Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi työnhakumalli haastattelee uutta työtöntä kahden viikon välein

Vierailija
22.03.2022 |

Miettikää mitä kyykytystä ja painostamista tulee olemaan, tuossa on tarkoitus painostaa työttömät työkokeiluihin ilman palkkaa, kursseille, koulutuksiin ja kuntouttavaan työtoimintaan. Näin siivotaan työttömyystilastoja jonka jälkeen hallitus voi kehua kuinka hyvin onnistuivat.

Kommentit (177)

Vierailija
21/177 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on hyötynä entistä vähemmän julkaistavia työpaikkailmoituksia. Ei mikään yritys pysty vastaanottamaan massoittain "pakkohakuja". Vuokrafirmat lisääntyy, eli kusettajat. Pakotetaan paskapaikkoihin orjahinnoilla osa-aikaisesti. Näin suomi nousuun.

Ratkaisu on robotisoitu hakemusten esiseulonta.

Missä kaikki työttömänä olevat karsitaan pois (samalla kuin yli 50-vuotiaat). Ei parane jäädä työttömäksi hetkeksikään.

Vierailija
22/177 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että en pysty vastaamaan puheluihin. Minulla on pienet lapset. Työttömyyden lisäksi olen kotihoidon tuella, eli ihan luvan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/177 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa ei ole pulaa työntekijöistä eikä töistä vaan palkanmaksajista. Ilmaistyövoima kelpais kyllä yhdelle jos toisellekin. Ihmettelen, miten täysin valtavirtaiseksi on muuttumassa ajatus, että töitä voidaan teettää jopa voittoa tavoittelevassa yrityksessä kaikenlaisen "kuntouttamisen" ja "harjoittelun" varjolla. Ei siitä kauan ole, kun se joku ravintolapamppu vinkui julkisuudessa, että työkkäreiden pitäisi toimittaa ravintola-alalle orjatyövoimaa sanktioiden uhalla. Siis että toisin sanoen veronmaksaja kustantaisi hänen kannattamattoman yrittäjänä leikkimisensä. 

Vierailija
24/177 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkattoman työvoiman kysyntä on suurta.

Pandemian aikana on ollut lukuisia mahdollisuuksia keksiä itselleen etäkoulutus ja/tai -työ.

Jos ihan ehdoin tahdoin haluat olla työtön, niin kyllä jossain vaiheessa valtio haluaa sulta jotain vastinetta työttömyyskorvauksesta. Tämä sama trendi on alkanut jo 1990-luvulta, jolloin itse olimn nuori. Muistan, kuinka vanhempani varoittivat juurikin pitkäaikaistyöttömäksi joutumista, juuri edellä mainitun seikan vuoksi. Työttömäksi joutuminen lyhytaikaisesti tustkin suojaa ketään meistä, mutta pitkäaikaisuudessa on jo isommat riskit.

Vierailija
25/177 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua säälittää se väki, joka on joutunut TE-virkailijan epäkiitolliseen työhön. Harva kai sitä kutsumuksekseen kokee.

Minulle saa soittaa vaikka kerran viikossa. Juttukavereita on tosi harvassa. Pyrin tekemään omasta kuulustelustani virkailijalle vaivattoman ja mukavan juttuhetken työnteon sekaan. Me kumpikin tiedämme, että minun ikäistäni ei kukaan enää palkkaa, joten on ihan turha teeskennellä.

Jos minua kuitenkin ryhdytään uhkailemaan karensseilla tai ilmaistyöllä, joudun palaamaan teatterin pariin. Neljää kuukausittaista hakemusta en näe ongelmaksi, koska hakemukseen menee kymmenen minuuttia, ja kyllä ne työläämmät lomakehautkin hoituvat rutiinilla.

"Joudun palaamaan teatterin pariin". Voi kyynel taas kerran. Kaverini, astmapotilas oli vuosia puutarhalla töissä kun ei halunnut työkkärin tuilla elellä. Ja sitten on niitä, jotka "joutuu ihan palaamaan teatterin pariin". Voi kurja, miten surkea elämä sullakin on.

No, kaverisi kelpasi töihin. Minä olen tehnyt noin 700 hakemusta ja saanut niillä nolla työpaikkaa, joten työllistyminen tässä melkein kuusikymppisen iässä on aika teoreettista vain.

Mahdoitko ymmärtää kielikuvani "palata teatterin pariin" väärin? Tarkoitin sillä sitä työttömän ja työkkärin yhteistä pelleilemistä, kun kumpikin tietää tilanteen toivottomuuden, mutta kummankin on esitettävä, että toivoa on.

Vierailija
26/177 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä että tuo painetta työnhakijoille.

Vierailija
27/177 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punavihreät nauttivat ihmisten elämän kurjistamisesta veroja kiristämällä ja lisäämällä aktiivimallin kaltaista sääntelyä ja kyykytystä. Mitä muuta oikein odotitte?

Odotin vasemmistolta parempaa. Vasemmisto kyykyttää ja oikeisto kyykyttää vielä enemmän. Tosi "kiva" kun saa äänestää vaihtoehdoista.

Vierailija
28/177 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hyvä tarkoitus mutta toimiiko käytännössä, ensinnäkin eivät siellä töissä ehdi mitään opettamaan niin laitetaan vaan tekemään jotain liukuhihnamaista hommaa jossa ei kerry mitään kokemusta eikä synny mitään sosiaalisia kontakteja.

Vierailija
29/177 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyillä firmoilla on näitä hankaloina kellonaikona tapahtuvia osa-aikaisia hommia joihin ei kukaan suostu, näin saavat bisneksensä toteutettua.

Pitäisi hoitaa toisin päin, jos työsi tai palkkasi ei ihmisille kelpaa, työtä tai palkkaa tulisi muuttaa, eikä pakottaa siihen tekijää, kujten nyt taidetaan tehdä.

Vierailija
30/177 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on jo osa-aikainen työ?

osa-aikaisen tulee olla kokopäiväisen työn hakijana, muuten ei tipu korvauksia mutta vastaan ei tarvitse sitten ottaa kuin kokoaikaisia

Vierailija
31/177 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos olen juuri lopettanut työni koska "paska duunit ei enää napannut" niin mitä niillä on tällaiselle tarjolla?

Vierailija
32/177 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos on uskonnolliselta vakaumukseltaa rasisti, voidaanko laittaa mihinkään "huonoon hommaan", nehän on kaikki täynnä jotain muualta tulleita?

Vierailija
33/177 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos on uskonnolliselta vakaumukseltaa rasisti, voidaanko laittaa mihinkään "huonoon hommaan", nehän on kaikki täynnä jotain muualta tulleita?

Hakaristi käsivarteen kun menet haastatteluun, et voi joutua mihinkään paskatyöhön.

Vierailija
34/177 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua säälittää se väki, joka on joutunut TE-virkailijan epäkiitolliseen työhön. Harva kai sitä kutsumuksekseen kokee.

Minulle saa soittaa vaikka kerran viikossa. Juttukavereita on tosi harvassa. Pyrin tekemään omasta kuulustelustani virkailijalle vaivattoman ja mukavan juttuhetken työnteon sekaan. Me kumpikin tiedämme, että minun ikäistäni ei kukaan enää palkkaa, joten on ihan turha teeskennellä.

Jos minua kuitenkin ryhdytään uhkailemaan karensseilla tai ilmaistyöllä, joudun palaamaan teatterin pariin. Neljää kuukausittaista hakemusta en näe ongelmaksi, koska hakemukseen menee kymmenen minuuttia, ja kyllä ne työläämmät lomakehautkin hoituvat rutiinilla.

"Joudun palaamaan teatterin pariin". Voi kyynel taas kerran. Kaverini, astmapotilas oli vuosia puutarhalla töissä kun ei halunnut työkkärin tuilla elellä. Ja sitten on niitä, jotka "joutuu ihan palaamaan teatterin pariin". Voi kurja, miten surkea elämä sullakin on.

No, kaverisi kelpasi töihin. Minä olen tehnyt noin 700 hakemusta ja saanut niillä nolla työpaikkaa, joten työllistyminen tässä melkein kuusikymppisen iässä on aika teoreettista vain.

Mahdoitko ymmärtää kielikuvani "palata teatterin pariin" väärin? Tarkoitin sillä sitä työttömän ja työkkärin yhteistä pelleilemistä, kun kumpikin tietää tilanteen toivottomuuden, mutta kummankin on esitettävä, että toivoa on.

No jaa-a. Eiköhän valtion tehtävä ole varmistaa, että VERONMAKSAJIA olisi jatkossakin, ei pelkkiä tuensaajia. Mutta tälläkin palstalla näkee valitettavasti, kuinka moni optimoi maksimituet itselleen ja välttelee töitä sitten viimeiseen saakka. 

Ja tuosta iästä vielä sen verran, että ikänsä töissä ollut tuttavani tekee kolme vuotta eläkkeelle jäätyään edelleen välillä töitä. Valitettavasti menee enemmän yhteiskunnan sponssaamiseen, koska eläkettä on kertynyt ja silti pyydellään töihin enemmän kuin mitä verotuksellisesti kannattaisi ollenkaan. Että ei se ikä todellakaan karkoita, vaan se asenne.

Vierailija
35/177 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä että tuo painetta työnhakijoille.

Olisiko se sannamarina itse vai joku toinen vajaqqi joka hokee mantraa

"Työttömyys johtuu yksinomaan siitä että työttömät ei vaan mene töihin"

Asiaan ei vaikuta mitenkään ae että punavihreä uskonlahko on muuttanut maan p-korean kaltaiseksi verohelvetiksi josta korkeamman osaamisen työpaikat pakenevat maihin joissa palkasta jää jotain käteen eikä esim. yksityisautoilua ja yli 24m2 asuntoa ole kutakuinkin kriminalisoitu.

Vierailija
36/177 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos puhelin menee rikki tai liittymä kiinni maksamattomien laskujen takia?

Vierailija
37/177 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan hyvä tarkoitus mutta toimiiko käytännössä, ensinnäkin eivät siellä töissä ehdi mitään opettamaan niin laitetaan vaan tekemään jotain liukuhihnamaista hommaa jossa ei kerry mitään kokemusta eikä synny mitään sosiaalisia kontakteja.

Siis luuletko, että töissä nykyään pelkästään juorutaan ja tehdään jotain epäliukuhihnamaista työtä? Ei, nykymaailmassa kaikki lasketaan tehokkaasti ja puserretaan viimeiset mehut. Ei sinne mennä sosialisoimaan.

Vierailija
38/177 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse pitkäaikaistyötön. Otan mielummin sitten vaikka karenssin ja ehdin tähän varautuakin kun ensin saa vain huomautuksen ja sitten menettää vasta viikon tuet ennen sitä karenssia. Koska olen työttömänä työnhakijana vain rahan eli työmarkkinatuen saamisen takia niin joskus kesällä sitten varmaan lopetan koko työnhaun eli siis työttömänä kirjoilla olemisen. En tiedä, mitä sitten tapahtuu, mutta yhtään työpaikkaa en aio pakon edessä hakea. Lisäksi tässä on niin paljon ongelmia ja vaivoja, että oikeampi paikka se eläke olisi, mutta sinnepä ei niin vain päästä kun varsinaisia diagnoosejakaan ei saa. Vahvoina siis autismikirjon häiriötä, sen aiheuttamia monia ongelmia, kovaa ahdistusta ja suolistovaivoja, todennäköisesti laktoosi-intoleranssi ja IB-status, ehkä myös keliakia.

Kenenkään ei kuulu pakon varjolla tehdä yhtään mitään. On erityisen_tärkeää_ että tähän pakkohakuun vastataan samalla mitalla takaisin.

Eikö kukaan näe mihin tämä tilanne tulee johtamaan??

Et ole sinä työssäkäyväkään turvassa vaikka niim kuvittelet ylemmyydentunnoissa. Tämä saattaa koskettaa sinua suurellakin todennäköisyydellä tulevaisuudessa, ja silloin ei enää kysytä mitään mitä nyt vielä kysytään.

Valitan itse vaikka EU tuomioistuimeen saakka, sillä Suomen laissa ei pakkoa ole mahdollista käyttää muuta kuin rikolliseen kohdistuvissa toimenpiteissä.

Vierailija
39/177 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää kun juuri jonkin aikaa sitten sanoin kaverilleni kuinka nyt Marinin hallituksen aikana on siedettävää olla työtön. Olin näköjään totaalisen väärässä.

Vierailija
40/177 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos puhelin menee rikki tai liittymä kiinni maksamattomien laskujen takia?

Paikan päälle kasvotusten tapaaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan