Miten voisi laittaa välit poikki ystävään lopullisesti?
Miten olette toimineet lopettaessanne suhteen ylläpitämisen pitkäaikaiseen ja ns. parhaimpaan ystävään?
Itselläni alkaa olla mitta täysi erästä itseään täynnä olevaa ystävääni, joka ottaa minuun vain yhteyttä, kun hänelle sopii. Ystäväni on muuttunut vuosien saatossa huomattavasti, mutta negatiiviseen suuntaan, mitä tulee ystävyyteemme. Minulla on muitakin ystäviä ja en ole kyseisen ystävyyden varassa ainoastaan, joten teenkö isonkin virheen, jos jätän kokonaan tuonkaltaisen ystävän, joka ei tunnu enää siltä kuin joskus vuosia sitten elikkä siltä parhaimmalta ystävältä, jolle enää en viitsi kertoa kaikkia asioitani, vaan juttelen niistäkin jo muiden ystävieni kanssa enemmän.
Kommentit (26)
Etpä ole kauhean hyvä ystävä jos tuollaisia mietit. Ja vielä ns. paras ystäväsi, juupa joo.
Jos joku ajattelee itsekkäästi, niin se ei ole ystäväsi, vaan arvaa kuka?
Ei kai välejä tarvitse tai kannata mitenkään erityisesti "laittaa poikki". Voihan vain vähentää yhteydenpitoa, jos ei halua erityisemmin olla tekemisissä.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:01"]
Etpä ole kauhean hyvä ystävä jos tuollaisia mietit. Ja vielä ns. paras ystäväsi, juupa joo.
[/quote]
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Naurettavaa olettaa ap:n olevan tässä tilanteessa se pahis.
Ja helpoin ratkaisu: älä ota enää yhteyttä. Useimmat tajuavat jonkin ajan kuluttua mistä on kyse ja välit viilenevät.
Jos oikeasti haluat pistää välit poikki lopullisesti, niin tarvitseeko siihen mitään sen kummenpaa kuin avata suunsa ja sanoa 'en halua olla enää kanssasi missään tekemisissä'? Vai onko tässä nyt tarkoitus kysyä jotain epäsuoraa keinoa, jolla saisit ystäväsi lopettamaan ystävyyden ilman, että sinä olet se ikävä ihminen?
Jospa kertoisit ystävällesi samat asiat, jotka kirjoitit aloitukseesi. Eiköhän se sillä ratkea.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:01"]
[/quote] Ap.:kin on ollut jo kauan aikaa sitä mielipidettä kyseisestä ystävästä, että koska ei ole pitkään aikaan ollut mikään niitä parhaimpia ystäviäni,niin samapa tuo kun viskon yli laidan eli unohdan koko tyypin, ei kyllä minua haittaisi yhtään, mutta uskosin, että vastapuolella tulee olemaan melkoisen ankeat ajat tulevaisuudessaan.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 17:57"]
Älä vastaa enään yhteyden ottoihin. Jos tulee vastaan jossain sano ettet ehdi jutella
[/quote]
Todella typerää ja vastuutonta tuollainen tapa. Se vain herättää toisessa paljon vastauksia odottavia kysymyksiä eikä juuri mitään muuta, saattaa ihmetellä jopa kuukausiakin jälkikäteen että mikä nyt on ongelmana? Miksi kaverini ei vastaa minulle? Olenko minä tehnyt jotain väärin, jos tein niin mitä? Tähän kun vastauksen niin se antaisi hyvän opetuksen ettei sitten jonkun toisen kaverin kanssa mahdollisesti tee samaa virhettä.
Oikeasti viisas ihminen kertoo asiat suoraan ilman sen kummempia kaunisteluja niin olisi erittäin helppoa ymmärtää asiat nopeasti. Vastaisit vaikka suoraan että et halua olla enää ystävä niin silloin asia tulisi nopeasti selväksi. Toki voi aluksi tuntua surulliselta kuulla tuollaista, mutta ajan kanssa sen kyllä oppii hyväksymään. Tietää sitten myös poistaa toisen puhelinnumeron, sähköpostiosoitteen yms.
Jep, 12 on oikeilla jäljillä. Kerro vain suoraan. Jos kerran haluat hänestä eroon, se on reiluin ja tehokkain tapa. Oma ystäväni sanoi että ei jaksa mua nyt, olen liian raskas ja hän pitää taukoa. Sanoin että ok, pallo on sulla ja kerro kun tauko on ohi. Vuoden kuluttua tajusin kyllä että tauko taitaa kestää toistaiseksi eli maailman tappiin. Enpä jäänyt ihmettelemään onko sillä kiireitä tai onko se masentunut kun ei jaksa pitää yhteyttä ja pitääkö olla huolissaan vaan tiesin missä mennään. Tämä selvä.
Ihan oikeesti, ihmiset vaan kasvaa erilleen eikä ystävyyssuhteetkaan kestä ikuisesti aina. Such is life.
Suoraan sanominenhan on mahdollista ja suotavaa silloin jos kohde on ihminen, josta tiedät ettei ole sentään mitään kostokampanjaa tulossa tai häiriköintiä, ettei hän tule keskustelussa silmille kuin yleinen syyttäjä, mutta itsekin kannatan hivuttautumista pois jos niin ei ole. Minkälaisista ihmisistä olen itse joskus halunnut eroon? Ilkeistä, arvostelevista, täysin negatiivisista valittajista, vihanhallintaongelmaisista joitain mainitakseni. Niin. Alanko minä sitten tilittää sellaiselle ihmiselle miksi homma on nyt paketissa ja rusettia vaille valmis? No en todellakaan. Siihen tilanteeseen on ylipäänsä tultu, kun olen saanut tarpeeksi kuraa niskaani, joten en mä sitten enää ala setviä mitään ja sillä selvä, kun en halua enkä tahdo. Puhumiset puhuttu. Mikään ei muuttuisi ja mä minimoin enää tasan ja vain omat vammani siinä vaiheessa oikeutetun itsekkäästi.
Jos jostain käsittämättömästä syystä johtuen haluaisin eroon kiltistä ja fiksusta ihmisestä, niin totta kai selittäisin jollakin tapaa mahdollisimman kohteliaasti ja pehmeästi miksi poistun hänen elämästään, enkä vain jättäisi vaille selitystä.
Tuo vastaamatta jättäminen on vain törkeää ja typerää. Keskustele sen kans. Mutta neuvoisin kyllä olemaan tekemättä tuota. Se on typerää että ihmiset katkoo välejä. Joskus kadut kuitenkin. Kavereita koskaan liikaa.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:53"]
Tuo vastaamatta jättäminen on vain törkeää ja typerää. Keskustele sen kans. Mutta neuvoisin kyllä olemaan tekemättä tuota. Se on typerää että ihmiset katkoo välejä. Joskus kadut kuitenkin. Kavereita koskaan liikaa.
[/quote] Mutta kun tuo yksi on näköjään liikaa, koska jos ei ole aikaa tuonkaltaisella ihmisellä koskaan ystävälleen muulloin kuin silloin kun vastapuolelle itselleen sopii, niin miksi olla noin yksipuolisesti toimivassa ystävyyssuhteessa ollenkaan? Vastavuoroisuus kuuluu ystävyyteen, eikä vain toisen määrittelemät ajat, milloin voidaan jutella esim. puhelimessa niitä näitä.
Outoa draamaa. Älä ota enää yhteyttä, älä vastaa, jos se ottaa. Kaikki avautumiset ja tilitykset ovat vain noloja. Nauraa sulle seuraavat vuodet ja näyttää avautumisesi yhteisille tutuillenne. Ei kannata. Anna vain olla.
Vaan pelkurit tekee niin että ei vastaa puheluihin tai ota enää yhteyttä. Sellaiset ei oikeita ystäviä edes ansaitse.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:06"]
Ei kai välejä tarvitse tai kannata mitenkään erityisesti "laittaa poikki". Voihan vain vähentää yhteydenpitoa, jos ei halua erityisemmin olla tekemisissä.
[/quote]
35 yläpeukkua, järkyttävää. Onko teidän kaikkien mielestä todellakin reilua jättää ystävä miettimään miksi välit viilenivät. Kunnon ihmisellä olisi selkärankaa kertoa mistä kiikastaa ja laittaa välit poikki rehellisesti.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:09"]Vaan pelkurit tekee niin että ei vastaa puheluihin tai ota enää yhteyttä. Sellaiset ei oikeita ystäviä edes ansaitse.
[/quote]
No sehän on hyvä! Ei jää kaveri ikävöimään.
Ei tosiaan kannata tuhlata aikaansa paskoihin kavereihin. Kyllä ne välit siitä viilenevät nopeasti, kun et itse enää ota yhteyttä. Peruskohteliaisuuden toki voi säilyttää (eli esim. vastata jotain lyhyesti jos toinen ottaa yhteyttä), mielestäni ei kannata missään nimessä "katkaista" välejä mitenkään dramaattisesti. Kuka siitä muka hyötyisi?
Älä vastaa enään yhteyden ottoihin. Jos tulee vastaan jossain sano ettet ehdi jutella