Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Norwegian lennon varaus - Etunimi

Vierailija
21.03.2022 |

En pääse läpi Norwegianin asiakaspalveluun, joten ajattelin, jos joku täällä tietäisi. Eli varauksessa on kohta "Etunimi". Laitetaanko siihen vain ensimmäinen etunimi vai myös toinen? Ohjeena vain "samalla tavalla kuin passissa".

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi koulutusta laittaa, vain sama nimi kuin passissa, aivan kuten ohje neuvoo. Jos passissa on nimesi Unelma Sirpa-Leena, niin vaikka sinua kutsuttaisiin Unelmaksi tai Unskiksi, laitat sen Sirpa-Leenan lippuun myös. Aivan kuten passissa. Ymmärsitkö? Siis samalla tavalla kuin passissa.

Nuo on nimet, ei nimi. Ymmärrätkö? Vai etkö tosiaan erota yksikköä ja monikkoa toisistaan? 

Vierailija
22/30 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi koulutusta laittaa, vain sama nimi kuin passissa, aivan kuten ohje neuvoo. Jos passissa on nimesi Unelma Sirpa-Leena, niin vaikka sinua kutsuttaisiin Unelmaksi tai Unskiksi, laitat sen Sirpa-Leenan lippuun myös. Aivan kuten passissa. Ymmärsitkö? Siis samalla tavalla kuin passissa.

Nuo on nimet, ei nimi. Ymmärrätkö? Vai etkö tosiaan erota yksikköä ja monikkoa toisistaan? 

Ja nimEÄ pyydettiin ohjeessa, ei nimIÄ. Ymmärrätkö jo lopulta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nimeni on Anna Stina, lausutaan annastiina.

Vierailija
24/30 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laittanut aina molemmat etunimeni, koska kutsumanimeni on toinen nimeni. Siitä huolimatta, että siinä lukee "etunimi" yksikössä.

Vierailija
25/30 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama pyydetäänkö lippua ostaessa nimi vai nimet, jos  kohtaan kirjoitettu nimi on (kaikki ne) on täsmälleen sama kuin passissa, niin ei tule epäselvyyttä missään kohti. Siihen kohtaan mahtuu kyllä kirjoittamaan kaikki etunimet.

Vierailija
26/30 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ainakaan kaikilla yhtiöillä mahtuneet kaikki kolme etunimeä siihen kenttään, joten olen kirjoittanut siihen asti mihin antaa eli tyyliin Esko Martti Han, jossa siis viimeisestä nimestä on jäänyt puuttumaan kaksi kirjainta. Se on aina kelvannut niinkin.

Vierailija
27/30 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä etunimi riittää Euroopan lennoilla sukunimien lisäksi. Mantereiden välisiin oon yleensä laittanut kaikki nimet että täsmää viisumin kanssa. Joskus lentolippuun on yhdistetty kaikki nimet ja katkaistu jostain random kohdasta.

Vierailija
28/30 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite laittanu ohjeen mukaan eli samoin miten passissa. Todennäköisemmin tästä ei tule ongelmia kuten voisi puutteellisesta nimestä tulla.

Vierailija
29/30 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varminta on laittaa kaikki nimet juuri niin kuin ne on kirjoitettu passissasi.

Vierailija
30/30 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs käytäntö Norwegianilla on, olen Espanjaan lentämässä? Varauksessa kysytään vain etunimi ja sukunimi niinkuin ne ovat passissa ja passissa tosiaan lukee etunimet sanan alla kaksi nimeäni. Mutta silloin pitäisi kysyä monikossa ja luulisi jos pelkkä etunimi riittää niin kysytään yksikössä.

Onko ketään tiedon omistavaa? Finnairilla riittää yksi etunimi, se lukee heidän sivuillaan, mutta jos norwegian lentoyhtiöllä on oma tapansa. en siis haluisi maksaa 130e muutosmaksua, tuommoisesta.