Auttakaa, epäilen että miehelläni on henkisiä ongelmia
Mieltäni vaivaa niin hullu asia, etten uskalla kellekään ääneen edes sanoa tätä. Mutta siis, epäilen että mieheni soittelee minulle yöllisiä puheluita. Mies on reissutöissä ja poissa kotoa pari yötä viikossa. Nyt jo parin kuukauden ajan juuri noina poissaoloöinä minulle on tullut näin yöaikaan puheluita, joissa soittaja ei sano mitään. Viime yönä tällainen puhelu taas tuli ja kun vastasin, ei kuulunut mitään. Jätin puhelimen pöydälle hetkeksi ja kuuntelin, niin sieltä kuului vaan vaimeana hengitystä. Aloin vasta nyt miettimään, että puhelut ajoittuvat ihmeellisesti näihin mun yksinäisiin öihin.
Miten tätä lähtis purkamaan?? Miehelle en todellakaan voi sanoa mitään epäilyistäni, sillä tiiän itekin että aivan naurettava ajatus, mutta kieltämättä tosi outoa ettei puheluita koskaan muuten tule. Ja siis koskaan soittaja ei oo sanonut mitään eikä muutakaan ääntä ole kuulunut.
Kommentit (35)
Mun mies teki samaa aikoinaan koska oli mustasukkainen, yritti juuri kuunnella olinko oikeasti mennytkin baariin tai kuuluisiko miehen ääntä taustalla. Voisikohan sun mies tehdä samaa?
Yritä soittaa toisesta puhelimesta miehellesi, kun tuntematon soittaa sulle. Jos lyö varattua se jää kiinni
Tuossa on niin selvä kuvio että poliisin pitäisi saada soittaja selville, kun teet häirinnästä rikosilmoituksen.
Pelottavaa! Soittaa vahingossa unissaan? Kait sellainenkin on mahdollista
Mihin aikaan puhelut tulevat? Tuo jonkun miehen kutsuminen kotiin on pöljä idea, siihen en lähtisi. Mielummin laittaisin puhelimen äänettömälle ja ottaisin vain puhelutiedoista ajat ylös. Ehkä vastaisin puheluun, että asia on mennyt poliisille vaikka ei olisi mennytkään, mutta jo anominen varmasti riittäisi. En hötkyilisi yhtään.
Tähän nyt on erittäin yksinkertainen selvityskeino. Seuraavan kerran kun olet saanut oudon puhelun, niin salaa tsekkaa miehesi puhelin kun tulee kotiin. Onko hänellä erikseen työpuhelin? Ei välttämättä ole ymmärtänyt poistaa puheluhistoriaa.
Todella pelottava tilanne, en tiedä kummasta ahdistuisin itse enemmän, siitä että mieheni olisi hullu, vai siitä että joku vieras hullu stalkkaisi elämääni.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 02:28"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 02:24"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 02:22"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 02:16"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 02:13"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 02:09"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 02:05"]
sano seuraavan kerran, että "olen ilmoittanut asiasta poliisille" katso mitä tapahtuu.
[/quote]
Täytyy muuten sanoa. Alkaa olla jo olo että tekis mielikin ilmoittaa, kun näitä tulee minimissään kerran viikossa. En osaa olla vastaamatta puheluihin, kun mietin aina että asia voi koskea läheisiäni.
ap
[/quote]
Mulle tuli aikoinaan samantyylisiä. Kaduttaa etten ilmoittanut poliisille. Puhelut loppui tuolla konstilla, kun kerran miespuolinen sytävä karjaisi "poliisille on ilmoittettu jne." Mutta edelleen mietin "kuka se oli"
Eli huomenna soitto poliisiin, suosittelen.
[/quote]
Luuletko että voisi olla joku tuttu joka soitteli? Tai epäilitkö silloin ketään tiettyä?
ap
[/quote]
En silloin, mutta jälkikäteen kävi mielessä. Siitä on kymmenen vuotta jo aikaa.
Mutta sun tapauksessa puhelut tulee kyllä hämmentävän paljon samaan aikaan, kun mies on poissa. Ei voi olla sattumaa. Joko se on mies tai joku joka tietää, että se on poissa.
[/quote]
Niin, tää samanaikaisuus on aivan omituista! Pakko olla jomminkummin... Äkkiseltään ei tule ketään mieleen joka niin tarkkaan tietäis miehen työreissut, mutta toisaalta aika monihan ne lopulta voi tietää.
ap
[/quote]
Kuulostaa kyllä omituiselta, mutta suosittelen tekemään asialle jotain. Eikä ainakaan jäädä pelon vangiksi.
Kerro sitten miten kävi!
[/quote] Painoin vahingossa alapeukkua, pahoitteluni
Ai, miksi sun pitää pelätä sun miehen reaktiota? Sähän olet parisuhteessa. Eiks siinä ole tarkoitus opetella luottamaan ja opetella elämään yhdessä? Tai mikä teillä on tavoitteena?
Ihme kissahiirii-leikkiä sinä pelaat. Ja jos soittaja se on sun ukkos, niin te kummatkin pelaatte. Ja jos se ei ole miehes, joka soittelee, niin onhan tuo häirintää. Poliisille vaan, mut eka kysy suoraan.
saatte hyvän keskustelun ja asioiden selvittelyn aikaan.
kun kysyt... Jos on....niin juttelette. Jos ei ole, niin poliisille ja asia selviää sitä kautta. Ja kyllähän sä saat puhelimesi lokitiedostot varmaan jostain.
sä vatvot nyt...toimi mieluummin, niin asiat selviää.
Kysy mieheltä, mitä on mieltä, pitäiskö soittaa seur kerralla poliisille. Ja sano, että nehän voi selvittää teletietoa. Katso kuinka neg mies reagoi...säikähtääkö? Jos kehottaa soittamaan, tuskin on miehesi soittaja. Jos säikähtää..silloin on.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 02:20"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 02:13"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 02:09"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 02:05"]
sano seuraavan kerran, että "olen ilmoittanut asiasta poliisille" katso mitä tapahtuu.
[/quote]
Täytyy muuten sanoa. Alkaa olla jo olo että tekis mielikin ilmoittaa, kun näitä tulee minimissään kerran viikossa. En osaa olla vastaamatta puheluihin, kun mietin aina että asia voi koskea läheisiäni.
ap
[/quote]
Mulle tuli aikoinaan samantyylisiä. Kaduttaa etten ilmoittanut poliisille. Puhelut loppui tuolla konstilla, kun kerran miespuolinen sytävä karjaisi "poliisille on ilmoittettu jne." Mutta edelleen mietin "kuka se oli"
Eli huomenna soitto poliisiin, suosittelen.
[/quote]
Tästä sainkin idean, että voisin joskus pyytää kylään jonkun miehen silloin kun mieheni on poissa. Kun puhelu tulee, mies vastaisi ja sanoisi poliisista. JOS soittelija olisi mieheni, luulen että jotenkin paljastuisi. Mies nimittäin tietää, että olen yleensä yksin kotona. Miten sitten peittelisi hämmästystään vieraasta mieskyläilijästä...
ap
[/quote]en suosittele. Jos soittaja on miehesi,hän luultavasti tekee tarkistussoittoja juuri sen takia että jos siellä on joku muu (toinen mies), tai että ylipäätänsä olet kotona. Tai sitten sen täytyy olla joku tuttu joka tietää että miehesi on poissa ja pelottelee sinua. Eikö puhelimesta näy kuka soittaa? Sinuna sanoisin miehelle kasvotusten näistä puheluista ja mainitset että aiot ilmoittaa poliisille.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 03:03"]
Entäs jos puhelun tullessa katkaiset sen samantien, ja soitat heti miehelles? Tarkkaile, kuinka mies reagoi. Ei tarvi välttämät kertoa puhelusta mitään, kuunnella vaan, kuinka mies reagoi, jos hän nyt on soittaja ollut.
[/quote]
Tää
En kyllä tajua miksi epäilet miestäsi. Minusta todennäköisempää on se, että joku joko tietää milloin miehesi on poissa tai kyttää sinua. Poliisilla voit toki käydä, mutta tuskin tekevät mitään. Itselläni oli puhelinhäirikkö, joka laittoi tekstiviestejä ja osoitti tietävänsä milloin olen yksin. Poliisi otti tosissaan vasta sitten, kun alkoi esittää uhkauksia.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 07:59"]
En kyllä tajua miksi epäilet miestäsi. Minusta todennäköisempää on se, että joku joko tietää milloin miehesi on poissa tai kyttää sinua. Poliisilla voit toki käydä, mutta tuskin tekevät mitään. Itselläni oli puhelinhäirikkö, joka laittoi tekstiviestejä ja osoitti tietävänsä milloin olen yksin. Poliisi otti tosissaan vasta sitten, kun alkoi esittää uhkauksia.
[/quote]
Kirjassa Gift of Fear sanotaan, että yleensä ihmisen vaisto siitä kuka on häiriköinnin takana pitää paikkaansa joten kannattaa luottaa vaistoonsa.
Entäs jos puhelun tullessa katkaiset sen samantien, ja soitat heti miehelles? Tarkkaile, kuinka mies reagoi. Ei tarvi välttämät kertoa puhelusta mitään, kuunnella vaan, kuinka mies reagoi, jos hän nyt on soittaja ollut.