Kansalaisia erittäin vahvasti eriarvoistavasta erillisestä työterveyshuollosta on syytä päästä eroon kokonaan
Mikä se terveydenhuollon saatavuuden peruste sellainen muka on että onko yksilö jossain tietyssä töypaikassa tai onko hän missään työsuhteessa missään?
Kommentit (23)
Itse en ollut tiennytkään, miten hienosti jotkut yritykset järjestävät työterveyshuollon ennen kuin oma lapsi pääsi sellaisen piiriin. Työterveyshuolto käsittää yksityiset lääkärit, hammaslääkärin, taisi olla leikkauksetkin. Itse luulin, että oma työterveyshuolto oli hyvä, kun akuuttiajankin sai yksityiselle lääkäriasemalle samalle päivälle sairastumisen takia. Oma mies joutuu menemään terveyskeskukseen jos nyt ylipäätään saa luvan mennä jonottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun ulkomailla, eikä täällä ole minkäänlaista työterveydenhuoltoa. En edes haluaisi. Työnantajalleni ei kuulu terveyteni. Jos vaihtaisin työpaikkaa, mitä tapahtuisi terveystiedoilleni? Ei kiitos.
Haha. Joo, koska se on se työnantaja, joka hoitaa sun terveyttä, eikä suinkaan joku oikea lääkäriasema, joka käsittelee ne terveystiedot.
Edelleen, pidän parempana systeemiä, jossa työnantaja ei saa tietää terveystietojani, esim. diagnoosiani. Mutta sehän on hienoa, että jokainen on tyytyväinen, te siellä ja minä täällä.
Haha. Joo, koska se on se työnantaja, joka hoitaa sun terveyttä, eikä suinkaan joku oikea lääkäriasema, joka käsittelee ne terveystiedot.