Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin ne työttömien haastattelut alkaa? Eikö pitänyt toukokuussa? Mulla alkoi tänään!!!mv???

Vierailija
22.03.2022 |

Hä? Nyt ne jo alkoivat soittelemaan, luulin että vasta toukokuussa!

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon hartaasti että Kokoomus voittaa srvt vaalit.

Tulee noille ilmaisten tukien jakamiselle loppu.

Kun alkaa nälkä vaivata näitä laiskoja nuoria ihmisiä, niin eiköhän ala kelvata työt.

Mikä hyyssäys tämän Suomen pitäisi olla, että nuoret ihmiset makaavat päivät sohvilla ja roikkuvat netissä ja toljottavat telkkaria,   eivätkä tee mitään oman itsensä eteen.

Kokoomus taatusti tulee panemaan kaikki yhteiskunnan tuet uusikis, ja laittaa vastikkeelliset tuet.

Jokaine kykenee jotain  tekemään tai opiskelemaan uuden ammatin.

Ja että joku ei edes vastaa puhelimeen, jos työllisyysasioita hoitavat ihmiset soittaa.

Uskomatonta työn vieroksumista.    Ennen tuollaisesta rangaistiin.

Mistä töistä sä puhut ja mitkä nuoret siellä on vanhat ja sairaat myös.

Vierailija
22/51 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa vissiin haluaa et Suomessa lopetetaan tuet ja aletaan rikollisiksi. Itsellä ei ole siinä vaiheessa mitää tarvetta esittää enää kunnia kansalaista. Kannattaa alkaa suojaamaan jo omaisuuttaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ettekö haluakaan päästä töihin, tai lähteä koulutukseen?

Outoa että teitä tuollainen pelottaa ja veetuttaa.

Luulis olevan hyvällä mielellä jos asiat alkavat järjestyä ja pääsee taas tavallisen elämän tahtiin.

Mikä siinä oikein on, että ette halua lähteä töihin?

Just teidänlaisilta pitää kaikki tuet ja yhteiskunnan rahat.  Mikä oikeus teillä on elää vuodesta toiseen muiden rahoilla,  nuorilla terveillä ihmisillä?

Kuka sen oikeuden on teille antanut?

No tottakai haluan töihin ja olen hakenut jokaiseen sopivaan paikkaan. Ei tuo puhelu auta yhtään mitään, soitetaan ja kysytään oletko hakenut töitä? -olen!

- no hyvä, mieti myös koulutuksia, Heippa.

Miten tuo puhelu auttaa saamaan töitä?

Hyvä, sinä oletkin varmaan siitä reippaamasta päästä, etkä kuulu tuohon työtä välttelevään porukkaan.

No en kuulu juu, tämä työttömyys on musta kyllä yhtä tuskaa, on niin samperin tylsää. Oi kun saisin töitä! 🤞

Vierailija
24/51 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan karenssin mieluummin kuin lähden johonkin koulutukseen tai harjoitteluun keväällä. Syksyllä voin mennä, mutta jospa nyt saisi olla kesän ensin rauhassa.

Juuri sunlaises tyyppi, laiska, työnvieroksuja, pitää tämän yhteiskunnan talouden alhaalla.

Häpeä, olet surkea olio,  varot ettet joudu töihin mistään hinnasta.

Mikä oikeutus sulla siihen on? 

Mikä oikeus sulla on siihen, että työssäkäyvät maksaa sun ruokasi, asuntosi, vaattesi ja puhelimesi?

Mikä?

Vierailija
25/51 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tuottanut kentällisen veronmaksajia se on ihan oikein että minulle on maksettu ylläpito. Lapseni maksaa sen moninkertaisesti takaisin ja maksavat jo.

Vierailija
26/51 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan karenssin mieluummin kuin lähden johonkin koulutukseen tai harjoitteluun keväällä. Syksyllä voin mennä, mutta jospa nyt saisi olla kesän ensin rauhassa.

Juuri sunlaises tyyppi, laiska, työnvieroksuja, pitää tämän yhteiskunnan talouden alhaalla.

Mikä oikeus sulla on siihen, että työssäkäyvät maksaa sun ruokasi, asuntosi, vaattesi ja puhelimesi?

Mikä?

Joillain sen maksaa puoliso.

Ja av-palstalla kaikki on muuten vaan rikkaita, eivätkä kertomansa mukaan edes tarvitsisi työttömyyskorvausta. 

Mutta muistattehan, että on myös meitä, jotka oikeasti haluasimme töihin,  kuitenkin sellaiseen, josta saisi palkkaakin.

Vierailija
27/51 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä?

Olen eri mutta mä maksan kyllä elämisen ihan itse.

Miksi luulet että kaikki työttömät on rahattomia?

En itsekään lähtisi kesällä töihin.

Vierailija
28/51 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa vissiin haluaa et Suomessa lopetetaan tuet ja aletaan rikollisiksi. Itsellä ei ole siinä vaiheessa mitää tarvetta esittää enää kunnia kansalaista. Kannattaa alkaa suojaamaan jo omaisuuttaan.

Ei muissakaan maissa elätetä loputtomasti työhaluttomia. Ei missään.

Ja miksi rikolliseksi muka?  Haista pee, typerää uhkailua.

Te työnvieroksujat asutte kalliissa ja paremissa asunnoissa kuin jotkut työssäkäyvät.

Toiset tekee duunia niska hiessä jotta saavat leipänsä ja sinunkin leipäsi ja asuntosi vuokran.

Jokainen työssäkäyvä elättää tällä hetkellä myös jotain paria muuta ihmistä, omilla tuloillaan.

Vai mistä luulet että ne rahat teille tulee?  Seinästäkö?

Ne tulee just niistä veroeroista, joita työssäkäyvät maksavat yhteiskunnalle.

Vierailija
29/51 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä?

Olen eri mutta mä maksan kyllä elämisen ihan itse.

Miksi luulet että kaikki työttömät on rahattomia?

En itsekään lähtisi kesällä töihin.

No harvalla nuorella työttömällä mitä suuria rahamääriä ja talletuksia ja sijoutuksia on.

Ja jos pärjäät omillasi,   niin älä silloin pyri mihinkään töihin  ja vie työpaikka joltain sellaiselta, joka rahan takia sen työpaikan todella tarvitsee.

Hyvä jos pärjäät omillasi, olet pois elätettävien joukosta.

Vierailija
30/51 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla oli ensimmäinen ringautus kahtee vuotee viime viikolla että mitkä on suunnitelmat.

Olen löytänyt uuden kiinnostuksen aiheen jotta video editointi, jos alkais youtuubeen lätkiin videoita, tai katsotaan nyt mikä se todellinen alusta tulee olemaan.

Voisin ehkä taas jossain vaiheessa jatkaa opiskeluita tähän video editointii jos on itsenäisesti liian vaikea aloittaa.

Vierailija
31/51 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä?

Ja av-palstalla kaikki on muuten vaan rikkaita, eivätkä kertomansa mukaan edes tarvitsisi työttömyyskorvausta. 

Mutta muistattehan, että on myös meitä, jotka oikeasti haluasimme töihin,  kuitenkin sellaiseen, josta saisi palkkaakin.

Kyllä minä ainakin muistan,  mullakin on tuttuja, jotka käyvät säännöllisesti pätkätoissa ja ovat määräaikaisissa työsuhteissa.

Ja hakevat jatkuvasti sitä vakinaista duunia.

Eniten ihmisiä kyrsii nuo työhaluttomat, jotka varovat sitä, ettei vaan mihinkään töihin joutuis.

Hirveä ja huuto valitus nyt, kun heitä yritetään saada erilaisten suunnitelmien kautta joko koulutukseen tai muuhun, että tie työelämään avautuisi.

Eikä heillä ole pienintäkään halua siihen, ikäänkuin heillä olisi jokin erityisoikeus maata ja löhötä sohvalla,  Valvovat yöt ja nukkuvat päivät. 

Vierailija
32/51 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes koskaan vastaa numeroon, joka ei olisi tallennettuna puhelimeeni, koska en kaipaa yhteydenottoa tuntemattomilta. 

Joten kai ne sitten laittavat kirjeen, kun eivät saa kiinni, vai? 

Jos eivät tavoita sinua, niin karenssia on tiedossa.

Vierailija
33/51 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain naurattaa, kun täällä työnorjat kiukkuaa, kun joku osaa hoitaa itselleen paremmin vapaa-aikaa, ja työnorja vielä osallistuu kustannuksiin :D 

Tyhmiähän te olette, kai te sen tajuatte edes? 

Vierailija
34/51 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne kysyy haastattelussa?

Vierailija
35/51 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 1,5 vuotta työttömänä, muutin takaisin vanhempieni luokse asumaan, jotta Kelan ei tarvinnut maksaa minulle kuin minimikorvaukset. Lähetin vähintään yhden hakemuksen päivässä ja kävin useammassa haastattelussa. Työkkäri soitti ja kyseli nämä, kerroin mitä työpaikkoja olen hakenut ja mihin olen haastatteluun päässyt. Ei ollut iso rasti vastata puheluun. Mutta toisaalta näin koko ajan vaivaa, jotta työllistyin. 

Vierailija
36/51 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon hartaasti että Kokoomus voittaa srvt vaalit.

Tulee noille ilmaisten tukien jakamiselle loppu.

Kun alkaa nälkä vaivata näitä laiskoja nuoria ihmisiä, niin eiköhän ala kelvata työt.

Mikä hyyssäys tämän Suomen pitäisi olla, että nuoret ihmiset makaavat päivät sohvilla ja roikkuvat netissä ja toljottavat telkkaria,   eivätkä tee mitään oman itsensä eteen.

Kokoomus taatusti tulee panemaan kaikki yhteiskunnan tuet uusikis, ja laittaa vastikkeelliset tuet.

Jokaine kykenee jotain  tekemään tai opiskelemaan uuden ammatin.

Ja että joku ei edes vastaa puhelimeen, jos työllisyysasioita hoitavat ihmiset soittaa.

Uskomatonta työn vieroksumista.    Ennen tuollaisesta rangaistiin.

Syyttävä sormi pitäisi odottaa heidän vanhempiinsa. Jotakin on mennyt kotikasvatuksessa pieleen, jos työnteko tuntuu ylivoimaiselta. Ei pakottaminen auta vaan tuki. Itsellänikin traumat lapsuudesta. Olen tehnyt töitä, mutta hyvin alentuneella työkyvyllä.

Vierailija
37/51 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä?

Pyöri sinä vaan siellä oranvanpyörässäsi. Minulle tärkeintä on vapaa-aika. En minä nauti työnteosta joten jätän sen sitä haluaville. Suomessa on oikeus valita tekeekö työtä vai ei. Ja siihen sinulla ei ole mitään valtaa. Kerroin viestissäni että voisin jotain tehdä syksyllä ja talvella. Kevät ja kesä on minulle akkujen lataamista varten.

Vierailija
38/51 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muissakaan maissa elätetä loputtomasti työhaluttomia. Ei missään.

Ja miksi rikolliseksi muka?  Haista pee, typerää uhkailua.

Te työnvieroksujat asutte kalliissa ja paremissa asunnoissa kuin jotkut työssäkäyvät.

Toiset tekee duunia niska hiessä jotta saavat leipänsä ja sinunkin leipäsi ja asuntosi vuokran.

Jokainen työssäkäyvä elättää tällä hetkellä myös jotain paria muuta ihmistä, omilla tuloillaan.

Vai mistä luulet että ne rahat teille tulee?  Seinästäkö?

Ne tulee just niistä veroeroista, joita työssäkäyvät maksavat yhteiskunnalle.

Haittaaks se?

Vierailija
39/51 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä suuri joukko lainsäätäjiä katsoo oikeudekseen nostella vuosikausia muista tuloista riippumatonta 10 x peruspäivärahan suuruista vastikkeetonta sopeutumisrahaa, niin en näe mitään moraalisesti arveluttavaa hakea lakisääteisiä minimietuuksia elääkseensä.

Yhtä lailla en katso velvollisuudekseni mennä mihinkään työhön, jossa palkka jäisi alle noiden minimitukien tason.

Aivan yhdentekevää, paheksuuko joku kokoomuspersunatsi tätä asennettani. FU!

Vierailija
40/51 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä?

Kyllä minä ainakin muistan,  mullakin on tuttuja, jotka käyvät säännöllisesti pätkätoissa ja ovat määräaikaisissa työsuhteissa.

Ja hakevat jatkuvasti sitä vakinaista duunia.

Eniten ihmisiä kyrsii nuo työhaluttomat, jotka varovat sitä, ettei vaan mihinkään töihin joutuis.

Hirveä ja huuto valitus nyt, kun heitä yritetään saada erilaisten suunnitelmien kautta joko koulutukseen tai muuhun, että tie työelämään avautuisi.

Eikä heillä ole pienintäkään halua siihen, ikäänkuin heillä olisi jokin erityisoikeus maata ja löhötä sohvalla,  Valvovat yöt ja nukkuvat päivät. 

Lakisääteiset etuudet ovat juuri niitä. Lakisääteisiä. Siinä se oikeutus. Laissa.

Ja mitäs sinä teet? Kummasti on sinulla aikaa mölytä keskellä päivää vauva-palstalla?

Ei taida työkiireet painaa? Vai oletko kenties niiden työssäkävijöiden maksamalla eläkkeellä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän