Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkkaveren mukana tulee klönttejä?!

Vierailija
01.09.2015 |

Ne on verisiä ja hyytelömäisiä. Ennen ei ole tullut mutta nyt muutamana kuukautena on tullut. Menkkakivut eivät ole pahentuneet. Onko syytä huoleen?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. :D

Vierailija
2/16 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyytymiä tulee aina jos vuoto on vähääkään runsaampaa. Ihan normaalia. Lisäksi, eihän se mikä menkoissa tulee ulos ole pelkkää verta vaan sitä kohdun limakalvoa, ihan kudosta myös vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina tullut isoja klönttejä eikä mulla ole ollut mitään terveydellisiä ongelmia. En sitten tiedä, onko jotenkin eri asia, jos ennen ei ole tullut ja nyt tilanne on muuttunut. Tuskin mikään hengenhätä kuitenkaan on.

Vierailija
4/16 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat vain sikiöitä. Ei syytä huoleen.

Vierailija
5/16 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee joskus paljon kirkasta, ohutta verta ja joskus tummempaa, klönttisempää ja määrällisesti niukempaa vuotoa. Yleensä jälkimmäiseen liittyy kovemmat menkkakivut. Luokkaa joka toiset menkat toista ja toiset toista.

Vierailija
6/16 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemofiapotilailla ei ole hyytymiä.

Vierailija
7/16 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, johan se peruskoulussa kerrottiin. Limakalvon palasia ja hyytymiä. 

Vierailija
8/16 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, verellä on taipumus hyytyä ja hyytymiä pääsee muodostumaan helpommin varsinkin jos vuotoa on runsaasti. Ehkä vuotosi on hieman runasastunut, jos klönttejä ei ole aikaisemmin tullut. Ei tarvitse huolestua.

Vierailija
9/16 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee sellaisia verisiä kalvomaisia riekaleita välillä pyyhkiessä paperiin. Kyllä on ällöä, mutta ihan normaalia. Kohdun limakalvoa sieltä pihalle tulee ja veri kun hetken on siellä niin hyytelömäiseksihän se menee

Vierailija
10/16 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee myös verisiä "klönttejä",minulla myös todella runsaat menkat.Tamponeita pidän koko vuodon ajan 4-5 pvä,on paljon mukavampi olla,kuin pitää hautuvia siteitä.

Vierailija
11/16 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia. Kohdun hedelmöitynyttä munasolua vastaanottamaan paksuuntuneet limakalvot vain poistuvat, koska sitä hedelmöitettyä munasolua ei siihen limakalvoon kiinnittynyt. Limakalvo uusiutuu seuraavaa kertaa varten, ja aina uudelleen ja uudelleen valmiiksi kasvualustaksi mahdolliselle vauvan alkiolle. Se kiertokulku jatkuu läpi naisen hedelmällisen iän ja on täysin normaalia. Kuukautisveren ja klimppien määrä voi vaihdella, ja sekin on vielä ihan normalia. Jopa tilapäiset häiriöt rytmissä ja yksittäinen kuukautisten väliin jääminen ovat vielä normaalia, mutta kuukautisten poisjäännin syy kannattaa heti selvittää, jos on epäilys mahdollisesta raskaudesta. Jos on huolestuttavan runsaat kuukautiset, voi käydä vaikka neuvolassa juttelemassa asiasta. Heillä on asiantuntemusta tällaisiin.

Kuukautiset ovat naisen luonnollinen ominaisuus ja sinällään varsin hyväksyttävä asia. Arvostakaa nuoret naiset itseänne!

Vierailija
12/16 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoista.

Vierailija
13/16 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 13:46"]

Mulla tulee joskus paljon kirkasta, ohutta verta ja joskus tummempaa, klönttisempää ja määrällisesti niukempaa vuotoa. Yleensä jälkimmäiseen liittyy kovemmat menkkakivut. Luokkaa joka toiset menkat toista ja toiset toista.

[/quote]

Tuohon kuukautisveren värin/koostumuksen vaihteluun oli syynä muistaakseni estrogeenin määrän vaihtelut... taisi olla näilläkin sivuilla aiheesta juttu....

Vierailija
14/16 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
15/16 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin normaalia. :)

Vierailija