Suuri vaihdevuosivertaistukiketju, VIRALLINEN!
Tänne kaikki huomiot ja vinkit vaihtareihin littyen. Kaikki se, mitä et tiennyt tai osannut odottaa tai mikä auttoi tai mitä ylipäätään tapahtui. Kertokaa, niin sitten tiedetään.
Kommentit (12)
Mä kokeilin melkein kaikkia, mitä ilman reseptiä saa, mutta mulle sopivin on Pausanol, nimenomaan se voide! ap
Miksi noita vaihdevuosi oireita ei tule kaikille naisille?
Jotkut vaan porskuttaa täysillä eteenpäin, vaikka kuukautiset loppuvat.
Ei ole hikoilua, ei masennusta, ei kummempia väsymyksiä.
Tietenkin limakalvot voivat kuivua, joillakin on jo luonnostaan herkät ja kuivat limakalvot.
Mutta tuohon vaivaan löytyy helposti apua.
Siis käyttävätkö kaikki nämä naiset sitä hormoonikorvaus hoitoa. Vai ovatko luonnostaan niin "terveitä", ettei oireita vain yksinkertaisesti tule.
Tai sitten he eivät valita niistä mitenkään, koska mahdolliset oireet ovat niin lieviä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi noita vaihdevuosi oireita ei tule kaikille naisille?
Jotkut vaan porskuttaa täysillä eteenpäin, vaikka kuukautiset loppuvat.
Ei ole hikoilua, ei masennusta, ei kummempia väsymyksiä.
Tietenkin limakalvot voivat kuivua, joillakin on jo luonnostaan herkät ja kuivat limakalvot.
Mutta tuohon vaivaan löytyy helposti apua.
Siis käyttävätkö kaikki nämä naiset sitä hormoonikorvaus hoitoa. Vai ovatko luonnostaan niin "terveitä", ettei oireita vain yksinkertaisesti tule.
Tai sitten he eivät valita niistä mitenkään, koska mahdolliset oireet ovat niin lieviä.
Tän kun tietäisi, riippuu varmaan tosi paljon juurikin hormooneista ja muista geeneistä.
Normaalipainon ja liikunnan (treenaus, ei vain ulkoilu) kerrotaan auttavan vaihdevuosioireisiin tai että vaihdevuosioireita ei tuolloin niin rankasti tulisi. Onko tästä omakohtaista kokemusta? Onko hoikkia säännöllisesti treenavia, joilla silti ollut hankalat oireet?
Saisiko pelkällä verikokeella selville onko ennenaikaiset vaihdevuodet alkaneet 31-vuotiaalla?
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainon ja liikunnan (treenaus, ei vain ulkoilu) kerrotaan auttavan vaihdevuosioireisiin tai että vaihdevuosioireita ei tuolloin niin rankasti tulisi. Onko tästä omakohtaista kokemusta? Onko hoikkia säännöllisesti treenavia, joilla silti ollut hankalat oireet?
MInäpä olen 51 vuotias, normaalipainoinen ja treenaava. Vielä ei ole oireita, mutta tulen tänne kertomaan, jos tulee. Kuukautisia ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Mä kokeilin melkein kaikkia, mitä ilman reseptiä saa, mutta mulle sopivin on Pausanol, nimenomaan se voide! ap
Kiitos. Kokeilen tuota. Auttaisikohan se myös kun helposti saan virtsatietulehduksia🤔
Tämän vuoden puolella on alkanut ekat selkeät oireet, eli kierto lyhentyä. Kuumia aaltoja on ollut jo teini-iästä lähtien joten siinä ei mitään uutta, limakalvojen kuivuminen on sietämätöntä välillä.
Vielä ei ole mitään oireita, kuukautiset ollut viimeksi 3kk sitten.
50v.
Ja ap kertoo itse toki myös!
En tiennyt, miten suuri apu voi olla miedosta paikallisestrogeenivoiteesta, mulle tuli apu:
- alapään kuivuuteen ja hajuun
- virtsankarkailuun
- orgasmihekkyyteen ja tuntumaan
Ikää 50v ja menkat jäi pois noin puoli vuotta sitten, mutta näitä vaivoja oli hiipinyt elämään jo aiemmin.