Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Life coach -amatöörejä paikalla? Haluan elämäni kuntoon.

Vierailija
03.09.2015 |

Olen kyllästynyt seuraamaan ihailemieni ihmisten "täydellistä" elämää vain sivusta. Miksen itsekin voisi tehdä omasta elämästäni sellaista, että voin olla siihen itse tyytyväinen? Haluaisin olla onnellinen, menestynyt ja hyvinvoiva sekä henkisesti että fyysisesti.

Haluaisin laihtua ja syödä terveellisesti. Olla huoliteltu ja tyylikäs. Menestyä urallani, saavuttaa myös niitä materiaalisiakin haaveita. Haluaisin kokea elämäni olevan ihanaa ja nautinnollista.

Löytyisikö keneltäkään konkreettisia neuvoja, mistä lähteä liikkeelle? Kuinka olla se paras mahdollinen versio itsestäni?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.Ensimmäinen neuvo voisi olla, että aloita blogi. Voit vaikka aloittaa anonyymin tai blogin, joka ei näy muille. Blogi on sitä varten, ettet luisu tavoitteestasi ja voit palata katsomaan, miten on mennyt.

2.Toinen vaihe: karsi ruokavaliosta kaikki epäterveellinen ja kerää jääkaappi täyteen terveellisiä puhdistavia ainesosia kuten sitruunaa, kasviksia, vihreää teetä, pähkinöitä. Valitse itseäsi miellyttäviä tuotteita, ei inhokkeja. Kokoa niistä sopiva päivän ateria ja aloita aamusi aina vedellä, johon puristettu puolikkaan sitruunan mehu. Olosi kohenee jo siinä vaiheessa. Jos olet lipsuja, aloita detox kuurilla, googlettamalla lisätietoja. Valitse luonnollinen detox eli vain puhdasta luonnollista ruokaa ei sitä teollista detoxia.

3.Aloita joogaamaan. Joka aamu kun heräät, tee aurinkovenytys, vai mikä lie se nyt onkaan. Hymyile ja juo vaikka se kahvisi tai vihreä tee.

4.Ulkoile paljon luonnossa. Ulkoilma piristää ja luonnon läheisyys lisää psyykkistä terveyttä.

5. Muista aina hymyillä ja ajatella positiivisia asioita. Lainaa vaikka kirjastosta joku mielenhallinnan kirja.

6.Pidä sisustus minimalistisena ja aina siistinä. Mitä vähemmän tavaraa sitä helpompi siivota, ja mitä siistimpää, sitä parempi mieli.

7.Osta itseäsi miellyttäviä vaatteita, joissa on hyvä olla. Älä osta vaatetta, jossa et tunne oloasi hyväksi. Älä mieti, mitä joku toinen on mieltä. Käytä värejä ja pyydä vaikka apua tai lue lehdistä, jos et omaa tyylitajua. Mene myös sinne ei mukavuusalueelle eli kokeile uutta. Älä silti osta, jos et viihdy. Käy vaikka värianalyysissä.

8.Käytä vähintään kerran kuussa itseesi. Käy vaikka hemmotteluhoidossa, suolahoidossa, missä nyt tykkäätkään.

9.Lopeta vihaaminen ja paskanpuhuminen ja ajattele kaikista positiivista. Älä mieti mitä joku muu ajattelee sinusta. Sillä ei ole mitään merkitystä. 

10.Onnellisuus lähtee sinusta itsestä, älä jätä sitä vastuuta kellekään toiselle.

Vierailija
2/29 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvele maailmaa äläkä kuvittele, että se on jotain velkaa sinulle. Näin tulet onnelliseksi. Et tosin välttämättä saa mitään noista luettelemistasi asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lisää elämästäsi?

Vierailija
4/29 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä opiskelen ja käyn töissä. 10-15 kg saisi pudota painoa. Jotenkin tämänhetkistä elämää hallitsee aikaansaamattomuuden tunne. Haluaisin mm. kotini olevan aina siisti, sillä rentoudun ja keskityn paremmin siistissä ympäristössä. Tietysti siistiin kotiin voi vaikka yllätysvieraatkin toivottaa tervetulleeksi hymyssä suin. Kotini ei ole mikään unelmien täyttymys (puhumattakaan ns. "loppuelämän kodista", mutta ihan kiva ja kauniisti sisustettu. Työssäkäyvä puoliso on ja pari mieleistä harrastusta, nämä ovat ehdottomasti hyviä puolia elämässäni.

Kauniit kiitokset vastaajalle nr. 2 konkreettisia toimenpiteitä sisältävästä listasta!

Vierailija
5/29 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä toivoisit nyt? Jos saisit 3 toivetta?

Vierailija
6/29 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen jota aihe kiinnostaa...haluan myös "täydellistä" elämää, kuten sen nyt voi tässä elämässä saada.

Vierailija
7/29 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat laihtua, mikä in eka askel, jonka otat?

Vierailija
8/29 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailisin itsekin omaa projektiani "täydellisen" elämän tavoitteluksi. En vain uskaltanut kirjoittaa sitä noilla sanoilla, ettei tuohon täydellisyyteen sanana takerruta liikaa. Haluan laihtua, ja ihan ensimmäisenä tipuaskeleena olen juonut reilusti vettä tänään. Aloitan dieetin välittömästi, se onkin reipas herätys uuteen elämääni.

Jos saisin kolme toivetta toteutuvaksi NYT. Tahtoisin kauniin vartalon (-15 kg), energisen ja tehokkaan jatkuvan olotilan (jotta saisin hoidettua opinnot hyvällä menestyksellä ja nopeasti) sekä kunnollisen auton (todella tärkeä toimivan arjen sujumisessa, pakkasetkin lähestyvät). Pitkän tähtäimen unelmani on luoda hyvä ura sekä saada toteutettua suurehkojakin materiaalisia haaveita kuten unelmien omakotitalo.

Vierailija
9/29 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

S"Jotenkin mun mielestä meillä life coacheilla voi olla hirveän tärkeä rooli vastuun ja vapauden todentamisessa. Että okei, mitä itse voit tehdä? Miten haluaisit, että asia on ja mitä itse voit tehdä."

Vierailija
10/29 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin olla niin hyvä ja täydellinen äiti kuin mahdollista. Sellainen että lapset aina yllättyy tai pitää äidistään. 

Toinen toive olisi että löytäisin sellaisen tyylin missä viihdyn, haluan olla itse tyylikäs ja pukea lapset ja miehen myös tyylikkääksi. 

Kolmas haave on saada tyylikäs koti. 

Jos neljännen saisi niin laihtua ehkä 15kg

t:7

Vierailija
11/29 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee pukeutumisneuvojalle Sokos ja Stocka. Älä osta mitään, jos et halua, vaan sano että mietit ensin

Vierailija
12/29 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat askeleet kohti tavoitetta?
Kirjoita jääkaapin oveen

Vierailija
13/29 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on meillä samansuuntaisia haaveita, nr. 7. Mitä sinä aiot tehdä saavuttaaksesi täydellisen elämäsi?

Ajattelin juuri erästä alle kolmekymppistä tuttavaani, jolla tuntuu olevan palaset kohdallaan. Hänellä on kaksi pientä lasta, aviomies (täydelliset häät), arvostettu akateeminen tutkinto, hyvä työpaikka... Jo nuorena hän menestyi erinomaisesti koulussa, harrasti kilpaurheilua suomenmestaruustasolla sekä oli (ja on edelleen) kaunis sekä ihmisenä suosittu. En haluaisi ajatella olevani kateellinen, vaan ihailen häntä ja saavutuksiaan avoimesti. Inspiroidun siitä, kuinka ihanaa jonkun elämä voi olla, ja se saa minut toiveikkaana ajattelemaan - mikä minua estäisi tekemästä omasta elämästäni ihan yhtä ihanaa?

Niin, mikä?

Vierailija
14/29 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat vain tehdä. Elefantti syödään pala kerrallaan

Vierailija
15/29 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:03"]

Paljon on meillä samansuuntaisia haaveita, nr. 7. Mitä sinä aiot tehdä saavuttaaksesi täydellisen elämäsi?

Ajattelin juuri erästä alle kolmekymppistä tuttavaani, jolla tuntuu olevan palaset kohdallaan. Hänellä on kaksi pientä lasta, aviomies (täydelliset häät), arvostettu akateeminen tutkinto, hyvä työpaikka... Jo nuorena hän menestyi erinomaisesti koulussa, harrasti kilpaurheilua suomenmestaruustasolla sekä oli (ja on edelleen) kaunis sekä ihmisenä suosittu. En haluaisi ajatella olevani kateellinen, vaan ihailen häntä ja saavutuksiaan avoimesti. Inspiroidun siitä, kuinka ihanaa jonkun elämä voi olla, ja se saa minut toiveikkaana ajattelemaan - mikä minua estäisi tekemästä omasta elämästäni ihan yhtä ihanaa?

Niin, mikä?

[/quote]

En oikein tiedä itse mitä pitäisi tehdä että pääsee tavoitteisiin. En tiedä mistä aloittaa. Tai laihdutus ehkä olisi helpoin aloittaa mutta se vie myös voimia muualta. Rahaakaan ei hirveästi ole. =(

Jos jollain olisi vinkkejä antaa tai olisi samansuuntaisen toteutuksen tehnyt joskus itsekin.

Vierailija
16/29 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haaveilen tilavasta kodista
Kun ei oo varaa isompaan, kai pitää siivota nurkat ja heittää roinaa pois

Vierailija
17/29 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:03"]

Niin, mikä?

[/quote]

En oikein tiedä itse mitä pitäisi tehdä että pääsee tavoitteisiin. En tiedä mistä aloittaa. Tai laihdutus ehkä olisi helpoin aloittaa mutta se vie myös voimia muualta. Rahaakaan ei hirveästi ole. =(

Jos jollain olisi vinkkejä antaa tai olisi samansuuntaisen toteutuksen tehnyt joskus itsekin.

[/quote]

Lisäsin liikuntaa, alkuun kävelyä 0,5-1 h/ pv
Ruokavalio viikoksi suunniteltuna
Sokerit pois, vehnä pois ja 1 herkkupäivä/vko

Vierailija
18/29 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitää syödä tarpeeksi usein ja pienempiä annoksia

Vierailija
19/29 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:17"]Mun pitää syödä tarpeeksi usein ja pienempiä annoksia
[/quote]

Ja oikeaa ruokaa siis

Vierailija
20/29 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi