Onko vastaanottokeskuksissa nyt töitä tarjolla?
Kysymys kuuluu otsikosta. Onko vastaanottokeskuksissa töitä nyt tarjolla, kun on paljon turvapaikanhakijoita? Olen työtön sosiaalialan ammattilainen, jota työ kiinnostaisi.
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 07:03"]
Minut kutsuttiin haastatteluun! Jee!
Ap
[/quote]
Ai nyt sunnuntai aamuna?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 07:22"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 07:03"]
Ap
[/quote]
Ai nyt sunnuntai aamuna?
[/quote]
Siis lauantaina kutsuttiin ja ensi viikolla menen.
Ap
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 10:08"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 07:22"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 07:03"]
Ap
[/quote]
Ai nyt sunnuntai aamuna?
[/quote]
Siis lauantaina kutsuttiin ja ensi viikolla menen.
Ap
[/quote]
Ensin itse ihmettelin, kun lähettelevät viestejä lauantaina, mutta loogistahan se on, että siellä tehdään töitä viikon kaikkina päivinä, 24 tuntia vuorokaudessa.
Ap
Kyllä meidän seudun vastaanottokeskukseen PALKATAAN sosiaalialan ohjaajia, sairaanhoitajia ym. Ja koulutus pitää olla. Ei siellä kuka tahansa saa työskennellä...
Tarvitseeko turvapaikan hakijoiden tehdä siellä töitä esim.siivousta ja ruuanlaittoa vai voivatko vain olla ja löhöillä ja näpytellä kännyä?
Juuri luin jostain, ettei turvapaikanhakijopiden tarvi eikä saa laittaa töihin, niin- rasittuvat vielä, parempi vaan antaa löhöillä ja pelata kännykkäpelejä.
Vastaanottokeskuksissa asiakkaat pitävät paikat puhtaina itse, vuoroillaan. Eikös niitä vastaanottokeskuksia ollut tasan kaksi joissa ateriat tarjotaan palveluna, muissa paikoissa kaikki kustantavat ja valmistavat ruokansa itse. Noissa missä ateriat tarjotaan, asiakkaat saavat vastaanottorahaa vähemmän kuin muualla.
Niin ja tsemppiä ap haastatteluun :)
31
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:04"]
Meille pitkäaikaistyöttömille ei sitten tarjota työpaikkoja, vaikka niitä olisi ja tällaiseen paikkaan ei tarvittaisi mitään koulutusta.
[/quote]
Miksi et tee kuten ap, ja kysele itse töitä vastaanottokeskuksista? Miksi niitä töitä pitäisi sinulle erikseen tarjota?
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:23"]Totta kai perustettaviin uusin vastaanottokeskuksiin rekrytoidaan henkilökuntaa. Olin aikoinaan (vajaa 20 v. sitten) vok:ssa vuoden verran töissä. Sinänsä antoisaa, mutta henkisesti tosi raskasta työtä, joka ei todellakaan sovellu kaikille. [/quote] Mikä oli työssä raskainta? Ap
[/quote]
Ohis, mutta vok:eissa tehdään erittäin paljon itsemurhia, mikä on henkisesti raskasta työntekijälle, vaikka siihen turtuukin ajan myötä. Jatkuva väkivallan näkeminen on myös todella kuluttavaa. Eri kansalaisuudet tappelevat keskenään välillä verisestikin ja työntekijä on näissä tilanteissa aika voimaton.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:25"]Niin ja tsemppiä ap haastatteluun :)
31
[/quote]
Kiitos paljon! :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:42"]Kyllä meidän seudun vastaanottokeskukseen PALKATAAN sosiaalialan ohjaajia, sairaanhoitajia ym. Ja koulutus pitää olla. Ei siellä kuka tahansa saa työskennellä...
[/quote]
Koulutus löytyy, kiitos kysymästä!
Ap
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:04"]
Meille pitkäaikaistyöttömille ei sitten tarjota työpaikkoja, vaikka niitä olisi ja tällaiseen paikkaan ei tarvittaisi mitään koulutusta.
[/quote]
Miksi et tee kuten ap, ja kysele itse töitä vastaanottokeskuksista? Miksi niitä töitä pitäisi sinulle erikseen tarjota?
[/quote]
Kysymään vaan! Minulla kyllä löytyy koulutus ja mielestäni se on tärkeää tällaisessa työssä, mutta aina kannattaa kokeilla. Eli soittoa ensin, sitten CV ja työhakemus sähköpostilla.
Ap
Mä en ikinä pystyis tuohon työhön. T. Sosionomi AMK
Ap