70-80-vuotiaita ei voi yleisesti ottaen kutsua vanhuksiksi. Tapauskohtaisesti ehkäpä!
70-80-vuotiaita ei voi yleisesti ottaen kutsua vanhuksiksi. Tapauskohtaisesti ehkäpä!
Näin se vain menee... joku 70 vee voi olla paljon 50 veetä 'pirteämpi' yms yms
Kommentit (29)
Minä olen jo vanhus, haluan olla vanhus. Se on kunnianimi. N65
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo vanhus, haluan olla vanhus. Se on kunnianimi. N65
Minä myös. Pidän kyllä esimerkiksi kunnostani huolta, mutta kyllä uuden oppiminen on hidastunut ja yleisilme väsähtänyt.
N64 ja eläkeläinen elokuusta lukien
Jostain syystä amerikkalaiset haluavat vanhoja ihmisiä presidentiksi. Trump täyttää kesäkuussa 76 vuotta ja hän on todennäköisesti puolueen ehdokas seuraavissa vaaleissa, jolloin hän on melkein 79v. Ja kautensa lopussa 83v.
Minulla on monta ihmistä lähipiiristä, joiden iät vaihtelevat n 64v yli 90v.
Niin erityyppisiä ja erilaisia että väliin unohtaa kuka on " vanhin" ja vanhus oikeasti.
Kuitenkin pääasia pitäs olla kaikille ja kaikilla se, että elä itsesi näköistä elämää riippumatta vuosista. Sitä ei näköjään kaikki suvaitse kun ikää on tullut.
Itse aion elää juuri sellaista elämää kuin haluan ja mistä tykkään kun vanhenen. Pukeudun itselleni tyypillisellä tavalla, meikkaan ja tälläydyn kuten tykkään jne.. Sanokoot sivulliset mitä hyvänsä, se ei vaikuta mihinkään, enkä kuuntele ketään.
Kyllä 70-80-vuotiaita voi, saa ja pitää kutsua vanhuksiksi. Osa tämän ikäisistä vanhuksista asuu kotona kotihoidon ja lähiomaisten avun turvin. Osa 70-80-vuotiaista asuu senioritalossa, palvelutalossa, hoitokodissa tai jossain laitoksessa kuten tehostetun palveluasumisen ryhmäkodissa tai vanhainkodissa.
Suomessa räjähtää lähivuosina vanhuspommi. Yhä useampi vanhus tarvitsee kotihoitoa ja hoitopaikkaa. Vanhustenhoito ei kiinnosta nuoria, vaan vanhustenhoitajat tuodaan Suomeen ulkomailta.
On ne vanhuksia. Suomalainen mies taitaa elää keskimäärin vain 78 vuotiaaksi.
Ennen vanhaan jo 50v olivat kuin vanhukset nykyisin. Näyttävätkin vanhuksilta ja kyläläiset ostivat lahjaksi kiikkustuolin.
No ei vielä 70 v ehkä he ovat iäkkäitä mut kyllä 80 v eteenpäin on jo vanhus.
Sisäisesti moni haluaa tuntea itsensä nuoreksi ja olla muutenkin nuorekas. Miksipä ei.