Onko mulla autismi?
Joten minulla on ollut jonkinlaisia vainoharhaisia harhaluuloja 11-vuotiaasta lähtien, mutta vasta äskettäin tajusin, että ne alkoivat silloin… ei tietääkseni tällä hetkellä ole vainoharhoja.
Sain diagnoosin (lainausmerkeissä; koska se on oire, ei häiriö) psykoosi NOS nuorten psykiatriaan erikoistuneelta psykiatrilta (olen 17)
Joka tapauksessa olen erittäin impulsiivinen (käytän kaikki rahat turhaan paskaan aina kun minulla on mahdollisuus, aggressiivinen joskus jne.), tunnen tyhjyyttä / tylsyyttä, mielialan vaihteluita
Toinen psykiatri on ehdottanut, että minulla on jotain maniaa/kaksisuuntaista mielialahäiriötä, mutta en todellakaan usko siihen.
Tätini ajatteli kerran, että vaikutan samanlaiselta kuin skitso-/kaksisuuntainen mielialahäiriöinen serkkuni, joka oli tuolloin noin 28-vuotias (minä olin 13), kun minulla oli eräänlainen "raivokohtaus / episodi" (minulla oli todella outo tilanne, satutin muita ja melkein jouduin auton alle, muut uhkasivat laittaa minut osastolle / soittaa poliisille jne)
Kommentit (23)
Ei noiden tietojen perusteella voi diagnosoida eikä poissulkeakaan autismia. Kuulostaa kyllä, että sinut on diagnosoitu ihan oikein psykan puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Ei noiden tietojen perusteella voi diagnosoida eikä poissulkeakaan autismia. Kuulostaa kyllä, että sinut on diagnosoitu ihan oikein psykan puolelta.
Miten niin?
Yks ADHD-diagnosoitu tuttu käyttäytyy noin. Tai sit epävakaa persoonallisuushäiriö?
Vierailija kirjoitti:
Yks ADHD-diagnosoitu tuttu käyttäytyy noin. Tai sit epävakaa persoonallisuushäiriö?
site epäilin aikoinaan
Igstä siirtynyt tänne diagnooseja arvuutteleen
Bipolar? Ei kuulosta autismin kirjolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Tää on hei vauvapalsta, ei psykiatrian tai vammaisasioiden poli. Et todellakaan saa diagnoosia täältä.
Itselläni on kokemusta eri autismin kirjon asiakkaista töistä ja vioista perhepiirissä. Asiantuntijaksi en itseäni kuitenkaan tituleeraa.
Autismin oireita nuo ei ainakaan ole, kuulostaa enemmän persoonalliuushäiriöltä ja skitsofrenialta/manialta.
Vierailija kirjoitti:
Autismin oireita nuo ei ainakaan ole, kuulostaa enemmän persoonalliuushäiriöltä ja skitsofrenialta/manialta.
onko tuo muka bipoa?
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole autismia.
Miten niin ei ole?
Voi olla jotain autismin kirjon häiriöitä. Luulisin, että myös jotain skitsofrenian ja adhd:n suuntaista. Suosittelen hakeutumaan lääkärille, joka voi laittaa lähetettä tarkempaan tutkimukseen. Nykyisillä lääkkeillä voidaan oireita todennäköisesti lieventää aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla jotain autismin kirjon häiriöitä. Luulisin, että myös jotain skitsofrenian ja adhd:n suuntaista. Suosittelen hakeutumaan lääkärille, joka voi laittaa lähetettä tarkempaan tutkimukseen. Nykyisillä lääkkeillä voidaan oireita todennäköisesti lieventää aika paljon.
Miksi adhd?
up