Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistiystäväni kohtelee lapsiaan aivan järkyttävän huonosti!

Vierailija
31.08.2015 |

Minulla on eräs ystävä lapsuusajoilta, johon pidän edelleen yhteyttä. Tämä kaveri osaa olls hurmaava, mutta näyttää kyllä todellisen luontonsa aina tiukanpaikan tullen. Minä osaan pitää häneen tarvittavaa etäisyyttä, eikä hän pääse elämääni kovin lähelle, vaikka ajoittain olemmekin tekemisissä viikottain. Olen pannut merkille, että ystäväni on todella julma lapsiaan kohtaan. Myös sisarussuhteet ja omat vanhemmat ovat saaneet osansa tästä narskusta. Lapsilleen hän huutaa, vaatii mahdottomia ja kimpaantuu aivan äkkiarvaamatta, kykenemättä ollenkaan asettumaan lastensa asemaan. Pisti mietityttämään kun 10 -vuotias tyttönsä tokaisi hiljattain, etten tunne heidän äitiään kunnolla, jos tuntisin en olisi hänen ystävä. Toivoi myös että minä olisin hänen äitinsä.
Tuli surkea olo lasten puolesta. :(
Pitäisikö olla huolissaan lapsistaan ja mitä voin tehdä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et oikein mitään..

Vierailija
2/11 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ei voi tehdä mitään. Tähän pitäisi saada muutos. En tiedä miten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu? Sitä varten se on olemassa.

Vierailija
4/11 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile lasua. Jos "ystäväsi" on todellinen narsisti, hän kyllä osaa näytellä tarvittaessa maailman ihaninta äitiä.

Vierailija
5/11 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te luulette että lasu auttaa? Lapselle huutaminen ei ole rikos, se nyt vaan on valitettavaa että paskojakin vanhempia on ja myös narsisteilla on oikeus tehdä lapsia. Helvetin surullistahan se kyllä on, ja on varmaan kamalaa ja voimaton olo kun joutuu seuraamaan tuollaista läheltä. Ainut mitä voit tehdä on olla niiden lasten tukena, osoittaa myötätuntoa ja näyttää heille että ovat arvokkaita.

Vierailija
6/11 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ja paras asia mitä voit tehdä on olla lapsille normaalin ihmisen mallina. Narsismi nimittäin periytyy juuri tunnevammojen vuoksi; vain narsisti voi selvitä narsistista. Ja narsismi pilaa ihmisen elämän lievässäkin muodossa (ns. alistuva tai ohutnahkainen narsismi).

Vierailija
7/11 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kerro jotain yksityiskohtaisia esimerkkejä ystäväsi lasten hoidosta. Vaikea sanoa muuten että mistä on kyse. Ei riitä pelkkä mielipiteesi.

Vierailija
8/11 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan mun isältä

Vierailija
9/11 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:22"]

Mitä te luulette että lasu auttaa? Lapselle huutaminen ei ole rikos, se nyt vaan on valitettavaa että paskojakin vanhempia on ja myös narsisteilla on oikeus tehdä lapsia. Helvetin surullistahan se kyllä on, ja on varmaan kamalaa ja voimaton olo kun joutuu seuraamaan tuollaista läheltä. Ainut mitä voit tehdä on olla niiden lasten tukena, osoittaa myötätuntoa ja näyttää heille että ovat arvokkaita.

[/quote]

On lapsille huutaminen ainakin lasten henkistä kaltoinkohtelua ja henkistä väkivaltaa ja onhan se puuttumisperuste. Jospa se lasu vähän haastattelisi lapsia. Itse olisin halunnut, että äidistäni (tai minusta) olisi tehty lasu, jos olisin tiennyt, että sellaista onkaan. Olisin voinut kysyä niiltä aikuisilta, että onko ok, että mulla on paha mieli äidin käytöksestä joka ikinen päivä. 

Toi on tosi huolestuttavaa, mutta myös hyvä, että ne lapset ovat sanoneet, että et olisi äidin kaveri, jos tuntisit sen hyvin. Minäkin mietin äidin sen aikaisista ystävistä (nyt ne ovat jo pääosin vaihtuneet), että miksi he eivät nähneet tai tajunneet mitään. 

Mutta tosi hirveä tilanne, toivottavasti lapset saavat apua itselleen!

Vierailija
10/11 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä ole mitään esitetty. Ap on ehkä vain  lapseton   ja näkisi itsensä parempana äitinä. Suurin osa  naisista näkee omat kykynsä äitinä  erinomaisina,  joten  ei mitenkään poikkeavaa. 

Ei kovin vakuuttava  tarina .

Vierailija
11/11 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvoin neuvon tekemään lastensuojeluilmoitusta, mutta tässä tapauksessa se on hyvä vaihtoehto. Narsistivanhempi vaurioittaa aina lapsiaan, siksi lastensuojeluasia. Kirjoita ilmoitukseen tarkasti kaikki mitä tiedät, älä nimeä narsistiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi