Miten voi olla olo kuin jyrän alle jääneellä ilman kuumetta?
Oikeasti, en yhtään liioittele, karmea naatti olo. Alkoi su kurkkukivulla ja onoa muuten edelleen nielu höttöinen ja outo. Lisäksi "vain" tämä tajuton naattius ja yläselässä tuntuu kuin kivireppua kantaisin. Töissä ollut norm eilen ja ränään ja nyt kun töistä tultua pari tuntia sitten tein ruokaa niin tuntui ettei vaan jaksaisi, pitäisi päästä pitkälleen ja sassiin. Olisi edes kuumetta mutta ei.
1kk ehdin olla töissä lomien jälk kun alkoi tämä sairastelu, toisaalta eipä ihme koska päivittäin tekemisissä puolikuntoisten lasten kanssa, saisi edes istua jossain toimistossa päivät mutta ei. Omatkin lapset, kouluikäisiä, nuhaisia ja vanhempi yskinyt nyt pari päivää tauotta.
Väsyttääääääää. Silmät seisoo päässä.
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 17:21"]
Tuota on liikkeellä.
[/quote]
Joo, näin olen ymmärtänyt ja toisen lapsen opettajakin ollut pois töistä sekä viimevkolla että tänään vaikka eilen olikin jo töissä. Ei ole kivaa, kun töissäkin pitäisi jaksaa sata lasissa isoissa lapsiryhmissä jne. Kumman aikaisin nämä taudit alkaneet jyllätä, täitkin jo liikenteessä taas.
ap
sama. onneks jo parantumaan päin, kurkkukipu poissa.
Tiedän tunteen. Minulle ei vaan tule kuumetta. Olo on silti aivan kamala. Onneksi meillä työterveys kirjoittaa sairaslomaa kuumeen puutteesta huolimatta.
Mulla myös. Lauantaina alkoi kurkkukivulla, nyt vähän yskittää ja välillä aivastuttaa, ja päätä särkee. Ei mitään muuta, mutta olo on niin vetelä kuin olla voi. En meinannut äsken jaksaa kävellä rappuja ylös porraskäytävässä. Yleensä en edes saa mitään flunssia. Tytölläni on myös ja hän sanoi, että meinasi koulussa ihan väkisin nukahtaa kesken tunnin.
Työterveys tai terv.keskus, jompaan kumpaan menen jos asiaa on. Joku viisas työterv.lääkäri sanoi yhdessä haastattelussa ettei se kuume ole mikään autuaaksi tekevä eikä todellakaan ainoa kriteeri. Mutta kun en millään viitsisi olla nyt pois töistä kun juuri olin vatsapöpön vuoksi:(
ap
Tyhmä kysymys. Kyllä ihminen voi olla vaikka kuolemansairas ilman että nousee kuume.
Tuo on niin tuttua. Itsekin työskentelen puolikuntoisten lasten parissa. Minulla kurkku kipuillut jo monta viikkoa ja olo juuri kuin kuvailit, mutta kuumetta ei ole, vain pientä lämmön nousua. Tuntuisi ihan kamalalta jos työhön pitäisi mennä. Onneksi olen tällä hetkellä kotona.
Niin, onhan mulla aikamoinen päänsärky tässä ollut seurana su tai eilisestä lähtien. Ihan kuin olisi jokin kiristävä kypärä kallon ympärillä tai jotain.
ap