Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valehteleeko puolisosi? Neuvoja kaivataan

Vierailija
03.09.2015 |

Hei!

Minulla on sellainen tilanne, että puolisoni jäi kiinni valehtelusta. Ei oĺlut mikään kovin iso juttu, illanvietto oli vain mennyt överiksi ja minulle selitti että ei mitään ongelmia. Ongelma saatiin kuitenkin sovittua ja lupasi ettei enää valehtele.

Nyt luin salaa hänen viestejään (joo, en olisi saanut) ja sieltä paljastui taas uusi valehtelu, kuukausi edellisen perään. Hän oli minun poissaollessani kutsunut erään kaverinsa, josta en pidä yhtään (rappioalkoholisti) kylään. Minulle hän kuitenkin kertoi että ko. henkilö oli käynyt illalla, mutta jätti kertomatta että olivat tehneet ruokaa yhdessä ja olleet päivän täällä.

Nyt en ole saanut mielenrauhaa tuon asian osalta, vaan se on mielessäni päivittäin. Olen keskustellu asiasta useamman kerran, mutta hän väittää kovaa että ko. henkilö ei ole täällä ollut. Asia on taas varsin pieni, mutta se päin naama valehtelu ärsyttää. Kuinka voin luottaa puolisooni enää? Mistä tiedän, koska puolisoni valehtelee uudestaan, ehkä seuraavan kerran isommassa asiassa, kun huomaa sen menevän lävitse? Toisaalta, eihän minulla ole itsellänikään puhtaat jauhot pussissa, kun olen hänen viestejään lukenut.

Kaipaankin neuvoja, tulisiko asia ottaa puheeksi, pyytää näyttämään viestit ja hän jäisi kiinni, vai unohtaa vaan koko juttu?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen viestien lukeminen on pahempi kuin se, ettei kerro kaverin olleen kylässä.

Vierailija
2/33 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä. Mullakin perusluottamus mieheen mennyt jatkuvan pikkuvalehtelun takia. Tässä mietiskelen, että kannattaako enää yrittää vai etsiä kunnon mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli samanlainen. Lopputulema pettäminen, valehtelu ja ero.

Vierailija
4/33 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutu ikinä. Olen omalleni sanonut että kaikki asiat on ok jos niistä puhuu rehellisesti, paitsi pettäminen. silti valehtelua samoista ja uusista asioista jatkuvasti, varmaan vain murto-osasta jäänyt kiinni. Ja toki valheet käännytetään mun niskaan ja mua syytetään parisuhteen rikkoutumisesta kun en voi luottaa. Milläs luottaisin kun jatkuvasti valehtelee...

Vierailija
5/33 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 00:17"]

Ei muutu ikinä. Olen omalleni sanonut että kaikki asiat on ok jos niistä puhuu rehellisesti, paitsi pettäminen. silti valehtelua samoista ja uusista asioista jatkuvasti, varmaan vain murto-osasta jäänyt kiinni. Ja toki valheet käännytetään mun niskaan ja mua syytetään parisuhteen rikkoutumisesta kun en voi luottaa. Milläs luottaisin kun jatkuvasti valehtelee...

[/quote]

Ihan kuin olisin ite tuon kirjoittanut

Vierailija
6/33 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a. Vaikee sanoa. Mitäs mieltä luulet miehesi olevan jos saa tietää, että luit sen viestejä.
Mun mielestä sun pitäis kertoa, että luit ja minkä vuoksi.

Vierailija
7/33 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään kaverilla ja huomasin, että kaverilla on vitusti keittokirjoja mutta se ei osaa tehä hyvää ruokaa. :D Ei liity aiheeseen, mutta oli hauska ajatus niin halusin jakaa sen täällä. :D

Vierailija
8/33 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oman mielenrauhasi kannalta sinun kannattaisi kertoa. Ainakin oman mieheni kanssa pystyn puhumaan mitä vaan, ja silloin tulee kyllä paljon parempi olo itselle. Se on sitten miehestäsi kiinni, miten suhtautuu viestien lukemiseen...

Vierailija
9/33 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun pitäis höllätät pipoa vähän jos mies ei uskalla pyytää kaveriaan kylään edes sun poissaollessas ja kertoa siitä. Miksi ihmeessä hän ei sais kutsua kotiinsa ketä haluaa? Onhan se hänenkin kotinsa.
Varmasti teidän tilanteessa on kummassakin vikaa, muutos kannattaa aloittaa itsestä ja sopia yhdessä esim että jos sinä joustat yässä niin toinen ei enää valehtele. Ja jätät menneet taakse, älä enää vatvo niitä.

Vierailija
10/33 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutu. Katselin tuollaista 10 vuotta, ja kaikista lupauksista huolimatta valehtelu jatkui. Valehteli pienistä turhista jutuista ja suurista asioista. Kuten pettäminen. Kielsi aina kaiken, mutta onneksi olin lukenut tekstarit.

Vierailija
11/33 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamus on tienattava joka suhteessa. Se murenee helposti ja on vaikea saada takaisin. Teillä on selvä luottamuspula. Mutta se on teillä kummallakin. Kannattasi puhua svoimesti. Eli pakka pöydälle sillä sinä salaat myös asioita puolisoltasi.

Vierailija
12/33 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös valehtelua, alkoi 2 vuotta sitten. Hyvin menee silloin kun mies ei jää kiinni. Mitään ei ole oppinut vaikka väittää niin. Luottaa en voi enään ollenkaan enkä näe enään meitä kiikkustuolissa yhdessä. Edelleen yritän uskoa ja toivoa että mies muuttuisi, mutta toisaalta tiedän ettei niin tule käymään. Itse luen miehen viestit ja avaan postit ihan rehellisesti ja mies sen tietää, sillä ei ole siihen mitään sanomista, muuttakoot pois jos siltä tuntuu, luottamusta ei ole joten joudun kaivavaan kaiken tiedon näin. Masentaa todella. Mies ei edes ymmärrä tekevänsä väärin valehdellessaan vaan hän harmittelee aina tekojaan ei valheitaan. Minun miehellä on siis peliongelma ja on ruvennut myös tupakoimaan, myös illan vietoista valehteli muutamia kertoja.

Sinuna ja itsenäni etsisin uuden rehellisen miehen, mutta itse en vielä ole siihen valmis. Odotan että tunteet viilenevät ensin mieheeni jolloin lähteminen on helppoa. Mies on oppinut kai lapsuuden perheessään että valehtelu on ok niin kauan kuin ei jää kiinni. Olemme käyneet läpi monet vakavat riidat ja ero on ollut seinällä, mies heittäytyy noissa tilanteissa uhriksi, hän on tekojensa ja kiinnijäämisensä uhri ja surkeilee itseään.

Vierailija
13/33 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄTÄ SE SIKA

Vierailija
14/33 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologinen valehtelija uskoo lopulta itsekin valheisiinsa.

Vierailija
15/33 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 07:21"]Ehkä sun pitäis höllätät pipoa vähän jos mies ei uskalla pyytää kaveriaan kylään edes sun poissaollessas ja kertoa siitä. Miksi ihmeessä hän ei sais kutsua kotiinsa ketä haluaa? Onhan se hänenkin kotinsa.
Varmasti teidän tilanteessa on kummassakin vikaa, muutos kannattaa aloittaa itsestä ja sopia yhdessä esim että jos sinä joustat yässä niin toinen ei enää valehtele. Ja jätät menneet taakse, älä enää vatvo niitä.
[/quote]
Varmasi ei ole kummassakin vikaa, ihan turha yrittää syyllistää toista toisen valheista! Minä olen kokenut saman ja höllännyt pipoa, ei vaikuta asiaan, mies valehtelee koska on tyhmä. Menneitä ei jätetä taakse ne seuraavat mukana aina, luottamuksen menetys ei ole mikään pikkujuttu. Eikä tässä tapauksessa mennäitä voi jättää taakse senkään takia että olen 99% varma että mies jatkaa valehtelua vaimon teoista huolimatta, useista riidoista huolimatta, syvistä vakavista keskusteluista huolimatta, pipon hölläämisestä huolimatta jne. Terapiaa voisi kokeilla, siis mies. Menisi ja käsittelisi ongelmiaan epärehellisenä ihmisenä ja ymmärtäisi valehtelun ja luottamuksen merkityksen.

Vierailija
16/33 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin.

On ihmisiä, joilla valehtelu on tapa ja he katsovat sen oikeudekseen. Sille et voi mitään. Miehesi moraali on mikä on ja sen muuttamiseen vaaditaan, että hän työstää asiaa itse ja todella tekee töitä sen eteen. Usein sekään ei auta. Näille ihmisille on tyypillistä kaunistella asioita ja kertoa ne asiat, mitä ajattelevat toisen haluavan kuulla, ei suinkaan totuutta. Tuo piirre valitettavasti vaikuttaa kaikkiin elämän osa-alueisiin ja puolisoon tulisi voida luottaa.

Vierailija
17/33 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Ei niinkään miehen valehtelun takia, vaan luottamuspulan takia. Mies valehtelee koska ei halua suututtaa sinua (överiksi mennyt ilta, kaveri kylässä) ja sinä haet itsellesi lisää epäluottamusongelmia nuuskimalla miehen puhelinta. Joka on kyllä pahempi teko, kuin nämä miehesi pari valkoista valhetta. Jos mies olisi sanonut että sinun vihaamasi kaveri on kylässä, mitä siitä olisi seurannut? Sinä olisit huutanut? Komentanut miestä kuin pikkulasta? Sanonut että kaverilla ei ole asiaa kotiisi? Ja kuka sinä olet määräämään miehen ystävyyssuhteista? Teidän suhde on jo rikki ja sinä olet sen suhteen rikkomisessa yhtä suuressa osassa kuin miehesi: älä uhriudu.

Vierailija
18/33 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 08:09"]Patologinen valehtelija uskoo lopulta itsekin valheisiinsa.
[/quote]
Niinpä, minun mieheni esimerkiksi valehteli että ei ole tupakoinut vaikka kädet haisivat tupakalta, sanoi että se johtuu pitsalaatikoista :D ei voi kun itkeä ja nauraa. Uskoi siis itsekkin valheeseensa, hän sanoi ettei polttanut ja uskoi sen olevan totta kpska oli mahdollista että haistamani haju johtui kärvetyneistä pitsoista. Hänen mielessään teoreettinen ajatus palaneista pitsapohjista muutti todeksi sen valheen että hän ei ollut tupakoinut.

Meillä monia samanlaisia tilanteita. Esim jos sanon että onko mies pelannut pelikoneita niin mies voi rehellisesti sanoa ettei ole pelannut koska käytti vain ne rahat jotka jäivät yli kahvin ostosta. Tai hän voi sanoa ettei ole pelannut koska hän pelasi voittamansa rahat. Tämä on siis mieheni tapa uskoa omat valheensa todeksi ja näin ollen hän on rehellinen ihminen.nro13

Vierailija
19/33 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että olet huolissasi miehen valehtelusta (joka on täällä leimattu jo patologiseksi valehtelijaksi, voi teitä mammat) mutta et ole huolissasi itsestäsi. Mikä SINUSSA on vialla että mies joutuu keksimään hätävalheen kun voisi kertoa totuuden? Oletko asettanut suhteessa miehen saaliseläimen asemaan: kun peto uhkaa, pakene. On helppoa olla rehellinen kun tietää, että tulee vastaan mitä vaan, puoliso ymmärtää. Teillä ei selkeästi ole sellainen tilanne, kun puoliso stalkkaa puhelinta...

Vierailija
20/33 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että ap on kyttääva nalkuttaja ja tästä syystä mies ei jaksa kertoa koko totuutta, koska tietää ap:n nalkuttavan esimerkiksi tuosta juoppokaverista.

Kannattaa erota, kun parisuhteenne on noin hankala. Mies ei jaksa kuunnella sinun valitusta ja sinä rikot lakia lukemalla toisen viestejä. Hieno parisuhde.