Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En oo kuukauteen pystynyt keskittymään opiskeluun, kun murehdin tuleeko sota tänne. Miten muut?

Vierailija
22.03.2022 |

Yliopistossa siis olen ja opiskelu ois itsenäistä lukemista. En vaan yhtään oo saanut luettua kuukauteen. Miten tämän sotahomman pystyy unohtamaan? Selviääkö sitä jos ei mitenkään valmistaudu? En haluais ostaa myöskään turhaa tavaraa, retkivarusteita ja muita. En haluais ostaa edes radiota. Sekin häiritsee koko ajan, että pitäiskö niitä muka ostaa. Selviääkö sitä ilman?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit kaikki ajatukseni ääneen. Samoin minä yliopistossa. Korona jo kuormitti ja muutti opiskelua niin paljon että nyt olen ihan uupunut ja en haluaisi varautua yhtään mihinkään enkä todellakaan ostaa jotain patteriradiota ja samalla jäytää ajatus että niin tulisi tehdä. Myös koiran tilanne pelottaa jos jotain mullistavaa käy. Inhottaa myös että pitää palata fyysisesti yliopistolle tämän kaiken keskellä. 

Vierailija
2/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoit kaikki ajatukseni ääneen. Samoin minä yliopistossa. Korona jo kuormitti ja muutti opiskelua niin paljon että nyt olen ihan uupunut ja en haluaisi varautua yhtään mihinkään enkä todellakaan ostaa jotain patteriradiota ja samalla jäytää ajatus että niin tulisi tehdä. Myös koiran tilanne pelottaa jos jotain mullistavaa käy. Inhottaa myös että pitää palata fyysisesti yliopistolle tämän kaiken keskellä. 

Joo korona kuormitti jo mullakin, mutta tuntuu että tämä sota on vielä pahempi häiriötekijä. Keskittymistä ei ole yhtään tippakaan. Oon myös pyrkinyt viime vuosina vähentämään tavaraa, tosi pienessä yksiössä kun asun, joten ahdistaa ajatus ostaa jotain retkikeittimiä, makuupusseja, ämpäreitä, vesisäiliöitä, patteriradioita ja ties mitä. Sitten kun ei osta, niin häiritsee kun ei valmistaudu. Häiritsee myös kun ei tiedä, että miten siinä sotatilanteessa pitäis edes toimia sitten. Toiset tuntuu olevan lähdössä metsään, toiset väestösuojiin, toiset evakkoon, toiset maanpuolustustehtäviin, toiset meinaa kai istua kotona kaikkien kotivarojensa kanssa. Nainen olen siis ja  armeijaa en ole käynyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan paniikissa siinä vaiheessa, kun edes Nordeaan ei päässyt nettipankkiin, kun oli niitä palvelunestohyökkäyksiä ja samaan aikaan Venäjä loukkasi Ruotsi ilmatilaa. Sen jälkeen olen ollut rauhallisempi. Tähän on vaikuttanut itsellä eniten se, kuten toiseen ketjuun kerroinkin, että pörssi on nousussa ja tuntuu hinnoittelevan niin USA:ssa kuin täällä sitä, että sota ei laajene vaan päinvastoin. Tää pitää mut rauhallisena. Kun/jos pörssi alkaa hermoilla, tiedän, että nyt pelätään taas pahempaa. Näin ei ole kuitenkaan käynyt, päinvastoin Hesan pörssikin posottaa nyt vihreänä

Vierailija
4/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa ja huolettaa eniten omat vähän päälle 20-v lapseni. Yksi heistä alkaa olla jo myös ahdistunut, vaikkei hänestä tänne hyökätä. Näen sen kuitenkin hänestä. Heillä koko elämä edessä haaveineen ja osa vasta valmistunut yliopistosta.

Nuorimmalla vielä opinnot edessä ja ahdituneisuutta selvästi hiipinyt.

Oma jo edesmennyt isäni oli 5 v rintamalla,karjalan evakko . Tiedän mitä sota on ja se kun joutuu kaiken jättämään. Mitä seuraa kun nuoruus menee sotavuosiin ja pelkoon.

Vierailija
5/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ahdistuneita valistuneissa yliopisto-opiskelijoissa ja Vauva-palstalla.

Vierailija
6/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella miten rauhallista ulkomailla on, ei huolta samasta asiasta. Kaikilla on ollut nuorena (ja aikuisena) tosin huolia, jos ei yksi niin toinen asia. Ellei päästä irti. Jos siis voi.

Vierailija
7/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

NATO taitaa ehtiä hyökätä tänne ennen Venäjää

Vierailija
8/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten stressaamalla voitatte mitään, mitä se auttaa mihinkään, eikä sillä sotaa estetä eikä lopeteta.

Vierailija
9/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. En pysty mihinkään, mikä vaatisi päätä. En varsinaisesti pelkää. Pystyn tekemään arkisia ja yksinkertaisia asioita. Mutta jossain taka-alalla tämä sota koko ajan on. Se tappaa kaiken luovan ajattelun. 

Vierailija
10/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks kakkaa, tiia kakkaa

Vierailija
11/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ihan paniikissa siinä vaiheessa, kun edes Nordeaan ei päässyt nettipankkiin, kun oli niitä palvelunestohyökkäyksiä ja samaan aikaan Venäjä loukkasi Ruotsi ilmatilaa. Sen jälkeen olen ollut rauhallisempi. Tähän on vaikuttanut itsellä eniten se, kuten toiseen ketjuun kerroinkin, että pörssi on nousussa ja tuntuu hinnoittelevan niin USA:ssa kuin täällä sitä, että sota ei laajene vaan päinvastoin. Tää pitää mut rauhallisena. Kun/jos pörssi alkaa hermoilla, tiedän, että nyt pelätään taas pahempaa. Näin ei ole kuitenkaan käynyt, päinvastoin Hesan pörssikin posottaa nyt vihreänä

Pörssi on varmaan keinotekoisesti noususuhdanteessa ja sitten rysähtää yhdessä yössä.

Vierailija
12/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sitähän voi keksiä ihan mitä vaan, ettei tarvitse opiskella… jotain sijaistoimintaa.

Jos ei tuo, niin joku muu.

Ikävä asiahan se on, tosi ikävä koko hirveä sota, mutta sun elämä on nyt tässä ja sulla opinnot.

Harjoittele keskittymistä ja ajatusten keskittämistä. Ajattelet sitä sotaa vaikka tunnin päivässä, jos se on tarpeesi ja jos se muuten koko ajan eksyy aivoihisi,

Rupeat nyt vaan järkiajatteluun. Kuuntele politiikan radiota. Ja suojele itse itseäsi. Tiedät kauheudet. Auta mieluummin kuin itseäsi ahdistelet. Tai keskity opintoihin.

Vierailija
13/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hetki lepoa. Olkaa itsellenne armollisia. Ajatukset tasoittuu ajan kanssa ja pian pystytte taas toimimaan normaalisti. Tehkää nyt vain mukavia asioita ja rentouttavia asioita. Älkää vaatiko liikaa itseltänne. 

Vierailija
14/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en millään voi uskoa, että Venäjä alottaisi uutta sotaa vuosikausiin, kun eihän niillä riitä resurssit Ukrainassakaan enää montaa viikkoa. Ei ole siis mahdollista hyökätä Suomeen vaikka kuinka provosoitaisiin. Ole huoleti.

Vierailija
15/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää opetella hillitsemään itseään ja hallitsemaan ajatuksiaan tai ei pysty toimimaan tosipaikassakaan. 

Vierailija
16/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en millään voi uskoa, että Venäjä alottaisi uutta sotaa vuosikausiin, kun eihän niillä riitä resurssit Ukrainassakaan enää montaa viikkoa. Ei ole siis mahdollista hyökätä Suomeen vaikka kuinka provosoitaisiin. Ole huoleti.

Kiitos, lohduttava kommentti

Vierailija
17/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko meillä ollut sisällissota 8 vuotta ja ollaanko pyydetty siihen apua Venäjältä?

Ei. Siis ei ole tulossa sotaa meille. Ellei sitten sale töppäilyillään sitä hanki, viemällä aseita Ukrainaan ja rikkoi tehtyjä Suomen ja Venäjän välisiä sopimuksia.

Vierailija
18/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänne mitään sotaa ole tulossa. En tietenkään näe 5v tai varsinkaan 10v päähän, mutta lähivuosina sellaista on aivan tarpeetonta pelätä.

Media on lietsonut ihmiset klikkiotsikoillaan paniikkiin. Turvallisuusympäristö on muuttunut, se on totta, mutta venäjän intressit avata tänne uutta sotarintamaa nyt tai edes ukrainan sodan jälkeen on heikot. Suomen tod.näköisin tilanne joutua sotaan olisi silloin kun venäjä ja nato ottaa yhteen ja venäjä pyrkii hallitsemaan itämeren ja pohjoisen jäämeren aluetta, mutta sellainen skenaario on kuitenkin tässä kohtaa vielä utopiaa.

Vierailija
19/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pörssi on varmaan keinotekoisesti noususuhdanteessa ja sitten rysähtää yhdessä yössä.

En usko. Pörssi spekuloi aina tulevaa, koska markkinoilla menestyminen on kiinni tästä. Tutkimustenkin valossa pörssi on ilmiömäisen hyvä ennustamaan tulevaa n. puolen vuoden päähän. Se haistaa lamat ja tulevat nousukaudet etukäteen. Ja juuri näiden tutkimustulosten vuoksi pörssin käyttäytyminen on omalle mielelleni nytkin hyvä indikaattori siitä, mihin suuntaan olen menossa.

Vierailija
20/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko meillä ollut sisällissota 8 vuotta ja ollaanko pyydetty siihen apua Venäjältä?

Ei. Siis ei ole tulossa sotaa meille. Ellei sitten sale töppäilyillään sitä hanki, viemällä aseita Ukrainaan ja rikkoi tehtyjä Suomen ja Venäjän välisiä sopimuksia.

Onhan se Putin jo uhannut että hyökkää Suomeen, jos liitytään Natoon ja jostain syystä suurin osa suomalaisista silti tuntuu haluavan Natoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan