Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko talon rakentaneita/rakennuttaneita paikalla?

Vierailija
02.10.2006 |

Kertoisitteko ystävällisesti vähän hintaluokkaa mitä talonne on tullu maksamaan? Valmistalon malli tai pinta-ala tms ja kustannukset yhteensä? Ilman tontista aiheutuneita kuluja.

Kun mulla ei oo mitään hajua että kuinka paljon menee rahaa talopaketin kustannusten lisäksi.... Ihan sellasia suuntaa antavia näkemyksiä kaipaan. Kiitos!!!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapllitalon merimetso 166 ja aika iso autotalli kaikki itse tehty (paitsi vesi ja sähkökytkennät sekä vastaavamestari) rahaa mennyt 165 000e tuo summa sisältää myös auton 18000e.

Vierailija
2/10 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastelli talo, neliöitä noin 138 ja autotalli yht. noin 150 000 euroa, sisältää kyllä myös pihakivetykset sekä mullat pihaan. Ei ollut kirvesmiestä, itse tehty kaikki muut paitsi sähkötyöt sekä lvi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapllitalon merimetso 166 ja aika iso autotalli kaikki itse tehty (paitsi vesi ja sähkökytkennät sekä vastaavamestari) rahaa mennyt 165 000e tuo summa sisältää myös auton 18000e.

oletteko olleet tyytyväisiä? Ja paljonko tuo teidän pelkkä talopaketti maksoi? Kiitos!

Vierailija
4/10 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaanpa että talopaketti maksaisi vaikka 50 000, olisiko hinta sitten sisätöineen kaikkineen n. 150 000?? Mites esim. kaivot ja muut sellaiset? Olettaen että rakentaisi kaupunki alueen ulkopuolelle?

Osaisko joku kertoa? Itsellä ois sellanen tilanne että saatais tontti nimelliseen hintaan maaseudulta. Nyt on alettu miettimään että oisko varaa alkaa rakentamaan. Nykyisen rivitaloasunnon arvo 135 000. Jos Alle 200 000 selviäis kok hommasta(sisustuksineen kaikkineen) niin sehän jo kannattais! -ap-

Vierailija
5/10 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kokonaishinta oli sitten hiukan alle 150 000 euroa. Siihen siis sisältyi sähkö, lvi sekä liittymämaksut. Sekä se pihan laittaminen (ilman kasveja ja pensaita).

Noista kaivoista ja maaseuturakemtamisesta en osaa sanoa. Tämä meidän talo on ainakin kaupunkialueella.

Vierailija
6/10 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on joskus laskenu että talo per neliö lattiasta kattoon tulee maksaan noin 1000-1500e neliö riippuu tietenki paljo siitä kuinka kalliita materiaaleja käyttää ja kuinka paljon tekee itse. katso myös älsbytalot , ne on avaimetkäteen periaatteella ja sisältää perustukset (noin 100 000e)

on vaan pitkät toimitusajat

Vierailija
7/10 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoivat 150000 euroa. Mutta talon hinta pitää melko lailla paikkaansa, jos lasketaan että 1000 euroa neliö. Eihän autotalli+varasto lekaan lämmintä tilaa. Eikä kaikki materiaalit todellakaan ole halvimmasta päästä valittuja.

Vierailija
8/10 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tarkkaa hintaa en osaa sanoa ilman mitään tontteja ja muita, mutta kokoneisuudessaan erillisen autotalli/varasto/katoksen kanssa n. 180t¿. Talopaketti maksoi karvan alle 55t¿. Ja meillä ei ole materiaaleista pihistelty.

Tässä hinnassa on siis mukana myös tontti

Vierailija
9/10 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaaan oltu tosi tyytyväisiä. Talopaketti maksoi 52 000e ILMAN ulkovuorausta, kalusteita ja pintoja sekä sähkö ja lvi töitä siihen ei myöskään sisältynyt pesuhuoneen seiniä kun ne me muurattiin. Sisälsi siis kaikki puuosat, listat, kattopaneelit, ovet+lukot jne.

Vierailija
10/10 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin paljon tehty itse ja talkoilla. Täällä meilläpäin on raksamiehillä hyvin töitä, lvi-miehillä vielä enemmän, joten kaikenlaista porukkaa on ollut töihin tarjolla. Miehillä hirveä kiire, tekevät kiireellä ja huonosti, kukaan ei oikein suostu tekemään mitään kirjallisia sopimuksia ja sanalliset sopimukset sitten pettävät jne. Totesimme, että on parempi tehdä itse niin paljon kun vain voi.

Muistathan vielä sen, että rahan lisäksi täytyy olla myös kärsivällisyyttä ja hermoja, vaikka ottaisi talon kuinka valmiina tahansa. Takaiskuja tulee rakentamisen aikana varmasti. Meillä esim. liitto ei voi enää läheskään niin hyvin kuin ennen rakennusaikaa. :( Tiedän, että jos ei oltais tehty itse niin paljon, meillä olisi ollut enemmän aikaa toisillemme jne. Minulle kauhea stressi on aiheuttanut myös terveysongelmia, joita ei aiemmin ole ollut. Rakennuksen lisäksi myös vaativa työ on pitänyt hoitaa ja lapset, kun mies ei ole ollut yli vuoteen käytännössä koskaan kotona.

Luotan, että kaikki palautuu, kunhan itse palaudumme tästä kaikesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän