Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusia ja uusia oireita, ahdistusko näitä aiheuttaa?

Vierailija
04.09.2015 |

Lyhyesti siis, kesä on ollut aika rankka, ahdistusta on ollut ja vieläkin, masennuksen poikasta. Vähän ihme juttuja, mätäpaiseita, kummia särkyjä. Nyt yskittää ja lisäksi päätä särkee varmaan joka päivä.
No. Tänään kävin lääkärissä, mikään ei kuulemma vikana (atoopikollle yskä ihan normaallia, kehkoissa tai kurkussa ei mitään, päänsäryt joskus tutkittu, ei tulisi olla syytä huoleen, säryt ei selity millään) ja pelkojeni helpottamiseksi otettiin tulehdusarvo, joka pienin mahdollinen eli täydellinen... voiko ahdistus ja pelko aiheuttaa minulle lisää oireita? Miten saisin rentouduttua? Koko ajan tulee uusi oire, sieltä tai täältä särkee... heh, vinkkejä selviytymiseen, miten saisin inhottavat ajatukset päästäni, kun minulla ei tosiaan ole mikään hätänä, kaikki hyvin kaikilla osa-alueilla.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikutko? Ulkoiletko? Mulla ainakin tulee oireita ja kipuja jos jumitan liikaa sisätiloissa. Ja jumitettuahan tulee jos ahdistaa, masentaa, väsyttää ja kolottaa. Ja väsyttää kun ei saa nukuttua kun kolottaa ja ahdistaa. Se on sellainen noidankehä joka pitäisi saada katkaistua. Jaksamista!

Vierailija
2/7 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit, voiko ahdistus aiheuttaa oireita. Kyllä voi, ihan todella vaikeita fyysisiä oireita. Itse en pystynyt lopulta edes nielemään ruokaa alas ja kymmeniä muita, ihan ulospäin näkyviä (imusolmukkeiden turvotusta ym.).

Mutta se kierteen katkaiseminen, siitä en osaa neuvoja antaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi. Nuo ovat niitä psykosomaattisia oireita. Ihan oikeuta oireita mutta syy on pään sisällä, ei kropassa. Olet varmasti myös herkistynyt kuulostelemaan itseäsi vähän liikaa, ja koska meillä kaikilla on pieniä kipuja jne jatkuvasti, ne ovat saaneet korostuneen merkityksen. Tosiaan liikunta auttaa monia, sellainen kunnon hikiliikunta jolla saa aivokemiaa muutettua hetkeksi. Jos ei se riitä niin lääkitys on myös vaihtoehto.

Vierailija
4/7 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Ensi viikolla aloitan tanssiryhmässä ja sitten toivon mukaan saan lisättyä liikuntaa. Tällä hetkellä tosiaan liikunta nollissa. Ylös ulos ja lenkille siis. Ja turha murehtiminen pitäs unohtaa. Ap

Vierailija
5/7 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on hyvin sun elämässä, ja silti ahdistaa? Onko sulla mitään lääkitystä ahdistukseen vai ihanko pärjäät ilman?

Vierailija
6/7 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mulla on ollut samaa jo vuosia, aina välillä tosin parempiakin kausia. Viimeisen vuoden aikana tilanne on mennyt tosi pahaksi. Olen koko ajan ollut kireänä kuin viulunkieli, koko ajan lähes päivittäin ahdistavat ajatukset pyörii päässä. Menin lääkäriin, lähete psykiatrille, joka suositteli psykoterapiaa ja sain siihen Kelasta myönteisen korvauspäätöksen. Nyt pari kk terapiaa takana, ja ehkä tämä tästä... Ainakin olen alkanut toivoa, että jos opin tuntemaan itseäni paremmin niin voin ehkä joskus päästä eroon tästä ahdistuksen kierteestä.

Ahdistunut/stressaantunut keho on "ylivirittynyt" - kuin valmiina pakenemaan koko ajan. Itselläni se ilmenee mm. jatkuvana lihastonuksena (en osaa rentouttaa lihaksiani), sydän hakkaa, henkeä ahdistaa (tätä tutkittiinkin joskus vuosia sitten, tutkittiin mm. astmaa ja sydäntä - ei mitään), korvat soi.... Pelkästään jo tuo jatkuva lihastonus voi aiheuttaa vaikka mitä oireita ja tuntemuksia, päänsärky nyt on yleisimpiä. Ymmärtääkseni jatkuva stressi voi myös aiheuttaa jatkuvan ns. tulehdustilan elimistöön, joka on mm. sydän-ja verisuonitautien riskitekijä. Vastustuskyky voi myös alentua ja flunssat iskee herkemmin.

Liikunnasta sen verran, että ylivirittyneessä ja ahdistuneessa tilassa kannattaa suosia rauhallisempia lajeja. Kiivastahtinen hikiliikunta nostaa vireystilaa entisestään ja voi pahentaa oireita. Tieysti tämä on yksilöllistäkin, mutta itselleni sopii mm. taiji, auttaa rauhoittamaan kehoa ja sitä kautta mieltäkin. Luonnossa liikkuminen on myös vireystilaa laskevaa yleensä.

Vierailija
7/7 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos avusta:) ei mitään lääkitystä, eikä se mielestäni ole ensimmäinen asia, johon turvautua, jos voi itse teoillaan vaikuttaa! :) kyllä tämä tästä, uskoisin niin. Kun keskittyy hyviin asioihin ja aloittaa liikkumisen, pudottaa painoa ja minimoi alkoholin käytön. Katsotaan sitten, auttaako. Jos ei niin, jotain muuta sitten. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi