Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kaksi kertaa kasvattanut oman värini takaisin ja todennut että pa""apuhetta että A. oma väri sopii ihmiselle parhaiten ja B. ei se enää näytä niin pahalta kun tulee kunnolla esiin,

Vierailija
22.03.2022 |

Sama ankea maantienharmaa se on yhä. Ei ruskea, ei blondi eikä punainen. Maantie. Vie kaiken värin kasvoistani, näytän sairaalta ja väsyneeltä. Sulaudun hitto vie seinään!
Moni on sanonut syvänruskean, liki mustan pukevan minua todella hyvin vaikka sen sanotaan olevan vihonviimeinen väri suomalaiselle.

Tämä on nyt toinen kerta elämäni aikana kun kasvatin oman värin ja voin sanoa, ettei ikinä enää! Värjään hautaan asti.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo lisäksi maamtienharmaa näyttää kaikenkukkuraksi aina likaiselta.

Varmasti, jos käyttää sellaisia tuotteita, jotka saavat hiukset näyttämään likaisilta. Mulle se on ihan tavallinen sampoo.

Minulla taas blondaamattomana hiukset ovat qivan liian kiiltävät ja liukkaat, jotka näyttävät rasvaisilta vaikka pesisi millä. Vaaleat raidat tuovat rakennetta ja poistaa enintä kiiltoa viemättä sitä kuitenkaan kokonaan.

Vierailija
22/43 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon jo puol vuottaa värjänny mun maantien harmaat hiukset kullanruskeiksi. Kun vertaan kasvokuvaani ennen ja jälkeen värjäyksen, ero on kuin yö ja päivä.

Ennen värjäämistä kasvotkin näytti vanhemmilta, värittömämmiltä ja elottomammilta, jotenkin valjummilta.

Nyt tää hiusväri tekee kasvoista pirteämmän näköiset, ainakin mun itseni mielestä. Ja 40v oon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo lisäksi maamtienharmaa näyttää kaikenkukkuraksi aina likaiselta.

Varmasti, jos käyttää sellaisia tuotteita, jotka saavat hiukset näyttämään likaisilta. Mulle se on ihan tavallinen sampoo.

Minulla taas blondaamattomana hiukset ovat qivan liian kiiltävät ja liukkaat, jotka näyttävät rasvaisilta vaikka pesisi millä. Vaaleat raidat tuovat rakennetta ja poistaa enintä kiiltoa viemättä sitä kuitenkaan kokonaan.

Mullakin oli just noin, kun pesin samppoolla. Sitten vaihdoin oliiviöljysaippuaan.

Vierailija
24/43 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi vaihtoehtoa: joko oma väri terveissä hiuksissa tai värikäsitelty hamppukasa.

Hiukseni eivät kestä väriaineita, eikä kestä keuhkoputkenikaan enää. Kun värjätty osa oli kasvanut pois hiuksistani, huomasin, että ihmiset eivät oikeasti piittaa vähääkään toisten hiusväristä. Jos olo tuntuu värittömältä, turkoosi paita päälle tai punaa huuliin. Ei se niin vakavaa ole.

Vierailija
25/43 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus vaalennuttanut maantienharmaat hiukseni. Kyllähän hiukset ovat silloin karkeammat, mutta myös kuivat. Ongelmana oli myös se, että se lopputulos oli melkein aina kellertävä. 

Kerran kokeilin tummaa ruskeaa ja se kyllä korosti ihon kelmeyttä ja uurteita tehokkaasti.

Nyt kun olen alkanut harmaantua en ota enää edes raitoja. Näyttää tukka raidoittuvan itsestään. Vanhentaa varmasti yleisilmettä, mutta vanhentakoot.

Vierailija
26/43 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä värjään aina naaman keltaiseksi, siis en koskaan näyttäisi omaa väriäni! 

Vierailija
27/43 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oma väri jotain kuutosen luokkaa. Aina, kun yritän ja päätän nyt sitte omaa väriä kasvattelen niin ei kun alkaa kauhistuttaa se harmaa väri jota tunkenut 2 cm vasta:D En tiiä sitte onko se tosiaan oikeesti harmaa vai näyttääkö vaan. Pitäs malttaa enemmän antaa kasvaa niin näkisi.

Vierailija
28/43 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on jo pitkäksi kasvanut maantien värinen tukka. Tykkään kovasti! Vaikka väri kuulostaa tylsältä, se on eri valaistuksessa erilainen, auringossa blondi ja varjossa tumma. Huomasin että pärjää vähemmällä meikillä näin vaikka luulisi että olisi juuri toisinpäin! Olen nimittäin pohjasävyltäni harmaa, silmätkin on harmaat... Vaaleat raidat sopisi hyvin mutta en jaksa kun ne on niin vaivalloiset, kuivuu ja katkeilee ja joko vetää keltaiseen tai vihreään. Ainoa miinus jonka keksin on se että käsittelemätön hius on tolkuttoman liukas eikä siinä pysy kihara millään.

Vierailija
29/43 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tämän väriset hiukset: https://images.app.goo.gl/UxDiq7U1qFWsvXdZ6

En ole varma onko tämä maantienväri vai vähän tummempi? Hiukset voivat paljon paremmin kun lopetin värjääminen, ja värikin on loppujenlopuksi kaunis, vanhemmiten olen alkanut pitämään siitä.

Tämä on vaaleanruskea. Ap

Kyllä tuo yhtään etelämpänä on tummanvaalea ja juuri sitä, mitä tarkoitetaan "maantienvärisellä". (Maantie tässä tarkoittaa vanhanajan kovettuneeksi tiivistynyttä hiekkatietä, joita ei kovin paljon ole muualla kuin syrjäisellä maaseudulla enää.)

Kuvan pointti on, että kun ihminen valittaa hiustenväriään, vika ulkonäössä on useimmiten muualla/kokonaisuudessa. On esimerkiksi ylipainoa, kasvoissa punaisia näppylöitä, iho on kovin kalpea, hiukset ovat lyhyet, ja lisäksi tähän päälle vielä silmälasit, niin voi voi. Yksi tai kaksi noista ominaisuuksista ihmisellä ei tuo huonoa vaikutelmaa, mutta kaikki tai monta noista yhdessä tuovat. (Tarkoitan, että ylipainoa ja silmälasit mutta tuonvärinen pitempi tukka ja tasainen iho, vähän huulipunaa ja iloinen mieli voivat olla ihan OK, samoin kuin tuonvärinen lyhyt tukka ja vähän näppylöitä, jos on hoikka ja mukava ihminen, mutta nuo kaikki yhdessä ja vielä masentunut, surkea yleisolemus = katastrofi.)

Vierailija
30/43 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ns. maantieharmaahan on maailmalla mitä eksoottisin väri, kun ei sitä ole kuin vain meidän pohjolalaisten päässä. Olkaa ylpeitä ainutlaatuisuudestanne! Suurimmalla osalla maailman ihmisistä on vaan tylsä tumma/melkein musta tukka.

Vierailija
31/43 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tumman ruskeat hiukset, mutta mustakaan ei tunnu että ne sopii mulle niin hyvin kuin värjätyt hiukset. Koska mulla on vaaleammat kulmakarvat kuin hiukset, ja näytän liian kalpealta kasvoista kun mulla on mun oma väri päässä. 

Vierailija
32/43 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se maantiensävy ei sovi yhtään mun ihon ja silmien väriin. Mulla on 6-sävyasteinen (eli sellaiinen tummempi maantie) täysin sameanharmaanruskea tukka. Silmät on oliivinvihreät ja iho lämpimän sävyinen. Luonnonvärin kylmyys jotenkin riitelee muiden värien lämmön kanssa ja saa näyttämään väsyneeltä ja sairaalta. Heti jos värjään kuparinpunaiseksi tai lämpimänruskeaksi näytän paremmalta myös ilman meikkiä. (Värianalyysin mukaan olen Tumma Syksy eli kokonaisuudessaan "tumma ja lämmin", vaikka hiukset luonnontilassa onkin haaleanruskeat ja harmahtavat.

Vierailija
33/43 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma on kans maantienvärinen eikä näytä hyvältä. Olen jo vuosia sitten vaihtanut kokovärjäyksen vaaleisiin raitoihin, jotka laitetaan vain päälaelle niin että pystyy melkein feikkaamaan blondia. Jos laitan hiukset kiinni tietyllä tavalla, niin näkyy oma väri päävärinä.

Samoin olen yrittänyt päästä pois tästä raitakierteestä. Kerran jo värjätttiin suurinpiirtein oman väriseksi kokonaan, mutta en edes tunnistanut itseäni ja oli muutenkin niin ikävän ja lattean näköinen. Silloin päätin että ei koskaan, sillä oma väri ei käy itselleni kun taas vaaleat raidat piristävät koko olemusta. Ja nuorentavat myös. Nykyisin omissa on jo harmaita (raitoja), enkä halua niidenkään näkyvän selvästi. 50+ mutta en halua olla vielä harmaapäinen mummo.

Eli luota siihen mikä tuntuu itsestäsi hyvältä ja toimi hyvillä mielin sen mukaisesti.

Vierailija
34/43 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/43 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sopii paremmin  kauniisti vaalealla raidoitetut hiukset kuin oma väri. Nuorena olin blondi. Keski-ikäisenä hiukset tummentuneet maantien värisiksi ja harmaitakin on. Vaaleat raidat sopivat vaaleaan ihooni ja sinisiin silmiin. Olen paljon raikkaamman näköinen raidoissa. Kaupan väreillä en värjää enää, nuorempana pilasin niillä hiukset. Nyt ovat paksummat ja paremmassa kunnossa.

Sama juttu. Nyt vanhemmalla iällä hius on alkanut tummumaan, eikä ole minkään värinen. Nyt otin taas vaaleat raidat ja näytän taas omalta itseltäni, virkeämmältä ja hiuksetkin tuntuvat ryhdikkäämmiltä.

Vierailija
36/43 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tumman ruskeat, mitkä kesäisin vaalenee itsestään auringossa. Lapsesta nuoreksi aikuiseksi värjäsin aina koska muutkin värjäsi. Mutta sitten kyllästyin. Oma väri on paras väri. 

Vierailija
37/43 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä uutisia suomalaisille: ”ei-minkään värinen” tukkamme on nyt muodikkain

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000005597596.html

Vierailija
38/43 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalentaminen auttaa siihen ettei ohuet hiukset rasvoitu niin nopeasti. Olen kokeillut miljoona erilaista tuotetta eikä mikään auta. Muutenkin blondi on mun väri, oma maantie saa näyttämään vanhemmalta ja väsähtäneeltä.

Vierailija
39/43 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä uutisia suomalaisille: ”ei-minkään värinen” tukkamme on nyt muodikkain

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000005597596.html

Varmaan olisi jos hiuksia olisi enemmän kuin 10 päässä😂

Vierailija
40/43 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt käsitettä maantienharmaa. Siis minkä värinen se on? Asfaltin harmaa? En ole koskaan nähnyt kenelläkään sen värisiä hiuksia. Hiekan ruskea? Sellaiset hiukset ovat yleensä kauniit. Jos googlettaa maantienharmaat hiukset tuloksena tulee kaikkea mahdollista blondista punertavan ruskeaan.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi