Onko ihan normaalia päivä kakalla 2-3 päivän välein?
Kommentit (25)
Mulla on sama väli ja tulee yksittäinen iso jööti, joka jää vielä pystyyn pönttöön kun niin ryhdikäs rakenne! Siinä helposti saa kätensä paskaan, jos pyyhkiessä ei muista varoa. Mulla on semmonen keppi, jolla taitan sen selän ja pilkon paloiksi. Muuten se jää vain kellumaan pönttöä vetäessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kuituja ruokavalioon!
Syön kasviksia joka aterialla ja päivittäin myös marjoja itsetehdyissä smoothieissa. Pähkinöitä/siemeniä kourallisen päivässä. Leipänä täysjyväleipää. Miten vielä tosta lisäisi?
Minulla sama tahti eikä mitään valittamista. Tietysti jos oikein innostun syömään niin tuleehan silloin sontaakin nopeammin.
Kuulostaa hitaan aineenvaihdunnan tahdilta. Eikö tuossa ole jo helposti vatsa kipeä tai tuvonnut?
Mulla on normaalia 2 tai jopa 3 kertaa aamupäivän aikana eli täällä eletään hulivilisonnan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama väli ja tulee yksittäinen iso jööti, joka jää vielä pystyyn pönttöön kun niin ryhdikäs rakenne! Siinä helposti saa kätensä paskaan, jos pyyhkiessä ei muista varoa. Mulla on semmonen keppi, jolla taitan sen selän ja pilkon paloiksi. Muuten se jää vain kellumaan pönttöä vetäessä.
Jos pökäle kelluu niin sun ruokavalio ei ole kunnossa. Luultavasti liikaa rasvaa.
Suoli tyhjenee normaalisti 8–72 tunnin välein.
Minulla jysähtää pytty tukkoon juurikin sen vuoksi kun en sonni joka päivä. Joka toinen tai kolmas pvä tulee niin iso keko skeidaa että jysähtää tukkoon. Joutuu möyhentämään kepillä sitä kekoa ja kaataa pari ämpäriä vettä perään että pytty jaksaa vetää. Mieheni joutunut myös usein avaamaan pytyn kun jysähtää umpeen. Nainen38
Minulla ainakin tuo on ollut normaalia koko elämäni. Harvoin on vatsakipuja tai pahoja ilmavaivoja.
On normaalia, ei kaikilla suoli toimi samalla tavalla, että tarvitsisi käydä joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hitaan aineenvaihdunnan tahdilta. Eikö tuossa ole jo helposti vatsa kipeä tai tuvonnut?
Mulla on normaalia 2 tai jopa 3 kertaa aamupäivän aikana eli täällä eletään hulivilisonnan kanssa.
No ei tule vatsa kipeäksi tai turvonneeksi. Käyn parin päivän välein. Tuo 2-3 aamupäivässä kuulostaa kyllä hurjalta.
Yhdellä lapsella tulee joka toinen päivä. En tiedä onko normaalia vai ei. Ei siitä vaivaakaan ole ollut. Syö samaa ruokaa kuin muutkin. Jostain syystä maha vaan toimii hitaammin.
https://anna.fi/hyvinvointi/terveys/kuinka-usein-suolen-tulisi-toimia-t…
Ihan normaalia on, ellet koe asiaa jostain syystä ongelmaksi (kipeä tai kova vatsa tms.).
Joskus olen kuullut, että mikä tahansa välillä 3krt/päivä - 3:n päivän välein on normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kuituja ruokavalioon!
Syön kasviksia joka aterialla ja päivittäin myös marjoja itsetehdyissä smoothieissa. Pähkinöitä/siemeniä kourallisen päivässä. Leipänä täysjyväleipää. Miten vielä tosta lisäisi?
Syö pieni rasiallinen mämmiä aamulla niin varmasti tulee kakka ulos jossain kohtaa päivää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla jysähtää pytty tukkoon juurikin sen vuoksi kun en sonni joka päivä. Joka toinen tai kolmas pvä tulee niin iso keko skeidaa että jysähtää tukkoon. Joutuu möyhentämään kepillä sitä kekoa ja kaataa pari ämpäriä vettä perään että pytty jaksaa vetää. Mieheni joutunut myös usein avaamaan pytyn kun jysähtää umpeen. Nainen38
Liikaa kuitua.
ihania nää aikuisten kakkajutut! Todella mielenkiintoista.
Jos suoli tyhjenee alle 3 kertaa viikossa, puhutaan ummetuksesta.
Ei ole normaalia istua päivää kakalla 2-3 päivän välein.
Jaha, otsikkoon tuli virhe. Eli ”Onko ihan normaalia KÄYDÄ kakalla 2-3 päivän välein?”