Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

70-80-vuotiaita ei voi yleisesti ottaen kutsua vanhuksiksi. Tapauskohtaisesti ehkäpä!

Vierailija
22.03.2022 |

70-80-vuotiaita ei voi yleisesti ottaen kutsua vanhuksiksi. Tapauskohtaisesti ehkäpä!

Näin se vain menee... joku 70 vee voi olla paljon 50 veetä 'pirteämpi' yms yms

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäisesti moni haluaa tuntea itsensä nuoreksi ja olla muutenkin nuorekas. Miksipä ei.

Vierailija
22/29 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo vanhus, haluan olla vanhus. Se on kunnianimi. N65

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo vanhus, haluan olla vanhus. Se on kunnianimi. N65

Minä myös. Pidän kyllä esimerkiksi kunnostani huolta, mutta kyllä uuden oppiminen on hidastunut ja yleisilme väsähtänyt. 

N64 ja eläkeläinen elokuusta lukien

Vierailija
24/29 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä amerikkalaiset haluavat vanhoja ihmisiä presidentiksi. Trump täyttää kesäkuussa 76 vuotta ja hän on todennäköisesti puolueen ehdokas seuraavissa vaaleissa, jolloin hän on melkein 79v. Ja kautensa lopussa 83v.

Vierailija
25/29 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on monta ihmistä lähipiiristä, joiden iät vaihtelevat n 64v yli 90v.

Niin erityyppisiä ja erilaisia että väliin unohtaa kuka on " vanhin" ja vanhus oikeasti.

Kuitenkin pääasia pitäs olla kaikille ja kaikilla se, että elä itsesi näköistä elämää riippumatta vuosista. Sitä ei näköjään kaikki suvaitse kun ikää on tullut.

Itse aion elää juuri sellaista elämää kuin haluan ja mistä tykkään kun vanhenen. Pukeudun itselleni tyypillisellä tavalla, meikkaan ja tälläydyn kuten tykkään jne.. Sanokoot sivulliset mitä hyvänsä, se ei vaikuta mihinkään, enkä kuuntele ketään.

Vierailija
26/29 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 70-80-vuotiaita voi, saa ja pitää kutsua vanhuksiksi. Osa tämän ikäisistä vanhuksista asuu kotona kotihoidon ja lähiomaisten avun turvin. Osa 70-80-vuotiaista asuu senioritalossa, palvelutalossa, hoitokodissa tai jossain laitoksessa kuten tehostetun palveluasumisen ryhmäkodissa tai vanhainkodissa.

Suomessa räjähtää lähivuosina vanhuspommi. Yhä useampi vanhus tarvitsee kotihoitoa ja hoitopaikkaa. Vanhustenhoito ei kiinnosta nuoria, vaan vanhustenhoitajat tuodaan Suomeen ulkomailta.

Vierailija
27/29 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne vanhuksia. Suomalainen mies taitaa elää keskimäärin vain 78 vuotiaaksi.

Vierailija
28/29 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan jo 50v olivat kuin vanhukset nykyisin. Näyttävätkin vanhuksilta ja kyläläiset ostivat lahjaksi kiikkustuolin.

Vierailija
29/29 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei vielä 70 v ehkä he ovat iäkkäitä mut kyllä 80 v eteenpäin on jo vanhus.