Life coach -amatöörejä paikalla? Haluan elämäni kuntoon.
Olen kyllästynyt seuraamaan ihailemieni ihmisten "täydellistä" elämää vain sivusta. Miksen itsekin voisi tehdä omasta elämästäni sellaista, että voin olla siihen itse tyytyväinen? Haluaisin olla onnellinen, menestynyt ja hyvinvoiva sekä henkisesti että fyysisesti.
Haluaisin laihtua ja syödä terveellisesti. Olla huoliteltu ja tyylikäs. Menestyä urallani, saavuttaa myös niitä materiaalisiakin haaveita. Haluaisin kokea elämäni olevan ihanaa ja nautinnollista.
Löytyisikö keneltäkään konkreettisia neuvoja, mistä lähteä liikkeelle? Kuinka olla se paras mahdollinen versio itsestäni?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:03"]1.Ensimmäinen neuvo voisi olla, että aloita blogi. Voit vaikka aloittaa anonyymin tai blogin, joka ei näy muille. Blogi on sitä varten, ettet luisu tavoitteestasi ja voit palata katsomaan, miten on mennyt.
2.Toinen vaihe: karsi ruokavaliosta kaikki epäterveellinen ja kerää jääkaappi täyteen terveellisiä puhdistavia ainesosia kuten sitruunaa, kasviksia, vihreää teetä, pähkinöitä. Valitse itseäsi miellyttäviä tuotteita, ei inhokkeja. Kokoa niistä sopiva päivän ateria ja aloita aamusi aina vedellä, johon puristettu puolikkaan sitruunan mehu. Olosi kohenee jo siinä vaiheessa. Jos olet lipsuja, aloita detox kuurilla, googlettamalla lisätietoja. Valitse luonnollinen detox eli vain puhdasta luonnollista ruokaa ei sitä teollista detoxia.
3.Aloita joogaamaan. Joka aamu kun heräät, tee aurinkovenytys, vai mikä lie se nyt onkaan. Hymyile ja juo vaikka se kahvisi tai vihreä tee.
4.Ulkoile paljon luonnossa. Ulkoilma piristää ja luonnon läheisyys lisää psyykkistä terveyttä.
5. Muista aina hymyillä ja ajatella positiivisia asioita. Lainaa vaikka kirjastosta joku mielenhallinnan kirja.
6.Pidä sisustus minimalistisena ja aina siistinä. Mitä vähemmän tavaraa sitä helpompi siivota, ja mitä siistimpää, sitä parempi mieli.
7.Osta itseäsi miellyttäviä vaatteita, joissa on hyvä olla. Älä osta vaatetta, jossa et tunne oloasi hyväksi. Älä mieti, mitä joku toinen on mieltä. Käytä värejä ja pyydä vaikka apua tai lue lehdistä, jos et omaa tyylitajua. Mene myös sinne ei mukavuusalueelle eli kokeile uutta. Älä silti osta, jos et viihdy. Käy vaikka värianalyysissä.
8.Käytä vähintään kerran kuussa itseesi. Käy vaikka hemmotteluhoidossa, suolahoidossa, missä nyt tykkäätkään.
9.Lopeta vihaaminen ja paskanpuhuminen ja ajattele kaikista positiivista. Älä mieti mitä joku muu ajattelee sinusta. Sillä ei ole mitään merkitystä.
10.Onnellisuus lähtee sinusta itsestä, älä jätä sitä vastuuta kellekään toiselle.
[/quote] Kannatan tässä oli hyvin kerrottu miten konkreettisesti homma toimii!!!!!
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:17"]Mun pitää syödä tarpeeksi usein ja pienempiä annoksia [/quote] Ja oikeaa ruokaa siis
[/quote]
Sinun pitää aiheuttaa itsellesi -500kcal kalorivaje, jotta voit laihtua. Mitä enemmän sinulla on massaa nyt, sitä suurempi on ns normaali kalorintarpeesi. Jos siis sinun on laihduttava yli 15 kg niin veikkaan kokonaiskaloritarpeesi olevan jossain 2000kcal paremmalla puolella. Siitä sitten -500ckal ja tadaa, paino alkaa tippua. Ravintovalmentaja pystyy laskemaan sinulle sinun kaloritarpeesi. Kaikki eivät siis laihdu esim 1600kcal ruokavaliolla pysyvästi. Koska tämä on mennyt useilta ihmisiltä ohi, niin sorrutaan niin 1200-1500kcal pikadietteihin ja lihotaan sitten takaisin kun kalorivaje on enemmän kuin sen -500. Eli ole yhteydessä ammattilaiseen aloituksen suhteen niin sinun tarvitsee laihduttaa vain kerran. Muuten saattaaa päätyä jojoilemaan.
Ruuasta kannattaa nauttia! Syö joka suupala rakastaen ruokaa. Puolita herkut ja ota ensin paljon hedelmiä ja vihanneksia. Nauti! Mutta vähemmän. Jos on huonoa, älä syö.
Lopeta muiden kadehtiminen. Aina löytyy kauniimpia/menestyneempiä/laihempia. Nauri terveydestäsi. Hanki elämääsi tekemistä, joka merkitsee. Vain auttamalla ja palvelemalla muita tulet onnelliseksi. Materian ja kulissien perässä juokseminen tekee sinusta tyhjän, onton ja onnettoman. Olisit 15 kg laihempana sama ihminen, muut eivät juuri muutosta niteeraa. Laihduta, jos sille on oikea motivaatio. Raha ja omaisuus voi kadota salamaniskun jälkeisessä tulipalossa ilman että saat euroakaan vakuutuksesta, älä himoitse sellaista. Korjaa heikko itsetuntosi ja nauti elämästäsi, se vilahtaa ohi kuitenkin liian nopeasti.
Jos yhtään lohduttaa, niin ne arkiset murheet, sairaudet ja vanhuus tulee vastaan jokaisella. Mä stressasin kolmekymppisenä kaikesta. Olisi pitänyt saavuttaa sitä ja tätä. Sitten elämä näytti rankemman puolensa, josta kyllä lopulta selvittiin. Mutta nyt keski-ikäisenä olen onnellinen. En saavuttanut niitä asioita, joita nuorena mielessäni kuvittelin, mutta ei sen väliä. Olen nähnyt sen elämän kurjan puolen, nyt osaan olla onnellinen pienistä asioista.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 23:44"]
Lopeta muiden kadehtiminen. Aina löytyy kauniimpia/menestyneempiä/laihempia. Nauri terveydestäsi. Hanki elämääsi tekemistä, joka merkitsee. Vain auttamalla ja palvelemalla muita tulet onnelliseksi. Materian ja kulissien perässä juokseminen tekee sinusta tyhjän, onton ja onnettoman. Olisit 15 kg laihempana sama ihminen, muut eivät juuri muutosta niteeraa. Laihduta, jos sille on oikea motivaatio. Raha ja omaisuus voi kadota salamaniskun jälkeisessä tulipalossa ilman että saat euroakaan vakuutuksesta, älä himoitse sellaista. Korjaa heikko itsetuntosi ja nauti elämästäsi, se vilahtaa ohi kuitenkin liian nopeasti.
[/quote]
Muita vartenko täällä ollaan vai itseään?
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:53"]Olen kyllästynyt seuraamaan ihailemieni ihmisten "täydellistä" elämää vain sivusta. Miksen itsekin voisi tehdä omasta elämästäni sellaista, että voin olla siihen itse tyytyväinen? Haluaisin olla onnellinen, menestynyt ja hyvinvoiva sekä henkisesti että fyysisesti.
Haluaisin laihtua ja syödä terveellisesti. Olla huoliteltu ja tyylikäs. Menestyä urallani, saavuttaa myös niitä materiaalisiakin haaveita. Haluaisin kokea elämäni olevan ihanaa ja nautinnollista.
Löytyisikö keneltäkään konkreettisia neuvoja, mistä lähteä liikkeelle? Kuinka olla se paras mahdollinen versio itsestäni?
[/quote] Ainakin ensimmäinen asia mikä tulee mieleen, niin luovu tityistä kuvitelmista ja älä seuraa enää sivusta muiden elämää. Rakenna painon pudottamiseksi itselle ohjelma, ja listaa tee paperille kaikki ne muutokset mitkä haluat saavuttaa. Elä tässä päivässä, tässä hetkessä. Astu niinsanotusti ulos omista kuvitelmista, reaalimaailmaan ja älä kokemaan asioita omasta näkökulmasta, kokeile, tee, ota kosketuspintaa asioihin, motivoi itseä....Älä elämään elämää. Negatiiviset ajatukset poistuu jos niitä on kun alat saavuttamaan asioita, etkä ole jumissa niiden kanssa omissa mielikuvissa.Ihmisen kuuluu kokea itsensä kevyeksi ja hyväksytyksi, seuralla on myös merkitystä => positiivinen seura, hyvät ajatukset ja sinä itse sinne mukaan. Elän itse näin, tiedän että mulla on mahdollisuus vaikuttaa omaan päivään, omaan oloon ja ajatuksiin. Asenteeni on; minä pystyn ja olen yhtä hyvä kuin muutkin. Tsemppiä!! Tasapainoinen olo ja siitä että nauttii olla oma itse on hyvä asia!!!!