Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"On meillä kärsiviä omastakin takaa"

Vierailija
04.09.2015 |

"Ei tarvita sellaisia tänne muualta, hoidettaisiin ensin oman maan huono-osaisten asiat kuntoon!"

Meneillään on monenlaisia keräyksiä pakolaisia varten. Kerätään vaatteita, kudotaan sukkia, jne. Ja aina tulee tuo yllämainittu kommentti. Aina jotkut valittaa, miksi niille, miksei suomalaisille.

Kuulkaapa valittajat! Mikään ei estä teitä toimimasta näiden suomalaisten hyväksi! Te voitte aivan hyvin alkaa kerätä vaikka leluja köyhille suomalaislapsille, kutoa sukkia suomalaisvanhuksille, voitte tehdä hyviä tekoja heille, ihan yksilönä tai perustaen ryhmän. Ajatelkaa, miten paljon saatte aikaan, kun teitä on niin monia! Ja tiedättekö, moni pakolaisia auttava ihan varmasti osallistuisi myös näihin -ei yhden auttamisen tarvitse olla toiselta pois.

Sen sijaan, että valitatte "väärästä" auttamisesta, auttakaa tekin tavallanne. Kuinka moni yksinäinen vanhus tai köyhä lapsi saataisiin ilahdutettua, kun pääsisitte sanoista tekoihin. Ehkä Suomi olisi kaikin puolin parempi paikka meille kaikille elää, kun jokainen tekisi edes jotain pientä sen sijaan, että vain valittaa?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se valitus tarkoita sitä että yhteisistä verorahoista autetaan kun ois "omiakin" autettavia... Ei mitään vapaaehtoisjuttuja...

Vierailija
2/56 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulta on mennyt tuo argumentti aivan ohi. Kukaan ei puhu mistään vanhojen sukkien lahjoittamisesta vaan tämän maan taloudesta. Niistä miljoonista euroista, jotka kuluvat parempaa elintasoa tavoitteleviin maahanmuuttajiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 06:51"]

Sinulta on mennyt tuo argumentti aivan ohi. Kukaan ei puhu mistään vanhojen sukkien lahjoittamisesta vaan tämän maan taloudesta. Niistä miljoonista euroista, jotka kuluvat parempaa elintasoa tavoitteleviin maahanmuuttajiin.

[/quote]

Eihän se tarve ole maahanmuuttoviraston johtajan mukaan kuin 100 miljoonaa euroa vastaanottokustannuksiin ja kolme uutta keskusta viikossa. Toki päälle sitten muut kustannukset itse varsinaisen vastaanoton jälkeen, mutta me suomalaiset olemme töstä VASTUUSSA ja jokaisella on OIKEUS tulla suomeen nauttimaan pullasta ja pianonsoitosta.

Vierailija
4/56 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 06:53"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 06:48"]Keräät vaatteita, siis käytettyjä? Ne käytetyt eivät yksinkertaisesti kelpaa pestyinäkään muslimeille, onko tätä jotenkin vaikea ymmärtää? Evitskogissa polttivat lahjoituksina tulleet vuodevaatteet ym. [/quote] Öö.. Itse en saanut kuvaa, että nimenomaan aloittaja keräisi niitä kledjuja. Myöskään sanaa "käytetty" aloittaja ei käyttänyt. Mietin tässä, että kumpi meistä on se imbesilli, jonka pitäisi mennä kertaamaan luetunymmärtämistä. Hmmm, koska kuulostat niin älykkäältä ja asiantuntevalta, varmaan minä sitten olen meistä se avohoitopotilas...

[/quote]

Hyvä että sinö kutenkin vastasit itse asiaan. Pullaa vaan leipomaan siitä.

Vierailija
5/56 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se, että minä ilahdutan vanhusta, korjaa sen, että tänne pukkaa lisää työttömiä vaikka Suomella ei ole varaa elättää omiakaan?

Vierailija
6/56 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasinkin, että joku tulee nillittämään, että se on valtio, jonka pitää auttaa. No, valtion pitää auttaa sekä omia, että maahanmuuttajia. Se on fakta.

Lisäksi jokainen saa auttaa tavallaan, mutta eniten omien auttamisen perään huutavat tuntuvat olevan niitä, jotka ei itse laita tikkua ristiin. Miksi, jos ovat niin huolestuneita suomalaisvanhuksista, suomalaislapsista, köyhistä, kodittomista? Arvatkaapa, kuinka aidolta huolenne muiden korviin kuulostaa...

Vierailija
7/56 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 06:56"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 06:53"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 06:48"]Keräät vaatteita, siis käytettyjä? Ne käytetyt eivät yksinkertaisesti kelpaa pestyinäkään muslimeille, onko tätä jotenkin vaikea ymmärtää? Evitskogissa polttivat lahjoituksina tulleet vuodevaatteet ym. [/quote] Öö.. Itse en saanut kuvaa, että nimenomaan aloittaja keräisi niitä kledjuja. Myöskään sanaa "käytetty" aloittaja ei käyttänyt. Mietin tässä, että kumpi meistä on se imbesilli, jonka pitäisi mennä kertaamaan luetunymmärtämistä. Hmmm, koska kuulostat niin älykkäältä ja asiantuntevalta, varmaan minä sitten olen meistä se avohoitopotilas...

[/quote]

Hyvä että sinö kutenkin vastasit itse asiaan. Pullaa vaan leipomaan siitä.
[/quote]
En osaa... Koska toit esille pullan leipomomisen, varmaan voit heittää pari reseptiä? Vai oletko vain tyhjää huuteleva mamman pikku ripulihousu?
.
Ps. Imodium auttaa vaivoihisi

Vierailija
8/56 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 06:51"]

[/quote]

Tämä ei ole minulle koskaan mennyt jakeluun. Voisitko selventää?

Ensin moititte, että tulijat ovat liian hyvätuloisia, kun niillä on älykännykät. "Ei ne mitään hätää kärsi, älykännyköineen!" (Ihan kuin sota jotenkin kiertäisi hyvin toimeentulevat, mutta tuo siis on teidän puolen argumentteja)

On aivan totta, että pakolaiset ovat kyenneet keräämöän tuhansia euroja maksaakseen ihmissalakuljettajille. Monella on esim. Syyriassa ollut oma auto ja talo. Eivät välttämättä ole rikkaita, mutta eivät todellakaan mitään köyhiäkään. 

Miksi he lähtisivät tänne Pohjolaan kurjaan vastaanottokeskukseen asumaan monen hengen huoneessa ventovieraiden keskellä ja nauttimaan huimasta 92 euron kuukausiavustuksesta (316 e, jos vastaanottokeskuksessa ei saa aterioita)?

Luuletteko meikäläisten perustoimeentuloa, jota turvapaikanhakijoillekin maksetaan niin leveäksi, että se houkuttaa keskiluokkaisia ihmisiä toiselta puolelta mannerta?

Vierailija
9/56 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 06:57"]

Miten se, että minä ilahdutan vanhusta, korjaa sen, että tänne pukkaa lisää työttömiä vaikka Suomella ei ole varaa elättää omiakaan?

[/quote]

se  muuttaa tätä maata ja  ihmisten asenteita toisenlaiseksi. Täällä jätetään tai jättäydytään järjestelmän armoille silloinkin, kun voisi tehdä tai joku voisi auttaa. Heittäydytään passiiviseksi vaikka olisi mahdollisuuksia. Ei anneta itse mahdollisuuksia...koska järjestelmä on "huono". Jonkun muun vika siis. Ihmiset passivoituu ja heittää pyyhkeen kehään. Pitäisi antaa vastuuta ja ottaa vastuuta.

että kyllä sillä ON MERKITYSTÄ...jos sä sen avun viet sille mummelilla.

välittämistä tulisi lisää.

Vierailija
10/56 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 07:09"]

Luuletteko meikäläisten perustoimeentuloa, jota turvapaikanhakijoillekin maksetaan niin leveäksi, että se houkuttaa keskiluokkaisia ihmisiä toiselta puolelta mannerta?

[/quote]Jos meillä on köyhiä tuosta perustoimeentulosta huolimatta, niin eihän sekään silloin niin houkutteleva tekijä luulisi kenellekään maahanmuuttajalle olevan. Miksiköhän mamut monien mielestä näyttävät pukeutuvan hyvin, heillä on hienot kännykät ja kaikki, ja saavat kuitenkin saman tuen täällä kuin omammekin? Se sama rahamäärä riittää heillä "kaikkeen hienoon", mutta ei omillamme riitä juuri mihinkään..?

Vierailija
11/56 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on Libanonissa ja Jordaniassakin köyhyyttä ja muita ongelmia, ja näissä maissa on MILJOONIA Syyrian pakolaisia. Ei siellä sanota, että "ensin meidän asiat kuntoon" niin kuin täällä junttilassa. Miksi ei, koska siellä ei olla itsekkäitä ja ajatella, että omien pienempien ongelmien takia ei voida auttaa hädänalaisempia. Ei se, että oman maan tilanne ei ole täydellinen, tarkoita, ettei vainottuja ja konfliktien uhreja voida auttaa. T: puoliksi israelilainen

Vierailija
12/56 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 06:57"]

[/quote]

Tänne pukkaa ulkomailta myös porukkaa, jotka ovat riittävän hulluja perustaakseen yrityksen tänne http://tietotrendit.stat.fi/mag/article/33/. Ne yritykset maksavat veroja, ja niillä veroilla tuetaan myös ihan supisuomalaisten työnvieroksujien työttömyyttä. 

Minä ratkaisin ongelman lahjoittamalla SPR:n kautta x määrän rahaa, puolet kotimaahan ja puolet Syyrian pakolaisille.  

Vierailija
13/56 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hieno juttu, että näitä suomalaisten junttimaisia käsityksiä ja naurettavia stereotypioita aletaan rikkomaan. Tosin sen olisi pitänyt tapahtua jo 20 v aikaisemmin, kun maahanmuuttajia alkoi tulla, jolloin somalitkin olisivat saaneet paremmat mahdollisuudet työllistyä ja tulla osaksi yhteiskuntaa syrjinnän sijaan.

Vierailija
14/56 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi he lähtisivät tänne Pohjolaan kurjaan vastaanottokeskukseen asumaan monen hengen huoneessa ventovieraiden keskellä ja nauttimaan huimasta 92 euron kuukausiavustuksesta (316 e, jos vastaanottokeskuksessa ei saa aterioita)?

Luuletteko meikäläisten perustoimeentuloa, jota turvapaikanhakijoillekin maksetaan niin leveäksi, että se houkuttaa keskiluokkaisia ihmisiä toiselta puolelta mannerta?"

Sitten kun se turvapaikka tai oleskelulupa irtoaa, niin ne tuet on pikkusen eri luokkaa. Eli kyllähän se houkuttelee.

Vierailija
15/56 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 06:59"]Arvasinkin, että joku tulee nillittämään, että se on valtio, jonka pitää auttaa. No, valtion pitää auttaa sekä omia, että maahanmuuttajia. Se on fakta.

Lisäksi jokainen saa auttaa tavallaan, mutta eniten omien auttamisen perään huutavat tuntuvat olevan niitä, jotka ei itse laita tikkua ristiin. Miksi, jos ovat niin huolestuneita suomalaisvanhuksista, suomalaislapsista, köyhistä, kodittomista? Arvatkaapa, kuinka aidolta huolenne muiden korviin kuulostaa...
[/quote]

Älä nyt. Eikö muka nuo kohdasta 1:10 alkaen vaikuta aidosti kiinnostuneita vanhuksista?

http://m.iltalehti.fi/iltvuutiset/201508310111614_v0.shtml

Vierailija
16/56 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa kuvassa ongelmana on se, että valtiolla ei ole määrättömästi rahaa. Pian täytyy päättää, maksetaanko jonkun pikkukeskosen tai leukemialapsen hoito vai 10 maahanmuuttajan kotoutus. Molempiin ei ole rahaa, ellei vero% ole suunnilleen 70. Tämä on asia, johon päättäjät joutuvat ottamaan kantaa. Inhimillisiltä tragedioilta yksilötasolla ei vältytä edes silloin, kun perhe on maksanut veroja vuosikausia.

Vierailija
17/56 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset köyhät eivät muuta tee kuin vingu,että ei he saa enempää. Ollaan kateellisia jostain hienosta puhelimesta, joka saattaa olla päällä olevien vaatteiden lisäksi ainoa omaisuus. Samaan aikaan kun omat sossunavustukset menee tupakkaan ja viinaan. Jepjep.

Vierailija
18/56 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 07:45"]

Suomalaiset köyhät eivät muuta tee kuin vingu,että ei he saa enempää. Ollaan kateellisia jostain hienosta puhelimesta, joka saattaa olla päällä olevien vaatteiden lisäksi ainoa omaisuus. Samaan aikaan kun omat sossunavustukset menee tupakkaan ja viinaan. Jepjep.

[/quote]

Turvapaikanhakijathan eivät ainakaan valokuvista päätellen tupakoi lainkaan, joten heillä säästyy nämäkin rahat eikä muslimit saa juoda viinaa. Siksi heillä jää enemmän säästöön kuin esim. suomalaisella opiskelijalla.

Vierailija
19/56 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen asiat ei koskaan tule kuntoon. Aina on mielenterveysongelmia, alkohlismia, siarauksia ja niistä johtuvaa köyhyyttä ja pahoinvointia. On myös paljon laiskuutta ja passivoitumista, katkeruutta ja vihaa.

Itseäni ksoketti kun luin sen iltalehden jutun pakolaisesta joka oli maksanut 11 000 euroa, että pääsee maahan jossa ei ole sotaa ja saa olla rauhassa. Miettikää nyt. Olisi ihan kamalaa jos omalla takapihalla pommit räjähtelee ja ihmisiä tapetaan keskellä kirkasta päivää. Suomessa on todella hyvin asiat siihen verrattuna. Ei sitä voi edes kuvitella millaista se olisi. Se on äärimmäisen stressaavaa. Sen takia mielestäni pitää auttaa pakolaisia. Olen itsekin köyhä opiskelija ja huolestunut taloudellisesta tilanteesta, mutta ei raha voi mennä ihmishengen edelle. Kaikki voi ilman rahaa tehdä hyviä asioita.

Vierailija
20/56 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo 11 000 euroa maksanut pakolainen ollut irakilainen? Mikä on Irakin tilanne tällä hetkellä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän