Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko niin köyhä, ettet omista edes polkupyörää?

Vierailija
03.09.2015 |

Montako tupakka-askia tai olutsalkkua voisit jättää ostamatta, että saisit vähitellen säästettyä rahat siihen? Tai mikä on sinun turhuutesi, suklaalevyt ja pizzat?

Laitapa säästöpossu keskelle olohuoneen pöytää ja tiputa rahat sinne. Haastan kokeilemaan:

montako viikkoa projekti kestää?!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Syynä opiskelu, rahat menee just ja tasan kaikkeen tarvittavaan... eipä paljon jää säästöihin.

En polta, juo, tai mässäile ruualla. Asun solukämpässä, joten vuokrakin pieni, ei vaan huvita ottaa valtion "pakottamaa" opintolainaa elämiseni kustannuksia kattamaan.

Tuntuu tässä tilanteessa kyllä syvältä kun polkupyörä varastetaan.

Vierailija
2/39 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, ymmärrrän. Mutta lainan ottamisen hylkääminen on ihan oma ratkaisusi, se vaihtoehto on silti olemassa kun liikaa ahdistaa. Lainalla minäkin olen aikoinaan opiskellut, samoin lukemattoman moni muu. Ei valtio pysty tarjoamaan ilmaista elämää polkupyörineen vuosia ja taas vuosia.

Polkupyörän saa kai muutamalla kympillä? Kymppi kuussa säästöön? 20e? Pyydät mahdolliset syntymäpäivälahjasi tai joululahjasi kolehtina polkupyöräsäästöpossuun?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen, paljonko saat rahaa ja asumistukia, ja paljonko sitä menee? Minkä verran taloutesi jää plussalle?

Vierailija
4/39 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole köyhä mutta en omista pyörää koska sille ei ole käyttöä

Vierailija
5/39 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä, omistan fillarin, mut en sillä ajele koskaan.

Vierailija
6/39 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. En osta kaljaa ta röökiä.

Vierailija
7/39 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs alapeukuttamista mun säästöpossuideassani on? Tyhjistä pulloista saadut kolikotkin sinne voi laittaa.

Vierailija
8/39 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, enkä edes juo tai tupakoi.

Vierailija
9/39 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 11:54"]

[/quote]

Mihin "turhaan" sinulla menee lantteja? Elätkö täysin eurolleen  kädestä suuhun toimeentulotuella ja asumistuella?

Vierailija
10/39 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä kuvittelet että kaikki haluaisi polkupyörän?

Vierailija
11/39 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, ettei pakolaisilla ole polkupyöriä, kun ei itselläkään ole. Vaikkei edes tarvitsisi sellaista.

Vierailija
12/39 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ap ajattelee, että köyhät juovat tai polttavat..En minä ainakaan niin tehnyt, kun olin kuntoutustuella pari vuotta ja pienituloinen. Vietin aika yksinkertaista elämää ja olin vetänyt kaikki menot minimiin. Ainoa mihin minulla meni rahaa suht paljon oli fysioterapia, mutta sen ansiosta pääsin takaisin töihin. 

Vierailija
13/39 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikaskin köyhtyy kun fillareita rupeaa ostelemaan. Ainakin jos polkupyörien varkaustilastojen uutisointia on uskominen.

Vierailija
14/39 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole köyhä enkä polta. Olutta kyllä juon, mutta en viimeisillä rahoillani. Mulla ei silti ole pyörää. On ollut tarkoitus ostaa, mutta en ole saanut aikaiseksi.

Nyt tytär sai juuri uuden pyörän ja olen lainannut tarvittaessa häneltä.

Ensi vuonna ostan fillarin. Lupaan ap!

Vierailija
15/39 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 11:54"]

[/quote]

Mihin "turhaan" sinulla menee lantteja? Elätkö täysin eurolleen  kädestä suuhun toimeentulotuella ja asumistuella?

[/quote]

Sitäpä juuri, ja aina ei edes riitä.

Vierailija
16/39 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 11:58"]

Miksi ihmeessä ap ajattelee, että köyhät juovat tai polttavat..En minä ainakaan niin tehnyt, kun olin kuntoutustuella pari vuotta ja pienituloinen. Vietin aika yksinkertaista elämää ja olin vetänyt kaikki menot minimiin. Ainoa mihin minulla meni rahaa suht paljon oli fysioterapia, mutta sen ansiosta pääsin takaisin töihin. 

[/quote]

Lue uudestaan. Muitakin vaihtoehtoja oli:

Montako tupakka-askia tai olutsalkkua voisit jättää ostamatta, että saisit vähitellen säästettyä rahat siihen? Tai mikä on sinun turhuutesi, suklaalevyt ja pizzat?

Vierailija
17/39 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan aika samassa tilanteessa kuin 2. Opintotuki ja asumislisä on noin 500e, josta menee vuokra 230e (solu), bussikortti, vakuutukset ja terveydenhoitokulut (itsellä noin 50e kk) ja tietysti ruoka. Halpa pyörä löytyy, mutta olen yrittänyt paikata rikkinäistä kumia 2 kertaa ja lisäksi vaihtanut renkaan kerran mutta puhkeaa aina enkä tiedä missä on vika.

Opintolainaa lähes 10 000 e, kävin vaihdossa. Uuden pyörän ostan kun saan töitä.

Vierailija
18/39 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap nimittäin lupaa itsekin laittaa sen säästöpossun pöydälleen. Fillariin ei muka ole ollut rahaa, mutta menee pelkästään IP-lehtien irtonumeroihin viikossa varmaan 3e. Suklaapatukkaan. Purkkapussiin. Kauppakasseihin, kun voisi kotoa ottaa mukaan kestokassinkin. Saisin aika pienillä muutoksilla viikossa säästöön 10e.

Vierailija
19/39 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ostaa uutta ja jos ostaa niin älä osta hienoa maastopyörää. Oma vika sitten jos se varastetaan. Mitäs ostit niin hienon pyörän. Varkaalla ei ole vastuuta tässä asiassa sitten. Sä houkuttelit sen varastamaan.

Tervetuloa suomeen, tähän sääntöjen luvattuun maahan, jossa ei ole yksilöillä vastuuta itsestä.

Omistan polkupyörän, olen köyhä ja en juo kaljaa tai polta tupakkaa. Pyörän ostaa jo sillä rahalla, kun on kuukauden ostamatta kaupunkikorttia paikallisliikenteeseen.

Vierailija
20/39 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä. Elän kuntoutustuella, kun terveys romahti kesken opintojen. Maksan takaisin opintolainaa, mikä lohkaisee aika ison osan kuukausittaisesta rahamäärästä. Vähän silloin aikanaan arvelin, ettei olisi kannattanut ottaa lainaa. Rahaa menee viinaan, totta kai, mutta ei mulla ole isoja menoja, enkä valita köyhyydestäni. Välillä pitää säästää, jos tarvitsen esim. uudet silmälasit, ja sen pystyn hyvin tekemään, joskin viinan lisäksi on tingittävä ruoan laadusta. Polkupyörää en tarvitse, eikä motivaatio riitä siihen säästämiseen. Painin äänten ja pakkoajatusten kanssa. Viina helpottaa. Olen elänyt pitkiä aikoja ilmankin, mutta ei elämä muuttunut helpommaksi, takaumat ja äänet vain ahdisti enemmän ja niitä oli enemmän. Eihän tätä tietty olisi saanut sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme