöhemmin hänen paluumatkallaan... Näinpä ex oli heittänyt tavarani asuntoni portaille räntäsateeseen. Terveisiä vaan jos satut näkemään ja tunnistat!
Olimme eronneet hyvissä väleissä pitkästä suhteesta, huolimatta siitä että ex petti ja jätti. (Eroa olin miettinyt jo itsekin...) Tuon jälkeen ei ole ollut ihan yhtä hyvät välit, ei ole pidetty yhteyttä...
Liekö ollut ex:n uudella emännällä kiire saada tavarani pois nurkista, minkä toki ymmärränkin, mutta olipahan vaan tapa hoitaa asiat :D Nyt lähinnä naurattaa, mutta ei sillon kun näin ne likaantuneet mekot ja kastuneen säkölaitteen...
"Silti en heittäisi menemään, vaan laittaisin asiasta vielä viestiä, ja jos eivät hirveästi tilaa vie, laittasin vaikka johonkin laatikkoon varaston perälle."
Viestiä laitettu, ei tosin vielä vastausta kuulunut... Ja kyllä, vievät tilaa. Muuten kai ne voisikin täällä lojua vaikka maailman tappiin asti...
Laittaisin ne laatikkoon ja varastoon. En myisi, jos ei olisi ihan tavaton akuutti rahapula..
No niin, vastaus oli "ok". Eli ootellaan kaks viikkoa, katotaan kuin käy :D ap
Minäpä jätin exän laatikkoon dildon. Ei aavistustakaan että onko heitetty pois.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 20:37"]
Minäpä jätin exän laatikkoon dildon. Ei aavistustakaan että onko heitetty pois.
[/quote]
varmaan laitettu kiertoon :D jos ei uudelle niin sitten kirppikselle.
Myyhän jotkut vanhoja seksileluja kirppiksellä! Eli hyvinki mahollista :D ap
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:17"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:13"] Itsekäs paska oot.voit sitten lähettää tililleni ne tulot mitä niistä on tullut. [/quote] Hae ne herranen aika pois jos noin vituttaa! [/quote] Täältä asti? Juu.voitte lähettää ne mulle
[/quote]
Ei voida, sori.
[/quote]
Voit senkin pissis. Ne tavarat ei oo sun.