Miten sivusuhteen useimmiten päättyy?
Kertokaa esimerkkejä miten on käynyt, kun naimisissa oleva ihminen on alkanut sivusuhteeseen. Onko esim avioliitto ja suhde jatkunut vuosikausia?
Kommentit (27)
Usein nämä sivusuhteet syntyy työpaikoilla ja sitten ne vaan hiipuu ensihuuman kadottua. Tosin sitten saattavat taas alkaa uudelleen, kun kaipuu taas iskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljon niitäkin, joiden avioliitto on kerrasta poikki, kun sivusuhde tulee ilmi.
Tämä on itse asiassa yllättävän harvinaista. Kaikki uhoavat kyllä, että se on kerrasta poikki. Todellisuudessahan parit useimmiten jäävät yhteen. Itse tiedän monta tällaista tapausta, mutta en yhtään sellaista, joissa sivusuhde olisi johtanut välittömään eroon.
Minä tiedän sellaisen tapauksen, mikä päättyi eroon. Pitkä liitto. Tiedän myös tapauksen, missä varattu mies petti vaimoaan samassa sivusuhteessa parikymmentä vuotta. Vaimo tiesi, ei eroa. Omaisuutta ja yhteisiä velkoja riittämiin. Ja vahvat kulissit.
Sivusuhde hankki nuoren ja kauniin ja teki hänestä vaimon. Itse en välitä, en välittänyt. Olimme ystäviä koko elämän siitäkin huolimatta.
Hän meni pois vuosi sitten.
Psykiatri Matti O Huttunen kertoo avioliitostaan ja sivusuhteestaan, joka kesti vuosia. Kun sivusuhde tuli puolison tietoon, Huttunen muutti uuden kumppaninsa luokse. Asiallisesti kerrottu.
Vierailija kirjoitti:
Loppuu mihin loppuu :)
Ei ne aina pääty mihinkään suurempaan draamaan, itsellä päättyi 6v sivusuhde, koska se ei tuottanut enää iloa vaan oli enemmänkin taakka.
Ei ollut suuria riitoja, kumpikaan ei jäänyt kiinni, oltiin vaan katsottu ne kortit, jotka oli katsottavana.
Toki sitten, kun oppi tuntemaan toisen huomasi myös sen, kuinka erilaiset arvot ja maailmankatsomus toisella oli, kun sivusuhteissa, kuten kaikissa suhteissa se "arki" tulee mukaan ja vuosien suhteessa ne vaaleanpunaiset lasit lähtee silmiltä.
Sivusuhteessa vaan ei ole mitään pelastettavaa, joten suhteen voi vaan lopettaa.Näin ne yleensä päättyy, sivusuhde voi kehittyä myös ystävyydeksi ja yhteyttä pidetään ystävinä, ilman sen kummempia odotuksia.
Tuo ihmetytti minua. Siis itse en voi kuvitella suhdetta ihmisen kanssa, jonka arvoja ja maailmankatsomusta en tunne. Oisko tuossa enempi semmoinen heräteostos noin kuluttajan näkökulmasta.
Minä päätin ainakin sen jälkeen kun sivusuhde käyttäytyi yllättäen väkivaltaisesti s*ksin yhteydessä ja oli muutenkin ilkeä.
Menin sp-tautitesteihin ja katkaisin kaikki yhteydet mieheen. Onneksi oli puhtaat testit, vaikka se mies oli varsinainen h**ra.
Korjaus: siis nykyään naimisissa, noiden tapahtumien aikaan olin ikisinkku.