Huutonaurut: Niksi-Pirkka saa kuulla kunniansa!
Huikea tilitys, kunnon avautuminen, saa Pirkka kuulla kunniansa:
http://www.herkkusuu.fi/ruokamokat-onervalla-kiehuu-niksi-pirkka-yli/
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:10"]
Kaikista legendaarisimmat pirkkaniksit ovat:
Käytä uimalaseja sipulin leikkaamisessa niin ei itketä
ja
PARAS: Kun lähdet hyppämään korkeushyppyä ota mukaan ylimääräinen paita niin voit kietaista sen vyötäisille jos housut repeävät takapuolesta!
Vähän kulunut palstahan tuo on jo ja voisi lopettaa...
[/quote]
Molemmathan noista nikseista ovat oikeasti toimivia ja juuri oikeanlaisia Pirkka-niksejä eli vähän älyttömiä vaikka toimivatkin.
Sellainen muistui myös mieleen, että "jos sinulla on nuha niin voit höyryhengittää kun avaat astianpesukoneen pesunjälkeen" Tuon viestin turvallisuudesta en olisi enää ihan varma :)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:16"]
Ikisuosikkini on vanha, kunnon "esineitä pöydällä" -niksi. Siinä kehoitetaan laittamaam esineitä pöydälle, kun tulee vieraita. Niistä on hyvä sitten keskustella kahvittelun lomassa - eikä vaivaannuttavia hiljaisia hetkiä synny. Polttomoottori? Kuukuppi? Rautasaha? Barbin pää? Millaisia esineitä te suositte?
[/quote]
Tuo on myös mun mieleenjäänein kautta aikojen!
Pirkka-nikseissä on tosiaan toimiviakin niksejä ja tuo suodatinpussin käyttö sottaavien leipien/leivonnaisten suojana on yksi niistä. Tuo Onerva vai mikä lie oli typerän aggressiivinen/tekohauska.
Mäyräkoiran käärepahvi puunkantokassina, kun kannetaan saunapuita. Montako mäyräkoiraa pitäisi tyhjentää ennen saunanlämmitystä, jotta saisi kannettua riittävästi puita ?
Vieläkö nikseista maksetaan palkkio? Ehkä siinä on joku idea, että palkkiorahoja menee toimittajan teekkarikavereille, ei oikeita niksejä toteuttaville kotiäideille.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:12"]
ja
PARAS: Kun lähdet hyppämään korkeushyppyä ota mukaan ylimääräinen paita niin voit kietaista sen vyötäisille jos housut repeävät takapuolesta!
[/quote]
Nyt on pakko muuten todeta, että kun on piilarit niin ei sipulien kuoriminen ärsytä silmiä ;D
[/quote]
Minulla ärsyttää, kumma juttu. Terveisin yli 30 vuotta piilareita käyttänyt.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 16:21"]Mäyräkoiran käärepahvi puunkantokassina, kun kannetaan saunapuita. Montako mäyräkoiraa pitäisi tyhjentää ennen saunanlämmitystä, jotta saisi kannettua riittävästi puita ?
Vieläkö nikseista maksetaan palkkio? Ehkä siinä on joku idea, että palkkiorahoja menee toimittajan teekkarikavereille, ei oikeita niksejä toteuttaville kotiäideille.
[/quote]
Olen saanut 7 e palkkion!
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:44"]
Ketsuppipullon saa kätevästi tyhjäksi laittamalla se korkki edellä sukkahousuihin, tarttumalla kiinni sukkahousujen toisesta päästä ja pyörittämällä, jolloin ketsuppi valuu keskipakoisvoiman avulla siihen päätyyn pulloa, jossa korkki on.
[/quote]
Sama tapahtuu pitämällä pulloa alassuin jääkaapissa. Mutta ehkäpä konstisi on tylsä.
Sinkku voi ripustaa teepussit kuivausritilään, ja käyttää samaa pussia näppärästi monta kertaa vain vesimukia nostamalla.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:44"]
Ketsuppipullon saa kätevästi tyhjäksi laittamalla se korkki edellä sukkahousuihin, tarttumalla kiinni sukkahousujen toisesta päästä ja pyörittämällä, jolloin ketsuppi valuu keskipakoisvoiman avulla siihen päätyyn pulloa, jossa korkki on.
[/quote]
Sama tapahtuu pitämällä pulloa alassuin jääkaapissa. Mutta ehkäpä konstisi on tylsä.
[/quote]
Pitäähän tuossakin hommassa nyt olla vähän extreemiä. :D
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 16:33"]Sinkku voi ripustaa teepussit kuivausritilään, ja käyttää samaa pussia näppärästi monta kertaa vain vesimukia nostamalla.
[/quote]
Tåmä on ihana... Ja varmasti teekkarikylässä kehitetty niksi!
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:47"]
ja
[/quote]
Molemmathan noista nikseista ovat oikeasti toimivia ja juuri oikeanlaisia Pirkka-niksejä eli vähän älyttömiä vaikka toimivatkin.
Sellainen muistui myös mieleen, että "jos sinulla on nuha niin voit höyryhengittää kun avaat astianpesukoneen pesunjälkeen" Tuon viestin turvallisuudesta en olisi enää ihan varma :)
[/quote]
Ainakin silmälasit kannattaa ottaa pois päästä ennen tuota. Muovilinssit saattavat mennä pilalle.
Tämä ei ole Niksi-Pirkasta, Pirkasta kylläkin, ja kävisi niksinäkin...
"Maalaa itse kotisi taulut. Voit säästää jopa tuhansia markkoja maalaamalla taulusi itse..."
Jos muistatte ne pienet takasivun mustavalkomainokset. Tämä oli jonkun öljymaalauskirjekurssin mainos.
Henkilökohtaisesti olen päässyt jo miljoonien säästöihin...
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:44"]
[/quote]
Offtopik. Ei ole olemassa keskipakoisvoimaa. Näin ainakin lukiomme fysiikan lehtorin mukaan. Liikkuva esine pyrkii jatkamaan matkaansa suoraan, jos olisi keskipakoisvoima, se jatkaisi liikettään keskipisteen mukaisesti kaartuen eteenpäin. Mut ei, kun päästät moukarista irti, se lentää suoraan eikä kaarra turvaverkon taakse yleisöön.
Mun yksi suosikki on se kun vanhasta hai-saappaasta saa venettä kolhimattoman ankkurin kun valaa sen sisälle betonia ja köyden. Toisella saappaalla sytytät helposti (?) rantasaunan märätkin puut.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:44"]Mun yksi suosikki on se kun vanhasta hai-saappaasta saa venettä kolhimattoman ankkurin kun valaa sen sisälle betonia ja köyden. Toisella saappaalla sytytät helposti (?) rantasaunan märätkin puut.
[/quote]
Muistan tämän! Tuo sytykehomma hirvitti jo 70/80 -luvulla.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:10"]
"Huikea tilitys"? Täytyy kyllä olla hieman yksinkertainen jos tuota mukahauskaa juttua lukiessa repeää huutonauruun.
[/quote]
Minä en pidä itseäni yksinkertaisena, enkä varmasti olekaan, mutta kyllä sain hyvät naurut aloituksesta. Ehkä tähän vaikutti viime päivien uutisointi ja nyt tuli pieni kevennys niihin. Kannattaisi sinunkin ehkä hieman ottaa rennommin, vaikutat aikas kireältä. :)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:19"]
Mun mielestä se vinkki, jossa monilapsisessa perheessä tehdään ne leikkausmerkit pesulappuihin on hyvä.
Koska ensimmäisen kanssa voi kirjoittaa sen nimen, mutta kun se vaate siirtyy seuraavalle, niin uutta nimeä ei saa mahtumaan.
Ja itsellä ei ole kuin kaksi lasta ja eri sukupuolta mutta siitä huolimatta niiden vaatteiden lajittelu ei ole ihan niin selvä juttu. Ja jos siellä on neljä poikaa, ne eivät varmasti itsekään tiedä, mitkä on omia vaatteita...
[/quote]
No jos ne pojat ei itsekään tunne omia vaatteitaan, niin onko väliä kenen päällä ne ovat?
Yksi parhaista nikseistä oli kyllä tämä:
"Ympyröi permanenttitussilla tahra vaatteestasi ennen pesua. Pesun jälkeen löydät helposti paikan ja voit tarkistaa lähtikö tahra pesussa."
Mun suosikki on: käytettyjen sukkahousujen haara-osasta saat hassuntuoksuisen nenäliinan!
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:36"]
Lukemistani varteen otettavin oli kyllä tämä; näin saat kätevän hellehatun; kastele lapsen housuvaippa ja vedä se päähäsi!
Harmi, kun ei tullut toteutettua tälle kesää. Ensi kesää odotellessa...
[/quote]
Se piti vielä laittaa jääkaappiin viilentymään ekstrajäähdytystehon saavuttamiseksi :)