Miten voisi laittaa välit poikki ystävään lopullisesti?
Miten olette toimineet lopettaessanne suhteen ylläpitämisen pitkäaikaiseen ja ns. parhaimpaan ystävään?
Itselläni alkaa olla mitta täysi erästä itseään täynnä olevaa ystävääni, joka ottaa minuun vain yhteyttä, kun hänelle sopii. Ystäväni on muuttunut vuosien saatossa huomattavasti, mutta negatiiviseen suuntaan, mitä tulee ystävyyteemme. Minulla on muitakin ystäviä ja en ole kyseisen ystävyyden varassa ainoastaan, joten teenkö isonkin virheen, jos jätän kokonaan tuonkaltaisen ystävän, joka ei tunnu enää siltä kuin joskus vuosia sitten elikkä siltä parhaimmalta ystävältä, jolle enää en viitsi kertoa kaikkia asioitani, vaan juttelen niistäkin jo muiden ystävieni kanssa enemmän.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:53"]
Tuo vastaamatta jättäminen on vain törkeää ja typerää. Keskustele sen kans. Mutta neuvoisin kyllä olemaan tekemättä tuota. Se on typerää että ihmiset katkoo välejä. Joskus kadut kuitenkin. Kavereita koskaan liikaa.
[/quote] Mutta kun tuo yksi on näköjään liikaa, koska jos ei ole aikaa tuonkaltaisella ihmisellä koskaan ystävälleen muulloin kuin silloin kun vastapuolelle itselleen sopii, niin miksi olla noin yksipuolisesti toimivassa ystävyyssuhteessa ollenkaan? Vastavuoroisuus kuuluu ystävyyteen, eikä vain toisen määrittelemät ajat, milloin voidaan jutella esim. puhelimessa niitä näitä.
[/quote]
No voisiko sitä ottaa ja ojentaa vanhaa ystävää? Tai antaa asian hautua, jos vaikka jompi kumpi vähitellen viisastuisi?
Viimeistään keski-iässä alkaa katsella taaksepäin ja haluaisi kysellä vanhoilta ystäviltä asioita. Miksi alkaa johonkin vihakampanjaan tai hylkäämään toista kokonaan, jos asiaan ei ole mitään tähdellisempää syytä?
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 17:50"]Miten olette toimineet lopettaessanne suhteen ylläpitämisen pitkäaikaiseen ja ns. parhaimpaan ystävään?
Itselläni alkaa olla mitta täysi erästä itseään täynnä olevaa ystävääni, joka ottaa minuun vain yhteyttä, kun hänelle sopii. Ystäväni on muuttunut vuosien saatossa huomattavasti, mutta negatiiviseen suuntaan, mitä tulee ystävyyteemme. Minulla on muitakin ystäviä ja en ole kyseisen ystävyyden varassa ainoastaan, joten teenkö isonkin virheen, jos jätän kokonaan tuonkaltaisen ystävän, joka ei tunnu enää siltä kuin joskus vuosia sitten elikkä siltä parhaimmalta ystävältä, jolle enää en viitsi kertoa kaikkia asioitani, vaan juttelen niistäkin jo muiden ystävieni kanssa enemmän.
[/quote] Älä pidä enää yhteyttä siihen, ja annat vaan olla. Älä mieti enää teidän välisiä ikäviä juttuja, sun omat ajatukset on muuten parkissa jos mietit koko ajan mitä tehdä. Jatka elämää eteenpäin ja annat vaan koko tyypin olla.
Ei ystävät tee noin. Jokaisella tulee elämässään tilanteita joissa ystävyyssuhteet joutuu koetukselle eli kasvavat. On ne miehet, lasten syntymät, erot. Ystävä on ja pysyy. Kaveri on se joka yrittää ensin miestäsi ja luikkii karkuun.
Mä tein niin itse omassa elämässä, että tajusin asioiden oikean laidan ja facebookissa vastasin todella pinnallisesti koko tyypille jotain todella positiivista tällaisiin ja juuri noin näytin että kuinka vähän se mulle enää merkitsee. Ei tullut enää yhteyden ottoja siltä, ehkä tämä tyyppi tajusi mistä kyse ja juurikin sitä yritti viesteilläön saada mulle huonomman fiiliksen....eli elä edes noteeraa koko tyyppiä enää ja jos tulee samoihin pippaloihin käyttäydy kuin mitään ei olisi edes tapahtunut. Ja anna tyypin ottaa itse yhteyttä suhun jos haluaa kertoa itse miksi poisti. Ja eräs toinen tyyppi sulki mut facesta pois sen vuoksi kun se halus saada koko ajan jotain reaktiota multa omiin korvauksiin, arvaa kysyin edes miksi se niin teki? En.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:39"]Mä tein niin itse omassa elämässä, että tajusin asioiden oikean laidan ja facebookissa vastasin todella pinnallisesti koko tyypille jotain todella positiivista tällaisiin ja juuri noin näytin että kuinka vähän se mulle enää merkitsee. Ei tullut enää yhteyden ottoja siltä, ehkä tämä tyyppi tajusi mistä kyse ja juurikin sitä yritti viesteilläön saada mulle huonomman fiiliksen....eli elä edes noteeraa koko tyyppiä enää ja jos tulee samoihin pippaloihin käyttäydy kuin mitään ei olisi edes tapahtunut. Ja anna tyypin ottaa itse yhteyttä suhun jos haluaa kertoa itse miksi poisti. Ja eräs toinen tyyppi sulki mut facesta pois sen vuoksi kun se halus saada koko ajan jotain reaktiota multa omiin korvauksiin, arvaa kysyin edes miksi se niin teki? En.
[/quote] *ongelmiin*
Mua lähinnä naurattaisi, jos joku kaveri tilittäisi ystävyytemme tilaa ja "jättäisi" minut. :D Tai sitten epäilisin kaverilla olevan mt-ongelmia. Joten mulle ei ainakaan tarvitse tulla avautumaan. :D