Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sipsit, ennen vs nykyään

Vierailija
20.03.2022 |

Olen jo jonkin aikaa miettinyt aina sipsejä syödessäni, että kuvittelenko vai muistanko väärin että ennen sipsit olisivat olleet rakenteeltaan laadukkaampia? Tuntuu että nykyään sipsipussin sisältö on melkein kokonaan pientä silppua ja seassa vain muutama kunnon siivu.

Ja nimenomaan kartanon perunalastuista. Muistan kun söin niitä ensimmäisiä kertoja noin 25v sitten niin ne olivat hyvin paksuja ja rapeita ja melkein sattui suuhun niitä rouskutellessa. Muistaako muut vai onko sekin vain kuvittelua?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että olin pettynyt kun ostin Taffelin sileitä klassikkolastuja tänään. Tajusin vasta kotona kun ihmettelin että miten ne maistuu niin kammottavan tympeälle, että niiden paistossa on käytetty auringonkukan lisäksi myös rapsiöljyä. Never again. Pitää tarkistaa sisällysluettelo seuraavalla kerralla.

Vierailija
22/52 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää hyvät ihmiset  syökö tuollaista  rasvassa ja suolassa kyllästettyä roskaa. Hyi.

Kyllä sitä joskus täytyy. Se on suussa samanlainen herkku kuin mielessä tällä palstalla käynti: vaikka tietää etä ei pitäisi, niin jos ihan vähän silti. Mutta kohtuudella.

Siinä on rasva, suola ja hiilihydraatit ihmiselle houkuttelevassa muodossa. Ei ihme että maistuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu jotain ällöttävää öljyä on alettu käyttää nykyään. Kiitos tiedosta jos se on tuo rapsiöljy, ihan kun jossain moottoriöljyssä käristettyä.

Vierailija
24/52 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan vanhoja Rainbown sour cream & onion sipsejä? En ole kyseisen tuotemerkin fani, mutta ne oli ihan tajuttoman hyviä, isoja, paksuja ja rapeita sipsejä! :D kuva pussista http://naatiskelu.blogspot.com/2014/12/snack-arvostelu-rainbow-sourcrea…

Vierailija
25/52 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taffelin sipsit on menneet tosi huonon makuisiksi, ostan enää Estrellan sipsejä. Löysin hyvän, oikeasti perunalta maistuvan, Estrella Maalaissipsi Cheddar & Punasipuli. Suosittelen!

Vierailija
26/52 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ruotsalaiset Änglamarkin luomu-merisuolasipsit on aivan todella hyviä, suolaisimpia sipsejä mitä tiedän!

Vierailija
27/52 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää hyvät ihmiset  syökö tuollaista  rasvassa ja suolassa kyllästettyä roskaa. Hyi.

Siksihän se niin hyvää onkin kun se on vähän kiellettyä :P

Vierailija
28/52 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan totta sour cream ja onion on pilattu aivan täysin. Maistuu ihan myrkylle, ei voi syödä. Plus niitä öljyjä on jotenkin muutettu varmaan vegaanisempaan tai johonkin suuntaan, outo kalvo jää suuhun kun syö

Olenkin miettinyt pitääkö sipsitkin alkaa kohta tehdä itse.

Samoin huomannut, että maku ei ole enää sama kuin ennen ja johtuneeko öljystä? Makumuisto on erilainen kuin se törky, minkä maistaa suussa.

Kaikki tuntuu muutenkin nykyään olevan tehty auringonkukkaöljystä, vaikka se ei ole lainkaan terveellinen kasviöljy. Miksei näissä voisi käyttää rypsi- tai oliiviöljyjä? Kertatyydyttymättömät kestää paremmin kuumennustakin ja ovat terveellisempiä kuin nämä monityydyttymättömät, kuten auringonkukkaöljy.

Vierailija
29/52 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin perso sipseille että käytännössä kaikki sipsit kelpaa mulle. Voi kun en tykkäisi niin ei tarvis syödä. Pari kertaa kuukaudessa ostan sipsejä.

Vierailija
30/52 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustonaksut on ainakin täysin pilalla. Höttösiä, ilmavia, selvästi myös juustojauhetta vähennetty. Ei maistu enää miltään. Ennen ne oli rapeita, tiiviitä, todella maukkaita.

Monesti tullu taffelille laitettua palautetta tästä mutta väittävät vaan että reseptiä ei ole muutettu. Mitään muuta järkevää ne ei osaa vastata.

Täyttä p*ska puhetta.

No eipä tarvi enää ostaa. Myös ne taffelin juustopallot ja jumbojuustot on pilattu 🙂🙂🙂

Onneks estrellalta on tullu niitä superjuustonaksuja. On todella hyviä!

Vierailija
31/52 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei maistu yhtä hyvältä kuin ennen. Kaikkeen tungettu jotain ihmeellisiä aineita tai vähennetty mausteita. Suklaakin ihan hirveää palmuöljymoskaa nykyään ja jäätelössä näin ainesosana LEVÄÄ

Vierailija
32/52 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan totta sour cream ja onion on pilattu aivan täysin. Maistuu ihan myrkylle, ei voi syödä. Plus niitä öljyjä on jotenkin muutettu varmaan vegaanisempaan tai johonkin suuntaan, outo kalvo jää suuhun kun syö

Samoin huomannut, että maku ei ole enää sama kuin ennen ja johtuneeko öljystä? Makumuisto on erilainen kuin se törky, minkä maistaa suussa.

Kaikki tuntuu muutenkin nykyään olevan tehty auringonkukkaöljystä, vaikka se ei ole lainkaan terveellinen kasviöljy. Miksei näissä voisi käyttää rypsi- tai oliiviöljyjä? Kertatyydyttymättömät kestää paremmin kuumennustakin ja ovat terveellisempiä kuin nämä monityydyttymättömät, kuten auringonkukkaöljy.

Luulenpa, että sipsien kohdalla se öljyn laatu on kovin merkityksetön seikka terveysnäkökulmasta....

Vierailija
33/52 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manhattanit maistuu nykyään vaan eltaantuneelle öljylle :(

Vierailija
34/52 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin interwebsissä semmoisen sanonnan kuin "I'm slut for potatoes" ja samaistuin siihen välittömästi :D

Vierailija
35/52 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliivi- ja rypsiöljyssä on niin voimakas maku että niitä ei varmastikaan sen vuoksi pahemmin käytetä. Auringonkukka on mieto.

Vierailija
36/52 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään en enää voi ostaa Taffelin sipsejä. Laatu vaihtelee liikaa, enemmän on niitä pahan makuisia sipsejä kuin niitä hyvän makuisia. Itse käytin ennen aina Manhattan, Manhattan less-fat (joka ei maistu yhtikäs millekään??), Juustonaksut. Ärsyttää kun ei ikinä voi tietää saako normaalin makuista vai sellaista pilalle mennyttä.

Aika lailla kaikki muut merkit ovat tasaisemmin saman makuisia. Tosiaan Kartanon perunalastujaen syö enää itsekään, muutaman kerran piti ostaa ja joka kerta pettyä että mitä tämä on.

Nykyään syön Estrellaa. Ne ovat hyviä ja tasalaatuisia. Tietää minkä makuista saa.

Vierailija
37/52 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrellan linssisipsit, ihan huippu hyviä. Siirtynyt vallan niihin ja niihin oranssin värisiin, olikohan ranch tai jotakin.

Vierailija
38/52 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, kun saisi vielä alkuperäisiä Estrellan Manhattan Sour cream & Onion sipsejä. 90-luvun alussa taisivat tulla markkinoille ja olivat jotain ihan muuta kuin nykyiset. Hapankerman todella maistoi niistä. 😋

Manhattanit olivat parhaita sipsejä silloin kultaisessa nuoruudessani. Lopetin Estrellan ostamisen siinä vaiheessa, kun lopettivat pienten pussien myynnin: 300 g jättipussit olivat vaan aivan liian isoja minulle.

Pari vuotta sitten ostin ihan nostalgiamielessä Manhattan-pussin. Maku oli aivan hirveä. En tiedä onko makuaistini muuttunut näin radikaalisti vai ovatko pistäneet reseptin ihan kokonaan uusiksi.

Vierailija
39/52 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut useissa sipsimerkeissä ja myös juustonaksuissa. Kaikki muuttuneet höttöiseksi ja oudoksi nopeasti suussa sulavaksi tahmeaksi mössöksi. Tuntuu siis ettei niissä ole enää mitään syötävää tai suu tuntumaa! Hajoavat saman tien kuin olisivat ilmaa täyteen vatkattuja kuten nykyajan "jäätelöt". Sama efekti molemmissa. En osta enää enkä maksa tuollaisista, teen omat terveellisemmät ja paremmat herkut. 

Vierailija
40/52 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan oikeassa, AP. Lapsuudessani Kartanon perunalastut olivat lemppareitani. Nykyään koostumus ihan erilainen; ovat löysiä. Makukin on muuttunut. Saman huomion olen tehnyt kyllä monien muidenkin sipsien kohdalla. Vihreät Pringlesit olivat joskus hyviä, mutta nykyään niissäkin on outo maku.

Syön harvoin sipsejä ja harmittaa, että laatu on laskenut niin paljon. Silloin harvoin kun tekisi mieli, ei enää teekään mieli kun muistaa miten pahoja ovat nykyään. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme