Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kiista 6-vuotiaan "tälläytymisestä"

Vierailija
01.09.2015 |

mies on sitä mieltä, että työn ei tarvitse hienostella vielä tässä iässä ja "mitä ne ajattelevat esikoulussakaan!"

tyttö siis lakkaa säännöllisesti kynnet( pinkillä tai lilalla) sekä tykkää vanhoista korviksistani joissa on renkaassa heiluvia tähtiä (vaikea selittää) ja jotka ovat halkaisijalta noin 4cm.  niitä ei käytä eskarissa, vaan  pieniä korvanappeja joista suosikit ovat pinkit leopardikuvioiset :)

ei myöskään käyttäisi mielellään muita housuja kuin legginsejä tai muuta takkia kuin tekonahkatakkia, välillä joutuu käymään keskustelun miksi eskarissa pitikään  olla se ulkoilutakki ja ne ulkoiluhousut..

hiukset ovat todella pitkät ja jokin aika sitten sai pikkuveikan ristiäisten kunniaksi latvoihin pinkkiä suoraväriä (joka siis lähtee kymmenessä pesussa pois).

en pakota tyttöä mihinkään, enkä itse ole  mikään "rinsessa" tyyliltäni. mielestäni hienostelu on pikkutyttöjen oikeus enkä ymmärrä miksi mies tekee tästä niin valtavan ongelman! :O

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva pizziz

Vierailija
2/23 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa karsealta. Opettaisit lapsellesi jotain tyylitajua, tarvitseeko tuon ikäisen näyttää maksulliselta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

leggarit on ok, samoin kynsilakka. Mutta hei, värjätyt hiukset ja tekonahkatakki? Tuleva WT-mamma. Varmaan sillä on myös tarratatskoja, ja suosikki ohjelma on joku monster high ja kaikki kynät vaaleanpunaisia glitterillä ja höyhenillä koristeltuja? Myös korvakorut eskarilaisella on hiukan yliampuvaa.

Vierailija
4/23 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe ongelmaa.

Vierailija
5/23 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan tyttö vaatteilla koreilla, mutta kynsilakka ja hiusvärit pois. Kampaajatkaan eivät laita hiusvärejä alle 16-vuotiaille. 

Vierailija
6/23 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 08:48"]leggarit on ok, samoin kynsilakka. Mutta hei, värjätyt hiukset ja tekonahkatakki? Tuleva WT-mamma. Varmaan sillä on myös tarratatskoja, ja suosikki ohjelma on joku monster high ja kaikki kynät vaaleanpunaisia glitterillä ja höyhenillä koristeltuja? Myös korvakorut eskarilaisella on hiukan yliampuvaa.
[/quote]

Mitä ihmettä :D Ihan normaalia minun mielestäni. Itse käytin korvakoruja eskarissa, yli kymmenen vuotta sitten, ja kynsiäkin lakattiin. Ekalla luokalla sain värjätä hiuksia sävytteellä. Ihan normaali nainen minusta kasvoi.

Vierailija
7/23 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaatekaupoissa ihmetellyt että kuka ostaa lapselleen tekonahkatakkeja. Toki jos se on teidän vanhempien mielestä ok että lapsi semmoista käyttää niin.

Mielestäni varsinkin tyttöjen vaateosastolla on liian aikuismaisia vaatteita.

En kyllä värjäisi millään väreillä vielä tuonikäisen hiuksia. Kynsilakka on ok ja vaikka paita jossa on vähän glitteriä. Mielestäni lapset saavat söpöstellä mutta hyvän maun rajoissa.

Vierailija
8/23 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:00"]Saahan tyttö vaatteilla koreilla, mutta kynsilakka ja hiusvärit pois. Kampaajatkaan eivät laita hiusvärejä alle 16-vuotiaille. 
[/quote]

Eivätköhän nuo kynsilakat ole lapsille tarkoitettuja, myrkyttömiä. Ja suoraväritkään eivät vahingoita hiuksia. Ihan normaalilta kuulostaa, kiva jos tyttö tykkää laittautua!

Vierailija
9/23 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa on pahaa? 6-vuotiaana hän ihailee äitiä ja ottaa mallia. Hän on naisellinen ja miksi ei saisi olla.
Meidän pikkumies ihailee isiä ja laittaa hiukset vahalla ja kauluspaidan, jos iskäkin laittaa... menee ohi tuo vaihe. :-) kokemusta on.

Vierailija
10/23 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Pieni tyttö leikkii naisen roolia, ja se on välillä ylivedettyä. Mutta olennaista on, että isän on hyväksyttävä tyttärensä aina, eikä hän saa kommentoida ikävästi lapsensa ulkonäköä!

Sinä sitten äitinä tietysti vedät rajoja sen suhteen, mikä on riittävää pukeutumista ja mikä on sopivaa. Päiväkotiin pannaan tietynlaiset vaatteet, eikä meikkejä - kotona voi leikkiä meikeilläkin joskus.

Itse en kuusivuotiaan hiuksia värjäisi, koska värit ovat voimakkaita kemikaaleja - mutta muuten lapsen voi antaa kokeilla tuollaisia.

Kun asiasta ei tee "kiellettyä hedelmää", lapsi ei sitten ole alakoulussa se salaa meikeillä naamaansa tuhriva tyttö, vaan ymmärtää, mikä kuuluu minnekin ja meikit on puhdistettava asianmukaisesti iltaisin naamasta.

Vierailija
11/23 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä tekonahkatakissa on ongelmana? Lasten vaateliikkeet ovat täynnä niitä!
http://aijaa.com/fGyUJX

Vierailija
12/23 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.Onpa söpöä touhua.Älkää marisko,harvalla 6-vuotiaalla on vielä kovin vakaa tyylitaju.Ei kannata puuttua,se voisi aiheuttaa itsehäpeää tytössä,kun kuulee,että isän mielestä omat vaatevalinnat ei olekaan ihanat.

Minä halusin pienenä laittaa kouluun joulupallot korviin ja en ole wt-mamma.Nyt jotain armoa hei.

Vierailija
13/23 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi "tyttömäisyys" on niin kauheaa? Jos tyttö taas haluaa olla poikamainen, pukeutua poikamaisiin vaatteisiin ja leikata hiukset lyhyeksi, se on aina hieno juttu ja sitä kannustetaan. Mutta jos tyttö haluaa käyttää koruja, lakata kynnet ja pukeutua glitter-vaatteisiin, niin se on turhaa ja mautonta ja hyiyökkamalaa. MUTTA jos lenni haluaa tehdä saman niin se on tottakai ihanmahtavaajajokaisenpitääsaadaollasellainenkunon. Paitsi tyttöjen, elleivät halua olla poikia.

14/23 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:07"]

Mikä siinä tekonahkatakissa on ongelmana? Lasten vaateliikkeet ovat täynnä niitä! http://aijaa.com/fGyUJX

[/quote]

Tuolla nuorimmalla se näyttää jotenkin hassulta, mutta noille vanhemmille malleille tuo jopa sopii.

Vierailija
15/23 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps.13 jatkaa vielä.Paljon olen lasten kanssa tehnyt töitä ja kyllä kuulkaa monikin alkaa neiteilyleikit ihan pienenä jo.Se on täysin viatonta.

Vierailija
16/23 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="shatteredK" time="01.09.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:07"]

Mikä siinä tekonahkatakissa on ongelmana? Lasten vaateliikkeet ovat täynnä niitä! http://aijaa.com/fGyUJX

[/quote]

Tuolla nuorimmalla se näyttää jotenkin hassulta, mutta noille vanhemmille malleille tuo jopa sopii.
[/quote]
Nojaa, siinä on äiti varmaan innostunut stailaamaan lapsensa kaupunkireissua varten. Ihan söpö mielestäni.

Vierailija
17/23 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:00"]

Olen vaatekaupoissa ihmetellyt että kuka ostaa lapselleen tekonahkatakkeja. Toki jos se on teidän vanhempien mielestä ok että lapsi semmoista käyttää niin.

Mielestäni varsinkin tyttöjen vaateosastolla on liian aikuismaisia vaatteita.

En kyllä värjäisi millään väreillä vielä tuonikäisen hiuksia. Kynsilakka on ok ja vaikka paita jossa on vähän glitteriä. Mielestäni lapset saavat söpöstellä mutta hyvän maun rajoissa.

[/quote]

No esimerkiksi minä olen ostanut. Niitä takkeja on käytettynä ns. hienostelutakkeina eli esim. kauppareissuilla yms. Eivät oikein sovellu ulkoleikkeihin saati sitten päiväkotiin/eskariin. Ylipäänsä vaatteissa tärkeintä on materiaali, istuvuus ja säähän sopivuus. Legginsit ovat minusta ihan hyvä vaate mutta totta kai niiden päälle pitää laittaa ulkohousut jos sää sen vaatii.

Meillä tyttö saa käyttää kynsilakkaa silloin tällöin mutta niiden kanssa ei mennä päiväkotiin eikä käyttö tosiaan ole jokapäiväistä. Yritän välttää kemikaalikuormitusta noin pienillä lapsilla.

Korvikset ovat ok jos ovat sellaiset pienet ja sirot, ei mitään roikkuvia koska ne jäävät helposti vaikkapa vaatteisiin kiinni. Juuri yksi lapsi joutui tikattavaksi kun korvalehti repesi korviksen jäätyä kiinni.

Vierailija
18/23 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jo alle 1-vuotiaana korvikset ja päiväkodin kuvissa näkyy kynsilakkaa.Olen se joka halusi joulupallot korviin.Musta tämän perheen isän pitäisi nyt hiukan miettiä...

Vierailija
19/23 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittautuminen on ihan okei, mutta opeta hyvä ihminen lapsellesi tyylitajua!

Vierailija
20/23 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa ihan kivalta ja normaalille, toki voit tyttöä hellävaraisesti rajoittaa jos oikea tarve ilmenee, mutta mielestäni isukki vähän ylireagoi. Mielestäni pinkkiglitterpukeutuminen kuulostaa aika ällöltä, kun itse pien kaikkiin kirkkaiden väreihin ja eläinhahmo- ja luontokuvioihin, mutta ei sekään ole mikään oikea ongelma, pelkkä makukysymys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan