Jos huumorimielessä komedia-elokuvassa sanotaan "jonkunsukupuolinen" niin onko se loukkaavaa?
Mielestäni. Eihän sitten naisista ja miehistäkään voisi käyttää mitään muuta ilmaisua kuin "nainen" ja "mies", ei esim. akka ja ukko, ämmä ja äijä jne. jos ei muunsukupuolista voi sanoa "jonkunsukupuolinen". Hauska ja harmiton ilmaisu komedialeffassa, ei pilkkaa tehden vaan vitsinä.
Kommentit (12)
Moi Tuukka! Älä huoli, eiköhän se oo jo tullut selväksi että valtaosa on teidän puolella tässä asiassa.
Onko tästä jo keskusteltu täällä..? Itse kuulin asiasta vasta nyt ja hämmästyin.
Eipä ihme että se yksikin t r a n s u suuttui, onhan tuo huumorilla leikkimistä vakavalla asialla...
Tekiköhän Tuukka tuon tahallaan markkinointitarkoituksessa...?!
Vierailija kirjoitti:
Onko tästä jo keskusteltu täällä..? Itse kuulin asiasta vasta nyt ja hämmästyin.
Onhan tästä puhuttu jo pari päivää sitten.
Ihanaa kun blingi haluaa määritellä miten roolihahmoa kutsutaan. Eka itketään ettei ole tarpeeksi valtavirrasta poikkeavia hahmoja, ja sitten kun on ne on toteutettu väärin. Heitä ei saa esittää kun yhdessä valossa (täydellisinä) ja tietysti vain päähenkilöinä. Tavikset voivat sitten olla hassuja tai ikäviä hahmoja.
No ei se minua loukkaa, mutta onhan se nyt aika turha ”vitsi”, kun ihan se hahmo olisi riittänyt. Miksi vääntää vitsiä hahmon kuvauksessa tyyliin ”poika nimeltä Päivi”?
Siis mielestäni EI ole.