" Lasten suusta"
Kerätään tähän pinoon hulvattoman hauskoja ja kekseliäitä tokaisuja lasten suusta. Niitä lienee jokaisella kerrottavana!
Kommentit (53)
että koirat on ihania, äiti on ihana mutta kun pojalle sanotaan, että hän on ihana, vastaus on " en oo ihana, mä oon paras äijä" . Ja nyt parasta hupia on tahallaan kääntää sanoja väärinpäin. Esim. papukaija on akupaija. (Tietää siis oikean sanan). Tai unilanne (=uninalle).
Kerran puistossa ollessa ohi meni parijonossa päiväkotilapsia, joilla oli samanlaiset keltaiset heijastinliivit kuin tietyömiehillä. Poika kysäisi, että " Onko nuo työihmisiä?"
Poju raotti isänsä kylpytakkia ja osoitti mieheni palleja ja huusi minulle, " Äiti tule katsomaan, isillä on kivis!"
Samainen poika tuumasi minulle kun yritin ähertää itseäni sohvalta ylös " Äiti, kyllä sinä selviät!" :)
kysyi eilen ikkunalaudalta löytyneestä hyttysenraadosta: " äiti, onko toi kuolanen?" ..siis tietysti kuollut :)
on nyt jäämässä pois valitettavasti, poika jo 3½. En ole korjannut kamalasti, kun kuulosti niin kivalle.
Isoveljensä sanoi mummille: " miulla on aika pieni tää pippeli, mutta iskällä on HIRRRVEÄN iso pippeli!" Mummi punoittaen totesi, että aijjaa.
Kommet läviin, kommet läviin, vaikeroi 1½-vuotiaamme aikoinaan. Meni aikaa, ennen kuin selvisi, että sormet oli laatikon välissä, ja pelastettiin raukka ahdingosta.
kaiken muun lisäksi...
Oltiin miehen kanssa laivalla ja lastenhoitaja oli miehensä ja siskonsa kanssa jotain pelleillyt sellaisella " kumilutru" -lelulla jossa on vettä ja jotain kimalletta tms. sisällä. Oli sitä siinä " vedellyt" edestakaisin ja jotain olivat keskenään puhuneet kiertoilmauksin ja luulleet ettei lapsi moista ymmärrä. Tyttö oli silloin jotain vajaa 5 vuotias.
Tyttö oli hetken päästä tokaissut että " odottakaapas kun minä haen tuolta äidin tuhman lelun" !!!
Onneksi hoitajat kertoivat asiasta. Saatte muuten arvata että kyseinen tuhma lelu muutti alusvaatelaatikosta varmempaan piiloon...
Pari viikkoa sitten sunnuntaina Etelä-Suomessa oli ukkosia. Lapsemme istui olkkarin lattialla ja leikki itsekseen ja yhtäkkiä tokaisi: " Hemmetti, ukkonen lylisee!" Kyllä meitä nauratti!
Mitä äiti kuvittelee tekevänsä? , kuulemma, näköjään, voi harmi
Eli kyllä lapsi voi käyttää " outojakin" sanoja, jos niitä on vain päässyt kuulemaan. Meidän tytön ei tarvitse kuulla joku uusi " hieno" sana kuin kerran ja se on jo mukana sanavarastossa. Joskus kieltämättä huvittavissakin yhteyksissä!
Ei ehkä ymmärtänyt sen merkitystä, mutta tunki sitä joka väliin, kun oli sen kerran napannut jostakin puheenpätkästä. 2,5-vuotias voi puhua hyvinkin taitavasti. Tämä on yksilöllistä.
Tuli sitten saunasta kertomaan minulle :" Olisin luullut, että Matilla on isompi pippeli, kun on muuten noin iso poika."
Mutta tuntuu aika erikoiselta, että 2,5-vuotias käyttäisi ilmeisesti-sanaa oikeassa yhteydessä, ja tekisi tuonkaltaisia päätelmiä kuin tuossa yhdessä jutussa, jota en edelleenkään usko.
Vierailija:
Mutta tuntuu aika erikoiselta, että 2,5-vuotias käyttäisi ilmeisesti-sanaa oikeassa yhteydessä, ja tekisi tuonkaltaisia päätelmiä kuin tuossa yhdessä jutussa, jota en edelleenkään usko.
Vierailija:
Tuli halaamaan ja sanoi sitten: " Sua on äiti niin kiva halata, kun oot niin pehmee. Ja silittääkin, kun sulla on noin pitkät tissit." Hmmm...
..sanoi tossa 2.v iässä, kun isänsä kuivasi itseään suihkun jälkeen, että " iskällä heiluu häntä!" ja joskus katselee itseään peilistä, ja kehuu olevansa tyylikäs.. ;D äitin tyttö!!
Että leikkiikö Kaisa päiväkodissa sun kanssasi ?
Vastasi " Ainahan se leikkii mut ei paljoo koskaan leiki..?!?"
Hesessä sama juttu ; katseli Niitä " kokis-mukeja" ja sanoi " Elisan synttäreillä oli ihan tämmöset samanlaiset mut erilaiset..?!?"
Ota tästäkin sit selvä ;-)
kertoi naapurin miehelle haluavansa kesätukaksi kaljun.
Mies (, jonka oma päälaki oli jo kaljuuntunut ja sivuilla vain hiuksia) kysyi pojalta, että " ai samanlainen kuin mulla?" , johon poika hetken mietittyään vastasi: " no muuten samanlainen, mutta ei sivuille tollasia tupsuja"
:)
sanoi äidilleen: muutetaan sisinseen kerrostaloon
äiti: eikö olisi mukavampi asua rivi- tai omakotitalossa jossa olisi oma piha?
poika: muutetaan sitten siniseen rivitaloon
äiti: äiti ei tiedä missä sellaisia taloja on
poika: no, kato netistä!
että tässä on kiva ihan tyhjä paita. Ei ollut mitään kuvaa tai tekstiä paidassa.
oli häntä ja hänen siskoaan kielletty menemästä olohuoneeseen kun siellä oli vieraita. Kekseliäät tytöt siis seurasivat vieraita ovenraosta.
Äitini näki kuinka kylään tullut rva laittoi kahviinsa kaksi palaa sokeria.
Tähän äitini, tuolloin jotain 5v, tokaisi rouvalle kirkkaalla äänellä, että " Äiti on sanonut, että sokeria saa ottaa vain yhden palan!"
Sääntö koski tietenkin lapsia :)