Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<:>:<:>:<:> HELMIEN ma-to <:>:<:>:<:>

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas.

Sain koneen takaisin kun mies palasi työmatkalta tänään. Haettiin se Simpun kanssa kentältä. Siis iskä ja tietokone. Tarkoitus oli esitellä meidän uutta perheenjäsentä, jonka nimi on HAMPI! Ensimmäinen hampi-hammas siis nostaa päätään ikenen seasta... iskä ei kuitenkaan päässyt hampiin tutustumaan kun oli vienyt pikkumiehen mennessään. No, aamulla sitten.

Olipa hurjaa lueskella Devilin kuulumisia. Olen tässä 2 päivää ollut lapsen ja kahden koiran kanssa kotosalla ja aivan helisemässä. Mutta toisaalta yksinhuoltajilla on vaan jotain kummaa energiaa, jolla ne jaksaa eteenpäin. Itse tuntuu, etten millään selviä tässä sirkuksessa edes sitä virka-aikaa kun mies on töissä, mutta niin ne vaan päivät seuraa toisiaan ja kohta 8kk on selvitty. Voimia ja valoa Devilille. Kun noin rankan päätöksen tekee, se on varmasti oikea ja suunta on vain ylöspäin!

Baby2006 mietiskeli työjuttuja. No, mulla olis töihinpaluu edessä 13.11. ja en tiedä, miten pitäisi suhtautua kun sijaiseni laittoi mulle tänään meilin, että on tehnyt määräaikaisen sopparin vuoden loppuun. Sen piti lähteä jo marraskuussa ja nyt on siis pidentänyt sopimusta vuoden loppuun. Sanoi, että syy on se, " ettei kaada saavillista duuneja mun niskaan vaan voin aloittaa kaikella kivalla" -kuulostaa kivalta, mutta mä olen ihan varma, että tässä on takana joku salaliittoteoria, jonka avulla ne antaa mulle kenkää ja pitää ton sijaiseni. EIHÄN NE VOI SILLAI TEHDÄ? TIETÄÄKÖ KUKAAN?

No, miehen kanssa juteltiin jo aikoinaan, että jos vaikka saiskin kenkää niin kyllähän sitä ansiosidonnaisella selviää kun on tällä minimaalisella äitiysrahallakin selvinnyt. Mutta kyllä mä silti mieluusti kiitos pitäisin työpaikkani, enkä jäisi työttömäksi. No, ehkä pitää yrittää uskoa, ettei tässä ole mitään salaliittoa käynnissä?

Sitten yksi päivän polttava kysymys. PUKLAAMINEN. Siis mikä on normaalia? Simppu puklaa ihan tajuttomasti. Esim. aamulla puklaa aamupuuron moneen kertaan -ehkä noin 10 valtavaa pukluyrjöä lentelee pitkin lattioita. Se puklaa aamupuuroa vielä 4h aamiaisen jälkeenkin nukuttuaan päiväunet. Kuulostaako tämä normaalilta? Mikä sillä voi olla vikana? Puklaaminen ei suinkaan rajoitu vain aamuihin vaan sitä riittää aina pitkin päivää. Aina kun Simppu kaahaa pitkin lattioita, niin puklua tuntuu riittävän. Selälleen jos sen sitoisi niin ei tulis, mutta eihän se selällään viihdy kun nyt pitää seisoa joka paikassa. Eilen muuten yritti jo kiivetä portaita ylös *syvä huokaus* että täällä saa mami vahtia aamusta iltaan kaverin puuhia.

No, nyt unille... jos saan unta kun toi duuniasia painaa mieltä.

Oodi ja Simppu

ps. Meille sopii pk-seudun treffit ens tiistaina! Kaikki paikat sopii (sanomatalo/sello/joku muu)

Vierailija
22/42 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia ruokaohjeista! Lisääkin saa antaa, minä myös nykyään " keräilen" ruokaohjeita. Jospa niitä olis joskus aikaa valmistaakin!

Nooran ohje kuulosti ihanalle, täytyy joskus kokeilla! Samoin Viljaan suppilovahveropiirakka. Jos jaksat joskus näpytellä sen hirvipiirakan ohjeen vielä niin olisin iloinen! :) Ei mitään hoppua, kun ei meillä nyt ole hirvenlihaa mutta jos sitä sattuis syksymmällä saamaan. Tuttavapiirissä on useampia metsämiehiä... Onneksi oma ukko ei harrasta metsästystä, kun se on muutenkin aina jossain menossa! :)

Tein kokeeksi broileri-pasta-salaattia ja karpalo-vadelma-suklaahyydykekakkua. Täytyy huomenna maistella tekeekö niillä mitään.

Mun mielestä myös nyt on jotenkin kivempaa tämä lapsenhoito! Ehkä se johtuu siitä ettei enää ihan niiiin paljoo stressaa kuin alussa. Ja kun saa nukkua kauemmin. Vaikka aika puhki olen ollut nyt iltaisin, kun saa ihan koko päivän juosta Onnin perässä, kun se nousee joka paikkaan seisomaan!! Ja kaatuu joka kerta jos en ehdi pelastamaan ennen sitä!

Se onkin kumma miten ne nuo lapset hoksaa kaikki ne kielletyt ja vaaralliset paikat!?! Omat lelut ei todellakaan kiinnosta vaan sähköjohdot ym.

Meidän täytyis nyt lopultakin laskea pinnasängyn pohja alimmalle tasolle ennen kuin tuo poika putoaa joku yö lattialle! Mies ei vaan ikinä muka muista vaikka olen monta kertaa jo muistuttanu. Kai se on tartuttava itse toimeen... :) Onneksi Onni ei vielä ainakaan tähän asti ole nousssut yöllä seisomaan vaan alkaa aina pimeässä itkemään. No istumaan se nousee unissaan ja siitä sitten kaatuu ihme asentoihin ja jatkaa uniaan... :)

-kumppari&Onni-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan nyt tän ohjeen kun en muista kuitenkaan myöhemmin

Vivi-Ann Sjögrenin ohje Hesarin kuukausiliitteestä, ei mikään laihdutuspiirakka :) Meillä oli tätä Aaron ristiäisissä, tais mennä viis kappaletta yhteensä...

Valmista täyte: Ruskista 400 g jauhettua hirveä (tai poroa) sekä 1 silputtu sipuli ja 1 viipaloitu purjo. Mausta suolalla, pippurilla, rosmariinilla ja timjamilla. Jäähdytä.

Vuoraa piirakkavuoka voitaikinalla. Levitä täyte sen päälle.

Vatkaa 3 munaa ja 3dl kuohukermaa tasaiseksi ja kaada vuokaan. Paista hirvipiirasta uunissa 200 asteessa 45-50 minuuttia (meidän uunissa riittää 40 min.), kunnes munakerma on hyytynyt.

Tarjoa vihreän salaatin ja smetanan kera.

Minä kans totesin miehelle viime viikonloppuna, että Aaro on nyt tosi ihanassa iässä. Seurustelee, osaa jo jotain, mutta ei osaa vielä kauheesti mitään ärsyttäviä, kiellettyjä juttuja. Nyt pitää nauttia vauvelista! Devilille piti vielä sanoa, että Aaro ei vielä edes istu muuten ku tuettuna.

Mukavaa keskiviikkoa!

Vilja

Vierailija
24/42 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Devillille jaksamisia;rankkaa tulee olemaan,mut jossain vaiheessa tajuat et oli elämäsi paras ratkaisu(ainakin minä tajusin sen) ja vauva saa jakamattoman huomiosi. Kunhan vaan et jää neljän seinän sisälle istumaan ja homehtumaan.Been there done that.

Ei kuulu mulle hyvää ei, raskaus sitten teki mulle kaksi pinnallista laskimotukosta oikeaan jalkaan ja verenohennuspiikit aloitettiin eilen..ja niitä jatketaan 6 viikkoa synnytyksen jälkeenkin, jos sinne asti päästään. Mitään raskausoireita ei oikeestaan ole vielä, väsymyskin on vähentynyt, sairaalloinen hiki pukkaa päälle koko ajan.Ihan kun en olisi raskaana,mut testit eilenkin sairaalassa näyttää plussaa,hcg yli 8800, joten kai mä sitten olen raskaana. Mutta sitten lapsiluku on täysi, en saa enää tehdä lapsia lisää!!!

Eipä jää enää rahaakaan säästöön, kun 10 piikkiä maksaa 46¿ ja niitä piikkejä pitää tonne ens heinäkuulle saakka ostella ;(((

Tytölle ei uutta,ei hampaita eikä mitään muutakaan..samaa rataa jatketaan.

Nyt kirppiskamoja kasailemaan.

Kuumetta ihan romuna

Vierailija
25/42 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä kahdeks vuodeks. Saisin samalla käytyä kouluni loppuun, ettei tarvi sit enää töiden ohessa opiskella. Eihän noi tulot oo kyllä sit mitään kehuttavia, mut kai niillä pärjää, ku suunnittelee menot sen mukaan. Ja onneks mies tienaa sentään jonkin verran.

Meidän neiti työntää omaa jakkaraansa edellään ja kävelee perässä. Siinä se äidin päivä sit meneeki ku kulkee perässä ja vahtii, ettei ihan kauheesti päätään löis. Muuten pysyy hyvin pystyssä, mut sit jos näkee jotain kivaa, ni sit irrottaa molemmat kädet ja yrittää kurotella. Tietäähän sen miten siinä sit käy...

Viime yö meni pitkästä aikaa suht hyvin. Sit ku Janika suostu viimein kahdeltatoista nukahtaan... Mut söi vaan kerran neljältä ja heräs kahdeksalta. Luksusta...

No nii, neiti löysi isän kitaran... Täytyy mennä pelastaan, sekä tyttö että kitara...

Jansku ja Janika 7kk

Vierailija
26/42 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan taas kovasti kaikilla uutisia...onnea Kuumetta, Devilille jaksuja ja kaikkea muutakin hyvää kaikille...=)

Olenhan mä pinoja melkis päivittäin lueskellut, mutta ei ole tullut kirjoiteltua kun ei mitään erityistä ole ollut. Eveliina istuu nätisti ilman tukea, tosin heittäytyy joskus järkyttävällä vauhdilla selälleen niin että tyynyä on pakko selän takana pitää. Ryömi ei, eikä varmaan ikinä opikaan kun suostuu mahallaan lattialla makaaman max 2min. Kävelytuolissa kököttää, ei juuri liiku vielä siinäkään. Yksi hammas töröttää alaleuassa, toinen on ylhäällä ollut tulossa vissiin kuukauden mutta ei tule läpi. Ruokaa uppoaa massuun mukavasti, lähes kaikki kelpaa, paitsi Pikkukalastajan herkku, eikös jonkun muunkin lapsi ollut ne suustaan syljeskellyt...=)

Meillä nukutaan tosi kivasti (sanon kaiken uhallakin), eli yöt 21.00 - 8.00 pääasiassa heräämättä, joskus ennen puoltayötä saattaa kitinää olla, rauhoittuu kyllä tutille. En haluaisi enää yösyöttöihin totuttaakaan. Päiväunia nukutaan yleensä kahdet, n.klo 11.30 - 13.30 ja sitten n. 16.30 - 17.30. Eli ihan kiva rytmi on löytynyt. Mä saan tehtyä noitten ekojen päikkyjen aikana omia hommiani, tokat käytän sitten lehden lukuun tai muuhun viihteeseen =) Eli mä olen vihdoin saanut sen opinnäytetyöni alkuun, aloitusseminaarinkin pidin viime viikolla. Josko tässä siis tosiaan olisi toiveita valmistumisestakin joskus!

Imetys jatkuu, tyttö tissittelee aina ruokailun jälkeen, toivottavasti pärjätään tuonne 10 kk ikään jolloin ajattelin alkaa totuttaa lehmänmaitoon. Vuoden ikäisenä sitten lopetellaan viimeistään, ei ole mun juttuni tuo taaperoimetys. Töihin olen suunnitellut palaavani maaliskuun alussa kolmeksi päiväksi viikossa, mutta suunnitelmathan saattavat toki vielä muuttua =)

Mitähän vielä... joo, Eveliina menee toista kertaa elämässään yökylään lauantaina, äiti ja isi lähtee synttäreille! Ihan mukavalta tuntuu ajatus viettää ilta ilman ipanoita =)

Muutaman viikon päästä olisi pojan 3v synttärit, kai sitä tarvisi jo alkaa leipoa pakkaseen, meillä kun tuota sukua piisaa.... Ja kaveri sai viime viikolla pienen tytön, niitäkin tarvisi ehtiä moikkaamaan, pelkäämpä vaan että nostaa tuo vauvakuume taas sen reissun jälkeen päätään =)

Larvanto ja Napero, treffaamiseen aikaa/kiinnostusta?

Jeps, jospa palaisi taas työn ääreen, kirjastoreissu odottaa kunhan tuo tyty tuolta heräilee! Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Manna ja Eveliina kohta 7kk

Vierailija
27/42 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi taas ja kiitos ruokaresepteistä! Devil, meillä Vilma oppi vasta juuri ryömimään vaikka on alkukuussa syntynyt, joten kyllä ne kaikki ehtii! Ja myöskin pipon nosto täältä kun yksin jaksat - varmasti päätöksesi on oikea - mutta rankkaa se varmaan on! Itse täällä iltapäivisín kyttäilen kelloa ja odotan koska mies saapuu himaan...

Eilen oli ihan extravaikeaa nukkumaanmeno, mikähän kumma nyt oikein on. Viimeksi unikoulu toi selkeää tulosta ilta illalta, mutta nyt ei neiti enää suostu olemaan kyljellään vaikka koitan pitää ja siitä alkaa Ongelmat. No, eilen koitettiin kasista puoli yhteentoista nukuttaa pimua mutta sitten luovutettiin ja otettiin olohuoneeseen meidän kanssa, ja Ali G Usassa jälkeen mentiin koko perhe samaan sänkyyn nukkumaan. Eli taantumaa täällä ja melkoisesti. No, toivottavasti tänään nukkuu paremmin - ja omassa sängyssä! Onneksi sentään joka ilta ei tällaista rumbaa ole.

Tiistaiin treffit sopivat myös meille! Meillä on 8 kk lääkäri aamulla, mutta tokkopa neiti siitä nyt niin hermostuu. Oisko klo 13 Sellossa siinä Roberts Coffeen vieressä olevalla aukiolla?

Nyt uusimman Avotakan kimppuun,

baby ja neiti 8 kk

Vierailija
28/42 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siitä kehityksestä: ei varaa jaloilleen seisotettaessa eikä istu ilman tukea. Mutta iloinen ja virkeä poika on.

Eilen illalla tosin huusi hulluna kun yritettiin saada nukkumaan. Oli niin raastavaa ja epänormaalia, että lopulta annettiin suppo ja sitten nukahti. Oliskohan niitä hampaita mutta mistä sitä tietää, eipä ole vielä näkynyt.

OODILLE piti sitä sanomani, että en todellakaan ole mikään vauvaexpertti mutta näppituntumalla ei kuulosta normaalilta, siis tuo puklun määrä. Meillä ei tule juuri olleskaan. Tuli mieleen refluksi, jota Konstallakin joskus pienempänä epäiltiin. Ja niistä työasioista on turha stressata etukäteen, kyllä kaikki järjestyy ja selviää sitten kun pääset töihin. Siihen asti nauti vain ihanasta Simpustasi!

Mä puolestani yritän olla tartuttamatta tätä flunssaa pikkumieheen.. Voi, että olis kiva osallistua pk-treffeille. Ottakaahan skype-kamat messiin, jookos:)

Ai niin, eilen oli 7kk neuvola, 70,5cm ja 7,6kg eli hoikka poika. Ruokaöljyä ja possua kehiin vaan oli neuvo.

nippu&konsta

Vierailija
29/42 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmi on nyt pari yötä herännyt vain kerran syömään ja nukkunut muun ajan, mutta mua väsyttää silti ihan sikana. No, ei tämä noin 3,5 vuoden univelka varmaan ihan nopeasti häviäkään. Esikoinen nukkuu ehkä kerran viikossa päiväunet, joten en oikeastaan koskaan päivälläkään saa nukuttua. Jospa taas kerran yrittäisin mennä heti BB:n jälkeen nukkumaan...

Esikoisella alkoi tänään nenä vuotamaan. Olen ihan varma, että Helmillä vuotaa huomenna. Lapset ovat olleet 2 kertaa Helmin syntymän jälkeen nuhassa (joka kesti 2-3 viikkoa) ja ekan nuhan sai ensin Helmi ja seuraavana päivänä poika ja tokalla kerralla sitten toisten päin. Onneksi ei ole mitään sen kummempia sairauksia tässä ollut. Ei viitsitty kuitenkaan mennä tänään puistoon eikä perhekerhoon, mihin oltiin suunniteltu menevämme. Viikonlopuksi ollaan menossa ekan kerran 2 kuukauteen anoppilaan (hitsi, viimeksi kun oltiin siellä, oli helle!) ja ois kivaa, jos lapset vois sitten ulkoilla siellä. Toisaalta jos eivät voi, niin onpahan ainakin enemmän hoitajia kuin kotona.

OODI: Helmi puklailee edelleen myöskin usein ja joskus samalla tavalla kuin Leo. Varsinkin bataatin jälkeen ne yrjöt on kivoja, kun kaikki paikat on ihan oranssissa puklussa... Sitten on päiviä niin kuin tänään kun Helmi on pulauttanut vissiin vasta 2 kertaa. Ja joinain päivinä pulauttaa aina ainakin 5 krt ruokailun jälkeen. Mä pidän Helmiä aina ruoan jälkeen sen aikaa sylissä pystyssä, että pulauttaa parit puklut ja vasta sen jälkeen päästän lattialle. Näin estän yleensä suuremmat sotkut, kun saan puklut harsoon, mutta kyllä Helmi siitä huolimatta pulauttelee monta kertaa päivässä myös lattioille, lelujen päälle, vaatteille yms.

Nyt heräs tyttö kesken unien. Täytyy mennä...

T:Fassiloora ja Helmi

Vierailija
30/42 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ole enää sappirakkoa ja mua ei voi enä sapettaa! =) Eli maanantaina mut leikattiin ja eilen tulin kotiin. Elsa oli pärjänny isin kanssa hienosti ja mumman ja faafankin kanssa loistavasti. Nyt meillä on harjoiteltu uusia vauvan hoitotyylejä, koska minä en saa nostaa Elsaa viikkoon. Onneksi mies on lomilla nyt. Imetyskin loppui tähän tai ainakin väheni merkittävästi ja Elsasta tuli sitten pullovauva, mutta en nyt siitä huolta kanna, kasvaa varmasti niinkin hyvin. Harmitti vaan kun TYKS ei ollut ollenkaan huomioonottava imetyksen suhteen. En siis pahemmin apuja pumppaamiseen saanu unenpöpperöissäni. Mutta nyt isistä tulikin sitten Elsan yöherääjä, ja mä saan nukkua yöt läpeensä. Ja luulenpa, että ELsa pian jättää yösyötöt itsekseen pois. =)

En ole ehtiny lueskella teitin muiden kuulumisia vähään aikaan...

Mutta sellaista tänne. Ja ei muuta kuin lokaikuista syksyä kaikille!

Minna ja

Elsa 7kk ja rapiat

PS: ELsa ottaa askelia tuettuna, mutta ei vieläkään ryömi tai konttaa...

Vierailija
31/42 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymyksen kanssa painitaan täälläkin ...

Eilen oli neuvola Oskari oli vaan 67 cm ja 7635 g -pipo oli kasvanu normaalisti. Meillä siis laskeva käyrä koko ajan ja jaa mitähän tuohon pienikokoisuuteen annettiin neuvoja -lopeta imetys ja lisää kiinteitä tai jotain sinnepäin.

meillä siis kupeksitaan öisin edelleen ja tosiaan nälkäkin kaivaa eli jotenkin tuntuu että ei se imeyksen lopettaminen tähän auta vaan joku muu. No tuossa sitten väläyteltiin unikoulua jne.

Allergia yms epäilyjä ei ole koska merkit ei siis viittaa mihinkään sellaiseen. meillä siis 2 viikon päästä lääkäri ja katsellaan mitä se sanoo.

Oskari on kuitenkin pääsääntöisesti päivälläkin iloinen veijari -naureskelee , leikkii myös itsekseen , nukahtaa helposti jne. -ainut siis mikä on tuo pätkäunisuus. Eilenkin nukuttiin 4 pikku päikkärit .

OODILLE : ei kovin normaalilta tuo puklumäärä vaikuta. En mikään expertti ole mutta kuitenkin näin maalaisjärjellä pohdittu. oskari saattaa puklata kerran viikossa lusikan kokoisen läntin ei muuten.

Jotain piti laittaa mutta nyt kuuluu mekastus gotta go

minkki ja oskuboy 7,5 kk

Vierailija
32/42 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tultiin justiinsa neuvolasta. Minkäköhän ihmeen takia oli saatu älynväläys varata se klo 8.00? No, jouduttiin sitten aamulla herättämään Simppu uniltaan. Että sen kerran kun se nukkuisi (on tän viikon nukkunut joka aamu vähitään 7.30 asti -JIHUU!) niin sitten revitään ylös. No, nyt se ei kuitenkaan mennyt päikkäreille vaan tollaisena zombiena suhailee ympäriinsä. Lähdetään varmaan koirien kanssa lenkille niin eiköhän se uni sitten tule viimeistään lounaan jälkeen.

Leolla oli nyt siis 8kk neuvola+lääkäri. Hienosti oli taas kasvanut (71,2cm, 7955g) ja kaikinpuolin terveen paperit saatiin. Lääkäri ei ollut pulauttelusta huolissaan kun kasvut tasaiset. Sanoi, että johtuu siitä, että vatsanportti (tai joku sellainen) on vielä kehittymätön. Saimme reseptin Gaviscoliin, joka auttaa. Se kuulemma muodostaa sellaisen tulpan vatsanportille, joka sitten auttaa pitämään ruuat mahassa. Kaikesta huolimatta käymme myös 10kk kohdalla kasvukontrollissa kun muuten olis seuraava neuvola vasta 1v!!! Ajatelkaa... vähän nää käynnit nyt harvenee. Ekat 2kk me käytiin kerran viikossa niin kohta enää kerran vuodessa!

Mäkin otin unikouluohjeet. Leohan ei enää syö, mutta herää sen 1-3kertaa ja ei saa unta ennen kuin käydään tutti laittamassa ja peitto päälle. Sinänsä ei iso vaiva kun aikaa menee vajaa 1min, mutta olishan se kivempi kun jätkä nukahtaisi ihan omin avuin. No, lueskelin ne ohjeet läpi ja eipä siinä paljoa ole, mitä jo ei tehtäisi. Säännöllinen rytmi on vähän hakusessa ja ulkoilua vois varmaan lisätä.

Mutta ulkoiluun liittyy pukeutumisongelma. Siis mitä päälle näillä märillä keleillä? En ole löytänyt mistään 74-kokoista sadehaalaria, kurahousuja tms, joita vois pitää kun poika maassa möngertää. Noi vauvojen suloiset fleeceasut ei oikein ole toimivia märässä hiekassa tai nurtsilla. Onko vinkkejä?

jeps, nyt kuulostaa että leo on taas kietonut itsensä sähköjohtoihin (mikä ihme niissä vetää lapsia puoleensa?) -lähden siis pelastamaan.

T. Oodi ja Simppu-Leo

ps. TIISTAINA SIIS PK-SEUDUN TREFFIT SELLOSSA KLO 13? Robert' s Coffeen edessä... tulossa mä, Baby2006 ja Nemma... onko muita?

Vierailija
33/42 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin piitkästä aikaa täällä!!

Meillä nukutaan hyvin täydet yöunet mut päivällä vain parit tirsat, ryömimistä harjoitellaan kovasti ja hampaattomia ollaan vielä täälläkin. Kaupan ateriasoseet ei maistu, mut ihan hyvä niin!! Reissussa tosin olis helpompaa!! Lara ainakin on oksentanut just ton pikkukalastajan herkun pois, kalasta tykkää tosi paljon muuten, kun itse laittaa. Nyt saatiin anopilta poronlihaa ja hirveä(vielä viimevuotista satoa) niistä tykkää enempi kun possusta tai naudasta!

Ja sit joku ruokaohjeita kyseli.. mä olen tehny illanistujaisiin kreikkalaista salaattii(jäävuorisalaatti, tomaattisiivuja, sipulirenkaita, oliiveja ja fetajuustoa+kastikkeeks oliiviöljyä maustettuna mustapippurilla ja usein laitan ton juuston liemen sekaan) ja valkosipulipatonkia. Tollaisen poropiirakan tein eilen,

1pkt valmista piirakkataikinaa

täytteeseen:

2pkt(a 240g) käristyslihaa

3rlk margariinia

2dl savujuusto muruja

2kpl munia

2dl ruokakermaa

Ruskistin poronlihat pannulla ja maustoin suolalla ja pippurilla. Leikkasin piirakkataikinasta 1/4 kantta varten ja kaulin loput ohuemmaks, laitoin sen halk.24cm olevaan vuokaan ja täytin niin että ensin lihat, sitte juusto ja lopuks kerma-munaseos, taikinakansi päälle ja paistoin 225c n.30min.

Vierailija
34/42 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Veikko tykkäs sillon vauvana tuosta pikkukalastajan herkusta. Tuli muuten mieleen, kun ainaki Kaalilaatikko sitä joskus mietti, että millä Silva sais ikenensä hingattua puhki, että Veikko jyysti vauvana Vanajan vehnäkorppuja aina kun syötin sitä. Ne on koostumukseltaan sellasia, että eivät ainakaan Veikolla menneet helposti palasiksi vaan pehmenivät vähitellen reunoista. (Ja voihan antaa hammasharjanki imeskeltäväksi, senkin luulis auttavan. Siitä ei kyllä varmaan oo sitten enää hampaitten harjaamiseen, mutta saahan niitä uusia.) Annoin Aarolle tänään aamupuurolla sellasen korpun eteen, se sitä tuijotteli ensin puolen lautasellisen ajan ja toista puoliskoa kun syötin, uskaltautu se hieman heiluttelemaan sitä toisella etusormella. :) Ei kuitenkaan yhtä rajut reaktiot ku sen maissinaksun kanssa. Huimaa kyllä miten nää pojat reagoi kaikkeen niin eri tavalla. Veikkohan nappas aina kaiken tosi nopeesti kouraansa, työnsi suuhun ja alko hakkaamaan pöytää vasten niin että muruset vaan lensi.

Sanokaahan ystävät että mitä mä teen? Aaro yskii tuolla nukkuessaki oikeen sellasta keuhkoista kumisevaa yskää. En tiedä onko paras ratkasu sekään että lähden sitä tuonne sateeseen pukkaamaan terveysasemalle (1,5 kilsaa). Huomenna en voi sitä viedä kun Veikkokin on kotona. Mies on pitkän illan tänään töissä, huomenna meillä ois auto aamusta käytössä, mutta epäilen, että yöstä tulee aika rankka. Ja mitä ne voi oikeesti tollaseen yskään tehdä kun yskänlääkettäkään ei voi antaa noin pienelle? Nyt on kyllä aika neuvoton olo. Osaisko joku teistä neuvoa? Poika on kyllä suht hyväntuulisen olonen, vähän ehkä haroo korvaa, mutta muuten on normaali tuota yskää ja nuhaa lukuunottamatta.

Meillä on koko perhe vielä tosi kovassa flunssassa. Veikko menee viikonlopuksi mummille Hämeenlinnaan, toista kertaa elämässä yökylään, tällä kertaa peräti kaks yötä. Miehellä on lauantainaki töitä, tää on oikein rankka työviikko sille. Mä ajattelin olla ainaki ens syksyyn kotona. Pitää sitten kattoo että miten Aaro viihtyy kotona, jos on kovasti vielä mun perään niin oon jouluun saakka, siis vielä reilun vuoden, mutta jos vaikuttaa vielä yhtä sosiaaliselta kuin nyt, niin voihan se olla, että pistän sen sitten 1,5-vuotiaana päivähoitoon. Veikollehan tuli tuossa 1,5-vuotiaana se uhma, johon liitty voimakas äiti-vaihe, jos Aarolle tulee sellanen kans niin voi olla että oon sitten kotona siihen asti kun se tulee 2. Alunperin olin ajatellu pitää molemmat pojat 3-vuotiaiksi kotihoidossa, mutta Veikon kohdalla siihen ei oo ainakaan ollu tarvetta.

Aaro on nyt sitten alkanu kans vaeltelemaan sängyssä. Sitä ei pidättele unipussi eikä mitkään barrikaadit. Onneksi pysyy kuitenki vielä ainaki paikallaan sitten kun kunnolla nukahtaa. Nukuttaminen on vaan vaikeutunu jonkin verran. Pitää sitten tarpeen mukaan nukuttaa vaunussa jos menee vaikeeksi.

Mukavaa torstaita! Tänään tulee Lost!

Vilja

Vierailija
35/42 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnit kuluu niin hirveän nopeasti!! Sain likan just unille,koira on tyytyväinen ja koti siisti joten nyt on aikaa hetki itselle!! Kiitos kaikille tsempistä ja kannustavista viesteistä. Lähdin tähän omaan elämään sillä varauksella että jos ei suju niin on pakko luopua koirasta. Mutta toistaiseksi kaikki hyvin. Lapsen isä kuitenkin käy lähes päivittäin ja viikonloppuisin pitää ainakin vuorokauden luonaan joten aikaa on itselle sekä koiralle. Vähän tuo talvi jännittää ja kauhistuttaa kun on se kaikki pukeminen,huonot ilmat ym ym... Tää kesä ja syksy on mennyt niin helposti tässä että oikein ihmetyttää miksi mietin niinkin kauan lähtemistä. Mutta sitten tajusin että on vaan ollut hyvät ilmat!! Toi koira kun on iso ja suht pitkiä lenkkejä vaativa yksilö... Dalmis ja aina valmis kun ulos ovesta olen menossa. Mutta silti en ole vain jumissa täällä kotona. Ollaan oltu aika paljon mun siskolla päivisin ja käydään mummolassa ym. Kauppareissut ja ulkoilut on aina tytölle pieni seikkailu vaikkakin projekti. Varmaan siksikin pärjään ihan kivasti koska tyttö on helppo tapaus. Nukkuu,nauraa ja syö. Niin ja eilen tajusin että osaa ryömiä eteenkin päin. Yhtäkkiä hän oli keittiössä " lukemassa" mainoksia kun lämmitin ruokaa. Ihmettelin hetken että mikä rapisee ja äitin kultahan se siellä teki paperimassaa suullaan... : )

Viikonloppuna lähdetään mökille ja sitten onkin tytön isällä lomaa joten ottaa tytön mukaansa pohjoiseen kun lähtee vanhempiaan tapaamaan. Me erottiin kuitenkin ihan hyvissä väleissä ja isä saa nähdä tyttöä niin paljon kuin haluaa,kunhan se mulle sopii. Odotan ensi viikkoa kauhulla mutta myös innolla. Osaako sitä olla ilman tyttöä vai nauttiiko vain kun saa mennä minne tykkää ja miten tykkää??! Eiköhän mulla ole vain koko ajan ikävä ja huoli miten tyttö pärjää... Isä kun ei kovasti ole tyttöä yksin hoitanut...

Ei meille siis ihmeitä,päivä kerrallaan tätä arkea mennään eteenpäin. Lisää lapsia haluaisin mahdollisimman pian mutta nyt se on vähän vaikeaa... Onnittelut siis KUUMETTA,toivottavasti kaikki menee loppun asti hyvin. Ne lääkkeet on ihan törkeän kalliita!! Mun mielestä odottajan pitäis saada niistä joku alennus!!!

Nyt tuli posti ja koira rupes haukkumaan joten tyttö heräs... PERKELEEN rakki!!! Se siitä omasta ajasta!!!

Kaikille hyvät loppuviikot ja hymyä huuleen!! : )

DEVIL

Vierailija
36/42 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rytmi kuin Mannalla, ollut nyt kolmisen viikkoa vissiin, mutta heti tänään herra heräsi päikkäreiltään 45minsan jälkeen, kävin työntämässä sitkeästi vaunuja kunnes nukahti uudelleen. Saa nähdä nyt sitten miten rytmit jatkuu. Olis niin ihanaa kun pysyisi ne pitkät päikkärit niin sais vähän jotain tehtyä ihan rauhassa.

OODI: just tota gavisconia Konstakin sai, ei kyllä oo enää käytössä. Kaikilla vauvoilla on kuulemma takaisinvirtausta jonkun verran, mutta vaan osa tarttee lääkitystä. Yleensä paranee kun kasvaa ja systeemit vahvistuu.

Me nukuttiin koko poppoo viime yönä vähän huonosti, mikä lie. No kohta tulee miehen pikkuveli yökylään - valmistui tänään armeijasta vai mitenkä se ilmaistaan - suunnittelen jo miten laitan sedän hoitamaan vauvaa ja käyn itse kotitöiden kimppuun. Toivottavasti ei vierasta kovin.

Mä oon varmaan kotona ens kevääseen-syksyyn. Sitten pitäisi etsiä uusi työpaikka jos jäädään tänne Jyväskylään.

Rattoisaa sadepäivää,

nippu&k

Vierailija
37/42 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppuri oli siis lauantaina oppinut ryömimään ja nyt keinuu jo konttausasennossa -näinköhän meinaa tosta lähteä konttamaan?

Miina1980, pikaista paranemista!

Viljaa, mää varmaan lähtisin lasta kuskaamaan jos ois noin paha yskä. Kiitti siitä korppuvinkistä. Nyt kysynkin seuraavaksi että mitenkäs helmikset olette noita viljoja antaneet? Mä olen nyt syöttänyt pelkkää kauraa eikä siitä ole mitään tullut, mutta mitäs seuraavaksi? Kun jostain luin että tarttis jotenkin mennä aakkosjärjestyksessä viljojen kanssa kaura-ohra-ruis-vehnä (jummijammi, piti oikein pitkään miettiä aakkosia). Millä te olette tuon ohran kuitanneet? Ostin jotain valmista tetrapuuroa, muttei viittis niitäkään kauheesti ostella kun ovat niin kalliita.

Nyt lounaalle ->

KL.

PS. Devil, meillä on punainen irlanninsetteri -olis kans aina menossa jos pääsis :).

Vierailija
38/42 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse asiassa oon soitellu tässä ympäriinsä koko päivän ja hössöttäny ton yskän kanssa, mä oon kyllä kans yks hysteerikko, argh.

Täytyy teillekin vinkata 09-10023, loistava neuvontapuhelin, johon voi soittaa ja kysyä lapsen oireista, että mitä kannattas tehä ja millon huolestua. Se on kai tarkotettu Hki-Espoo-Vantaa asukkaille, mutta tiedän ihmisiä jotka soittaa sinne muualtaki Suomesta, eihän mekään asuta ihan tuolla alueella. Loistavaa palvelua! Soitin sitten neuvolaanki ja kootut ohjeet oli sellaset, että ulos ei kannata viedä, pitää yrittää antaa höyryä ja huomenna lääkäriin. Nyt sitten mietitään, että miten saadaan Veikko päiväkodista, onneksi meillä on kivoja naapureita, jotka auttaa mielellään.

Ohrasta... meidän Veikko tykkää ihan kauheesti ohraleivästä. Meidän Aarolle sitä ei vois vielä antaa, mutta jos KL oot antanu jo muutaki sormiruokaa niin voishan sitä kokeilla. Sillä Veikon ohrat on kuitattu. Aaro ei syö vielä ku kaurapuuroa. En oo nyt viittiny pitkään aikaan ottaa sille mitään uusia makuja kun on ollu näitä flunssia ja sillä on muutenki niin herkkä vatsa. Isin sylissä se oli kerran repiny käsiinsä ruisleivän palan ja sitä imeskelly ja itkeskeli yöllä, en tiedä sitten oliko flunssaa vai ruista joka sen aiheutti. Tuota vehnäkorppua se tosiaan vaan ihmettelee, jos vie joku päivä suuhunsa asti niin tuskin kovin isoja imuja siitä saa. Kun Veikko oli vauva, en ollu kuullukaan (tai sitten olin kuullu, mutta unohtanu sujuvasti) että viljojen kanssa pitäs olla varovainen. Sehän söi ensipuurona grahamruusunmarjapuuroa suurella menestyksellä ja eipä juuri muuta sitten tarjottukaan vuoden ikään saakka, siis puuroista. Veikko oli tosi tarkka klönttien suhteen ja se oli ainut puuro jonka sain sille uppoomaan ilman kakomisia tai gandheja, kun en suostunu kaupan valmispuurojakaan ostamaan. Mun kaveri, jolla on samanikänen lapsi ku Veikko, anto muistaakseni alkuun vauvalleen kaurapuuroa ja yks päivä oli epähuomiossa syöttäny 4-viljan puuroa. Ei tullu mitään ongelmia, kaveri nauro vaan, että siinäpä tuli sitten kaikki kerralla. No joo, mutta vauvat on tosiaan erilaisia. Kannattaa varmasti olla varovainen. Joskus mua vaan naurattaa, että miten sitä on joskus luovinu näistä jutuista ohi tajuamatta ollenkaan varoa mitään. Juu, niin onkos kukaan kokeillu ohrajauhoista tehdä puuroa veteen? Ei viitti varmaan alkaa tuntitolkulla uunipuuroa hauduttamaan, ja eikös ne tehdä maitoonki.

Jahas...mitenkäs mä tuota höyryä sitten antasin... Mua hirvittää ihan kamalasti että poltan joko itteni tai pojan tai molemmat siinä touhussa. Mä oon sitäpaitsi inhonnu sitä hommaa itte aina sydänjuuria myöten... Luin joskus jostain että kuuma vesi vaan juoksemaan hanasta ja siihen päälle nojaileen. Jos kokeilis vaikka sitä.

Vilja

Vierailija
39/42 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kerkeis jotain kirjoittaa... Täällä on niin kova meno Eetulla päällä ettei kerkiä mamma mitään tehä. Koko päivän saa olla perässä kattomassa ja kieltämässä! Blääh! kun tuo ukkeli nousee ihan koko ajan, ja ihan joka paikkaan... Meillä on vissiin nyt tulossa hamput ylös, kun ollaan oltu niin kiukkusta poikaa muutama päivä. No, mä uhkasin lopettaa imettämisen siihen kun tulee ekat hampaat, tulivat 5kk ikäisenä ja niin vain jatkuu imetys ja sitten sen kun tulee ylös hampaat, saa nähä mitä tapahtuu... Mä en ymmärrä mihin me ollaan tungettu Eetun purulelut? Me ollaan niitä etitty nyt kaks päivää ihan joka paikasta (mä oon jo soitellu ympäri pitäjää josko ois jääny jonnekin kyläpaikkaan, mutta ei) täytyy tässä vissiin mennä kauppaan ostamaan uutta!

Musta on tullu niin laiska (leipomisen suhteen siis), että ostan nykyään pakasteesta yleensä kinkku/lihapasteijoita tai sitten sulhaspiirakoita... Mutta kyllä välillä innostun tekeen jotain ihan omatekoista(kin), salaattina on usein makaroni-kinkku-jusstosalaatti (missä myös omenaa ja suolakurkkua) ja sitten patonkia. Ja joskus teen myös sellasta suolasta piirakkaa (pohja on sunnuntain piirakkapohja) mihin voi laittaa ihan mitä vaan lihaa, sipulia, juustoo (ja mitä ikinä haluu laittaa) sekä päälle sellanen kermaviili/munasekotus... Ja hyvää on!!! Makeeta tarjottavaa on yleensä sellanen marjapiirakka, mikä on takuuvarma tuote!

8kk neuvola on meillä vasta 17.10 (mun synttäri...) koska lääkäri ei aikaisemmin ole paikalla... Mutta voipi olla että joudutaan käymään aikaisemmin siellä sairaalassa, tänään oli Eetun pyllyssä taas sitä samaa ihottumaa kuin viime viikollakin... Ei siis sibicort kuuri auttanu, kuuri loppu maanantaina.

Mä olen ilmoittanut töihin palaavani ensi elokuun 1. päivä... Mun piti eka mennä maaliskuussa töihin, mutten raaski viedä sillon Eetu vielä hoitoon...

Pinniksen pohjasta joku kirjoitteli, meillä on ollut varmaan jo kuukauden pohja ihan alhaalla, koska toi sai sillon kerran ittensä punnattuu siihen seisomaan, niin aateltiin laskee, ja nythän siis Eetu jo nousee seisoon joka paikkaan, joten ei kyl pysyis muuten...

Devilille jaksamisia. ja Kuumetta onnee! jos en vielä onnitellu (dementia vaivaa edelleen..)

Mann@ ja Larvanto, laittakaa vaan päivää niin tullaan kyl, jos sopii...

Meillä ollaan syöty jo kaikkii viljoja n 1½kk, ja ei oo kyl tullu mitään oireita, ellei sitten oo tuo ihottuma oireena nyt...

Taitaa olla nuo kaikki koirat samanlaisia luonteeltaan, siis aina valmiita lähtemään ulos! Meillä kaksi cavalierkingcharlesinspanielia, jotka olis valmiita lähteen ihan jokaisen mukaan, joka ovesta menee ulos! Paitti vesisateella...

Jaahas, pitäs vissiin aloittaa pakkaaminen, huomenna olis tarkotus lähtee Kuopioon kaveria moikkaan! Saa nähä mitä Eetu tykkää niin pitkästä automatkasta!!! Matkaa n 350km! Ollaan käyty sellatteita n150km reissuja... Jos jollain ois jotain hyviä ideoita tämän ikäisen viihdyttämiseksi, tai jotain mitä pitäis ottaa huomioon niin mielelläni kuulisin!!! Siis muitakuin ruoka/vaippa/yms tauot...

Mutta nyt oikein hyvää loppuviikkoo kaikille helmiksille!!!

napero ja Eetu (viis päivää vajaa 8kk)

Vierailija
40/42 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kommentoin tota vilja-asiaa. Meidän neiti on syönyt 5kk iästä asti 4-viljan puuroa. (meiltä ei löydy edes kaurahiutakeita koska inhoan kaurapuuroa) Eikä ole ollut ongelmia vatsan kanssa. Neiti syö myös sujuvasti ruisleipää,hapankorppua ja näkkileipää. Ja ne maissinaksut on ihan pop!!! Mä en ole kamalasti tuijotellut mitä saa/kannattaa koskakin antaa. Pikkuhiljaa totutellaan kaikkeen!! Mutta nyt täytyy taas mennä!!

Heippa!!