Voimakasta ahdistusta ja pakokauhua työstä, mikä ei johdu työyhteisöstä eikä työmäärästä
Minulla pyörii työ päässäni 24/7 ahdistavina mieleen pakonomaisesti tunkevina välähdyksinä ja "muljahduksina".
Sydän hakkaa ja narskutan hampaitani enkä saa nukutuksi. Tuntuu kuin näkisin pahaa unta, josta en herää. Jokin suht normaali tapahtuma tai lausahdus voi laukaista lähes pakokauhun, kun asia tulvahtelee toistuvasti mieleeni monen päivän ajan. Tätä on jatkunyt työsuhteeni alusta lähtien, kohta vuoden päivät.
Ahdistusta lisää se, ettei kyse ole suuresta työtaakasta tai epämiellyttävästä työyhteisöstä. Toki työstään innostuneet tiimikaverit eivät tilannettani varsinaisesti helpota, koska joudun esittämään heille jos en nyt iloista niin ainakin neutraalia. Syy on siis pääni sisällä, koska muut kyllä pärjäävät itseohjautuvassa startup-ympäristössä, jota ei käytännössä johdeta millään tavalla.
En välttämättä ole väärällä alalla, mutta tiimissäni ei ole minun tekijäprofiiliini sopivia tehtäviä, minkä vuoksi olen ajautunut tekemään asioita, joita en osaa ja joihin ei ole myöskään motivaatiota (teknisiä ja insinöörihenkisiä hommia). Irtisanoutuisin, jos olisi jokin vaihtoehto tiedossa. Nyt pitäisi vain jotenkin sopeutua.
Kommentit (44)
Itseohjautuvuus kuulostaa siltä ettei paljon mitään tarvitse tehdä eikä kukaan vahdi.
Tekisin sitten juuri siihen tahtiin ja sitä mitä huvittaa kun ei kerran viitsitä kertoa mitä halutaan.
Voin ymmärtää itseohjautuvuuden jos ensin on joku suunta, idea, projekti tai jotain ja sitten aletaan ratkaista ongelmaa ilman että joku on joka käänteessä neuvomassa.
Vierailija kirjoitti:
Itseohjautuvuus... se todennäköisesti on syy sille miksi töissä ahdistaa. Nykyajan työelämästä puuttuu täysin järjestelmällinen johtaminen. Kukin puuhailee sitten mitä sattuu ja esimies kitisee, kun ei tule tarpeeksi tulosta, kun kukaan ei tarkalleen tiedä mitä töissä oikein pitäisi tehdä.
*kun NAISET eivät tiedä mitä töissä oikein pitäisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
#naiset
#suorittajat
#itkijät
#naisviha
#provoilija ei ole oikeissa töissä
On teillä vaikeaa. Jos ohjataan, pomo on narsisti ja kauhea ”työuupumus”. Jos pomo ei ohjaa on KAUHEAA kun on ITSEOHJAUTUVAA.
Huoh.
Vierailija kirjoitti:
On teillä vaikeaa. Jos ohjataan, pomo on narsisti ja kauhea ”työuupumus”. Jos pomo ei ohjaa on KAUHEAA kun on ITSEOHJAUTUVAA.
Huoh.
Et ilmeisesti ole töissä, kun ehdit täällä kommentoida? Kun ei ole kokemusta työelämästä, on helppo huudella sivusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh.
Et ilmeisesti ole töissä, kun ehdit täällä kommentoida? Kun ei ole kokemusta työelämästä, on helppo huudella sivusta.
Hei, me kaikki ei olla hoitsuja. Monet tekevät työtä tietokoneella ja voivat surffailla vaikka koko päivän.
Mikä naistendissauskerho täällä taas kokoontuu keskellä työpäivää haukkumaan työssäkäyviä?
Miehet kehuvat kuinka ei tarvitse suorittaa, eli voi lusmuilla ja sitten ovat joko työttöminä tai suojatyöpaikoissa. Muualla voi saada potkut jos on noin paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh.
Hei, me kaikki ei olla hoitsuja. Monet tekevät työtä tietokoneella ja voivat surffailla vaikka koko päivän.
Oletkohan tajunnut työnteon idean jotenkin väärin? Et saa palkkaa palstailusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, onko sinun mahdollista päästä työterveyshuollon kautta jonkun ammattilaisen kanssa työstämään tilannettasi? Saattaisit saada siitä sen verran apua, että jaksat hakea muualle töihin.
Varmasti olisi paikallaan. En kuitenkaan halua mitään interventioita, mihin esimies raahataan mukaan. Ei ole esimieheni syy, että olen väärässä paikassa töissä. Mieluummin sitten suorilta irtisanoutuisin.
Ap
Aika monessa paikassa pääsee tuollaisessa tilanteessa puhumaan työpsykologille. Siitä ei mene esimiehelle tietoa.
Miten on, meneekö tietoa vai ei? Alapeukkujen määrä antaa ymmärtää, että menisi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä naistendissauskerho täällä taas kokoontuu keskellä työpäivää haukkumaan työssäkäyviä?
Miehet kehuvat kuinka ei tarvitse suorittaa, eli voi lusmuilla ja sitten ovat joko työttöminä tai suojatyöpaikoissa. Muualla voi saada potkut jos on noin paska.
Huvittaa miten te akat jopa puolustelette sitä miksi pitää stressata ja suorittaa 😆
Vierailija kirjoitti:
Ap:llä on kaikki väärin.
Oletko pitkäänkin ollut työpaikkakiusaaja? Nautitko siitä?
Minkä ikänen ap ja sp? Naisilla vaihdevuodet voi aiheuttaa jos on ollut vahva libido ja sen heikkeneminen saattaa tulla jopa uniin pelkopainajaisina mielen yrittäessä sopeutua uuteen vaiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Huoh.
Älä ole itkuneekeri.
Vierailija kirjoitti:
#naiset
#suorittajat
#itkijät
Olen mies.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#naiset
#suorittajat
#itkijätOlen mies.
Ap
Tarkoitat varmaan "mies". Itkijämummo sinä oikeasti olet ja luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Työsuhteen alussa kyllä hehkutettiin, kuinka tiimiin tarvitaan "erilaisia näkemyksiä" ja meikäläisen kaltaista generalistia (insinööritermein käsienheiluttelijaa). Tekeminen on kuitenkin käytännössä 95-prosenttisesti teknistä "konepellin alla" operoimista.
En siitä sinänsä nurise, koska siitähän asiakkaat haluavat maksaa ja työnantajalla on toki direktio-oikeus työntekijään nähden. Olen myös aina vapaa irtisanoutumaan. Ahdistusta kuitenkin pahentaa, että ainoat joita voin osoittaa sormella on itseohjautuvuus ja minä itse.
Ap
Miten niin sinä itse? Työtehtävät eivät ole sellaisia jotka koet oman ammattitaitosi kanssa yhteensopiviksi. Eli työ ei sovi sinulle. Eikä niin päin, että sinä et sovi työlle.
Kävisin pienen miettimiskierroksen, onko kenties lapsuudessasi ollut asetelma, jossa sinä koet olevasi vääränlainen perheessäsi tms. Tuossa saattaa olla vanhaa traumaa nostamassa päätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa miten te akat jopa puolustelette sitä miksi pitää stressata ja suorittaa 😆
Jos sinä saat työnantajaltasi palkkaa palstailusta, ei sama onnistu kaikilta. Odottele nyt vain rauhassa yt-neuvotteluja.
Aivan sama tilanne kuin AP:a paitsi, että olen nainen.
Jää työttömäksi. Kyllä sinun työpaikallasi on ottajia.