70-80-vuotiaita ei voi yleisesti ottaen kutsua vanhuksiksi. Tapauskohtaisesti ehkäpä!
70-80-vuotiaita ei voi yleisesti ottaen kutsua vanhuksiksi. Tapauskohtaisesti ehkäpä!
Näin se vain menee... joku 70 vee voi olla paljon 50 veetä 'pirteämpi' yms yms
Kommentit (29)
Eli laittaisit siis 70-80v ukot sotaan, jos sota tulisi? Kun eihän ne ole vanhoja!
Kutsutaanko 0-15 vuotiaita lapsuksiksi?
No kyllä ne on vanhuksia. Mun miehen äiti on yli 71 ja mun äiti taas vasta 60 v on siinä vissi ero. Vaivojakin paljon enemmän. Lapsikin kysyi miksi toinen mummo näyttää niin vanhalta
Vierailija kirjoitti:
No kyllä ne on vanhuksia. Mun miehen äiti on yli 71 ja mun äiti taas vasta 60 v on siinä vissi ero. Vaivojakin paljon enemmän. Lapsikin kysyi miksi toinen mummo näyttää niin vanhalta
Hyvä! Lapset on tarkkoja.
Tottakai 70-vuotias on pirteämpi kuin 50-vuotias! Eihän vanhuksen tarvitse käydä töissä ja stressata työasioita. Se kummasti vaikuttaa pirteyteen.
Joo Vladi mee kotiin juomaa teetä siitä nyt. Älä roiku täällä palstalla :)
Mun lapsenlapsi kysyi saunassa, miksi äidillä tissit on melkein navassa ja mummilla ihan ylhäällä?
Ollaankohan me poikkeavia.
T.70+😂
Lenita Airisto oli eilen puoli seitsemän ohjelmassa.
Ei kyllä näyttänyt eikä vaikuttanut vanhukselta miltään osin ja on 85v.
Kronologinen ikä on numero, mutta ihmisen persoona ja kaikki muut ominaisuudet antavat kuvan, onko kyseessä " vanhus".
Meillä on useita politikkoja, lääkäreitä, kirurgeja alansa ammattilaisia, jotka ovat ylittäneet 70v iän ja eivät ole lopettaneet työntekoa siksi että ovat iän vuoksi vanhuksia. Jotain se kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsenlapsi kysyi saunassa, miksi äidillä tissit on melkein navassa ja mummilla ihan ylhäällä?
T.70+😂
Koska olet kuivakka vanhus ja miniäsi rehevä äiti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kiistät faktat? 40v on keski-ikäinen ja 70v on vanhus.
Vasta yli 80 v. on vanhus.
Vierailija kirjoitti:
T.70+😂
Mutta naama roikkuu jo lattiassa😂
Vierailija kirjoitti:
T.70+😂
Niinpä niin... olin meikkikaupassa jonkun 45 veen kanssa jolla rankka meikki mutta ei tasokkaat piirteet kasvoissa... minulla ei mitään meikkiä ja varmaan olisin 'tarvinnut' tai siis en tarvinnut ollenkaan... Tuntui siltä kuin myyjä olisi sanattomasti sanonut minulle, että et sinä mitään meikkiä tarvitse... turha sulle on mitään ostaa...
Plastiikkakirurgi sanoi, että älä tee mitään kun vähän ehdottelin jotain kasvojen nostoa...
Vanha se on silti vaikka olis miten pirteä.
Vanhus on siinä mielessä huono ilmaisu, koska siitä tulee mieleen ikäloppu- ihminen, jonka toinen jalka on jo haudassa. Tulee myös mieleen ihminen jonka selkä on vääntynyt koukkuun, hiukset harmaantuvat ja osin lähteneet jos ei kokonaan niin osaksi. Suussa hampaista muutama jäljellä jos ei ole tekarit korvaamassa. Ryppyinen kuin rusina ja askel hidas, hyvä jos askelväli on 10 cm.
Puhumattakaan sosiaalisista muutoksista. Muistisairaus laittaa puhumaan mitä sattuu ja muistaa mitä muistaa. Yleensä tuoreita asioita ei muista ja puheet viipyvät vuosikymmenten takaisissa muistoissa ja asioissa.
Tuon tyyppisiä ihmisiä on vanhustenhoitolaitoksissa valtaosa.
Vanhuus on siis muutakin kuin ikä.
Eihän nykyään voi mitään asiaa kutsua siksi mikä se on ilman, että joku loukkaantuu - toisen puolesta vähintään.
No totuus satuttaa. Niinistö on vanhus ja myös Airisto on vanhus niin se vain on.
Vierailija kirjoitti:
No totuus satuttaa. Niinistö on vanhus ja myös Airisto on vanhus niin se vain on.
No iän puolesta Airisto on vanhus kun on 85v. Mutta Niinistön rooli on mielenkiintoinen. Vanhus presidenttinä? Ja vielä jotkut puuhaavat jatkokautta? Se tiedetään, että Niinistö ei halua päivääkään jatkoa 12 vuoden jälkeen, mutta kiintoisaa on, että nuoretkin ovat himmeämmässä jatkoa " vanhukselle "? Jokin ei täsmää.
Jo vuosikymmeniä sitten puhuttiin koulutuksessa, että ihmistä ei nimittää vanhukseksi yksistään kronologisen iän perusteella. Pitää ottaa huomioon, ihmisen sosiaalinen, fyysinen ja psykologinen ikä. Niillekin pitäisi löytyä perusteet.
Ymmärtää hyvin, kun kuka vaan voi katsoa vaikka lähipiiriään ja huomata, kuinka samanikäiset ihmiset eroavat suuresti toisistaan eri mittareilla.
Antaa kaikkien kukkia, kukkia vaan.
Uskoisin, että hekin jotka itsepintaisesti pitävät tällä hetkellä vanhuksena vaikka juuri 65v täyttänyttä, niin muuttavat mielipiteensä kun ovat itse siinä iässä ja kaikki sujuu hyvin, eikä tunne itseään " niin vanhaksi". Kun ikää tulee jokaiselle, niin useampi siirtää ns oikean vanhuuden aina vaan tuonnemmaksi kohdallaan, jos ovat ns kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.70+😂Koska olet kuivakka vanhus ja miniäsi rehevä äiti.
Luuletko olevasi ikuisesti nuori?
Miksi kiistät faktat? 40v on keski-ikäinen ja 70v on vanhus.