Miksi naiset karsastavat insinöörejä?
Luulisi, että loogisesti järjellä ajatteleva insinöörimies olisi hyvä tasapainottava kumppani tunteilla ajattelevalle naiselle?
Terveisin,
Tietotekniikan DI, M27
Kommentit (38)
Kyllä se aika paljon riippuu myös siitä, mikä insinööri on kyseessä.
Oma mieheni on tuotantotalouden DI ja toimii konsulttina. Hänen työnsä vaatii paljon sosiaalisia taitoja, tunneälyä ja organisointitaitoja. Sellaisia ominaisuuksia siis, joita insinööreillä ei yleisesti ajatella juuri olevan. Minä pidän hänestä siksi, koska mielestäni hänen kanssaan on turvallista olla, hän on hyvä keskustelija ja osaa miettiä asioita monelta kantilta, arki sujuu eikä hän ole mikään pelimies. Joskus minua ärsyttää kyllä hänen loogisuutensa, mutta toisaalta pidän siitä kuinka hän saa rauhoitettua minut järkipuheellaan jos olen erityisen stressaantunut.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 12:51"]Luulisi, että loogisesti järjellä ajatteleva insinöörimies olisi hyvä tasapainottava kumppani tunteilla ajattelevalle naiselle?
Terveisin,
Tietotekniikan DI, M27
[/quote]
Koska he kuvittelevat itsestään ja koulutuksestaan liikaa. Yhtä vastenmielinen olisi joku tradenomi joka olisi itseään ja älyään täynnä koulutuksensa takia.
Myös se ärsyttää insseissä, että he ajattelevat usein hyvin yksipuolisesti asioista, ei sellainen voi ikinä ymmärtää erilaista/ toista ihmistä.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 13:03"]Minun insinöörimieheni ajattelusta on välillä logiikka kaukana, mutta kyllä hän minulle kelpasi. Miksi ei olisi?
Kun tavattiin, hänellä oli (ja on) terveelliset elämäntavat, hän oli (ja on) huumorintajuinen, intohimoinen ja kaikin puolin ihana.
[/quote]
Ja nyt on estrella/ koffi -dieetillä ei osaa nauraa ja seksiä harrastaa oman käen kanssa?
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:38"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 13:03"]Minun insinöörimieheni ajattelusta on välillä logiikka kaukana, mutta kyllä hän minulle kelpasi. Miksi ei olisi? Kun tavattiin, hänellä oli (ja on) terveelliset elämäntavat, hän oli (ja on) huumorintajuinen, intohimoinen ja kaikin puolin ihana. [/quote] Ja nyt on estrella/ koffi -dieetillä ei osaa nauraa ja seksiä harrastaa oman käen kanssa?
[/quote]
Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato.
Mieluummin insinööri kuin myyntimies.
Tosin olen kuullut, että myös myynti-insinöörejä on olemassa. Puistatus.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 13:22"]
Kokeile AMK-insinööriä. Amislaiset eivät ole niin "nörttejä"
[/quote]
Paitsi että amislaisella tarkoitetaan yleensä ammattikoulua, ei ammattikorkeakoulua, käyvää. On siinä hienoinen ero.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 13:21"]
Mulla on tuplaongelma. Olen insinööri, mutta viihdyn hyvin baareissa, tykkään päihteistä, soitan kahdessa hevibändissä, yms. Insööripuoli karkoittaa rokimmat mimmit ja renttupuoli kiltimmät. Jekyll & Hyde.
[/quote]
Kelpaisi mulle...hevistä pitävä insinööri olen itsekin.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:48"]
Mieluummin insinööri kuin myyntimies.
Tosin olen kuullut, että myös myynti-insinöörejä on olemassa. Puistatus.
[/quote]
Mulla juuri sellainen kotona, eikä tosiaankaan mikään puistatus vaan tunteellinen, puhelias, ihana mies, muidenkin naisten mieleen. Ei kannattaisi muutenkaan luokitella ihmisiä samaan pakettiin ammatin tai koulutuksen perusteella.
Ihastuin basistiin, sitten kävi ilmi, että se oli myös DI. Oli jo myöhäistä, se oli menoa jo.
Vai että hyvä kumppani? TASAPAINOINEN?
Just kuule jätin kesällä mieheni joka oli ihan kaikkea muuta kun tasapainoinen saati hyvä ihminen, läpimätä! Sarjapettäjä/valehtelija, kusi omat raha-asiat että on ulosotossa.. audikin vietiin pihasta..
Sellanen omanelämänsä luuseri et ei todellakaan toista samanlaista insinööriä mun elämään tule!
Vedä käteen -> hyvältä tuntuu -> mälli lentää
Alemman asteen inssit on niin tunnekylmiä ropareita etten koskisi. Minulla on sen sijaan herkkä ja hellä tekniikan tohtori.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:06"]
Ainoa ongelma on, mitä sille loppupullolliselle sitten tekee.
[/quote]
OT, mutta miksi tuo on ongelma?
Minullakin on tietotekniikan DI miehenä. Otin hänet, koska luulin saavani kiltin nörttimiehen, joka ei ainakaan ryyppää ja petä.
Minulle on sanottu, että DI:t ovat introvertteja ja tunneälyltään vajavaisia. Ja niinhän tuo onkin. On muka looginen väittelijä, mutta tosiasiassa tunteet vievät häntä, ei hän tunteitaan. On hirmuinen besserisser, väittelee hirveällä kiihkolla ja raivolla viimeiseen asti jopa asioista, joissa minä olen asiantuntija ja lopettaa vasta, kun ihailen hänen älyään ja sanon, että "kulta, kyllä sinä tiedät tässäkin asiassa minua paremmin".
Tällä palstalla olen välillä kertonut tarinoita meidän parisuhdeongelmista ja joka ikinen kerta kaikki ovat olleet sitä mieltä, että jätä se sika. Ihmettelevät, miksi katson sellaista miestä, joka kohtelee minua niin huonosti. En ole vieläkään jättänyt.
Jos ap ei ole saanut naista, niin syy ei todennäköisesti ole ammatissa, vaan luonteessa. Oma mieheni on insinööri, enkä minä häntä koskaan ole ammattinsa perusteella arvostellut, vaikka usein siitä yhdessä vitsaillaankin. Insinööri on ihan hyvä ammatti. Ja, yllätys, yllätys, miehelläni on työkavereina ja entisinä opiskelukavereina useita insinöörejä. Suurin osa heistä on naimisissa tai muunlaisessa parisuhteessa. Pari eronnutta löytyy, mutta heilläkin pitkät liitot takanaan.
Kukaan insinöörimies ei vaan ole miellyttäny meikäläistä. Niissä on jotain ällöä mistä en tykkää.
Käytät ammattiasi tekosyynä sille, että naiset karsastavat sinua jostain oikeasta syystä/et vain ole törmännyt oikeisiin tyyppeihin. Kihlattuni on tietotekniikan insinööri ja sekä isäni että veljeni ovat insinöörejä ja onnellisesti varattuja.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 13:22"]Kokeile AMK-insinööriä. Amislaiset eivät ole niin "nörttejä"
[/quote]
Tässä on perää. Opiskelen yliopistossa, jossa teekkareita riittää. Niitä nyt valitettavasti tuntuu meillä olevan kahta lajia:
Ryhmä A ovat ne kampuksella "tunnettut" teekkarit, kunnolla bilettävät, jotka suunnittelevat mm. vappulehtiä, joiden kannessa alaston nainen haarat levällään, saunovat äijien kesken naisia parjaten ja käyttäytyvät vaan niin ällösti ja epäkunnioittavasti naisia kohtaan.
Ryhmä B taas on ne hiljaiset teekkarit, jotka baarissa lähinnä vilkuilee kaukaa ja ehkä vähän paksummassa humalassa uskaltautuvat juttelemaan. Menevät ryhmän A:n virrassa, koska terkkarin pitää. Varmasti ihan mukavia, introvertteja.
Näin siis yliopisto teekkarit meillä. Mutta, sitten nää AmK-insinöörit! Yleensä paljon sosiaalisempia, hauskempia eivät puoliksikaan yhtä ällöjä kuin ryhmä a tai hiljaisia kuin ryhmä b. Tulevat meille tekemään maisteria monet, ja paljon mukavampia, ainakin mun mielestä :) en siis karta insinöörejä sinänsä, mutta ekstrovertille (ehkä jopa liian) puheliaalle opiskelijatytölle ei vaan tuo ryhmä b oikein "istu", saatika a. Amk varmaan ottaisin kyllä, jos en ois varattu ja osuus sopiva kohdalle. Ja miksen yo:kin. Anteeksi tällainen luokittelu, kaikella rakkaudella teekkarit, nähään kampuksella ;)
T. Humanisti