Paras kasvi"maito" kahvin kanssa?
Minun pitäisi nyt siirtyä maidottomaan ruokavalioon. Neuvoisitteko, mikä kasvimaito sopii parhaiten kahvin kanssa, tai siis olisi lähinnä tavallisen maidon makua? Itse tykkään juoda lattea, joten maitoa tulee aika paljon.
Osaakohan joku myös kertoa faktaa siitä, mikä kasvimaito oikeasti olisi ekologisin vaihtoehto, kun soija ei ilmeisesti sellainen ole?
Kiitos kovasti :o)
Kommentit (37)
Kannattaa ostaa ihan niitä kahveihin tarkoitettuja kasvimaitoja, paras minusta juurikin tuo Oatlyn iKaffe, toimii ainakin cappucinossa hyvin. Välillä ostan myös sitä Alpron kahviin tarkoitettua kookoksenmakuista, soijapohjainen taitaa olla se.
Ikaffe. Maistuu ihanan kermaiselta :)
Riisimaito ja alpron soijajuoma maistuvat parhailta kahvin seassa. Itse käytän tällä hetkellä kauramaitoa, ja maistuu hirveeltä kahvin kanssa. Samalla merkillä on kyllä myös ihan kahvimaitokin, mutta tuntuu hölmöltä ostaa basic kauramaito ja erikseen kahviin laitettava kauramaito.
Se juoksettuminen on ollut raivostuttavaa, kun itse oon kokeilemalla etsinyt sopivaa maidonkorviketta.. Oppia ikä kaikki :p
Alpro kookos-manteli juoma on minusta paras kahviin, kokeilkaa. Sopii hyvin latteen, sillä juon kahvin usein niin että lämmitän puoli mukia "maitoa" mikrossa ja tämän jälkeen lisään kahvin.
Meillä suosituimmaksi on noussut Alpro Soya for professionals.
Oatlyn ikaffe! Valmistetaan ruotsissa, joten ekologisempi vaihtoehto kun pallon toiselta puolelta tuotu soija. Ja ihan parhaimman makuinen myös kahvissa.
Kumpihan muuten on epäekologisempi se soija vai se itse kahvi?
iKaffe on kivan täyteläinen, Blue diamond Barista blend oli myös ihan hyvää vaikka iKaffesta tykkään enemmän
Kookos on ihan parasta lattemaitoa. Riisimaito sopii myös tosi hyvin espressopohjaisiin juomiin.
Voi, kyllä kahvia tottuu juomaan ilman valkaisuaineita. Ja jos ekologisuudesta puhutaan, niin onko kahvi ekologista?
Oatly iKaffelle ääni minultakin! Juon myös lattea ja heti ensimmäisestä kokeilukerrasta olin myyty! Parempaa kuin maito.
Kun ekan kerran kokeilin ikaffea se oli mielestäni kamalaa. Sitten soijamaidon ja muiden maitojen kautta päädyin kokeilemaan uudestaan kun olin tottunut ja totesin että kyllä ikaffe vie voiton. Nyt oikea maito maistuu kahvin kanssa pahalta ja tylsältä. Ikaffe on luontaisesti makeampaa kuin maito vaikkei siihen ole lisätty sokeria. Eli tottumuskysymyksiä.
Oddlygood Barista ja iKaffe ovat suosikkejani. Ostan aika usein Valion Oddlygood Baristaa. Se on tehty Suomessa kotimaisesta kaurasta ja sitä saa vähän pienemmässäkin purkissa.
Mullekin kävi noin, että kokeilin kerran huvikseni kauramaitoa kahviin ja sen jälkeen tavallinen maito kahvissa on maistunut oudolta. Kauramaito on täyteläisempää ja vähän makeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Oatlyn ikaffe! Valmistetaan ruotsissa, joten ekologisempi vaihtoehto kun pallon toiselta puolelta tuotu soija. Ja ihan parhaimman makuinen myös kahvissa.
Onneksi on kotimaisia valmistajia, joilta löytyy kahviinkin sopivia kaurajuomia. Ostakaa nyt hyvät ihmiset edes kotimaisia vaihtoehtoja. Oatlyn osakkeita omistaa kiinalainen yhtiö, joka on syyllistynyt sademetsien kaatamiseen. Juu, ei meidän Valio tai Juustoporttikaan ole niin täydellisiä, mutta eivät ne ole sentään syyllistyneet ihmisoikeusrikkomuksiin. Löytyyhän meiltä tietysti Plantikin, joka valmistaa kasvipohjaisia tuotteita.
Oatlyn iKaffe on tarkotettu kahviin, vaahdottuu helposti ynm. Maun puolesta vaatii vähän totuttelua, samoin kuin kaikki kasvimaidot. Jos sitä haluaa juoda, sitä oppii juomaan.