Tuliainen tuttavalle, mikä?
Ei kukkia, suklaata, kahvia, viiniä.
Mitä sitten?
Kommentit (37)
Miksi sana on TULIainen, eikä vesiäinen tai ilmainen? Vaiko maahinen. Olisiko se lahjakortti lempiputiikkiin, lahjakori johon kerätty muutamia tuotteita, kirja jossa on kuvia ja tekstiä, lämmin peitto, aurinkolasit, keraaminen esine, kivi tms.
Kahvia pari pakettia ja kymppikanisteri bensaa, ainakin tietää että olet panostanut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sana on TULIainen, eikä vesiäinen tai ilmainen? Vaiko maahinen. Olisiko se lahjakortti lempiputiikkiin, lahjakori johon kerätty muutamia tuotteita, kirja jossa on kuvia ja tekstiä, lämmin peitto, aurinkolasit, keraaminen esine, kivi tms.
TULiainen viedään TULlessa kylään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mandoliini tai muu keittiössä tarvittava aputyöväline.
Mikä on mandoliini (keittiöväline)?? 😃
https://www.chezmarius.fi/tyovalineet/vihannesleikkurit-ja-mandoliinit
https://www.chezmarius.fi/keittiotarvikkeet.php?k=10271&tuotenro=1159+2… Ostin tämäntyylisen sipulisippurin.Ei toimi.Ihan iian löysät ja pienet terät että roskiin meni ne rahat. Käsin joutuu hakkaamaan sipulit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti siinä on sana TULI. Niin.
Vie kunnon paahtimon kunnon kahvia eikä mitn bulkki jaffetta
Kahvikahvikahvikahvi.
Kahvipensas ei edes kasva Suomessa. Miten mammat olisivat entisaikoina pärjänneet, kun ei ollut kahvia?
Ap sanoi ettei kahvia. Hölmö olisi viedä kahvia ihmiselle, joka ei sitä juo. Vai meinaatteko, että keittää siitä sitten vieraalle?
Oma ehdotus: jos tiedät, että harrastaa ristikoita tai sudokuja, niin sellainen vihkonen.
Mä saan eräältä sukulaiseltani hyvää paikallistuotettua hunajaa. Se on ollut itselleni mieluinen tuliainen. Käytän makeuttamiseen sokerin sijaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti siinä on sana TULI. Niin.
Puhutaan myös viemisistä. Sana on vieminen, viemiset. Jos haluaa välttää tulta. 😉
Mä vein 24 pulloa Bonaquaa mökkiviemiseksi. Kahvittelin, en ollut yötä.
Paikallisleipimosta vien erilaisia leipiä (useita jos pakastin löytyy)
Vierailija kirjoitti:
Mä vein 24 pulloa Bonaquaa mökkiviemiseksi. Kahvittelin, en ollut yötä.
Paikallisleipimosta vien erilaisia leipiä (useita jos pakastin löytyy)
Muuten hyvä, mutta ainakin meillä pakastin on ääriään myöten täynnä ja leivät pitäisi nakata jossakin välissä kompostoriin.
Vesipullot ovat ok, jos ihminen sellaisia juo. Meillä kotona juodaan ihan normaalia hanavettä ja sodastreamilla tehtyä hiilihapotettua vettä.
Vierailija kirjoitti:
Mä saan eräältä sukulaiseltani hyvää paikallistuotettua hunajaa. Se on ollut itselleni mieluinen tuliainen. Käytän makeuttamiseen sokerin sijaan
Meillä hunajat jäävät kaappiin. Muiden tekemiä kotigranoloita ja leipiä en uskaltaisi syödä ja joskus pähkinätuotteet aiheuttavat allergisen reaktion. Jätski ok, mutta se pitäisi syödä heti. Joo, ei mitään. Toinen ei varmasti odota mitään ja kaikenmaailman tuliaiset ovat tylsiä.
Vierailija kirjoitti:
Kahvikahvikahvikahvi.
Kahvipensas ei edes kasva Suomessa. Miten mammat olisivat entisaikoina pärjänneet, kun ei ollut kahvia?
Ap sanoi ettei kahvia. Hölmö olisi viedä kahvia ihmiselle, joka ei sitä juo. Vai meinaatteko, että keittää siitä sitten vieraalle?Oma ehdotus: jos tiedät, että harrastaa ristikoita tai sudokuja, niin sellainen vihkonen.
Tuliainen tuttavallle, mikä? Minä voin viedä minun tuttavalle mitä haluan.Nämä on ehdotuksia eri tuliaisista.
Eikö riitä mennette ,mene itse vain?Jos kyse tuttavasta? Tuttavahan ei käsittääkeen ole aito ystävä?
Kahvi joka on niin kallista nykyään kukkien sijaan.Kyllä vaan ilostuisin itse siitä.