En enää ole ahdistunut sodasta
Ensin olin ahdistunut ja lähes paniikissa. Luin uutisia lakkaamatta ja asia valtasi mielen täysin, etten pystynyt ajattelemaan muuta tai keskittymään mihinkään. Mietin vain koko ajan, minne paeta ja mitä tehdä jos sota leviää tänne. Jouduin ottamaan rauhoittavaa lääkettä monta kertaa, että pystyin jotenkin olemaan.
Nyt ei ole enää ahdistanut. Päällimmäisenä mielessä ei ole enää paniikki vaan se, että pitää nauttia keväästä ja elää niin kauan, kuin meillä on vielä rauha Suomessa ja normaalit olot. Uutisia vilkaisen silloin tällöin, en koko ajan ja en ahdistu niistä enää (paitsi sodan uhrien kärsimys harmittaa) mutta luen nyt uutisia myös kriittisemmin, enkä panikoidu joka asiasta, arviosta ja selvästi provosoivasta jutusta.
Ehkä uutisiin on jo vähän väsähtänyt ja koko tilanteeseen, kun ei sille itse mitään voi. On myös vähän pystynyt etääntymään asiasta ja luottamaan, että ammattilaiset työkseen tarkkailee ja varmasti tekee voitavansa. Olen myös alkanut luottamaan, että sota voi hyvinkin loppua lähitulevassa Ukrainassa, eikä tänne välttämättä edes hyökätä. Muunlaista häirintää ja kiusantekoa, jopa uhkailua voi vielä hyvinkin tulla. Ja sitten jos sota tulisikin niin ei se sillä sekunnilla ala ja ehtisi vielä tehdä jotain ja ajoissa kannattaa olla varautunut toimimaan (suunnitelmat selvänä) Mutta ihana olo, kun pahin paniikki on mennyt pois ja pystyy taas keskittymään normaaliin elämään. On niin paljon hyviä asioita, joiden vuoksi kannattaa elää täysillä niin kauan kun vain voi! Ps. Muistan, että korona-paniikki kesti myös sen ensimmäiset kolme viikkoa pahana ja sitten vain meni ohi.
Kommentit (27)
Kukaan ei tiedä päivää seuravaa koskaan, oli sotia tai ei.
Kaikki tämä mikä on ympärillä tulee lopulta tuhoutumaan. Elämä on kuin henkäys se on hetkessä ohi.
Tämä maapallo tullaan lopulta tuomitsemaan. Moni Kristitty odottaa tätä. Katsoin vähän aikaa sitten videon Kristitystä munkista joka paasasi sitä että moni luulee tekevänsä tähän maailmaan jonkun utopian ja yrittää pyhittää tätä maailmaa ihan kuin tämä maailma olisi joku hyvä paikka. Hän painotti sitä että tämä pallo tullaan tuomitsemaan ja se on oikein.
Mua ahdisti aluksi, mutta kun ostin yksiön kattoon asti täyteen vessapaperia ja makaronia, ahdistus helpotti. Im ready!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinistöllä, Marinilla, Kaikkosella ja monilla muilla ei ole mahdollisuutta vaan kohauttaa olkapäitään ja todeta että no, enpä minä tähän asiaan pysty vaikuttamaan. He joutuvat ajattelemaan näitä asioita vaikkei huvittaisikaan.
Noh, se on niiden duunia, johon ovat ihan itse halunneet ja josta heille maksetaan palkkaa.
Niinistö ei edes ollut halukas lähtemään 2006 presidentinvaaleihin. Kokoomuksen painostuksesta ja velvollisuuden tunnosta lähti.
Ja samaa palkkaa ovat päässeet nauttimaan aiemmat presidentit ja ministerit, joilla ei ole ollut samanlaista vastuuta ja tarvinnut tehdä näin isoja päätöksiä kuin nykyisten. Tarjankin presidentteilyt meni mukavasti Bushin kravattia suoristellessa.
Siitä huolimatta noihin tehtäviin liittyy tietyt vastuut, jotka on etukäteen tiedossa, kun hommaan ryhtyy. Marinilla on kyllä käynyt aika paska mäihä, kun ensin tuli pandemia ja sitten Kremlissä seottiin lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinistöllä, Marinilla, Kaikkosella ja monilla muilla ei ole mahdollisuutta vaan kohauttaa olkapäitään ja todeta että no, enpä minä tähän asiaan pysty vaikuttamaan. He joutuvat ajattelemaan näitä asioita vaikkei huvittaisikaan.
Noh, se on niiden duunia, johon ovat ihan itse halunneet ja josta heille maksetaan palkkaa.
Vastuuseen nähden ei kummoista palkkaa makseta. Ja olet käytettävissä 24/7. Monet turhemmat tyypit nauttii kovaa palkkaa ilman tuollaista vastuuta.
Ehkä niille sitten pitäisi antaa palkankorotus?
Kyllä ja monet tahot tekee paljon haitallisempia päätöksiä Suomelle eikä heidän naamansa juuri mediassa ole esillä.