Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysin yksin lasten kanssa, toisesta aikuisesta huolimatta

Vierailija
04.09.2015 |

"No mikset sä nyt nuku jos oot kerta niin väsyny, vaan käytät tän ajan itkemiseen"  Tähän lauseeseen, jonka mieheni minulle tänään aamulla puoli kuusi sanoi lasten vielä nukkuessa, kiteytyy täydellisesti "tuki" jota häneltä saan. En ikinä ole netin keskustelupalstoille kirjottanut, nyt tuntuu etten muuta enää keksi. Jos saisin edes yhden ihmisen lohduttavat sanat, olisi elämä taas vähän helpompaa. Meillä on kaksi lasta. Eskarilainen ja puolivuotias vauva, oikeastaan meillä on vain yksi lapsi. Eskarilainen on mieheni esikoinen, hän asuu meidän kanssa. Äitiänsä ei voi oma lapsensa vähempää kiinnostaa, isäänsä sentään vähän enemmän. Pari tunia viikossa. Rakastan molempia lapsia yli kaiken. Eskarilainen pitää minua toisena äitinään ja minä häntä omana lapsenani. Olen vahvasti kiintynyt häneen ja hän minuun, valitettavasti tätä käytetään hyväksi, hänen vanhempiensa taholta. Joskus minulla oli vapaapäivä töistä, pyysin josko saisin touhuta yksikseni tai kavereiden kanssa ilman eskarilaista, tarvitsisin sitä. Vastaus lapsen oikealta äidiltä oli " Itehän sä olet valinnut miehen jolla on lapsi, hyväksy se asia ja elä sen mukaan" 

Sepustukseni menee jo kauhean pitkäksi enkä ole edes asiaan oikeastaan päässyt. Toivottavasti joku jaksaa lukea. Rakastan äityittä ylikaiken ja olen sitä aina halunnut, siksi tunnenkin syyllisyyttä kun olen lopenn uupunut olemaan vain lasten kanssa. Kaipaisin välillä, edes parin tunnin verran, että pääsisin jonnekkin käymään ilman lapsia. Lapsiarjen pyöritystä helpottaisi jos mieheni siihen osallistuisi. Hän on päivät töissä (ei siinä siis mitään) mutta kun illat on juostava kavereidensa kanssa ja pyörittävä kapakoissa. Hän rymyää öisin kotiin, johon herään. Herään kolme kertaa yössä vauvan syöttöön ja pari kertaa yössä mieheni rymyämiseeen. Fyysisen väsymyksen vielä jaksan, mutta henkinen käy kovaksi. En kehtaa kertoa kenellekkään mimmoinen mieheni on, itsehän olen hänet valinnut. Ja silloin joskus harvoin, kun pahimmassa olossani jollekkin ystävälleni jotain vähän kerron, hän raivostuu. Miksi mustamaalaan häntä kaikille, eihän hänkään ikinä hakua minua kavereillensa.

Tänään pyysin jos saisin käydä yhden ystäväni kanssa syömässä, ilman lapsia. Olen vain niin väsynyt tällä hetkellä, tarvitsisin sitä. Hän lupasi katsoa lapsia pari tuntia, mutta yöhön asti ei saa mennä sillä hänellä on kaverin synttärit. Ja minkä takia en sitten nukkuisi sitä aikaa, kun kerta olen niin kauhean väsynyt. Sanat satutti, rupesi itkettämään, olen paska äiti. Niinpä kuka tarvitsee "vapaata" omista lapsistaan ja omasta kodistaan. Yritin nyyhkyttää salaa peittoon painautuneena. " No mikset sä nyt nuku jos oot kerta niin väsyny, vaan käytät tän ajan itkemiseen"

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan sosiaalitoimi ja kotiapu. Jospa sekin on miehelle viestinä missä jamassa asiat ovat. Siitä ei nykyään tule lastensuojelun asiakkuutta jos pyytää apua kotitöihin. 

Vierailija
2/22 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mies ei ymmärrä tilanteesi.hän kannttaisi kyllä viettää lapsen kanssa enemmän aikaa. Se on monella perhella sama ongelma. asia kannatta keskustella niin että toinen ymmärtää.lasten kasvataminen ei ole todella helppo. Ja millä oikeudella hänellä on enemmän vapaa aikaa kuin sinulla. Teillä on yhteinen lapsi ja okette perhe.joten se on tiimi työtä. Tsempiä sulle !!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niinpä kuka tarvitsee "vapaata" omista lapsistaan ja omasta kodistaan."

Ihan kaikki. Joskus. Soita neuvolaan, ja kysy, miten omassa kunnassa on kotipalvelu järjestetty. Kysy myös mahdollisuutta perheneuvolaan tai pariterapiaan. Ja siitä miehen alkoholinkäytöstä voi kyllä puhua kanssa. Jos se siis on säännöllistä ja liiallista. Ei se ole mustamaalaamista, jos toteaa, että "Matti" käy kaksi kertaa viikossa viihteellä ja minua väsyttää koska saan kantaa vastuun perheestä ja kodista yksin. Kuulostaa siltä, että mieheltäsi on jäänyt jotain hyvin olennaista tajuamatta vanhemmuudesta. Alkoholiongelmakin on, jos ryypätä pitää vaikka siitä on perheenjäsenille haittaa. 

Vierailija
4/22 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole paska äiti! Olet erinomainen äiti lun tajuat että tarvitset omaa vapaata! Paha mieli sinun puolestasi. Itsekun en tuollaista miestä katselisi. En yhtään. Mutta se siitä. Neuvolaan yhteys ja kerrot väsymyksestä. Apu tulee sitä kautta! Ja laitat se ukkelin selkä seinää vasten myös.

Vierailija
5/22 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa, että olet ylitunnollinen ja kiltti. Työpäivien jälkeen lastenhoitovastuu jaetaan tasan. Sekä vauvan että isomman lapsen kohdalla. 

Vierailija
6/22 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt laitat miehen selkä seinää vasten ja päättämään haluaako elää perhe-vai yh-elämää. Vastuu lapsista on yhteinen joten sinulla kuuluu olla aikaa harrastaa tai tavata ystäviä. Uskoisin että elämäsi olisi paljon helpompaa ilman miehen tuottamaa mielipahaa. Kun olet yksin lapsen kanssa et turhaan odota toisen tekevän mitään ja osaat hankkia hoitajan menojesi ajaksi. Ja mikään ei ole niin väsyttävää kuin herätä aikuisen ihmisen baarista kotiutumiseen.

Vierailija
7/22 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kolme lasta.

Vierailija
8/22 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihana äiti.Ja tilanteesi kuulostaa ikävältä jos mies ei paljon viitsi teidän perheen ja sinun eteen mitään tehdä.Yritä keskustella miehesi kanssa olostasi ja mitä tunnet,tuntuu vaan että miehesi on tyyppiä ei kiinnosta.Jos ette saa tilannetta korjattua,suosittelen jatkamaan lapsesi kanssa kaksin elämän matkaa.Henkinen sanailu on todella raskasta varsinkin kun elää vaihetta kun vauva on vielä pieni ja joutuu heräilemään öisin.Miehesi pitäisi olla tukena eikä syyllistää.Äiditkin tarvitsee aikaa rauhoittua ja että saa ajatella omilla aivoilla välillä.Auttaisin niin mielelläni sinua että pääsisit hengähtämään.Toivottavasti saat apua jostain ja selvyyttä asioihin.

Vierailija
9/22 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala mies! Ihan oikeasti hirveä!!

Vierailija
10/22 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa julmalta mutta ei tässä enää itkut auta vaan sinun on pistettävä kova kovaa vastaan. Miehellä on 2 lasta ja nyt on alettava elää sen mukaan.

Sinulla on myös oikeus omaan aikaan ilman lapsia. Vaikka kerran viikossa joku liikuntaharrastus ja kerta viikossa kaveritreffit ja mies hoitaa sen aikaa kodin ja lapset.

Mutta tuskin mies on vauvan syntymän jälkeen ehtinyt tällaiseksi muuttua joten kysymys kuuluu että miksi alunperin teit lapsen tämän miehen kanssa ja miksi odotit hänen muuttuvan "koti-isäksi" koska tuskin oli sellainen aikaisemminkaan???

Jos mies ei tajua että hänellä on perhe niin ei se auta kun erota niin olet virallisesti yh niin ei tarvitse enää osallistumista ja tukea odottaa...

Vierailija
11/22 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joskus isovanhemmat tai kummit tulla katsomaan lapsia hetkeksi? vai eikö ole ollenkaan tukiverkostoa?

Vierailija
12/22 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hyvä äiti. Jokainen tarvitsee omaa aikaa. Mies ei selkeästi ymmärrä eikä arvosta sua, kuulostaa siltä että olet myös hänen lapselleen parempi vanhempi kuin hän itse. Näin ei tosiaankaan aina ole, uusperheessä kuviot voivat olla tosi hankalia, ja ei-biologisia lapsia ei hyväksytä perheeseen. Onneksi omien lasteni äitipuoli suhtautuu lapsiini yhtä hyvin kuin sinä, heitä hoitaen ja rakastaen. Meillä tosin kuvio on helpompi, lasteni äitipuolella ei ole omia lapsia, joten ei ole tätä biologinen-ei biologinen lapsi vastakkainasettelua. 

Soita kuntasi lapsiperheiden kotipalveluun. Ilman muuta tarvitset apua, lepoa ja omaa aikaa, täytyyhän sinun hoitaa itseäsi, että jaksat hoitaa lapsia! Tähän sopii taas kerran "itselle ensin happinaamari, sitten vasta lapselle" tai "nälkäinen tiikeriemo ei voi hoitaa lapsiaan, ellei itse ensin syö ja hanki sitten lapsilleen ruokaa". 

Hali, tiedän kyllä tunteesi ensimmäisen avioliittoni kokemuksista. Nykyinen mieskään ei juuri kotitöitä ym tee, mutta on hyvä isä lapsille ja saan myös omaa aikaa - tosin tiukasti vaatimalla! Monet miehet kun luulevat, että kotiäiti lomailee kotona sillä aikaa isä raataa töissä :D Toivottavasti saat apua ja tukea jatkossa paremmin, jos ei omalta mieheltä sitten kodin ulkopuolelta. Meillä kodinhoitaja oli pelastus.

Vierailija
13/22 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuullostaa julmalta mutta ei tässä enää itkut auta vaan sinun on pistettävä kova kovaa vastaan. Miehellä on 2 lasta ja nyt on alettava elää sen mukaan.

Sinulla on myös oikeus omaan aikaan ilman lapsia. Vaikka kerran viikossa joku liikuntaharrastus ja kerta viikossa kaveritreffit ja mies hoitaa sen aikaa kodin ja lapset.

Mutta tuskin mies on vauvan syntymän jälkeen ehtinyt tällaiseksi muuttua joten kysymys kuuluu että miksi alunperin teit lapsen tämän miehen kanssa ja miksi odotit hänen muuttuvan "koti-isäksi" koska tuskin oli sellainen aikaisemminkaan???

Jos mies ei tajua että hänellä on perhe niin ei se auta kun erota niin olet virallisesti yh niin ei tarvitse enää osallistumista ja tukea odottaa...

Ei kait tässä ole vain taas kerran yritetty alkoholistia parantaa rakkaudella...  Tuhoon tuomittu idea, vaikka on niin monesti yrittetty. :(

Voimia ap:lle!

Vierailija
14/22 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä mies. Pärjäät varmasti lopulta paremmin yksin. Jos sä saat olla pois pari tuntia, niin samat ne on säännöt miehelläkin. Jos ei kelpaa, niin voi olla kelpaamatta, mutta älä ala toisten vastuita kantamaan!

Vierailija
15/22 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, jos asutte jossain Pk-seudulla, minä voin tulla avuksi! Voit käydä tapaamassa ystäviä, harrastaa tai ottaa vaikka virkistävät päiväunet, mitä vaan. Olen todella lapsirakas ja kokemusta lasten- ja kodinhoidosta on. Voiko sinulle laittaa s-postia?

Terveisin Laura

Vierailija
16/22 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
17/22 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tarvitseva lepoa ja aikaa ilman velvoitteita.  Myös äidit!!  Miehesi ei näytä tajuavan mitään, sori vaan.  Ei hän kanna vastuuta lapsistaan kuten isän kuuluisi.  Mitä sinä teet tuollaisella miehellä, tuli ekana mieleen.  Monta hyvää neuvoa olet jo saanutkin.  Aina kun oma olo on tuollainen, pitää hakea apua.  Se on sinun ja myös lastesi etu.  Väsynyt, ylikuormittunut ja lopulta uupunut äiti ei ole hyvä vanhempi, ei jaksa olla vaikka haluaisi.  Soita neuvolaan, kunnan sosiaalityöntekijälle tms.  , he auttavat eteenpäin.  Kerro rehellisesti, millaista elämäsi on ja mitä apua kaipaat.  Avun pyytäminen ei koskaan ole heikkouden merkki, päinvastoin!  Kaikkea hyvää sinulle ja voimia avun hakemiseen!

Vierailija
18/22 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihme että lapsilla on isä mutta yhteiskunnan pitäisi siis kotiavun turvin pitää huoli että mies saa jatkaa omaa elämäänsä ilman kotihommia ja lastenhoitoa.

Kyllä se on niin että tämäkin isä pitää saada ihan itse kantamaan vastuunsa omista lapsistaan jos on 2 eri naisen kanssa lisääntynyt.

Jos mies vaan jatkaa itsekästä menoa niin sitten ero ja sen jälkeen voikin pyytää apua yhteiskunnalta kun isä ei tee mitään ja äiti uupuu.

Vierailija
19/22 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä teet miehellä joka rymyää kapakoissa ja kavereiden kanssa? Eiköhän sillä ääni muutu kellossa, kun uhkaat erolla. Itse kylläkin eroaisin. Mitä tekee miehesi sitten, kun hänen on oltava aina sen eskarilaisen kanssa.

Vaikea ymmärtää et olet tuollaisen miehen kanssa ja sut on ulkoistettu hänen lapsensa hoitajaksi.

Vierailija
20/22 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit jättää sen eskarilaisen milloin vaan hoitamatta. Et ole hänen äitinsä. En rupeaisi tuohon hommaan ja sano sille ex- rouvalle että he tarvitsevat apua, kun eivät hoida omaa lastansa. 

Siis annat sanoa mitä tahansa, etkä sano takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi