Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syksy masentaa.

Vierailija
04.09.2015 |

Nää pimenevät päivät on kyllä aika syvältä.:(

T: 21-vuotias nuori mies/poika

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.
N25

Vierailija
2/26 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen kaamosmasennukseen saatiin helpotus herätysvalolla. Päivät toki pimeitä, mutta kun saa herätä valoon, niin ei ole enää yhtään niin ahdistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:46"]Meillä miehen kaamosmasennukseen saatiin helpotus herätysvalolla. Päivät toki pimeitä, mutta kun saa herätä valoon, niin ei ole enää yhtään niin ahdistunut.
[/qu

Myytäisköhän niitä täällä Varkaudessakin?:)

T: 21-vuotias nuori mies/poika

Vierailija
4/26 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 19:34"]

Ampukaa itsenne te "syysmasennuksesta" kärsivät ihmiset koska se teidän "masennus" ei ole oikeasti masennusta vaan luonteen heikkoutta ja mielikuvitusta. Me Suomalaiset olemme eläneet täällä Suomessa sentään jo tuhansien vuosien ajan ja olemme tottuneet siihen, että syksyllä on pimeää. Minä ainakin rakastan pimeyttä.

[/quote]

Niin, mulla on ollut vilkas mielikuvitus jo 55 vuotta - niin kauan olen inhonnut Suomen talvea. Kumma kyllä tähän ei ole vielä tottunut vaikka joka vuosi  sen 10-11 kk yrittää..... Masennukseksi en ole sitä koskaan väittänyt vaikka masentaa ja ahdistaakin.

Etelään kun menee lämpimään tottumiseen menee 2-3 päivää! Kumma juttu...

Olisiko niin että toisten kroppaa ei vaan ole luotu sietämään kylmää, sadetta ja pimeää (mulle esim tulee kovia särkyjä kosteasta ja kylmästä)? Heikkoluonteiseksi mua vielä ei koskaan olekaan haukuttu....

10

Vierailija
5/26 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on nyt alkanut tulla syysmasennus. Pitäisi varmaan kokeilla sitä kirkasvalolamppua.

T. keski-ikäinen nainen

Vierailija
6/26 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ehkä varsinaisesti masenna, mutta olen huomannut, että nukuttaa enemmän. Lisäksi kun ulkona ei ole enää yhtä pitkään illalla valoisaa kun kesällä, niin ulkona ollessaan jotenkin tuntuu, että päivä loppuisi kesken.

Sitten talvella unen suhteen meinaa pimeinä aamuina vaivata aamu-unisuus aivan älyttömästi. Oma luotainen rytminikin on ehkä enemmän iltapainotteinen kuin aamupainotteinen, mutta ei valoisina kesäaamuina tee läheskään niin tiukkaa nousta sängystä ylös.

Vierailija
7/26 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy on ihan ok mutta talveen ei totu ikinä. Pahinta talvessa on että se kestää niin kauan, puolet vuodesta.

Vierailija
8/26 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina kevätmasennus :(

Vierailija
9/26 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tekee. Ei auta vaikka kuinka lenkkeilis. Yritin jo oisko vitamiineistä apua, mutta sainkin vaan sydämen tykytyksiä. Taidan syödä kilon puolukoita ja mennä sängyn alle talviunille.

Vierailija
10/26 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 07:15"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 19:34"]

Ampukaa itsenne te "syysmasennuksesta" kärsivät ihmiset koska se teidän "masennus" ei ole oikeasti masennusta vaan luonteen heikkoutta ja mielikuvitusta. Me Suomalaiset olemme eläneet täällä Suomessa sentään jo tuhansien vuosien ajan ja olemme tottuneet siihen, että syksyllä on pimeää. Minä ainakin rakastan pimeyttä.

[/quote]

Niin, mulla on ollut vilkas mielikuvitus jo 55 vuotta - niin kauan olen inhonnut Suomen talvea. Kumma kyllä tähän ei ole vielä tottunut vaikka joka vuosi  sen 10-11 kk yrittää..... Masennukseksi en ole sitä koskaan väittänyt vaikka masentaa ja ahdistaakin.

Etelään kun menee lämpimään tottumiseen menee 2-3 päivää! Kumma juttu...

Olisiko niin että toisten kroppaa ei vaan ole luotu sietämään kylmää, sadetta ja pimeää (mulle esim tulee kovia särkyjä kosteasta ja kylmästä)? Heikkoluonteiseksi mua vielä ei koskaan olekaan haukuttu....

10
[/quote]

Mä en voi käsittää miksi te valittajat ette muuta pois Suomesta lämpimämpään maahan??? Näkyisi sen jälkeen paljon iloisempia kasvoja syksy-ja talvipimeälläkin!

Vierailija
11/26 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 10:52"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 07:15"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 19:34"] Ampukaa itsenne te "syysmasennuksesta" kärsivät ihmiset koska se teidän "masennus" ei ole oikeasti masennusta vaan luonteen heikkoutta ja mielikuvitusta. Me Suomalaiset olemme eläneet täällä Suomessa sentään jo tuhansien vuosien ajan ja olemme tottuneet siihen, että syksyllä on pimeää. Minä ainakin rakastan pimeyttä. [/quote] Niin, mulla on ollut vilkas mielikuvitus jo 55 vuotta - niin kauan olen inhonnut Suomen talvea. Kumma kyllä tähän ei ole vielä tottunut vaikka joka vuosi  sen 10-11 kk yrittää..... Masennukseksi en ole sitä koskaan väittänyt vaikka masentaa ja ahdistaakin. Etelään kun menee lämpimään tottumiseen menee 2-3 päivää! Kumma juttu... Olisiko niin että toisten kroppaa ei vaan ole luotu sietämään kylmää, sadetta ja pimeää (mulle esim tulee kovia särkyjä kosteasta ja kylmästä)? Heikkoluonteiseksi mua vielä ei koskaan olekaan haukuttu.... 10 [/quote] Mä en voi käsittää miksi te valittajat ette muuta pois Suomesta lämpimämpään maahan??? Näkyisi sen jälkeen paljon iloisempia kasvoja syksy-ja talvipimeälläkin!

[/quote]

Valitettavasti työt, talo ja lapset pitää vielä täällä. Kunhan nuorinkin on omillaan lähden heti, mies seuratkoon tai jääköön tänne

Vierailija
12/26 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 10:52"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 07:15"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 19:34"] Ampukaa itsenne te "syysmasennuksesta" kärsivät ihmiset koska se teidän "masennus" ei ole oikeasti masennusta vaan luonteen heikkoutta ja mielikuvitusta. Me Suomalaiset olemme eläneet täällä Suomessa sentään jo tuhansien vuosien ajan ja olemme tottuneet siihen, että syksyllä on pimeää. Minä ainakin rakastan pimeyttä. [/quote] Niin, mulla on ollut vilkas mielikuvitus jo 55 vuotta - niin kauan olen inhonnut Suomen talvea. Kumma kyllä tähän ei ole vielä tottunut vaikka joka vuosi  sen 10-11 kk yrittää..... Masennukseksi en ole sitä koskaan väittänyt vaikka masentaa ja ahdistaakin. Etelään kun menee lämpimään tottumiseen menee 2-3 päivää! Kumma juttu... Olisiko niin että toisten kroppaa ei vaan ole luotu sietämään kylmää, sadetta ja pimeää (mulle esim tulee kovia särkyjä kosteasta ja kylmästä)? Heikkoluonteiseksi mua vielä ei koskaan olekaan haukuttu.... 10 [/quote] Mä en voi käsittää miksi te valittajat ette muuta pois Suomesta lämpimämpään maahan??? Näkyisi sen jälkeen paljon iloisempia kasvoja syksy-ja talvipimeälläkin!

[/quote]

Valitettavasti työt, talo ja lapset pitää vielä täällä. Kunhan nuorinkin on omillaan lähden heti, mies seuratkoon tai jääköön tänne
[/quote]

Sitten varmaan kannattaa lopettaa valitus asiasta jolle ei itse mitään voi ja hyväksyä tilanne.

Vierailija
13/26 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeilykään ei hirveästi kiinnosta jos joka toinen kerta sataa niin että menee tuulipuvustakin läpi ja kastuu.

Vierailija
14/26 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 18:14"]Niin tekee. Ei auta vaikka kuinka lenkkeilis. Yritin jo oisko vitamiineistä apua, mutta sainkin vaan sydämen tykytyksiä. Taidan syödä kilon puolukoita ja mennä sängyn alle talviunille.
[/quote]

Kokeilen samaa!

Vierailija
15/26 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suren jo kesän alussa sitä että se on niin pian ohi.

Nämä syyskuun aurinkoiset päivät on toki ihania ja nautin marjametsässä vaeltelusta mutta lasken koko ajan sitä että yli puoli vuotta kuluu ennenkuin "elämä" taas alkaa...:(

Voisin hyvin mennä talviunille ja herätä aprillipäivänä

Vierailija
16/26 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pistettä otsikkoon.
- Lilith

Vierailija
17/26 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/26 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen syksy varmaan vuosikausiin, kun ei masenn yhtään, ei sitten ollenkaan. Ja siihen on tasan 2 syytä:

jätin melkein kokonaan alkoholin pois ja käyn hikoilemassa ihan kunnolla salilla 5x viikossa. Kummastakaan ei kuitenkaan ole tullut pakkoa. N40+

Vierailija
19/26 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta kun syksyllä sataa ja hyinen viima tunkee märkien vaatteiden sisään. hrr.

Vierailija
20/26 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12: Kansallisuudet kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. Sitä paitsi ihan turhaa pöliset siitä, että suomalaiset olisivat tottuneet koleuteen, koska kaikkialla on todisteita siitä, ettei näin ole. Viileinä kesinä huvipuistot ja muut turistikohteet kaikuvat tyhjyyttään, kun suomalaiset piilottelevat sisätiloissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi