Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomea pitäisi (kohta enää) puolustaa?

Vierailija
03.09.2015 |

Jos Suomeen tulee kymmeniä tuhansia pakolaisia ja jos täten Suomi kolonialisoidaan, niin miksi ihmeessä minä nuorena miehenä menisin armeijaan ja puolustaisin Suomea? Miksi minun pitää puolustaa maailman jokaista kulttuuria, jotka ovat Suomessa edustettuna?

Puolustan totta kai omaa äitiäni, perhettäni, sukulaisiani ja omaa kansaani, ja jokaista teitä suomalaista jotka satutte tähän aiheeseen eksymään, se on itsestään selvää, mutta en minä näe miksi minun pitäisi edustaa 99% maailman kulttuureita rintamalla, varsinkin kun pidän osaa näistä kulttuureista suurempana uhkana kuin vaikkapa sitä mahdollista uhkaa, Venäjää. Onko Venäjä joku maailman suurin paha jota vastaan meidät pakotetaan taistelemaan, vaikka meillä on täällä kulttuureita edustettuina, joille tilastollisia piirteitä on yli 10-kertaiset pahoinpitely- ja raiskaustilastot ja josta suomalaiset kanssaihmiset kärsii? Onko Venäjä niin paha että edustaisin jotain em. kulttuuria MIELELLÄNI ja kuolisin MIELELLÄNI sen vuoksi että suomalaisia lapsia hakataan (viime syksynä se maahanmuuttajakatujengi) ja suomalaisia naisia joukkoraiskataan Tapanilassa?

Puolustan edelleen henkeen ja vereen suomalaisia, mutta konfliktin sattuessa teen sen muulla tavalla kuin menen vapaaehtoisesti kuolemaan rintamalle jonkun yhtenäisyyden nimissä. Jos Suomi on "vain osa" muuta "yhteinäistä" maailmaa, niin miksi sitten Venäjä ei ole osa sitä "yhteinäistä" maailmaa? Ja toisaalta jos Suomi on monikulttuurinen, niin minkä näistä kulttuurin puolesta taistelen? Enkö saa itse valita?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä vielä.

Mielestäni se että meillä on puolustusvoimien kaltainen instituutio, kertoo jo että jonkun takia meidän pitäisi olla puolustusvalmiudessa. Miksi, jos kerran kaikki maailman ihmiset ovat yhtä arvokkaita ja kaikki kulttuurit ovat yhtä arvokkaita? Miksi tuhoaisimme toista kulttuuria jos omamme ei ole sen parempi tai omaamme ei ole sen enempää syytä puolustaa?

Yritän tässä osoittaa sitä, että minulle ja monille muille suomalaisille Suomen maaperä, Suomen kulttuuri, ja ENNEN KAIKKEA suomalaiset ihmiset ovat tärkeimmät asiat maan päällä. Minä ihan rehellisesti sanon että minulle suomalainen ihminen on tärkeämpi kuin afrikkalainen ihminen tai edes toinen eurooppalainen ihminen.

Vierailija
2/58 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet viisas! Olen monesti ihmetellyt miksi valtioita pitäisi ylipäätään olla olemassa jos monikulttuurisuutta halutaan edistää. Nämä suvaitsevat ihmiset juhlivat kyllä itsenäisyyspäivää, vaikka kansallisvaltio on este monikulttuurisen yhteiskunnan toteutumiselle? Mikä logiikka tässä on? Jos kaikki henkilöt tulevat toimeen keskenään, niin eikö voisi olla maailma ilman valtioita? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 16:46"]

Saat valita. Ala vetää.

Mene takaisin sinne mistä SUN esi-isät on tulleet.

[/quote]hyih senkin spämmääjä!

Vierailija
4/58 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 16:50"]

Ap olet viisas! Olen monesti ihmetellyt miksi valtioita pitäisi ylipäätään olla olemassa jos monikulttuurisuutta halutaan edistää. Nämä suvaitsevat ihmiset juhlivat kyllä itsenäisyyspäivää, vaikka kansallisvaltio on este monikulttuurisen yhteiskunnan toteutumiselle? Mikä logiikka tässä on? Jos kaikki henkilöt tulevat toimeen keskenään, niin eikö voisi olla maailma ilman valtioita? 

[/quote]

Lisäisin tähän vielä, että oman hengen, perheen ja ryhmän suojeleminen olisi tällaisessa maailmassa paljon tärkeämpää kuin yleinen asevelvollisuus.Perustuslakiin pitäisi saada oikeus kantaa ja omistaa asetta.

Vierailija
5/58 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 16:50"]

[/quote]

Lisäisin tähän vielä, että oman hengen, perheen ja ryhmän suojeleminen olisi tällaisessa maailmassa paljon tärkeämpää kuin yleinen asevelvollisuus.Perustuslakiin pitäisi saada oikeus kantaa ja omistaa asetta.

[/quote]

Vaikka pasifisti olenkin ja vastustan aseita, niin pakko se on myöntää että maailma on muuttumassa aika sairaaksi paikaksi ja lähimmäisistään täytyy pitää huolta. Se on kaikille selvää että 7 miljardia ihmistä ei voi tulla toimeen keskenään. Jotkut tajuaa sen ennestään, jotkut tulevat oppimaan kohtalokkaalla tavalla.

Vierailija
6/58 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me miehet mitään puolusteta, vaan lähdetään pakolaisiksi ja jätetään naiset ja lapset tänne.

Vierailija
7/58 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 16:59"]

Ei me miehet mitään puolusteta, vaan lähdetään pakolaisiksi ja jätetään naiset ja lapset tänne.

[/quote]

Naurahdin :D

Vierailija
8/58 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä vauhdilla Venäjän miehittämäksi tuleminen on kohta se pienempi paha.

Vierailija
9/58 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijaan ei nykypäivinä ole mikään pakko mennä. Ne menevät, jotka kokevat asian tärkeäksi. Ihmettelin kovasti poikaani, jota olin aina pitänyt ajattelultaan ja ulkoiselta olemukseltaankin vähän hippihenkisenä - hän halusi mennä inttiin ja suorastaan viihtyy siellä. Yksi tupakavereista on muuten arabisyntyinen. Kaikesta päätellen hänkin kokee Suomen puolustamisen omakseen. Tämä pani minut kyllä ajattelemaan, millainen motivaatio mahtaa olla niillä maahanmuuttajien jälkeläisillä, jotka kotoutumisyrityksistään huolimatta saavat toistuvasti tuntea olevansa muita huonompia ja joihin suhtaudutaan epäillen tai jopa vihamielisesti.

Vierailija
10/58 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:07"]

Armeijaan ei nykypäivinä ole mikään pakko mennä. Ne menevät, jotka kokevat asian tärkeäksi. Ihmettelin kovasti poikaani, jota olin aina pitänyt ajattelultaan ja ulkoiselta olemukseltaankin vähän hippihenkisenä - hän halusi mennä inttiin ja suorastaan viihtyy siellä. Yksi tupakavereista on muuten arabisyntyinen. Kaikesta päätellen hänkin kokee Suomen puolustamisen omakseen. Tämä pani minut kyllä ajattelemaan, millainen motivaatio mahtaa olla niillä maahanmuuttajien jälkeläisillä, jotka kotoutumisyrityksistään huolimatta saavat toistuvasti tuntea olevansa muita huonompia ja joihin suhtaudutaan epäillen tai jopa vihamielisesti.

[/quote]

Miksi sinun näkemyksen mukaan sitten kansallisvaltioita on edes olemassa, vai pitäisikö sinusta sellaisia olla? Jos kuka tahansa voi julistaa itsensä suomalaiseksi niin mitä arvoa suomalaisuudella sitten on?

Vierailija
11/58 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:07"]

[/quote]

Edelleen, mitä järki on puolustaa monikulttuurista valtiota? Valtio on nimenomaan se asia mikä vaikeuttaa monikulttuurisen yhteiskunnan syntyä ja valtioden rajat ovat yleensä syy sotiin.

Vierailija
12/58 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 16:43"]AP tässä vielä.

Mielestäni se että meillä on puolustusvoimien kaltainen instituutio, kertoo jo että jonkun takia meidän pitäisi olla puolustusvalmiudessa. Miksi, jos kerran kaikki maailman ihmiset ovat yhtä arvokkaita ja kaikki kulttuurit ovat yhtä arvokkaita? Miksi tuhoaisimme toista kulttuuria jos omamme ei ole sen parempi tai omaamme ei ole sen enempää syytä puolustaa?

Yritän tässä osoittaa sitä, että minulle ja monille muille suomalaisille Suomen maaperä, Suomen kulttuuri, ja ENNEN KAIKKEA suomalaiset ihmiset ovat tärkeimmät asiat maan päällä. Minä ihan rehellisesti sanon että minulle suomalainen ihminen on tärkeämpi kuin afrikkalainen ihminen tai edes toinen eurooppalainen ihminen.
[/quote]

Kiva paikka sulla teini poika jakaa ajatuksiasi. Eikö noin nuorella klopilla ole parempaa tekemistä kun puhua vanjojen mammojen kanssa netissä?

Vierailija
13/58 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:11"]

Miksi sinun näkemyksen mukaan sitten kansallisvaltioita on edes olemassa, vai pitäisikö sinusta sellaisia olla? Jos kuka tahansa voi julistaa itsensä suomalaiseksi niin mitä arvoa suomalaisuudella sitten on?

[/quote]

Kansallisvaltion aate syntyi 1800-luvulla, maailmahan on niistä ajoista paljon muuttunut. Vastaus: en tiedä mitään erityistä syytä, miksi kansallisvaltioita pitäisi olla, mutta näin nyt vain on tällä hetkellä, historiallisista syistä. Itse näkisin suomalaisuuden kytkeytyvän itse Suomen maaperään, luontoon ja elämänarvoihin. Sikäli kuin tänne muuttaneet ja heidän jälkeläisensä jakavat nämä keskeiset arvot, niin katson heidät suomalaisiksi. On tänne ennenkin muualta muutettu ja joukkoon sopeuduttu - kansojen sekoittumista on tapahtunut ja tapahtuu kaiken aikaa.

Vierailija
14/58 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:07"]Armeijaan ei nykypäivinä ole mikään pakko mennä. Ne menevät, jotka kokevat asian tärkeäksi. Ihmettelin kovasti poikaani, jota olin aina pitänyt ajattelultaan ja ulkoiselta olemukseltaankin vähän hippihenkisenä - hän halusi mennä inttiin ja suorastaan viihtyy siellä. Yksi tupakavereista on muuten arabisyntyinen. Kaikesta päätellen hänkin kokee Suomen puolustamisen omakseen. Tämä pani minut kyllä ajattelemaan, millainen motivaatio mahtaa olla niillä maahanmuuttajien jälkeläisillä, jotka kotoutumisyrityksistään huolimatta saavat toistuvasti tuntea olevansa muita huonompia ja joihin suhtaudutaan epäillen tai jopa vihamielisesti.
[/quote] Laittaisivat muut islamilaiset kuriin niin ei tarvitse miettiä motivaatiota.

Vierailija
15/58 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:11"]

[/quote]

Kansallisvaltion aate syntyi 1800-luvulla, maailmahan on niistä ajoista paljon muuttunut. Vastaus: en tiedä mitään erityistä syytä, miksi kansallisvaltioita pitäisi olla, mutta näin nyt vain on tällä hetkellä, historiallisista syistä. Itse näkisin suomalaisuuden kytkeytyvän itse Suomen maaperään, luontoon ja elämänarvoihin. Sikäli kuin tänne muuttaneet ja heidän jälkeläisensä jakavat nämä keskeiset arvot, niin katson heidät suomalaisiksi. On tänne ennenkin muualta muutettu ja joukkoon sopeuduttu - kansojen sekoittumista on tapahtunut ja tapahtuu kaiken aikaa.

[/quote]

Eli logiikkaan vedoten vastustat kansallisvaltioita? Nehän ovat vain hidaste monikulttuurisuudelle? Miksi muuten julistat ihmisiä ylipäätään "suomalaisiksi"? Mikset julista maailman jokaista 7 miljardia ihmistä "monilulttuurillisiksi ihmisiksi ilman kansallisuutta"? Miksi siis erottelet ihmisiä minkään mukaan? Ettet vain olisi hirveä ihminen ja rasisti? Oletko Hitleristä seuraava?

Vierailija
16/58 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:14"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 16:43"]AP tässä vielä.

[/quote]

Kiva paikka sulla teini poika jakaa ajatuksiasi. Eikö noin nuorella klopilla ole parempaa tekemistä kun puhua vanjojen mammojen kanssa netissä?
[/quote] aijaa. Kyllä täällö miehiä on paljon. Lähinnä jakamassa jotain järkeä maailmaan, joka pyörii hottis danien ja temptation islandien ympärillä.

Vierailija
17/58 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sekin asetelma että perussuomalainen mies menee tapattaan ittensä rajalle kun maahanmuuttajat notkuu kotirintamalla naisten kanssa. Ei kiitos.

Vierailija
18/58 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:21"]Minä arvostan enemmän somalitaustaista varusmiespalveluksen käynyttä miestä kuin ap:n kaltaista vinkujaa.

Ap on niitä kun pitää isoa ääntä kiitospaitoineen mutta EIPÄ KÄY VANHAINKODISSA VAIHTAMASSA SOTAVETERAANEILLE VAIPPOJA.

Selityksiä löytyy kyllä, siinä nämä ovat hyviä.

Lisään vielä että jos eri kulttuurista tullut kielitaidoton vie työt ja naiset ap:n edestä niin ap on paska! :)
[/quote]

Tämä on sitä paljon puhuttua asiallista keskustelua?

Vierailija
19/58 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:11"]

[/quote]

[/quote] jaa ei ole erityistä syytä? Eikö suomalaiset ole saaneet itselleen mitään hyvää aikaiseksi itsenäistymisen ja sotien jälkeen? Ollaan samalla tasolla kuin afrikkalaiset kehitysmaalaiset? Missä on valtio, joka huolehtii heikoimmistakin ja kouluttaa kaikki oppivelvollisuudella, mutta rajat on kaikille auki?

Vierailija
20/58 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:12"]

Edelleen, mitä järki on puolustaa monikulttuurista valtiota? Valtio on nimenomaan se asia mikä vaikeuttaa monikulttuurisen yhteiskunnan syntyä ja valtioden rajat ovat yleensä syy sotiin.

[/quote]

Jos keksit valtioille vaihtoehdon, niin hyvä on. Euroopan unioni esimerkiksi on eräänlainen yritys häivyttää valtioiden välisiä rajoja, ja sillä on ollut sekä hyviä että huonoja seurauksia. Keskinäisiltä sodilta on todellakin vältytty, sen sijaan on jatkuvaa riitelyä rahasta yms., mutta nämä muistuttavat perheen sisäisiä nahinoita verrattuna vuosikymmenien takaisiin suursotiin. Jos mennään vielä kauemmas historiaan, niin voidaan todeta, että valtatyhjiöllä on tapana täyttyä. Tuhat vuotta sitten suomalaiset asuivat metsissään kaikessa rauhassa pitäen huolen omista asioistaan, mutta sitten tänne tuli Ruotsi isännöimään ja myöhemmin Venäjä. Mitä luulet, miten kävisi jos lakkauttaisimme nyt yhtäkkiä Suomen valtion? Laittakaapa visioitanne tänne kaikki, joilla jokin idea asiasta olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä