Tein tänään vuuallisen kaalilaatikkoa..
Ja söin kaiken, huh huh ku oli hyvää mutta nyt kyllä pierut haisee :D käytin 1kg kaalin ja 400g jauhelihaa, 2 porkkanaa, 2 sipulia, 1dl puuroriisiä, 2dl kermaa, munan, 5dl lihalientä, meiramia, pippuria, voita ja korppujauhoa..
Kommentit (19)
Se on ihanaa! Ja kuohukerma kuuluu ehdottomasti. Korppujauhoja en itse laita.
Tosi hyvältä kuulostaa. Minäkin laitan aina kunnon ainekset, kermaa ja siirappia ym.
Siis yhtenä päivänä söit kaiken? Kaalilaatikko on hyvää, mutta se vaan paranee vanhetessaan. Itse tein hiljattain tupla-annoksen ja sitä on vieläkin vaikka on useampi syöjä. ;)
Mun tekee niin mieli tehdä kaalikääryleitä :( Olen kerran tehnyt mutta muistelisin että kamalan aikaavievää puuhaa..
Nam, se on kyllä hyvää. Jokos puolukat on kypsiä jotta saa puolukkasurvosta kaveriksi?
Itsetehty kaalilastikko on parasta! Harmi kun ei poika tykkää.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 21:51"]Tosi hyvältä kuulostaa. Minäkin laitan aina kunnon ainekset, kermaa ja siirappia ym.
[/quote]
Ainii siirappi tosissaan unohtu mainita tuosta, mutta joo kunnon raaka-ainert ni hyvää tulee. Sattumoisin oli vielä jauheliha, kaali ja munat luomua :) ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 21:55"]Siis yhtenä päivänä söit kaiken? Kaalilaatikko on hyvää, mutta se vaan paranee vanhetessaan. Itse tein hiljattain tupla-annoksen ja sitä on vieläkin vaikka on useampi syöjä. ;)
[/quote]
Joo söin kaiken samana päivänä. Harmittelin samaa äidilleni että varmaa ois maistunu vielä paremmalta seuraavina päivinä :)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 21:58"]Nam, se on kyllä hyvää. Jokos puolukat on kypsiä jotta saa puolukkasurvosta kaveriksi?
[/quote]
Mulla oli vielä viimesyksyn puolukat, hyvä vaa sain käytettyä pois ni on taas tilaa pakkasessa :) ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 21:59"]Itsetehty kaalilastikko on parasta! Harmi kun ei poika tykkää.
[/quote]
Ei maistunu munkaa pojalle mutta sain houkuteltua syömää vähän lupaamalla jälkkäriks jätskiä :D ap
Itse tein netistä löytyvän perinteisen kaalilaatikon ohjeen mukaan. Ei tule munia, eikä maitotuotteita. Ja sairaan hyvää, myös pari vierasta todenneet saman.
Onko puolukat missään päin vielä kypsyneet?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 21:56"]Mun tekee niin mieli tehdä kaalikääryleitä :( Olen kerran tehnyt mutta muistelisin että kamalan aikaavievää puuhaa..
[/quote]
Ei niissä ole muuta työlästä kuin se kaalin keittäminen ja lehtien irroittelu
En ole koskaan laittanut kermaa tai munia ja hyvää on tullu.Siirappi antaa hyvän maun !
Söit vuoallisen yhdessä päivässä? Mun mielestä isosta mahasta ja hyllyvistä reisistä kärsiminen ei oo minkään ruoan arvosta.
Kuulostat ihan äidiltäni. Hän rakastaa kaalilaatikkoa.
Nam :)