Milloin ne työttömien haastattelut alkaa? Eikö pitänyt toukokuussa? Mulla alkoi tänään!!!mv???
Hä? Nyt ne jo alkoivat soittelemaan, luulin että vasta toukokuussa!
Kommentit (51)
Työttömille haistattelut alkavat keväisin näin samaan aikaan kuin palstan koirankakkakeskustelut. Sama haju molemmissa.
Onhan soittoja tullut jo ennen tuota pohjoismaista hakumalliakin. Mullekin soitteli kuntakokeilun ihminen, eka kertaa vuoteen. Piti tuota mallia pöljänä.
Mutta se neljän haun velvoite alkaa vasta toukokuussa.
Mä jouduin hjohonkin valmennukseen. Otan karenssin jos aletaan viikottain soitella sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne kyseli?
Tilannetta yleisesti että oletko työtön (?) ja onko hakenut ja minne. Ja miettinyt koulutuksia.
No ettekö haluakaan päästä töihin, tai lähteä koulutukseen?
Outoa että teitä tuollainen pelottaa ja veetuttaa.
Luulis olevan hyvällä mielellä jos asiat alkavat järjestyä ja pääsee taas tavallisen elämän tahtiin.
Mikä siinä oikein on, että ette halua lähteä töihin?
Just teidänlaisilta pitää kaikki tuet ja yhteiskunnan rahat. Mikä oikeus teillä on elää vuodesta toiseen muiden rahoilla, nuorilla terveillä ihmisillä?
Kuka sen oikeuden on teille antanut?
Vierailija kirjoitti:
Luulis olevan hyvällä mielellä jos asiat alkavat järjestyä ja pääsee taas tavallisen elämän tahtiin.
Mikä siinä oikein on, että ette halua lähteä töihin?Just teidänlaisilta pitää kaikki tuet ja yhteiskunnan rahat. Mikä oikeus teillä on elää vuodesta toiseen muiden rahoilla, nuorilla terveillä ihmisillä?
En ole terve vaan mielentervyes ongelmainen. Olen käynyt terapian läpi jo useita kertoja enkä jaksa enää. Lisäksi lääkkeet ei käy minulle. Silti työkkäri pommittaa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Työttömille haistattelut alkavat keväisin näin samaan aikaan kuin palstan koirankakkakeskustelut. Sama haju molemmissa.
Luulisi sun olevan innoissaan, että saatat päästä töihin tai koultukseen.
Mitä haistattelua se on, jos aletaan hoitaa asioita niin, että vois päästä takaisin työelämän?
70 miljoonan lisäresurssi annettiin tälle . Sillä palkattiin 1200 työntekijää hoitamaan haastatteluja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä haistattelua se on, jos aletaan hoitaa asioita niin, että vois päästä takaisin työelämän?
En halua töihin.
Itse en edes koskaan vastaa numeroon, joka ei olisi tallennettuna puhelimeeni, koska en kaipaa yhteydenottoa tuntemattomilta.
Joten kai ne sitten laittavat kirjeen, kun eivät saa kiinni, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä oikein on, että ette halua lähteä töihin?Just teidänlaisilta pitää kaikki tuet ja yhteiskunnan rahat. Mikä oikeus teillä on elää vuodesta toiseen muiden rahoilla, nuorilla terveillä ihmisillä?
En ole terve vaan mielentervyes ongelmainen. Olen käynyt terapian läpi jo useita kertoja enkä jaksa enää. Lisäksi lääkkeet ei käy minulle. Silti työkkäri pommittaa koko ajan.
No voit sinä jotakin työtä kuitenkin tehdä, muutenhan olisit eläkkeellä.
Voit vaikka kouluttautua, siivota, hyllyttää kaupassa ja muuta sellaista.
Ja miten niin, mitkään lääkkeet eivät sulle sovi.
Ei sulla ainakaan mikään vakava mt-ongelma, jos ja kun ilman lääkkeittä pärjäät.
Muutoinhan sun pitäs olla tämän tästä osastohoidossa, kun olet niin läpi hullu.
Ja nykyisin on monipuolinen valikoima lääkkeittä, hyvin harvinaista ettei mikään niistä lääkkeistä muka sulle sovi.
Samaa sakkia kaikki nuo nuoret työttömät, pelätään lähteä koultukseen ja töihin, eikä edes yritetä itse mitään, siis lisätä omaa sietämiskykyä että pääsee takaisin normaalin elämän pariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua töihin.
Ja minä en halua elättää sinua suoraan sohvalle omilla veroeuroillani.
Enkä tule enää pitkään elättämäänkään. Joku tolkku tähän pitää tulla.
Että pienen osan kansaa, pitää elättää nuoret ihmiset kotiinsa, samaan aikaan kun vanhukset makaa märissä vaipoissa tuntikausia hoivakodeissa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en edes koskaan vastaa numeroon, joka ei olisi tallennettuna puhelimeeni, koska en kaipaa yhteydenottoa tuntemattomilta.
Joten kai ne sitten laittavat kirjeen, kun eivät saa kiinni, vai?
Laittavat viestin, että Tällä asialla tavoittelen sinua tästä numerosta.
Työnhakusi voidaan keskeyttää jos et vastaa yhteydenottoon.
Otan karenssin mieluummin kuin lähden johonkin koulutukseen tai harjoitteluun keväällä. Syksyllä voin mennä, mutta jospa nyt saisi olla kesän ensin rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
No tottakai haluan töihin ja olen hakenut jokaiseen sopivaan paikkaan. Ei tuo puhelu auta yhtään mitään, soitetaan ja kysytään oletko hakenut töitä? -olen!
- no hyvä, mieti myös koulutuksia, Heippa.
Miten tuo puhelu auttaa saamaan töitä?
Toivon hartaasti että Kokoomus voittaa srvt vaalit.
Tulee noille ilmaisten tukien jakamiselle loppu.
Kun alkaa nälkä vaivata näitä laiskoja nuoria ihmisiä, niin eiköhän ala kelvata työt.
Mikä hyyssäys tämän Suomen pitäisi olla, että nuoret ihmiset makaavat päivät sohvilla ja roikkuvat netissä ja toljottavat telkkaria, eivätkä tee mitään oman itsensä eteen.
Kokoomus taatusti tulee panemaan kaikki yhteiskunnan tuet uusikis, ja laittaa vastikkeelliset tuet.
Jokaine kykenee jotain tekemään tai opiskelemaan uuden ammatin.
Ja että joku ei edes vastaa puhelimeen, jos työllisyysasioita hoitavat ihmiset soittaa.
Uskomatonta työn vieroksumista. Ennen tuollaisesta rangaistiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tottakai haluan töihin ja olen hakenut jokaiseen sopivaan paikkaan. Ei tuo puhelu auta yhtään mitään, soitetaan ja kysytään oletko hakenut töitä? -olen!
- no hyvä, mieti myös koulutuksia, Heippa.Miten tuo puhelu auttaa saamaan töitä?
Hyvä, sinä oletkin varmaan siitä reippaamasta päästä, etkä kuulu tuohon työtä välttelevään porukkaan.
Mitä ne kyseli?