Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla ei olisi varaa tupakkaan, kaljaan ja eineksiin.

Vierailija
02.09.2015 |

Palkkani on 2280 e miinus verot ja minulla ei todellakaan olisi varaa käyttää rahaa tupakkaan, kaljaan ja eineksiin, jos käyttö olisi pävittäistä/toistuvaa. En ihan oikeasti ymmärrä miten vielä pienituloisemmat voivat lohkaista rahaa tuollaisiin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sinua tarkastelemaan rahankäyttöäsi, koska ilmeisesti sinulla on sillä alueella ongelmia.

Vierailija
2/15 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun tuloillasi eineksiä ostellaan, vai oletko korviasi myöten veloissa?

Maksalaattikko tarjouksessa 1€, siitä riittää yhdelle kahdeksi päiväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:26"]Kyllä sinun tuloillasi eineksiä ostellaan, vai oletko korviasi myöten veloissa?

[/quote]

Etkö muka syö päivässä muuta kuin puolikkaan maksalaatikon?

Vierailija
4/15 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on sitten varmaan isot asumiskulut, paljon lainaa tms. Mulla riitti ainakin ihan hyvin about samankokoisesta liksasta syödä ja juoda ihan mitä halutti, vaikka ulkomailla.

Vierailija
5/15 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:26"]

[/quote]

Sanoinkin, ettei päivittäisellä einespolitiikalla kustannettaisi meidän ruokiamme, 5-henkinen perhe ja vanhin lapsista lappoikäinen teini. Euron maksalaatikkopaketilla ei tosiaankaan ruokittaisi tätä porukkaa kahden päivän ajan. Sen sijaan eurolla saisin katettua useamman päivän leivät (sämpylät/peltileipä) viidelle hengelle. Jos ostaisin kolme euron maksalaatikkopakettia, saataisiin siitä yhden päivän ruoka. Kolmella eurolla sen sijaan saisi vaikka parin päivän pastat, kastikkeet ja tuoreraasteet.

Vierailija
6/15 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:32"]

Sulla on sitten varmaan isot asumiskulut, paljon lainaa tms. Mulla riitti ainakin ihan hyvin about samankokoisesta liksasta syödä ja juoda ihan mitä halutti, vaikka ulkomailla.

[/quote]

Itse asiassa Hgin asumiskulut ja minulla ei riittäisi raha ruokaostoksiin, jos pitäisi ostaa kaljaa, eineksiä ja tupakkaa. Perheessä on muitakin kuin minä, mutta minä ne ruuat ostan.

Vierailija
7/15 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi sinun tarvitsee huolehtia vain omista asioistasi. Niin helpolla päsee, kun ei kiinnostu toisten ostoksista tai varallisuudesta siihen, minä en ainakaan ole kiinnostunut, kun on se omakin elämä.

Vierailija
8/15 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma miten tommosilla rahoilla ei ole varaa syödä halvasti.
Tupakkaan ja juomiseen en ota kantaa, mut kyl sul on pakko olla pahojaki ongelmia rahan käytössä. Mietihän niin, et m kituutan 500 eurolla kuukaudessa. Siitä maksan puolet vuokrasta, maksan puhelimen laskun ja netin, myös ostelen ruokia ja pystyn vielä säästämään 50-100 euroa.

Missä siis mättää jos sulla ei riitä 2000 tulot kuussa????

Vierailija
9/15 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, että noin tyhmä ja pikkujärkinen ihminen on saanut noinkin hyvin palkattua työtä. Miten olet onnistunut siinä?

Vierailija
10/15 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Helsingissä minäkin, mutta aloituksestahan ei käynyt ilmi sekään että kysessä 5-henkinen perhe. Pariskuntana ja sinkkuna ei ole ongelmia ollut.

Vierailija
11/15 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:26"]

[/quote]

Sanoinkin, ettei päivittäisellä einespolitiikalla kustannettaisi meidän ruokiamme, 5-henkinen perhe ja vanhin lapsista lappoikäinen teini. Euron maksalaatikkopaketilla ei tosiaankaan ruokittaisi tätä porukkaa kahden päivän ajan. Sen sijaan eurolla saisin katettua useamman päivän leivät (sämpylät/peltileipä) viidelle hengelle. Jos ostaisin kolme euron maksalaatikkopakettia, saataisiin siitä yhden päivän ruoka. Kolmella eurolla sen sijaan saisi vaikka parin päivän pastat, kastikkeet ja tuoreraasteet.
[/quote]

"...riittää YHDELLE kahdeksi päiväksi".

Vierailija
12/15 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:37"]

Kumma miten tommosilla rahoilla ei ole varaa syödä halvasti. Tupakkaan ja juomiseen en ota kantaa, mut kyl sul on pakko olla pahojaki ongelmia rahan käytössä. Mietihän niin, et m kituutan 500 eurolla kuukaudessa. Siitä maksan puolet vuokrasta, maksan puhelimen laskun ja netin, myös ostelen ruokia ja pystyn vielä säästämään 50-100 euroa. Missä siis mättää jos sulla ei riitä 2000 tulot kuussa????

[/quote]

Montako henkeä elätät tuloillasi?

Vierailija
13/15 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja köyhät ne ruikuttaa rahan vähyydestä ja niukkuudesta elämisestä, mutta silti on varaa ostaa tupakkaa ja kitata sitä helvetin kaljaa. Sitä mä en ole koskaan ymmärtänyt. Jos on oikeasti köyhä pitää jättää ne päihdeaineet kaupan hyllyyn, sama juttu kalliissa eineksissä. Itse tehty ruoka kauden raaka-aineista on paljon edullisempaa. Kaalilaatikon pyöräyttää hetkessä, makaronilaatikko valmistuu jopa röyhkeän edullisesti ja helposti isolle porukalle, makkarakeiton saa tarjouslenkistä ja kauden juureksista jne. Viimeksi kun tein kaalilaatikon jäi annoshinnaksi noin 60senttiä. Eipä oikein ole kaupan valmislaatikosta haastajaa tuohohon hintaan. Meillä on kyllä perheen tulot yhteensä yli 4000eur, siis käteen jäävä osuus. Silti katsotaan mitä ostetaan ja laitetaan "sukanvarteen" loput jemmaan.

Vierailija
14/15 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:39"]

No Helsingissä minäkin, mutta aloituksestahan ei käynyt ilmi sekään että kysessä 5-henkinen perhe. Pariskuntana ja sinkkuna ei ole ongelmia ollut.

[/quote]

Kannattiko sitten ruveta huutelemaan ilkeyksiä? Kuten avauksessani sanoin, ei minun tuloillani olisi varaa ostaa päivittäin tai toistuvasi kaljaa, tupakkaa ja eineksiä.

Vierailija
15/15 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:40"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:37"]

Kumma miten tommosilla rahoilla ei ole varaa syödä halvasti. Tupakkaan ja juomiseen en ota kantaa, mut kyl sul on pakko olla pahojaki ongelmia rahan käytössä. Mietihän niin, et m kituutan 500 eurolla kuukaudessa. Siitä maksan puolet vuokrasta, maksan puhelimen laskun ja netin, myös ostelen ruokia ja pystyn vielä säästämään 50-100 euroa. Missä siis mättää jos sulla ei riitä 2000 tulot kuussa????

[/quote]

Montako henkeä elätät tuloillasi?
[/quote]

2 + 2 lemmikkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi